NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 331 045
  • 1 042

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Itsellä ei ainakaan ole koskaan tuoreilla ohjaimilla tuota tullut, ja myös tuo tattivika on ihan yleisesti tiedossa.

No joka tapauksessa jos jotain 6vs6 virtuaalikiekko kiinnostaa, klonkulla taas streami auki --> http://www.twitch.tv/klonkku
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ehkä tuo lähti vähän käsistä tuo päivitys, mutta parempaan suuntaan mennään kuitenkin. Nyt ei enää pärjää hakkaamalla pelkkää mailannostoa ja on pakko oikeasti jopa pelatakin. Heti muuttui varsinkin HUT mukavammaksi.

Sitten oikeastaan yksi kysymys: ilmeisesti meikäläisen ohjaimessa alkaa olla vikaa, sillä kun kiihdytän pelaajalla, niin välillä se lähes pysähtyy ja sitten taas jatkaa matkaa? Monta läpiajoa tuhoutunut tämän takia, niin alkanut jo vähän harmittamaan. Normaalissa luistelussa ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa. Eli siis, ohjaimessa vika vai joku EA:n hieno juttu taas?
Sama vika rahikaisella, toinen ohjain toimii koko ajan, toinen tekee just tuota.... Eli takuuseen siis uusi...
Ja hyvä että tuota äksän hakkaamista rajotetaan, vatuttaa nämä sankarit, ketkä ei osaa muuta ku tehdä tota...
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Meikäläisellä oli ainakin tällä kertaa juuri ohjaimesta kiinni, sillä otin tuon toisen ohjaimen paketista ja testasin, niin ei kertaakaan kolmeen peliin mitään vastaavaa. Eli takuuvaihtoon menee tämä rikkinäinen.
 
Osaako joku kertoa että aikooko ea palauttaa joskus nuo yksinpelimodet esim. maajoukkueturnaukset ym? Kaverin kanssa niitä tykätään pelata ja nyt ne loistavat poissaolollaan. On huvittavaa pelata SC-pudotuspelejä maajoukkueilla...
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Koskahan NHL17 on tulossa? 16 jäänyt todella vähälle pelaamiselle - ei vissiin sovi mun pelitapaan. Be a Prokin olis kiva alottaa Liigasta. Ja joskus tätä kai pystyi pelaamaan valmiilla pelaajalla? Olishan se hienoa vaikka mennä Laineena draftiin ja alottaa NHL-ura :) Toivoisin myös. että erät olisi be a prossa lyhempiä, jos pelaa veskalla.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Voiko be a Prossakin? Mennyt vissiin ohitse minulta tuo :)
Vähän olen pelimuotoa pelannut, mutta väitän kyllä että siellä oli tuo erän pituus itse valittavissa.


Osaako joku kertoa että aikooko ea palauttaa joskus nuo yksinpelimodet esim. maajoukkueturnaukset ym? Kaverin kanssa niitä tykätään pelata ja nyt ne loistavat poissaolollaan. On huvittavaa pelata SC-pudotuspelejä maajoukkueilla...
Tuskin, EA:ta ei kiinnosta panostaa tähän marginaalipelisarjaan yhtään enempää kuin on pakko. HUT:iin keskitytään koska pakat = rahaa jne. Huhuhan on liikkunut, että ensi versiossa ei taaskaan EASHL:ää olisi... GMCkin poistettiin sen takija pelistä, kun se vei liikaa HUTin pelaajia kuulemma.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ohjainongelmaan:

Taitaa NHL-pelit (tai oikeastaan pelin pelaaminen) rikkoa nuo ohjaimet vuodesta toiseen. Omalla PS3:lla molemmilla ohjaimilla sama vika: vasenta tattia painettaessa pelaajat nostavat mailaa, kyyristyvät, tökkäävät, vaihtavat asetuksia ja ties mitä. Käytännössä en voi siis spurtata muuten kuin erittäin kevyesti painamalla ja siltikin asetukset vaihtuvat usein. Ihan normaalilla voimalla olen nappeja aina painanut. Näköjään tämä jatkuu vielä PS4:kin...
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Kyllä, NHL-pelit vuodesta toiseen rikkovat ohjaimia enemmän kuin muut pelit. Nopeat tatin liikkeet vissiin ohjaimille myrkkyä.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Tapahtuipa Be a prossa; McDavid haastoi Getzlafin tappeluun ja vielä pieksi sen. Kyllä taas sai ihmetellä.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Kuinka vaikeata se olisi hieman päivittää Euroopan liigoja NHL 17:sta. Siis ajattelin pelata vähän liigaa ja huomasin, että kaikki kokonaisuudet on ihan sekaisin, kaikilla suunnilleen väärät tehot ja osa on 5-10 cm liian pitkiä tai lyhyitä ja 10kg liian painavia tai kevyitä. Sitten kaikki näyttää vielä kaikenlisäksi ihan kummallisilta, Patrik Laine on enemmän Puljujärven näköinen, jotkut junnut on kaljuja ja kovanaaman näköisiä ja ne joilla on oikeasti parta on ihan jotain siloposkia. Koita nyt sitten saada mukava ja autenttinen pelikokemus, kun liigassa vain pelaajien nimet ovat oikeat.
Nyt kun liigastakin on alkanut tulemaan enemmän pelaajia NHL:ään , niin voisivat herätä ja panostaa vähän edes Euroopan liigoihin. Siis ihan vaan sekin olisi parannusta, jos kokonaisuudet menisi lähemmäs oikein ja pelaajat olisivat pelityyliltään oikeita ja pelaajien koot olisivat oikein, sekä kätisyydet tietenkin. Ulkonäköihin tuskin panostetaan ikinä niin hyvin kuin vaikka fifassa, mutta edes suunnilleen oikean väriset hiukset pelaajille ja junnut nuoremman näköiseksi ja konkarit vanhemman näköiseksi ja vaikka vähän partaa niille, joilla sellainen on tavaramerkki.
 
Kuinka vaikeata se olisi hieman päivittää Euroopan liigoja NHL 17:sta. Siis ajattelin pelata vähän liigaa ja huomasin, että kaikki kokonaisuudet on ihan sekaisin, kaikilla suunnilleen väärät tehot ja osa on 5-10 cm liian pitkiä tai lyhyitä ja 10kg liian painavia tai kevyitä. Sitten kaikki näyttää vielä kaikenlisäksi ihan kummallisilta, Patrik Laine on enemmän Puljujärven näköinen, jotkut junnut on kaljuja ja kovanaaman näköisiä ja ne joilla on oikeasti parta on ihan jotain siloposkia. Koita nyt sitten saada mukava ja autenttinen pelikokemus, kun liigassa vain pelaajien nimet ovat oikeat.
Nyt kun liigastakin on alkanut tulemaan enemmän pelaajia NHL:ään , niin voisivat herätä ja panostaa vähän edes Euroopan liigoihin. Siis ihan vaan sekin olisi parannusta, jos kokonaisuudet menisi lähemmäs oikein ja pelaajat olisivat pelityyliltään oikeita ja pelaajien koot olisivat oikein, sekä kätisyydet tietenkin. Ulkonäköihin tuskin panostetaan ikinä niin hyvin kuin vaikka fifassa, mutta edes suunnilleen oikean väriset hiukset pelaajille ja junnut nuoremman näköiseksi ja konkarit vanhemman näköiseksi ja vaikka vähän partaa niille, joilla sellainen on tavaramerkki.

Tästä olen aikaisemminkin avautunut. Joku Liiga -moodi voisi olla paikallaa. Nuo kentälliset on kyllä hyvin koottu. Meillä esim. Suoranta ykkösessä ja Aho nelosassa... :D kumpa tuosta saisikin siedettävän pelkästään kokoonpanomuutoksilla, mutta kun ihan kaikki on päin helvettiä. Kaipa kohderyhmä on liian marginaalinen.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Kuinka vaikeata se olisi hieman päivittää Euroopan liigoja NHL 17:sta. Siis ajattelin pelata vähän liigaa ja huomasin, että kaikki kokonaisuudet on ihan sekaisin, kaikilla suunnilleen väärät tehot ja osa on 5-10 cm liian pitkiä tai lyhyitä ja 10kg liian painavia tai kevyitä. Sitten kaikki näyttää vielä kaikenlisäksi ihan kummallisilta, Patrik Laine on enemmän Puljujärven näköinen, jotkut junnut on kaljuja ja kovanaaman näköisiä ja ne joilla on oikeasti parta on ihan jotain siloposkia. Koita nyt sitten saada mukava ja autenttinen pelikokemus, kun liigassa vain pelaajien nimet ovat oikeat.
Nyt kun liigastakin on alkanut tulemaan enemmän pelaajia NHL:ään , niin voisivat herätä ja panostaa vähän edes Euroopan liigoihin. Siis ihan vaan sekin olisi parannusta, jos kokonaisuudet menisi lähemmäs oikein ja pelaajat olisivat pelityyliltään oikeita ja pelaajien koot olisivat oikein, sekä kätisyydet tietenkin. Ulkonäköihin tuskin panostetaan ikinä niin hyvin kuin vaikka fifassa, mutta edes suunnilleen oikean väriset hiukset pelaajille ja junnut nuoremman näköiseksi ja konkarit vanhemman näköiseksi ja vaikka vähän partaa niille, joilla sellainen on tavaramerkki.

Niin pelin nimihän on EA Sports NHL, eikä suinkaan EA Sports Suomen mestaruussarja.

Mutta tänä vuonna on saatu pelaajan muokkaus takaisin niin eipä tuo kova homma ole suomikiekkofanille muokata pelaajia. Itse olen muokannut NHL-pelaajat ja suurimman osan AHL-pelaajista sekä tietysti kaikki kovan luokan prospectit ja tulipa siinä kymmenkunta pelaajaa luotuakin. Minulta tuohon kului aikaa joku 4-6 tuntia niin en usko että SM-liigassa ainakaan kauemmin saa kulutettua aikaa.

Tietysti olisi kiva saada Maddenista tuttu rostershare jotta voisi ladata muiden kokoonpanoja jos ei viitsi itse tehdä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Defensefirst No kyllähän se nyt silti kertoo EA:sta aivan kaiken tarpeellisen, että noi liigan rosterit on aivan miten sattuu. Kun ei tarvitse kilpailla, niin ei tarvitse oikeasti panostaa. Itse ottaisin mieluusti uuden änärin vaikka joka toinen vuosi, jos se olisi oikeasti hyvin tehty peli, eikä päätoivo olisi Hockey Ultimate Team-pelimuodon pakkojen tuotossa. Mainitsemasi rostershare on yksi esimerkki jota itse olen toivonut EA:n änäriin sen jälkeen, kun sen NHL2k-peleissä ekan kerran näin ja hyväksi totesin. Mutta kun ei, niin ei.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
@Defensefirst No kyllähän se nyt silti kertoo EA:sta aivan kaiken tarpeellisen, että noi liigan rosterit on aivan miten sattuu. Kun ei tarvitse kilpailla, niin ei tarvitse oikeasti panostaa. Itse ottaisin mieluusti uuden änärin vaikka joka toinen vuosi, jos se olisi oikeasti hyvin tehty peli, eikä päätoivo olisi Hockey Ultimate Team-pelimuodon pakkojen tuotossa. Mainitsemasi rostershare on yksi esimerkki jota itse olen toivonut EA:n änäriin sen jälkeen, kun sen NHL2k-peleissä ekan kerran näin ja hyväksi totesin. Mutta kun ei, niin ei.

Suurinta osaa ostajista kiinnostaa NHL, AHL ja CHL-rosterit. Eli ihan hyvin vetävät ne ja se on pääasia. Rajalliset ne on resurssit EA:n NHL-tiimilläkin. Fifa taas tuottaa huomattavasti enemmän rahaa ja siihen sen takia panostetaan enemmän ja on sen takia jopa erittäinkin hyvä tuote. Jääkiekko on marginaalilaji joten siihen ei voi sijoittaa määräänsä enempää rahaa.

Olisihan se ihan kiva jos kaikille ihmisille riittäisi ruokaa maailmassa, mutta kun ei riitä niin minkäs teet. Joskus on pakko olla realisti.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
No kun miettii esimerkiksi kontrollien köyhyyttä NHL--NBA2k ei voi kuin ihmetellä. Icon pass ja give and go toisi yksinään ihan älyttömästi syvyyttä ja variaatioita peliin. Puhumattakaan leikkaa korille/maalille kontrolli.
Edes NHL 05 pelistä tuttu open ice controlli auttaisi.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Defensefirst Niin no. Korjaisivat nyt edes nuo jo viime vuoden pelissä olleet bugit tuosta alkuun. Yksi näistä esim. on se vieläkin laidan läpi aika ajoittain menevä kiekko. Eipä se NBA-pallokaan nyt maailmanlaajuisesti mitään jalkapallon suosiota nauti, vaikka toki yleisesti koripallo on mm. Espanjassa pirun suosittua. Silti vaan 2k tehnyt helvetin kovan pelin ja panostanut siihen huolella. Toki koripallopeleissä, kuten myös futispeleissä on kilpailua, joten on myös pakko panostaa. Oli se laji sitten "marginaali" tai maailmanlaajuinen. Kummasti myös 2k panosti NHL2k-peleihinsä aikaan ja sai tuntumaan ne hyvältä. Mä haluaisin nähdä mitä ne saisivat aikaan täysillä oikeuksilla nykypäivänä NHL-pelien osalta.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
@Defensefirst Niin no. Korjaisivat nyt edes nuo jo viime vuoden pelissä olleet bugit tuosta alkuun. Yksi näistä esim. on se vieläkin laidan läpi aika ajoittain menevä kiekko. Eipä se NBA-pallokaan nyt maailmanlaajuisesti mitään jalkapallon suosiota nauti, vaikka toki yleisesti koripallo on mm. Espanjassa pirun suosittua. Silti vaan 2k tehnyt helvetin kovan pelin ja panostanut siihen huolella. Toki koripallopeleissä, kuten myös futispeleissä on kilpailua, joten on myös pakko panostaa. Oli se laji sitten "marginaali" tai maailmanlaajuinen. Kummasti myös 2k panosti NHL2k-peleihinsä aikaan ja sai tuntumaan ne hyvältä. Mä haluaisin nähdä mitä ne saisivat aikaan täysillä oikeuksilla nykypäivänä NHL-pelien osalta.

Ihan mututuntumalta heitän että NBA-pelejä ostetaan enemmän kuin NHL-pelejä. Jääkiekko kun on marginaalilaji myös verrattuna koripalloon.

Voit itse kaivaa myyntiluvut esiin jos haluat väitellä.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan mututuntumalta heitän että NBA-pelejä ostetaan enemmän kuin NHL-pelejä. Jääkiekko kun on marginaalilaji myös verrattuna koripalloon.

Voit itse kaivaa myyntiluvut esiin jos haluat väitellä.

Itse väitän että koripallo yleensäkkin on yksi maailman suosituimmista lajeista, joten tottakai fanejakin on enemmän, josta päästään siihen että NBA pelejä ostetaan enemmän.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
No turha tätä väittelyä enempää on jatkaa kun molemmat on melkolailla täysin eri mieltä joka tapauksessa. Myönnettäkööt että koripallo oli huono vertaus tuohon.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Itse väitän että koripallo yleensäkkin on yksi maailman suosituimmista lajeista, joten tottakai fanejakin on enemmän, josta päästään siihen että NBA pelejä ostetaan enemmän.
Wikipediasta lueskelen.
  • Fifat on myyneet 100 miljoonaa kappaletta (93 -->)
  • Maddenit 99 miljoonaa (88 -->)
  • NBAt 35miljoonaa ( 94 --->)
NHLää ei tuolla listassa ole ollenkaan, vaikka siellä on vissiin kaikki pelisarjat jotka on myyneet yli 5 miljoonaa. Onkohan tossa joku virhe sitten?


List of best-selling video game franchises - Wikipedia, the free encyclopedia

Edit: Tämän sivuston mukaan Änärit olis myyneet n. 21 miljoonaa. En sitten tiedä onko luotettava sivusto. Saman mukaan FIFAT olisi myyneet reilusti yli 150milj.
 
Viimeksi muokattu:

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No turha tätä väittelyä enempää on jatkaa kun molemmat on melkolailla täysin eri mieltä joka tapauksessa. Myönnettäkööt että koripallo oli huono vertaus tuohon.

Siinä olen samaa mieltä että vaikka marginaalilaji niin sen verran myyty kuitenkin että voisi pikkaisen enemmän panostaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös