Nhl 2001

• 4 313
  • 57

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
FaceOff 2001

En itse ole kokeillut ko. peliä, mutta ainakin http://ps2.ign.com antoi aika huonot arvot ko. pelille.. vissiin nuo on ainoat lätkä pelit ko. vehkeelle, toivottavasti tilanne paranee syksyllä, pelasin eilen kaveria vastaan muutaman pelin, all-star tasolla veskat imus n+1 kertaa niitä puolen kentän roikkuja.. todella turhauttavaa.. :mad:

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Wayne Gretzky 3D

Onks kukaan pelannu tota peliä Pelikaanissa?Siin on tosin vaan 4 pelaajaa yhteensä jäällä,mutta tunnelma sitäkin parempi.Maaleja tulee helposti,mutta myös automaatti tekee niitä koko ajan.Tosi hyvä peli!

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo ei oo Väinö Kretski -peli hassumpi ollenkaan. Sopii pelihallipeliksi mainiosti. Se on sentään rehellisesti tehty koomiseksi ja epärealistiseksi, toisin kuin EA Sportsin pelit jotka luulevat olevansa aitoa lätkää. Onhan nekin joskus hauskoja ainakin usemman pelaajan ja muutaman alkoholijuoman turvin :)

NHL Championship 2000 on munkin mielestä suht hyvä vaihtoehto. Ainakin maaleja syntyy aidommista tilanteista.

Mutta ISS Pro Evolution (1 ja 2) hallitsee futispuolta suvereenisti. Ei kannata jättää väliin jos on mahdollisuus kokeilla. Peli(t) osoittaa tämän EA Sportsin edustajan kommentin täydeksi potaskaksi, realistinenkin urheilupeli voi olla todella hauska.

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
International SuperStar Soccer...

Testasin N64-versioo joskus 98 ja se kyl pyyhki lattiaa FIFA:lla ettei mitään rajaa,vituttaaku ei ISS tuu PC:lle

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nintendon ISS:iä en ole pahemmin päässy testailemaan. Ne on kuitenkin eri tiimin tekemiä ja pleikkarin Pro-sarjassa on käsittääkseni panostettu vielä enemmän realismiin. Joka tapauksessa kaikki ISS:ät potkii EA Sportsin jaliksia perseelle niin että tuntuu.

Konami ei juuri PC:lle oo pelejä tehny. Itekin toivoin (ja toivon edelleen) pc-version näkeväni kunnes luovutin ja ostin pleikan lähes yksinomaan tätä peliä varten. Aika jumalainen peli saa olla että tuommoista saa aikaan... :cool: Luultavasti Konami tekis persnettoa pc-version kanssa piratismin takia ja myöskin sen takia että useimmat pc-pelaajat ei ole ikinä kuullukaan kyseisestä pelistä.

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
ISS...

Vois iteki ostaa Playstationin ton takia.FIFA 2000 oli ihan kohtalainen peli,mutta ISS on kuulemma ihan omaa luokkaansa.

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo, pleikkarin saa nykyään suht halvalla. Toki kannattaa yrittää päästä koittamaan peliä jossain (kaupassa tai muualla) ennen ku alkaa noin suuria sijoituksia tekemään. Mutta olen 99% varma että et tule pettymään.

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ostan nyt tod.näkösesti Playstationin halvalla Keltasesta pörssistä ja sitte Funstationilta ISS:n.Tiedäksä muuten mikä on uusin noista ISS:stä?

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vasta pari kuukautta sitten tullut ISS Pro Evolution 2 on uusin. Pitäisi löytyä jokaisesta kunnon pelikaupasta. Ja jos kavereita (ja hieman lisää rahaa) riittää, suosittelen ehdottomasti multitappia ja kolmea yilmääräistä ohjainta. Siitä se ilo vasta irtoaa :)

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ostin koko roskan...

Siis peli on varmaan paras futispeli kautta aikoejn,mut helvetin vaikee!Siis miten siin saa maaleja?Iteku pääsen avopaikkaan ni veto lähtee minne sattuu...hermot menee jo...hassuja ne nimet Zedane,Djorkeff,Lutmanen heh

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Taisit sitten ostaa ykkösosan, sillä kakkosessa nimet ovat ainakin eurooppalaisjoukkueissa suurimmaksi osaksi oikeat. Nimet voi muuttaa itse ja kannattaakin ainakin tunnetuimmat pelaajat muuttaa oikeiksi. Itse hankin netistä kaikkien joukkueiden oikeat kokoonpanot ja kirjoittelin kaikki (oli vähän hommaa mut lopussa kiitos seisoi :D )

Ykkönenkin on, niinkuin sanoit, loistava peli ja sait ehkä halvemmallakin, mutta suosittelen jossain vaiheessa kakkososankin hankkimista.

Tunnistan ongelmasi...Maalinteko on todellakin vaikeaa, vedot lähtee todellakin alussa vähän minne sattuu, mut harjotus tekee mestarin. Harjoitusmoodiakin kannattaa kokeilla. Laukausmittaria ei paljon tarvitse virittää ja se karkaa alussa helposti yli. Todella realistista on se, että jokainen maali on erilainen ja niitä voi syntyä lähes mistä tahansa.

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
No nyt alkoi jo vähän sujuakin itse peli.Olen huomannut että keskeltä on typerä yrittää läpi,kun vastassa on lihamuuripuolustus.Laidoista sensijaan pääsee paremmin vetopaikkaan ja rökitinkin Ruotsin Englannilla 6-2.Taso oli tosin Easy...

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
NHL2001 + sm-liiga

Hyvältä näyttää!! Ensimmäinen hyvä jääkiekkopeli sitten NHL'96:n. Katsokaas muuten tätä liittämääni kuvaa. Onko siinä jotain hassua?

Liitteet

• nhl003.jpg
    57,9 KB · kertaa luettu: 333

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: NHL2001 + sm-liiga

Viestin lähetti Hiili
Hyvältä näyttää!! Ensimmäinen hyvä jääkiekkopeli sitten NHL'96:n. Katsokaas muuten tätä liittämääni kuvaa. Onko siinä jotain hassua?

Päätylaudoituksessa näkyisi lukevan Elitserien?

Edit: Ehkäpä silti tarkoitat sitä, että koko Jypin hyökkäysketjulla on kultakypärät.

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kultakypäriä juuri tarkoitin. Pisti pelissä vähän arpomaan, että ketä pitäisi taklata kovaa ja rumasti... ;)

noniin...jos haluaa vaikeutta peliin säätää tietenkin säännöt, settingsit yms realistisemmaksi ja blommannin edotorilla ottaa superlämyt pois. superlämyillä peli menee nimittäin naurettavaksi pelleilyksi, jossa maalin saa 100% varmasti reboundesta kun maalivahti kaatuu perseelleen superlämyn voimasta. lukuisissa nhl2001-nettiliigoissa säädettiin porukalla mielestämme realistiset asetukset ja rossut peliin, joilloin otteluista todellakin tuli tiukkoja vääntöjä. eikä nhl2001 ole mitään pelattuna tietokonetta vastaan...ihmispelaajaa vastaan todellinen taito vasta mitataan :D

haasteita otetaan vastaan ;)

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse asiassa vielä kultakypäriä hassumpaa taitaa olla se, että Aki Tuominen on kentällä :D:D:D

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Moto
Itse asiassa vielä kultakypäriä hassumpaa taitaa olla se, että Aki Tuominen on kentällä :D:D:D
Ei, kyllä se on Jan Kobedza. Tuomisen muutin editorilla Kobedzaksi... numero siis sieltä. En kai minäkään niin hullu ole, että Tuomista peluuttaisin! ;)

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
kavereiden kanssa must

Kyllä sitä jaksaa yksinkin pari kautta tahkoa, varsinkin kun saa pelaa samalla joukkueella. Säätöjä pitää kyllä muutta aika paljon varsinkin maalivahdin hyvyyttä.

Omimmillaan on kyllä kaveriporukassa. Siihen pari olutta mukaan ja hakkaamaan. Miehinen kilpailuvietti tulee esille aika korostuneesti:D

Antti.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: NHL2001 + sm-liiga

Viestin lähetti Hiili

Ainakin minun silmissäni JyP näyttää kovasti Tepsiltä. Mutta mistä tämä kertoo?:D Meikäläinen näkee kohta varmaan pieniä vihreitä miehiä, ellei kausi kohta ala. 35 days and counting..

...

Niin, ihme muuten että kukaan ei maininnut oudoksi asiaksi että Jyväskyläläiset johtavat 5-4..:D

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nhl 2001:stä

Peli on oikein oivallinen.

Huomioita ja (tai hyviä, heh) kohtia:
Treidaamalla saa entiseen tapaan lähes kaikki haluamansa pelaajat itselleen, maalivahteja tosin on todella vaikea treidata, mistä lie johtuu.
Ennen varsinaista peliä pelaajien ja maalivahtien tehonlisäys-kohdista voi tiputtaa vastustajan pelintekemistä tai maalivahdin muurintekemistä liiankin helposti. Toisaalta tästä kohdasta jokainen pelaaja saa vastustajasta varmasti taistelemisen arvoisen. All-Star taso ja omat tehonlisäysarvot pieniksi ja tietokoneelle huippukohdalle, niin luulen jokaisen häviävän ottelun. Vielä jos laittaa itselleen paskan joukkueen ja tietokoneelle all-star porukan tai Coloradon, niin luulisi vaikeutta löytyvän aivan tarpeeksi. En itse ainakaan ole vielä voittanut kaikilla mahdollisilla tasoitustempuilla.
Jo mainitun mailalla merkattujen (siis ampuvat kovaa) pelaajien lämärit pistävät maalivahdin selälleen, jolloin maali on helppo pistää reboundista sisään. Tämä kohta kannattaa poistaa asetuksista, myös muita kohtia kannattaa muuttaa. Minusta ei ole ainakaan järkevää, että kiekko liukuu vedon jälkeen maalivahdin patjoista aina omalle veskalle saakka.
Päivityksiä kannattaa imuttaa, saapahan tuoreemmat ketju- ja pelaajakokoonpanot.
Itse väsäsin muutaman pelaajan liigaan lisää, tosin lähinnä suomalaisia. Harmillista, että näistä uusista kasvoista pystyy tekemään armottomia kaappeja, jotka taklaavat vastustajat seinille, tekevät näyttävästi peliä, heittävät mielettömiä pyssyjä verkon perukoille, luistelevat nopeammin kuin kapanen, toisin sanoen liian hyviä pelaajia. Tai mikäs siinä, omasta Tomi Kalliosta tuli aika kova pelaaja.
Pelissä on vieläkin muutamia ns. helppoja maaleja. Kovan vetäjän maalivahti-pyllylleen-rebound mainittiin. Sen voi poistaa asetuksista. Toinen helppo onnistuu tarkalla vetäjällä. Laitaa pitkin, siniviivan yli, harhautusnappia ja veto. Ampuu liian usein takaylänurkkaan. Vanhanaikainen on helppo tehdä. Pelattaessa ihmisvastustajaa vastaan sini- tai jopa punaviivalta tehdyt lörppömaalit joskus syövät miestä rotan lailla. Kun niitä tulee vähän liian usein.
Vedon suuntaaminen kannattaa valita käsisääteiseksi. Saa enemmän maaleja, kun pystyy valitsemaan kumpaan ala- tai ylänurkkaan veto yritetään ampua. Muuten vain hyvät pelaajat tajuavat ampua ristikulmiin tai muuallekin kuin puikoista sisään.
En tajua, miten maalin läheltä jokainen pelaaja yrittää epätoivoisesti ampua ranteella maalivahdin lävitse kiekkoa, tai löytää jommankumman alanurkan. Oikeassa tilanteessa maalinkattoon suuntautuva laukaus on jäänyt Nhl 2001:stäkin pois kokonaan.
Jos on kaapeli- tai joku nopea yhteys, niin Nhl-comin sivuilta löytyy aina vuorokaudenajasta riippuen ainakin yhdysvaltalaisia vastuksia. Olen sekä myllyttänyt, että ottanut turpaani. Netin avulla tapahtuva peli kannattaa itse tehdä, sillä vastustajan tekemään peliin liittyminen on usein pätkivää, kun taas pelin tekijällä sujuvaa, etulyöntiasema.
Pyörähdykset, takaperinluistelu, ja ohjausnappula on suositeltavaa asettaa peruspelin osaamisen jälkeen perinteisten zxc-välilyönti asetuksien lähettyville. Gamepaditkin kelpaavat, tosin useimmat pelaavat paremmin näppiksellä.
Taktiikoita kannattaa kokeilla omaan pelitapaan sopivaa. Laukominen-taktiikka ylivoimassa on minulle ainakin ollut tehokasta.
Sm-liiga-lisäys tuo kivan herkun peliin, jolleivat Nhl-pelit tai ikuiset Suomi-Ruotsi maaottelut maistu. Sm-liigapaketti saisi tulla heti syksyllä uuden Nhl:än perään.

Huomaan, että pystyisin jatkamaan juttua loputtomiin... lähes fanaatikko kun tämänkin suhteen on. Taidanpa jättää muillekin sanottavaa. Nhl-comissa tavataan.

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä jo luulin et tää topicci ois kuollut&haudattu,mutta eipä sittenkään.Ite jos laitan tehoasetukset omalla maalivahdilla nollalle,ni peli on ihan hölmö.Tietokone vetää ihme roikkuja maaliin keskikentästä,se syö pelihaluja.

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole pahemmin pelaillut noita NHL pelejä sitten NHL96:n, koska sen jälkeiset versiot ovat olleet enemmän tai vähemmän perssiistä. Kymmenen treenimatsia ja tämä uusin kolahti oikein kunnolla... ammattailaistasolla tosin pelailen vielä, mutta nyt alkaa peli jo kulkea sen verran hyvin, että pitänee siirtyä seuraavalle tasolle kohta. Äsken pelasin IFK-Ässät matsia ja tein seitsemän maalia yhdeksässä minuutissa. Ei oikein ollut järkeä...

Kuten tuli jo mainittua, liittämässäni kuvassa hakemani outous oli Jypin kolme kultakypärää. Sekin on tosin outoa, että Jyp johti... Kuvan ottamisen jälkeen tasoitin pelin miltei heti, mutta hävisin jatkoajalla puolesta kentästä tulleeseen roikkuun. Hemmetin Sakke! :( Kauden ensimmäinen tappio tuli siinä.

Mosabacka

olisi erittäin mielenkiintoista ottaa matsia kanssasi, jos olet kerran nettipeliä pelannut. itselläni on kyllä lähemmäs 4kk viimeisestä nhl2001-nettiliigasta aikaa, mutta eivät taidot varmaan hirveästi ole päässyt ruostumaan ;)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy