Nhl 2001

• 4 312
  • 57

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Mitäs tykkäätte tästä uusimmasta NHL-pelistä?Mielestäni kyseessä on paras lätkäpeli kautta aikojen,mutta parannettavaa riittää.All Star-tasolla peli on jopa liiankin vaikea joskus.

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
vaikea?

Älä nyt viitsi hyvä mies.. aivan liian helppo peli, siinä vaiheessa kun konetta (PS2) takoo 7-1 jne on siitä helppous kaukana..;)

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
no mä vaan sanoin...

ei se nyt kauheen vaikee oo,munki paras voitto joku 9-0,mutta hauska peli...

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Helppo on, paras voitto on vissiin 22-1, muistaakseni pro-tasolla. Piti heti siirtää all star-tasolle, mut siltikin kaikki kauden pelit on voitettu. Muistaakseni 31 matsia oon pelannu runkosarjasta tähän mennessä. Ja melkeen joka pelissä toistakymmentä maalia teen.

Yhden bugin oon havainnu, New Jerseyn Jason Arnotin mailakätisyydeksi on merkitty right, mutta välillä se pelaa leftin puolella. Ei sillä, ei se muuten pelaamista häiritse.

Janneone

Jäsen
Itse kyllästyi peliin pelattuani muutaman täyden kauden ja voitettuani ne lähes tappioitta. Pelaako muuten joku muulla kuin 5min. erillä? itse pelaan aina 5min. erillä muuten kyllä tulee aivan liikaa maaleja kun 5min. erilläkin tein joskus 2numeroisia lukuja taululle..
NHL-2001 on muuten lähes identtinen NHL-2000 kanssa. Todella pieni ero näiden kahden välillä.

Aika hienoa oli muuten pelata Nashvillellä kaksi kautta ja voittaa molemmat. Toisella kaudella David Legwand voitti lähes kaikki palkinnot ja teki lähes 200pistettä..

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä änäristä saa vastusta, jos vääntää realismiasetuksia kohdalleen. Ensimmäisenä pelin nopeutta pitää laskea reilusti alas, samoin spurttien pituutta ja nopeutta, laukaisutarkkuutta ja taklauksien voimaa. Syötön katkot kannattaa vääntää täysille, samoin laukauksien peittäminen. Noista lähtöarvoista sitten säätää sellaiseksi kuin sopivalta tuntuu.

Mitä olen ohimennen kaupassa nähnyt PS2:n NHL:ää, niin tuntui pyörivän aivan hirveätä vauhtia PC -versioon verrattuna. Tarkoitan siis pelin nopeutta, en freimien määrää. Pelaajat luistelevat viisi kertaa nopeammin kuin elävässä elämässä. Ei ihme, jos maalejakin tulee viisinkertainen määrä. Aiemmissakin PS-versioissa tuo ylenmääräinen vauhti vei ilon pelistä.

Kannattaa myös hakea kaikki Patchit 2001:een, koska peli on täynnä pikkubugeja, kuten tuo pelaaja-saa-5-min-jäähyn-ja-palaa-kentälle-kätisyys-vaihtuneena -häikkä.

Toisaalta, kuka edes haluaa pelata NHL:ää yksin? Kaveri mukaan peliin, niin johan on vastusta kerrakseen.

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Helppo peli, aivan kuten kaikki muutkin EA:n kiekkopelit. Yhden kauden pelasin ja sitten kyllästyin enkä ole sen jälkeen pelannut. Sain ekan kauden pelattua parissa kuukaudessa ja peli tuli ostettua heti kun kauppoihin tuli eli jossain joulukuun alussa olin pelannut pelin "läpi".

Kaikki pelit voitin - pari matsia vasta jatkoajalla. Pelasin 8 minuutin erillä. Varsinkin loppukaudesta alkoi tulla n. 15 maalin voittoja, vaikka kuinka yritin olla tekemättä murskalukuja.

Pelasin Canadiensillä ja Koivu keräsi kaikki mahdolliset palkinnot kaappiinsa. Pistepörssin voitto tuli reilulla 200 pisteellä - muistaakseni piste Gretzkyn ennätyksestä. En muista - voin tarkistaa joskus jos jaksan - kuinka monta maalia koko joukkue teki, mutta arvioisin että n. 550-600.

Flazor

Jäsen
Ei vedä tämäkään peli vertoja legendaariselle NHL95:lle..mutta sitä piti sanomani, että kannattaapi hakea Animation Fixer, NHLPack sun muut päivitykset. Näin pelistä saa ainakin hieman/tarpeeksi vaikeamman.

NHL2002 sitten taitaakin olla täyttä roskaa, jos ennusmerkit pitävät paikkansa: NHL2001 lyötynä uuteen pakettiin uudella kommentaattorilla.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
PS2:lla pelattu muutaman kerran kausi läpi mestaruuteen ja muutama turnaus. Sitten alkoi kyllästyttää. Tai siis konetta vastaan, kaveria vastaan peli on aina yhtä mielenkiintoinen. Kuitenkin kaikenkaikkiaan hieno peli.

teemu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Ehkä ärsyttävin piirre pelissä on tapa, jolla tietokoneesta on yritetty saada vaikea vastustaja. Tiedättehän ensin ne monet maaliin menemättömät laukaukset vastustajan maalilla, jonka jälkeen tietokone lähtee vastahyökkäykseen, vetää kerran jonkun älyttömän siniviivalaukauksen ja maaliinhan se menee...

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedetään...

Mulle on tullu pari kertaa just noita AllStar-tasolla ja se on ratkassu pelin.Vittu sitä vitutuksen määrää mitä siitä seuraa!
Mutta nyt vaihdoin taas AllStar-tasolle ja otin kolme peräkkäistä voittoa melko selvin lukemin...pakko myöntää,että vaikeimmalla tasolla joutuu jo pelaamaan kunnolla,että voittaa.Kaikenkaikkiaan 2001 on mielestäni onnistunut peli,ei kylläkään täydellinen,mutta ihan ok

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Joo, en sitä kiellä etteikö peli olisi paras lajissaan.. vaikee olla olematta kun ei kilpailuakaan ole.. tosin jostain lueskelin että fox sports games tms. kehittelisi jotain kilpailijaa, saa sitten nähdä tuleeko siitä mitään.. ehdottomasti miten pelistä saisi paremman olisi roima realismin nosto, eli ei enää juuri noita siniviiva kuteja ja veskarilla tehtyjä maaleja.. eli viskataan kiekko molarilla toiseen päätyyn, sattuu menemään maalia päin ja kaveri levittää länkiä toisessa päässä.. voisi oikeasti olla entinen nhl pelaaja :D

Flazor

Jäsen
NHL2002:sta vielä

Wishlist järjesti kuukausi sitten chatsession Jeff Yu:n kanssa (EA's NHL Series Developer). Tuossa keskustelussa lähes 80% keskustelijoista toi esille, että peliä pitäisi kehittää enemmän realistisempaan suuntaan kuin lisätä supertaklausia sun muita. Mutta mitä sanoi herra Yu? "..I know what you want but a realistic hockey game would be boring...", oli hänen raaka kommenttinsa näihin toiveisiin. Peliä siis kehitellään yhä enemmän ja enemmän nuorempien käyttäjien suuntaan, jotka haluavat nähdä Supermiehen ja Batmanin pelaavan vastakkain.

Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pittsburgh
Foxin Nhl Championship oli parempi peli mielestäni kuin nhl2000. Pelattavuus oli todella mainio ja tuntuma realistinen. Nhl2001 on silti aivan kelpo peli ainakin PC:llä. Pleikkariversion vauhdista en pitänyt.

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Miksikähän he eivät voi edes lisätä mahdollisuutta ottaa näitä typeriä supertaklauksia, bigshootereita, momemtumia yms pois???
Pilaavat pelin kokonaan!

Kyllä itse pelaisin PAALJOON mieluummin peliä jossa matsit täyspitkillä erillä päättyisivät realistisesti 3-2 eikä 13-9. Eikä 100 laukausta/300 taklausta per peli oikein innosta.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Suosittelen lämpimästi kaikille, joita EA Sportsin NHL-sarjan realismivaje kyrsii, täälläkin esille tullutta Foxin Nhl Championship 2000:tta. Grafiikka ei paljoa häviä EA:n peleille ja realismitaso on aivan eri luokkaa kun missään muussa uudenpuoleisessa lätkäpelissä.

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
No nyt opin niksit...

AllStar-tasolla kolme selvää voittoa,selvin Torontoa vastaan 8-1.Curtis Joseph lähti vaihtoon ja tilalle tullut vaisut arvot omaava Glenn Healy sen sijaan torjui yllättävän hyvin.Upotin peräti 7 kiekkoa huipuksi tehdyn Josephin taakse lyhyessä ajassa.Peli on kieltämättä melko helppo,mutta ei kauhean.Kyllä siinä pitää yrittää kunnolla,muuten automaatti pääsee iskemään.Hölmöjä maaleja vastus ei ole nyt tehnyt onneksi...

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ostin NHL Championshipin 20mk:lla...

Peli on HIRVEÄ!siis täydellinen floppi,kyllä NHL 2001 pyyhkii tolla lattiaa oikeen kunnolla...

Rocco

Jäsen
NHL 2001 PS2

Itse olin pettynyt peliin. Ainoa asia mikä on hieno on pelaajien naamat pelissä. Mutta itse peli on aika korni. Maaleja tulee tehtyä molempiin päihin aika tavalla ja muutamia pelinvastaisia temppuja kaukalossa näkyy. Se mikä ärsyttää on se ettei voi pelata useita kausia peräkkäin. NFL Madden on tästä loistava peli, kausia voi tahkota peräkkäin lukemattomia, kausien välissä vapaiden agenttien signeeraus, täysi drafti, hyvät kaupojenteko mahdollisuudet, sopimusneuvottelut holdoutien kera... Josko pelistä olisi jätetty nuo real life-naamat pois niin olisin mielelläni ottanut nämä oletukset mukaan NHL 2001:een. Ja tietysti hieman realistisempi maku mukaan itse peliin.

Suosittelen jokaiselle NFL Maddeniin tutustumista, siinä on urheilupeli josta ei peli parane! (Vaikkakin laji on jenkkifutis...)

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
pelissä itsessään saa.

Siinä kun valitaan ohjaimia niin siitä vain siirretään näppikset, hiiret(vai pystykös vielä hiirellä pelaamaan?) ja ilotikut oikeaan tiimiin ja sitten pelaamaan.

Vesku

Jäsen
Re: pelissä itsessään saa.

Viestin lähetti eagle
Siinä kun valitaan ohjaimia niin siitä vain siirretään näppikset, hiiret(vai pystykös vielä hiirellä pelaamaan?) ja ilotikut oikeaan tiimiin ja sitten pelaamaan.

Joystickiä en omista ja ottelun ohjainvalinnoissa ei ole valittavana kuin näppäimistö, joten eipä taida olla hiirtä enää...? Aika harmi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy