NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 331 065
  • 1 042

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Pieni kysymys teille änärin omistajille: Onko EASHL:ssä vielä paljon tota lagia? Ostin pelin jo hyvissä ajoin ennen julkaisupäivää mutta myin sen pari kuukautta sitten, ja nyt alkoi taas hiukan vanha suola janottaa. Verrattuna FIFA:an vaikkapa tuo lagi on (tai oli) aika ylitsepääsemätöntä, mutta siihenkin tottui. Nyt on ilmeisesti pari viikkoa takaperin tullut joku uus pätchi, ja käsitin että lagia ei enää olisi niin paljoa? Mitä mieltä itse peliä viime aikoina pelanneet?

Lähinnä siis kiinnostaisi palailla EASHL:n pariin, vähemmällä lagilla.
 

Bacon

Jäsen
@Jyyd On se lagi huomattavasti vähentynyt siitä, mitä se pahimmillaan oli ja nyt tuota voi jo ihan pelatakin. Ainakaan meidän jengillä ei ole lagia ollut vähään aikaan.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
@Jyyd On se lagi huomattavasti vähentynyt siitä, mitä se pahimmillaan oli ja nyt tuota voi jo ihan pelatakin. Ainakaan meidän jengillä ei ole lagia ollut vähään aikaan.
Hyvä, nyt siis pitänee enää metsästää änäri jostain. Kiitokset vastauksesta!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Siinä olen samaa mieltä että vaikka marginaalilaji niin sen verran myyty kuitenkin että voisi pikkaisen enemmän panostaa.
No eipä se EA panosta Fifan puolellakaan. Sama peli tulee ulos joka vuosi, vähän vaan muokattuna versiona.

Elämä on.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Olipahan mielenkiintoinen matsi Be a GM:n puolella. Pelasin Edmontonilla ja vastassa Chicago, hemmetin tiukka peli ja hävisin laukaukset Hawksille 42-31. En ole koskaan nähnyt, että botti laukoisi yli 40 kertaa pelissä, pelaan vieläpä 5min erillä. Jäähyjäkään en nyt tavallista enempää ottanut. Kaiken lisäksi Bryan Bickell teki kaksi maalia, joista toisen laukoi keskialueelta laidan kautta sisään, sellaisen perus EA-maalin. Hyvä matsi, voitin jatkoajalla 5-4.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipahan mielenkiintoinen matsi Be a GM:n puolella. Pelasin Edmontonilla ja vastassa Chicago, hemmetin tiukka peli ja hävisin laukaukset Hawksille 42-31. En ole koskaan nähnyt, että botti laukoisi yli 40 kertaa pelissä, pelaan vieläpä 5min erillä. Jäähyjäkään en nyt tavallista enempää ottanut. Kaiken lisäksi Bryan Bickell teki kaksi maalia, joista toisen laukoi keskialueelta laidan kautta sisään, sellaisen perus EA-maalin. Hyvä matsi, voitin jatkoajalla 5-4.

Kyllä itseäni vastaan kans vähä aika sit jotai 45 botit sai lauottua. Aikamoista ping pongii välillä.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
No eipä se EA panosta Fifan puolellakaan. Sama peli tulee ulos joka vuosi, vähän vaan muokattuna versiona.

Elämä on.

Fifassa on pelattavuus kunnossa ja pallokin liikkuu suhteellisen realistisesti. Ei ehkä siltikään ihan PES:sin tasolla, mutta suuremmat muutokset voisivat johtaa vain huonompaan lopputulokseen. Änärissä ei taas tunnu toimivan oikein mikään muuta kuin välttävällä arvosanalla ja joka vuosi odottaa isoja muutoksia koko pelin kokonaisuuteen. Tosin voit vaikka mainita jonkun vuosittain ilmestyvän urheilupelisarjan joka olisi joka vuosi muuta kuin päivitetty versio edellisestä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Flyingbird Fifa on samanlainen momentum-kura mitä NHL EA:lta, lisäksi se offlinen puoli ei ole muuttunut juuri minnekään sitten jostain Fifa10 pelin jälkeen, en muista tarkalleen noita aiempia pelejä. Tuon vuoksi tämä viimeisin Fifa jää mulle viimeiseksi Fifaksi ja siirryn Pro Evolution Soccerin pariin. Mitä pelisarjoihin tulee, niin itselläni kokemusta ei ole nykypäivän versioista vastata tarpeeksi suurella kompetenssilla, kun en muita urheilupelejä pelaa kuin jalkapallo- ja kiekkopelejä ja kun EA on ainoa kiekkotarjoaja, niin vertailua ei voi tehdä. Pro Evosta en osaa myöskään sanoa, kun uuden sukupolven peliä ei ole tullut kokeiltua, mutta sen mitä olen lukenut netistä ja katsonut videoita/striimejä, tuo peli näyttää ja vaikuttaa hyvältä suhteessa Fifaan ja tuntuu hyvältä PS3:lla ja PC:llä, joka ikävä kyllä on Konamilta halpaversio/suoraporttaus vanhalta genreltä (Xbox 360).

Joku muu voi tulla kertomaan sitten nuo offline-uudistukset sillä puolella vuosittain, siitä en tiedä mitään kun ne lisenssipuutteet tappaa oman pelinautinnon noiden osalta. Oma vertaukseni menee kieltämättä hieman kauas, mutta kyllä ainakin mun PC-änäreiden peliaikaan nuo pelit olivat aika hemmetisti erilaisia joka vuosi EA:lta ja tuo on itselleni se suurin syy miksi nämä nykypelit tuntuvat siltä kuin katsoisi samaa elokuvaa uusilla alku- ja lopputeksteillä joka vuosi. Enkä mä odota joka vuosi jättimäisiä muutoksia, mutta jos nyt Fifassa mennään jo viidettä-kuudetta vuotta lähes samalla pelillä mm. sen managerin osalta, niin aika heikkoa on. Mutta kun pelit myy ja pakat myy, niin miksi muuttaa isolla prosentilla peliä. NHL:ssä hypättiin eteenpäin konsolivaihdoksen osalta selvästi, mutta vielä tähän asti tulokset ovat olleet heikkoja. Ensi vuonna mukana pitäisi olla apuna pelin pelaajia jollain asteella, joten katsotaan mitä tuleman pitää. Hengitystäni tosin en aio pitää minkään mullistavan muutoksen suhteen.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
@Flyingbird Fifa on samanlainen momentum-kura mitä NHL EA:lta, lisäksi se offlinen puoli ei ole muuttunut juuri minnekään sitten jostain Fifa10 pelin jälkeen, en muista tarkalleen noita aiempia pelejä. Tuon vuoksi tämä viimeisin Fifa jää mulle viimeiseksi Fifaksi ja siirryn Pro Evolution Soccerin pariin. Mitä pelisarjoihin tulee, niin itselläni kokemusta ei ole nykypäivän versioista vastata tarpeeksi suurella kompetenssilla, kun en muita urheilupelejä pelaa kuin jalkapallo- ja kiekkopelejä ja kun EA on ainoa kiekkotarjoaja, niin vertailua ei voi tehdä. Pro Evosta en osaa myöskään sanoa, kun uuden sukupolven peliä ei ole tullut kokeiltua, mutta sen mitä olen lukenut netistä ja katsonut videoita/striimejä, tuo peli näyttää ja vaikuttaa hyvältä suhteessa Fifaan ja tuntuu hyvältä PS3:lla ja PC:llä, joka ikävä kyllä on Konamilta halpaversio/suoraporttaus vanhalta genreltä (Xbox 360).

Joku muu voi tulla kertomaan sitten nuo offline-uudistukset sillä puolella vuosittain, siitä en tiedä mitään kun ne lisenssipuutteet tappaa oman pelinautinnon noiden osalta. Oma vertaukseni menee kieltämättä hieman kauas, mutta kyllä ainakin mun PC-änäreiden peliaikaan nuo pelit olivat aika hemmetisti erilaisia joka vuosi EA:lta ja tuo on itselleni se suurin syy miksi nämä nykypelit tuntuvat siltä kuin katsoisi samaa elokuvaa uusilla alku- ja lopputeksteillä joka vuosi. Enkä mä odota joka vuosi jättimäisiä muutoksia, mutta jos nyt Fifassa mennään jo viidettä-kuudetta vuotta lähes samalla pelillä mm. sen managerin osalta, niin aika heikkoa on. Mutta kun pelit myy ja pakat myy, niin miksi muuttaa isolla prosentilla peliä. NHL:ssä hypättiin eteenpäin konsolivaihdoksen osalta selvästi, mutta vielä tähän asti tulokset ovat olleet heikkoja. Ensi vuonna mukana pitäisi olla apuna pelin pelaajia jollain asteella, joten katsotaan mitä tuleman pitää. Hengitystäni tosin en aio pitää minkään mullistavan muutoksen suhteen.

EA Sports sanoi twitterissä että ei ole mitään momentumia, onko sinulla parempi tieto jostain sisäpiiristä?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
EA Sports sanoi twitterissä että ei ole mitään momentumia, onko sinulla parempi tieto jostain sisäpiiristä?
Jos EA sanoo Twitterissä että maailma on litteä ja lehmät lentää, uskotko myös sen? Ei tietenkään EA tuollaisia momentumeja myönnä julkisuuteen, ei tahraannu pelin maine kun väittää noin. Mutta mm. Fifassa ihan häviävänä osapuolena tuon momentum-tasapelin ja melkein 1-0 voiton kokeneena nauran kyllä noille jotka EA:ta uskoo. Hävetti se peli suoraan sanottuna, kun vastapuolella ei mennyt pallo millään maaliin ja itse tein jonkun lörppövedon sinnepäin ja samaa kokenut häviäjänä ja voittajana myös NHL:n puolella. Kyllä tuo tasoittelu selvästi vähentynyt on uudelle genrelle, mutta se että EA sanoo ettei sellaista ole ja koskaan ollutkaan, ei tee siitä totta.

Mutta se on totta, että liian moni menee tuon taakse häviöissä vaikka syytä on katsoa peiliin. Mm. itse näin olen tehnyt. Sitä en kiistä.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Mutta mm. Fifassa ihan häviävänä osapuolena tuon momentum-tasapelin ja melkein 1-0 voiton kokeneena nauran kyllä noille jotka EA:ta uskoo. Hävetti se peli suoraan sanottuna, kun vastapuolella ei mennyt pallo millään maaliin ja itse tein jonkun lörppövedon sinnepäin ja samaa kokenut häviäjänä ja voittajana myös NHL:n puolella.

Itse olen nähnyt monesti oikeassa elämässä heikomman voittavan ottelun vaikka toinen hallitsee. En syyttäisi niistäkään epäreilua momentumia.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Itse olen nähnyt monesti oikeassa elämässä heikomman voittavan ottelun vaikka toinen hallitsee. En syyttäisi niistäkään epäreilua momentumia.
Joo niin määkin ja se on usein hienoa katsottavaa näin "pienemmän" fanina, mutta silti se momentum pelissä on ja tuntuu täysin muoviselta, vaikka tosiaan on vähentynyt selvästi ja itse en noita kauheasti ole enää huomannut verrattuna old geniin ja vaikka joukkueen palkat HUT:ssa on luokkaa 120 miljoonaa itselläni. Mutta ehkä tämä tästä omalta osaltani. Mun puolesta jokainen saa olla mitä mieltä on. En jaksa nyt alkaa väittelemään asiasta enempää ja kaivelemaan eri videoita ja viestejä ympäri nettiä noista keskusteluista, ne sieltä jokainen halutessaan kyllä löytää ja vetää omat johtopäätöksensä.
 

Ralph

Jäsen
Onko jollain tämä peli vanhalle sukupolvelle eli PS3:lle tai Xbox 360:lle? Onko tuossa Legacy-versiossa kolme vastaan kolme -jatkoajat vai ne vanhat neljä vastaan neljä -jatkoajat?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko jollain tämä peli vanhalle sukupolvelle eli PS3:lle tai Xbox 360:lle? Onko tuossa Legacy-versiossa kolme vastaan kolme -jatkoajat vai ne vanhat neljä vastaan neljä -jatkoajat?
Molemmat löytyy jatkoajan vaihtoehdoiksi.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kiitos, hyvä tieto tämä. Tilasin nyt vasta NHL 16 Legacyn pleikkari kolmoselle ja kolmella kolmea vastaan pelaaminen maistuisi.
Toivottavasti et maksanut paljoa ja tykkäät offline-peleistä. Aikamoinen romahdus tapahtunut pelaajamäärissä tuon pelisarjan osalta vanhoilla konsoleilla.
 

Ralph

Jäsen
Toivottavasti et maksanut paljoa ja tykkäät offline-peleistä.
Tämä peli eroaa niin vähän PS3:lla edellisestä pelistä (päivitetyt kokoonpanot, kalenteri ja jatkoaika), että jäi ostamatta kun julkaistiin. Nyt sitten sain uuden pelin tutunkauppaa viidellätoista eurolla, joten oli pakko hankkia.

Ja olen aika pelannut eniten Be A GM:ää ja sitä edeltänyttä dynastiamoodia, vai mikä sen nimi ennen oli, joten ei haittaa offline-pelien vähäisyys.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Sama hinta siis kuin itselleni+postit. Mulla on NHL15 ladattuna ostoksena, joten aion myydä tuon Legacy-hutiostoksen pois netissä jos vaan kukaan ostaa ja jos ei, vien Gamestoppiin ja otan vaihdossa jonkun pelin jolla on pelaamisen arvoakin.

Edit: Tuli vietyä Puolenkuun Peleihin vaihdossa uuteen Dualshock3-ohjaimeen. Onneksi sain omat takaisin ja meni vain postikulut hukkaan tuohon Legacy Editioniin.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Shattered Dreams - NHL 16 Be A Pro ep. 49 - YouTube EA ylitti taas itsensä. Ei jumalauta.

Onko tuo Be a Pro ollut aina noin huono, vai onko tää joku uusi "record high" EA:lta? Täysin yllättäen kesken playoffeihin vaan AHL:n jossa pelit on jo ohi ja loppukausi simulointia. On tuo jäätävä firma. Linkki vie 2BC:n Be a Pro-uran videoon.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Onhan tuo Be A Pro aika huono tekele lopulta. Yllä olevan kaltaiset idioottimaisuudet, kauden jälkeiset sopimuksen pakkovalitsemiset kerralla ja oman mielipiteen ilmaisemisen mahdottomuus seurajohdon suuntaan ovat pirun epärealistisia. Lisäksi pelit pitää (ainakin hyökkääjänä) pystyä voittamaan yksin, turpaan tulee aina jos oma pistesaldo jää nollaan tai yhteen pisteesen, usein silloinkin kun onnistut kahden tehopisteen edestä. Ja kaikista eniten on viime aikoina alkanut vituttaa Pron loukkaantumattomuus. Omalla "tähdellä" takana 8 täyttä kautta ja 9. kesken. Voimahyökkääjänä tappelut, annetut taklaukset ja myös vastaanotetut jättipommit tuntuvat olevan arkipäivää. Pelaamalla olen pelaillut n. 250 matsia ja loput on mennyt simulaation kautta. Silti peliäkään ei ole tarvinut missata, teräsmiestilastossa aletaan olemaan aika korkealla. Toki tilanteita tulee pelien aikana, jossa selostaja kertoo Pron olevan kivuissaan ja välillä oikein onnutaankin jäältä pois, kuitenkin seuraavassa vahdossa ollaan mukana kuin mitään ei olisi tapahtunut. Pelin jälkeen sentään henkilökunta ilmoittaa huonot uutiset: "Sinulta on lähtenyt pää irti, et pysty harjoittelemaan täysillä 1 päivään" Heti seuraavana päivänä henkilökunta on jo positiivisin mielin liikenteessä:"Tervetuloa takaisin, pääsi on ruuvattu takaisin paikoilleen, olet taas täysin kunnossa". Aika perkeleen vähän tollasia ukkoja on kai todellisuudessa.
 

Valetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, ym. suomalaiset NHL:ssä
Lol. Tuli tässä hoksattua että EA on jälleen ollut liekeissä, ja laittanut Pelicansin Juhani Tyrväisen pelaajakuvaksi Janne Juvosen naaman :D Ja Juvosen pelaajakuva on täysin tuntematon henkilö itselleni ainakin. Ilmeisesti myös Suomen maajoukkueesta löytyvillä Jarkko Immosilla (miksi 2kpl?!) on saman Jarkko Immosen naama pelaajakuvana. Kyseessä siis Sportin Jarkko.A.Immonen, joka ei todellakaan kuuluisi edes joukkueeseen. Huomasin myös että Ville Vahalahti on vihdoin poistettu Suomen joukkueesta, mutta silti mm. Ossi Väänänen, Antti Pihlström ja Olli Jokinen löytyvät joukkueesta.
EDIT: Juvosella onkin siis Joonas Alanteen pelaajakuva :O
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ilmeisesti myös Suomen maajoukkueesta löytyvillä Jarkko Immosilla (miksi 2kpl?!) on saman Jarkko Immosen naama pelaajakuvana.
Minua ärsyttää aika tavalla se, että Lukon Toni Koivistolla on Henrik Koiviston kuva pelaajakortissaan. En nyt tähän hätään muista onko Henrikin kuvassa Toni, mutta nämä olisivat sellaisia perusjuttuja, jotka voisi tarkistaa. Tosin, kun kilpailua ei ole, niin eipä ole mikään pakko. Ja hei, onhan täs paljon hyvää hei!
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Eikös Joel Armiallakin kestänyt viime peliin asti, että saatiin oikeat kasvot. Ja kyse kuitenkin melko tuoreesta ykköskierroksen varauksesta, joten turha odotella Immosille ja Koivistoille oikeita pelaajakuvia. Immosellakin taisi viimeksi löytyä omat kasvot pelistä joskus ennen KHL:ään siirtymistä.

EA on muutenkin tässä(kin) asiassa niin laiska, että tälläkin hetkellä on HUTissa pelaajia varsinkin Euroopan liigoissa, joiden pelaajakuvat ovat sieltä jostain NHL 07-09 ajoilta. Mitäs niitä päivittelemään. Kahdelle Jarkko Immoselle Suomen maajoukkueessa tuli kyllä hymähdettyä. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös