Mainos

NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 333 692
  • 1 036

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On se nättiä. Kaveri laukoo, kiekko veskarin räpylään ja ajaa veskan yli ja kiekko maaliin vaikka on kokoajan veskan hallussa... Tässä linkki tiöanteeseen youtubeen
Joskus tulee vahingossa itselle näitä veskan kolaamisia kun tyylinä ajaa agressiivisesti maalille. Toki jos maali tulee vahingossa epäreilusti niin annan vastustajan tehdä tyhjiin seuraavassa vaihdossa.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Joskus tulee vahingossa itselle näitä veskan kolaamisia kun tyylinä ajaa agressiivisesti maalille. Toki jos maali tulee vahingossa epäreilusti niin annan vastustajan tehdä tyhjiin seuraavassa vaihdossa.
Joo siis niitä on tullut että kolaa yli ja kiekko tippuu, mutta näin ei ole koskaan käynyt että räpylässä olisi
 

Johan Kesti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Be a GM:ää tässä pelailtu parikymmentä ottelua nyt Arizona Coyotesilla. Olen löytänyt ihan realistiset sliderit peliin, joten tällä hetkellä ihan kiva pelikokemus nuorella ja rebuildingin pöllyttämällä Kojooteilla.

Mutta.

Tota maalivahdin torjunta% on ihan helvetin vaikea saada sinne realistisille 91-92% paikkeille. Joka pelissä maalivahtini % liikkuu siellä 86-88% välillä. Voi olla, että oon ihan paska puolustamaan. Tai sitten Mike Smith on vaan niin paska. Mutta toistuu yleensä aina kaikkien maalivahtien kohdalla, seisoo siellä sitten Price tai joku alle 80 overallin maalivahti.

Oliskohan tuohon ongelmaan mitään ratkaisua esim. slidereita säätämällä?
 

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Oliskohan tuohon ongelmaan mitään ratkaisua esim. slidereita säätämällä?

En oo tana vuonna kokeillu, mutta NHL15 pelissa kun laittoi aggressiivisuutta korkeammalle (vai jopa taysille), niin vastustajat alko laukoon kiekkoa paljon hanakammin, jonka seurauksena torjuntaprosentti nousi kun ei laukausten laatu ollut mitenkaan kovin korkea. Tosin, samalla meni tuo fyysisen pelin realistisuus ihan kateen, kun pelaajat oli kaytannossa biljardipalloja poukkaillen toisistaan jatkuvasti. Kannattaa kokeilla jos tuo auttaisi myos tana vuonna, tosin oletan etta sun nykyisilla slidereilla vastustaja laukoo suhteellisen vahan?
 

Johan Kesti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitoksia vinkistä @Turri pitääpä kokeilla, jos tuo auttaisi. Ongelmana tosiaan on se, että vastustaja laukoo tosi vähän otteluissa ja yleensä menee kuitenkin se 2-3 vähintään omiin niin maalivahdin prosentit jää heikoksi.
 

Hercules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onko jollain kertoa täällä eri aloitustaktiikoita? Perus aloittaminen rystyllä taaksepäin sekä sitominen itseltäkin onnistuu. Mistä esimerkiksi aloitetaan eteenpäin itselle pikkunepillä?
 

maattine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun ei ole kilpailua niin hommat voi hoitaa kuten EA. Se on huomattu jo monta vuotta putkeen. Ennen tuli hakattua änäriä tuntitolkulla, mutta voin tunnustaa itseni rehellisesti FIFA-mieheksi. Vielä 5 vuotta sitten pelisarjan tuorein painos NHL11 tarjosi pelaajalleen viihdettä. Sen jälkeen peliä alettiin viemään "realistisempaan" suuntaan, siinä kuitenkaan onnistumatta. Fysiikkamoottori, animaatiot ja sisältö on niin loppuun asti kulutettu, ettei siitä saa enää mitään irti. Pelaaminen maistuu kaveriporukassa muiden maistuvien oheistuotteiden kanssa.
Tämän EA:n vuosikerran ainut pelattava ominaisuus on Be a GM, joka sekin kaatuu viimeistään viidennessä kaudessa. Pelaajien pelipaikan muuttaminen "Muokkaa pelaajaa" valikosta muuttaa näppärästi samalla pelaajan iän. Ennen muokkausta 22-vuotias huippulupaus muuttuu käsittelyn jälkeen lähemmäs Petteri Nummelinia. Pelaajien moraalin lisääminen peliin oli tervetullut lisä, vaikkakin sen lopputulos oli luokkaa juostenkustu. EA ei ole vieläkään saanut peliin kauan toivottua uudistusta: jatkosopimusten teko kesken kauden. Nämä syövät realistisuutta, jota intialainen pelituottaja mainostaa joka helvetin vuosi E3 messuilla. Ensi syksyä odotellessa..
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Taitaa olla aika ressaavaa puuhaa tuo online rankingin kärkisijoilla olo, kun täytyy katkaista peli noin 0,5 sekuntia ennen pelin loppua oltaessa häviöllä ja heti blokata vastustajan viestit PSN:n puolella. Olisin vain kysellyt, että toimiiko tässä pelissä vanhanaikaiset, kun ensimmäistä kertaa näin jonkun yrittävän niitä useamman kerran saman pelin aikana?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Taitaa olla aika ressaavaa puuhaa tuo online rankingin kärkisijoilla olo, kun täytyy katkaista peli noin 0,5 sekuntia ennen pelin loppua oltaessa häviöllä ja heti blokata vastustajan viestit PSN:n puolella. Olisin vain kysellyt, että toimiiko tässä pelissä vanhanaikaiset, kun ensimmäistä kertaa näin jonkun yrittävän niitä useamman kerran saman pelin aikana?

Riippuu pelimuodosta. Ihmismaalivahdeilla on usein ongelmia vanhanaikaisten kanssa mutta konemaalivahdit ottaa ne helposti kiinni.

Taidat puhua kuitenkin eri moodista, pelista karkaamisella kun ei saavuta mitaan eashlssa
 

P.Kaukalo

Jäsen
Onko jollain kertoa täällä eri aloitustaktiikoita? Perus aloittaminen rystyllä taaksepäin sekä sitominen itseltäkin onnistuu. Mistä esimerkiksi aloitetaan eteenpäin itselle pikkunepillä?
Vasen yläliipasin pohjaan ja alotushetkellä oikeeta tattia hyökkäyssuuntaan.... Onnistuu harvoin jos vastustaja osaa yhtään aloittaa
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Olis tarkotus tehdä turnaus, runkosarja+poffit ja pelailla sitä sitten kaveriporukalla läpi onlinessa änärijoukkueilla. Miten tämmönen oikein onnistuu? En löydä mitään kohtaa pelissä jossa tämmösen vois luoda. Muistaakseni aikaisemmissa peleissä oli mahdollista.
 

jusppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jäikö puolustus ja joukkuepelaaminen keltaiselle noilla "evaluation periodeilla"? Hyökkäysarvosanan on täytynyt hakata jo rajottimia vastaan noilla tehoilla. Pelasitko muuten millä tyylillä eli hakkastitko koko pelit, 3. erät, simuloitko paljon jne..? Kerrohan lisää miten ura on lähtenyt käyntiin. Näitä on aina kiva lukea.

Puolustus ja joukkuepelaaminen tosiaan olivat melko usein keltaisella, joten sillähän tuo varausnumero varmastikin selittyy.

Pelaan jokaisen pelin ja jokaisen oman vaihdon eli ainoastaan vaihdossa ja jäähyllä istumiset tulee simuloitua. Sen myötä pelit ja kaudet ovatkin melkoisen pitkiä, mutta eipä tuo haittaa.

Varauksen jälkeen piti tosiaan vielä seuraava kausi pelata OHL:ää. Tämän kauden käytin lähinnä luistelunopeuden, harhauttelun ja fyysisemmän puolen kehittämiseen. Tappeluiden ja varsinkin taklausten määrä kasvoi valtavasti, mutta siinä sivussa puolivahingossa vielä hieman parantelin edellisen kauden OHL-ennätyksiä. Runkosarjan tehot olivat 64 ottelussa 198+26=224. Harmittavasti jäi kaksi maalia puuttumaan maagisesta 200 maalin rajasta. Joukkueen pelaajani johdatti jälleen Memorial Cupin voittoon saakka.

Seuraavalle kaudelle pelaajani pääsikin vihdoin Islandersin joukkueeseen. Paikka löytyi vieläpä suoraan ykkösketjusta Tavaresin laidalta. Kausi on lähtenyt vahvasti käyntiin. Tähän mennessä pelatuissa 20 ottelussa pelaaja on ollut joka kerta pisteillä, ja pisteitä onkin kertynyt jo 37+13=50. Näillä ollaan luonnollisesti kevyesti maali- ja pistepörssin kärjessä. Tämän kauden ensisijainen tavoite olisi lyödä Selänteen tulokasennätykset, mutta tällä vauhdilla saattaisi johonkin muuhunkin ennätykseen olla mahdollisuuksia. Toivottavasti vaan valmentaja ei vaan saa jossain vaiheessa päähänsä heittää pelaajaa takaisin OHL:n puolelle...

Kun täällä oli jokin aika sitten jotain puhetta loukkaantumisista, niin eipä ole minunkaan pelaajani missannut varmaan vaihtoakaan loukkaantumisen takia. Silloin tällöin tulee nittä ilmoituksia parin päivän vammoista, joiden aikan kuitenkin voi pelata. Edes aivotärähdyksen takia ei jäänyt edes peli kesken.

Jännään bugiin törmäsin tuossa jokunen peli sitten. Pelaajani otti kolmannen erän lopulla viiden minuutin jäähyn tappelusta. Pelissä mentiin jatkoajalle, ja yritin simuloida seuraavaan omaan vaihtoon. Simulointi loppui johonkin 2-3 minuutin kohdalle, jolloin pelaajallani oli vielä pari minuuttia jäähyä jäljellä. Tämän jälkeen en enää pystynyt jatkamaan simulointia, vaan peliä oli pakko katsoa jäähyaitiosta. Peliä jatkettiin keskiympyrästä. Aloituksen jälkeen kaksi vastustajan pelaajaa otti kiekon ja lähti hyökkäämään. Kaikki muut kenttäpelaajaa eli yksi vastustaja ja kolme omaa jäi seisomaan keskiympyrään. Nuo kaksi vastustajaa sai siis hyökätä kaikessa rauhassa yksinäistä maalivahtia vastaan. Maalivahti torjui yritykset kolme tai neljä kertaa, mutta antoi kiekon aina takaisin hyökkääjille. Lopulta tämä kaksikko sai maalin tehtyä ja vastustaja voitti pelin. Tuo tilanne olisi voinut tärkeässä paikassa vähän harmittaa, mutta nyt lähinnä nauratti.
 

Unto

Jäsen
@jusppi tuo jatkoaika tosiaan bugittaa välillä. Nähnyt siellä mitä ihmeellisempiä juttuja. Ehkä harmittavin oli kun yhtäkkiä oli aloitus ja omalla joukkueella oli 4 ja vastustajalla 3 pelaajaa (kyseessä ei siis ollut ylivoiam). Seuraavaksi oma pelaaja jumittui luistelemaan paikallaan kunnes peli kaatui kokonaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Olisko kellään heittää hyvät ja realistiset sliderit offline-moodiin? Sai halvalla pelin PS-storesta niin pitää lähteä kokeilemaan.

Mielellään semmoset sliderit, että vastustaja sais semmoset laukaisumäärät maalille ja maalivahti torjuis niitä ainakin yhdeksän kymmenestä.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Olisko kellään heittää hyvät ja realistiset sliderit offline-moodiin? Sai halvalla pelin PS-storesta niin pitää lähteä kokeilemaan.

Mielellään semmoset sliderit, että vastustaja sais semmoset laukaisumäärät maalille ja maalivahti torjuis niitä ainakin yhdeksän kymmenestä.
Itse pelaan ihan hardcore-pelimuodon slidereilla, tosin pudotin pelinopeutta ja nostin ominaisuuden vaikutukset täysille. Alkuun tuli yritettyä pelata Altitosin slidereillä, mutta peli päätti itse säätää aina matsin alkaessa sliderit päin vittua enkä keksinyt keinoa, miten nuo saisi pysymään. Konsolina tosin xbone, en tiedä onko pleikkarilla vastaavaa. Altitos toimi ainakin NHL14 helkkarin hyvin vanhoilla konsoleilla, ei kyllä mitään hajua onko nyt miten realistiset.
 

Johan Kesti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä pelattu Altitosin slidereillä, joita olen muokannut vähän (esim aggressiisuutta nostin) Joku vinkkasi täällä, että sitä kun nostaa ylöspäin niin vastustaja laukoisi enemmän. Mulla ainaki toimi tuo, sillä vastustaja laukoo nyt vähintään 25 kertaa ottelussa. Sitten taisin vähän maalivahtien reaktionopeutta nostaa niin pysyy torjunta% ihan siedettävänä. Itselle ainakin toiminut hyvin noilla ja pelaaminen on jopa mielekestä.

Tuossa vielä linkkiä mikä vie Operation Sportsin foorumille missä on Altitosin sliderit:

AlTito's NHL 16 Sliders - Operation Sports Forums
 

Unto

Jäsen
Ah viimein nousi GM:n viihdyttävyys kun muokkasi jokaisen prospectin attribuutteja. Pelaajien kehitys on itsessään ok mutta se miten olemassa olevat pelaajat ovat rakennettu EA:n rostereissa kusee. Esim. pakeilla on ihan paskat puck skillssit ja vedon tarkkuus on 0 kun taas voimakkuus on sama kuin NHL pakeilla. Parin vuoden päästä siis kaikilla on 99 vedon kovuus ja 5 tähden luistelu, mutta kaikki muu on ihan paskaa. Tein kaikista prospekteista tasaisemmat ja nostin 2017 ja 2018 draftin prospektien kokonaisuutta, sillä tällä hetkellä kaikki ovat about 50 kokonaisuuden pelaajia, eikä niiden kasvu ala vasta kuin draftin jälkeen. Suosittelen kaikki tekemään saman kuin minä.
 

Knap

Jäsen
Mikähän bugi tämä on. Be A GMssä kun olet jo vaikka 2 kautta simuloinut eikä varattavilla näy enää naamoja (= eli ne on EAn oma keksimiä pelaajia).
Niin sellaisten maalivahtien paineensietokyky on lähes poikkeuksetta aina alle 70. Muilla samaa ongelmaa?
 

Unto

Jäsen
Mikähän bugi tämä on. Be A GMssä kun olet jo vaikka 2 kautta simuloinut eikä varattavilla näy enää naamoja (= eli ne on EAn oma keksimiä pelaajia).
Niin sellaisten maalivahtien paineensietokyky on lähes poikkeuksetta aina alle 70. Muilla samaa ongelmaa?
EA:n ongelma. Paineensietokyky ei kasva kuten muut ominaisuudet. Toinen asia mitä en ole nähnyt generoiduissa pelaajissa on senttereiden aloitustaito. En ole koskaan tainnut nähdä 80 aloitusta yhdelläkään generoidulla pelaajalla.
 
Suosikkijoukkue
Bruins
Edellinen mitä olen pelannut oli -12 tai -13, en nyt muista. Nyt kuitenkin tuli uusin Xbonen mukana ja ajattelin kokeilla vieläkö hotsittais pelaaminen. Ei tosin aika oikein enää riitä, mutta pelatessa tuli semmoinen mieleen, kun siinä Rask Bostonilla maalilla seisoi, että onko noita molareiden maskeja koska viimeksi uusittu? Ainakin Raskin maski näytti muistini mukaan samalta kuin siinä edellisessä mitä pelasin.

Toki tämä ei kovin tärkeä asia ole, mutta tulipahan mieleen
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten tässä pystyi pelaamaan noita online 1vs1 kaverin kanssa samalla puolella? Samalla konsolilla siis. Joukkuetta valittaessa options näppäimellä pitäisi kaveri saada lisättyä, mutta ykkösohjaimella ei tapahdu mitään ja kakkosohjaimella herjaa jostain oikeuksista. Pitääkö siis molemmat käyttäjät olla plus-jäseniä vai mikä mättää.
 

Wallin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho & Pittsburgh Penguins
Miten tässä pystyi pelaamaan noita online 1vs1 kaverin kanssa samalla puolella? Samalla konsolilla siis. Joukkuetta valittaessa options näppäimellä pitäisi kaveri saada lisättyä, mutta ykkösohjaimella ei tapahdu mitään ja kakkosohjaimella herjaa jostain oikeuksista. Pitääkö siis molemmat käyttäjät olla plus-jäseniä vai mikä mättää.

Tarkkaan en nyt muista, kun en itse konsolin ääressä ole, mutta sen tiedän, ettei molempien tarvitse olla Plus-jäseniä. Olethan kirjautuneena Änäriin nimenomaan sillä Plus-jäsenyyden omaavalla tilillä? Eli oikeassa yläkulmassa lukee tämä oikea käyttäjätunnus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös