NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 331 129
  • 1 042

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Pakko tulla inisemään nyt tänne, vaikka yleensä en jaksa änäreistä valittaa, koska pääsääntöisesti olen nauttinut pelaamisesta erittäin paljon. Nyt kuitenkin pelaamisesta on tullut lähinnä tuskastuttavaa "ohjain seinään"-menoa. NHL 16 oli mielestäni hyvä peli ennen marraskuun päivitystä, joka ihan suoraan sanoen on tuhonnut pelin.

Ensinnäkin, miten se voi olla mahdollista, että lauon pelissä joka kerta enemmän kuin vastustaja tai ainakin määrät pysyvät suht tasaisina, jos vastustajalla on muutama veto enemmän. Silti turpaan tulee järjestäen pääsääntöisesti huonommilta pelaajilta, joilla on huonompi joukkue. Toki voin itsekin olla yksinkertaisesti huono pelaamaan ja haluaisinkin mennä sen taakse mielummin kuin sen syövän, mitä EA meille tarjoaa. Itseä on toki vaikea arvioida, koska lähes kaikki me ollaan omien elämiemme maailman napoja, mutta olen pelannut EA:n änäripelejä kohta kymmenen vuotta, joten en väittäisi olevani ihan täysi ummikko tämän pelin suhteen.

Pahinta ei ole kuitenkaan se, että tappiota tulee nyt useammin kuin ennen, vaan se tapa millä ne tulevat. Jos olen vaivalla kerännyt esimerkiksi HUTissa joukkueita kokoon ja sen avulla saanut tiimiin Phil Kesselin ja Mike Modanon kaltaisia pelaajia, niin miten vastustajan Matt Martin laittaa kiekon pääsääntöisesti suuremmalla todennäköisyydellä pussiin rystytökkäisyllä längeistä kuin Kessel tarkalla rannarilla laidasta tai ylivoimalla viivasta? Pelaamispäivityksen mukana ovat tulleet tällaiset eräänlaiset lirutusmaalit yhä useammin peleihin mukaan. Esimerkki: vastustaja heittää kiekon hyökkäysalueen siniviivalta maalin edustalle, jossa John Scott odottaa. Scott laukoo kiekkoa, mutta ei ikään kuin osu siihen kunnolla vaan sutaisee sen epäonnistuneella laukauksella sisään. Ja aina lirahtaa puikoista.

Pelaamispäivitys myös hidasti pelin tempoa, joskin se oli jo ennen sitä melko hidas. Nyt jo edellä mainittu Kessel on kuin valtamerilaiva jäällä kiekon kanssa. Nopeat käännökset eivät onnistu eikä pääse irti vastustajista. Jos joskus pääsee yksin läpi, niin McDonagh ja Girardi luistelevat aina kiinni.

Kaiken tämän aikana NHL -pelistä on vaikea nauttia ja se on todella sääli. Ottaisin häviöt kyllä vastaan ja aina olen ottanutkin, koska hyvän pelin jälkeen häviöstä jaksaa sisuuntua ja ottaa seuraavassa matsissa sitten uuden yrityksen, koska eihän aina voi voittaa. Nyt kuitenkin tiedän, että se sama tapa hävitä peli odottaa ensi matsissa yhä uudelleen ja uudelleen. Ei vain yksinkertaisesti kiinnosta enää. Luulisin, että monella muullakin alkaa olla samaa ongelmaa laittaa se änärilevy koneeseen ja tahkota viikonloppuiltana lätkää.

Lupaan jättää valituksen tähän, sillä en pidä valittamisesta. Yritän aina suhtautua uusiin peleihin toiveikkaasti, mutta NHL 16 alkaa olla menetetty tapaus. Halusin vain vuodattaa kaiken nyt tähän yhdellä kertaa. Onneksi on FIFA.
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Auttakaa miestä mäessä! Mikä on se maaginen nappi/näppäinyhdistelmä millä saa vaihdettua ketjua, aloitustaktiikkaa jne. heti aloituksessa?
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
B hyökkäysketju ja X on puolustus. Painat kerran beetä niin sit noista takanappuloista voi valikoida puolustus/normaali/aggressiivinen aloituskuvio. Onella siis näin.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Miten tässä menee ranking-tasoitus? Kaveri hommasi vasta nyt uuden änärin. Otettiin unranked versus-peli vastakkain, en pystynyt ollenkaan ottamaan poketuksella kiekkoa tai taklaamaan, lisäksi pelaajien arvot oli ehkä kymmenellä laskettu. Veska oli ilmeisesti tulokas-tasolle säädetty kun PS3:sta tutut harhautukset puri helposti mitkä ei yleensä tässä mene.

Jouduin vaihtamaan toiseen psn-nikkiin että pystyttiin ylipäätänsä pelaamaan vastakkain. Aika jännä juttu, tällasta ei ole ennen tullut vastaan vaikka tuhansia änäripelejä takana.
 

Salami8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Hellurei, oisko täällä vapaata mielellään kokenutta puolustajaa eashl:ään? Etsimme puolustajaa jo käynnissä olevaan ecl turnaukseen sekä 6vs6 peleihin yleisesti. Kokemus ei ole välttämätön mutta sitä olisi hyvä olla. Puolustajalta vaadimme erittäin hyvää kiekollista peliä sekä puolustus hommien hoitumista. Peliälyä ja paineensietokykyä. Eli tavoitteena ei sen enempää kuin vähempää, ecl:än mestaruus, eli euroopan mestaruus 6vs6 tasolla. Jos tuntuu että sinusta olisi tuohon rooliin ota yhteyttä:

psn: biggesteight
skype: biggesteight
tai täällä privana!
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hellurei, oisko täällä vapaata mielellään kokenutta puolustajaa eashl:ään? Etsimme puolustajaa jo käynnissä olevaan ecl turnaukseen sekä 6vs6 peleihin yleisesti. Kokemus ei ole välttämätön mutta sitä olisi hyvä olla. Puolustajalta vaadimme erittäin hyvää kiekollista peliä sekä puolustus hommien hoitumista. Peliälyä ja paineensietokykyä. Eli tavoitteena ei sen enempää kuin vähempää, ecl:än mestaruus, eli euroopan mestaruus 6vs6 tasolla. Jos tuntuu että sinusta olisi tuohon rooliin ota yhteyttä:

psn: biggesteight
skype: biggesteight
tai täällä privana!
Onko eashl nykyään pelikelpoinen vai vieläkö se sama viive tekee pelaamisesta suurimmalle osalle pelkkää tuskaa? Jossain vaiheessa kuitenkin oli puhetta, että EA olisi löytänyt vian syyn ja alkanut asiaa korjaamaan.

Edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

Salami8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Onko eashl nykyään pelikelpoinen vai vieläkö se sama viive tekee pelaamisesta suurimmalle osalle pelkkää tuskaa? Jossain vaiheessa kuitenkin oli puhetta, että EA olisi löytänyt vian syyn ja alkanut asiaa korjaamaan.

Edit: typo

Itse oon vääntäny sitä oikeastaan pelkästään ja en osaa sanoa muuta kuin että parempaan suuntaan on menty. Viivettä esintyy kotikapteeneilla satunnaisesti, mutta tuohon on hankalempi ottaa kantaa kun esimerkiksi itsellä ei oikeastaan koskaan, vaikka olen kapteeni
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Onko eashl nykyään pelikelpoinen vai vieläkö se sama viive tekee pelaamisesta suurimmalle osalle pelkkää tuskaa? Jossain vaiheessa kuitenkin oli puhetta, että EA olisi löytänyt vian syyn ja alkanut asiaa korjaamaan.

Edit: typo

Eilen testailtiin ensimmäisen kerran lokakuun alun jälkeen, neljällä pelaajalla kolmen pelin verran. Yksikään otteluista ei ollut kenelläkään meistä pelikelpoinen, ei edes siten että "pieneen lagiin voisi tottua", vaan se viive on edelleen sitä kun painat nappia ja odotat että pelaaja alkaa toteuttamaan käskyä. Luistelet vielä hetken vasemmalle vaikka olet painanut jo hyvän aikaa oikealle.

On se vaan jännä kun HUT:ssa esiintynyt lagia vain ehkä kerran 30 ottelusta tai harvemmin, kun en edes muista sellaista ottelua olleen.
 

Salami8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Eilen testailtiin ensimmäisen kerran lokakuun alun jälkeen, neljällä pelaajalla kolmen pelin verran. Yksikään otteluista ei ollut kenelläkään meistä pelikelpoinen, ei edes siten että "pieneen lagiin voisi tottua", vaan se viive on edelleen sitä kun painat nappia ja odotat että pelaaja alkaa toteuttamaan käskyä. Luistelet vielä hetken vasemmalle vaikka olet painanut jo hyvän aikaa oikealle.

On se vaan jännä kun HUT:ssa esiintynyt lagia vain ehkä kerran 30 ottelusta tai harvemmin, kun en edes muista sellaista ottelua olleen.

En tiedä mikä netti sulla on jos kerta lagaa, mulla kun ei sitä pientä lagia ole kun 1/10 ottelussa. Ja syy miks hutti ei lagaa on että ei vaadi niin paljoa netiltä. Mulla on itellä 100/100m valokuitu.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
En tiedä mikä netti sulla on jos kerta lagaa, mulla kun ei sitä pientä lagia ole kun 1/10 ottelussa. Ja syy miks hutti ei lagaa on että ei vaadi niin paljoa netiltä. Mulla on itellä 100/100m valokuitu.

Joo, unohdin kertoa että pleikkani on kiinni 28 kpbs -modeemissa. Vika olikin sitten ilmeisesti minun nettiyhteydessä. :(
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eashl:n viive (joka on myös täysin erilaista kuin normipeleissä koettu lagi esim. venäläisiä vastaan pelatessa) ei tosiaan vaikuta olevan juurikaan riippuvainen nettiyhteydestä. 100/100 löytyy ja piuhalla kiinni. Silti viivettä esiintyy vaihdellen melko pahasta lähes pelikelvottomaan. Palstoilta lukenut, että kaikilla ei tätä ongelmaa ole, mutta suurimmalla osalla tuntuisi olevan.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
EA network down? Itse en ainakaan pääse tällä hetkellä änärin nettipeliin.. Pistää vituttamaan kun olisi hirveät pelihalut!

edit: No nyt toimii taas!
 
Viimeksi muokattu:

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes
Kysymys, johon toivon saavani varmistuksen. Onko tässä NHL 16:ssa mahdollista pelata onlinessa 1vs1 -tyyliin randomia vastustajaa vastaan niin, että samalta kotisohvalta voi karvainen kaverini liittyä pelaamaan kanssani? Toisin sanoen, onko mahdollista pelata onlinematsia samalla puolella? Olen itse siinä käsityksessä, että riittää kun meikäläisellä on voimassaoleva PS+ -jäsenyys ja tunnukseni on valittuna konsoliin ensisijaisena. Karvainen kaverini, kun haluaisi kanssani pelata, riittää hänelle vain pikainen rekisteröityminen/kirjautuminen PSN:ään. Näin päästään sitten itse asiaan. Vai pitääkö paikkansa, että karvaisella kaverillani tulee myöskin olla voimassaolevat PS+ -tunnukset?

Ja jos olen käsityksieni kanssa oikeassa, voisiko joku ystävällisesti neuvoa meikäläistä joko tätä viestiä lainaamalla tai vaihtoehtoisesti sitten privalla, step-to-step ohjeilla, kuinka liittää karvainen kaveri sitten meikäläisen kanssa pelaamaan. Itse en vielä moista ole päässyt testaamaan, mutta joulunpyhinä olisi tarkoitus sitten päästä takomaan onlinessa yhteistuumin. Olen siis ymmärtänyt, ettei tämäkään niin yksioikoisesti onnistu, vai?
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kysymys, johon toivon saavani varmistuksen. Onko tässä NHL 16:ssa mahdollista pelata onlinessa 1vs1 -tyyliin randomia vastustajaa vastaan niin, että samalta kotisohvalta voi karvainen kaverini liittyä pelaamaan kanssani? Toisin sanoen, onko mahdollista pelata onlinematsia samalla puolella? Olen itse siinä käsityksessä, että riittää kun meikäläisellä on voimassaoleva PS+ -jäsenyys ja tunnukseni on valittuna konsoliin ensisijaisena. Karvainen kaverini, kun haluaisi kanssani pelata, riittää hänelle vain pikainen rekisteröityminen/kirjautuminen PSN:ään. Näin päästään sitten itse asiaan. Vai pitääkö paikkansa, että karvaisella kaverillani tulee myöskin olla voimassaolevat PS+ -tunnukset?

Ja jos olen käsityksieni kanssa oikeassa, voisiko joku ystävällisesti neuvoa meikäläistä joko tätä viestiä lainaamalla tai vaihtoehtoisesti sitten privalla, step-to-step ohjeilla, kuinka liittää karvainen kaveri sitten meikäläisen kanssa pelaamaan. Itse en vielä moista ole päässyt testaamaan, mutta joulunpyhinä olisi tarkoitus sitten päästä takomaan onlinessa yhteistuumin. Olen siis ymmärtänyt, ettei tämäkään niin yksioikoisesti onnistu, vai?
Joskus tässä ketjussa taidettu käsitelläkin, mutta kerrataan vielä: Samalta sohvalta onnistuu, eikä ole normaalisti lainkaan vaikeaa. Pääprofiililla tulee olla PS+ ja toisella pelaajalla oma tili (ilmainen PSN-jäsenyys), johon kirjautua. Sitten vain aloitetaan normaali online versus -ottelu ja joukkuetta valittaessa kaveri liittyy mukaan painamalla options-nappulaa. Joskus on käynyt niin, että nappulan painamisen jälkeen peli valittaa "Failed to add guest due to insufficient profile privileges" tms, tämän jälkeen muistaakseni käynnistettiin peli uudestaan, jolloin alkoi taas toimimaan. Syytä tähän ei ole selvinnyt.

Vastaus kysymykseen on siis kyllä, kaverin kanssa pystyy pelaamaan samalla puolella samalta sohvalta 1vs1 online versusta.
 

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes
Joskus tässä ketjussa taidettu käsitelläkin, mutta kerrataan vielä: Samalta sohvalta onnistuu, eikä ole normaalisti lainkaan vaikeaa. Pääprofiililla tulee olla PS+ ja toisella pelaajalla oma tili (ilmainen PSN-jäsenyys), johon kirjautua. Sitten vain aloitetaan normaali online versus -ottelu ja joukkuetta valittaessa kaveri liittyy mukaan painamalla options-nappulaa. Joskus on käynyt niin, että nappulan painamisen jälkeen peli valittaa "Failed to add guest due to insufficient profile privileges" tms, tämän jälkeen muistaakseni käynnistettiin peli uudestaan, jolloin alkoi taas toimimaan. Syytä tähän ei ole selvinnyt.

Vastaus kysymykseen on siis kyllä, kaverin kanssa pystyy pelaamaan samalla puolella samalta sohvalta 1vs1 online versusta.

Ja näinhän tämä kävi täysin leikiten, juuri tehdyillä ohjeilla. Tattista tästä, BileTooth.
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
EASHL-pelit ovat itselläni alkaneet noin kuukausi sitten katkeilemaan kesken pelin ehkä noin joka kolmas kerta. Kaippa tuo nettiin jotenkin liittyy, olisiko kellään antaa vinkkiä tai jakaa omaa kokemusta vastaavasta tilanteesta? Muuten ei lagaamista juuri ilmene, jostain syystä jossain kohtaa sitten ilmeisesti pätkäisee.

NAT-tyyppi: Tyyppi 2
Latausnopeus: 8.0 Mb/s
Lähetysnopeus: 749.8 kb/s
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
PS Storessa näyttää peli olevan tarjouksessa nyt 29,95€. Sori hiukan offtopic.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kopsaanpa tähän viestini toisesta ketjusta:

NHL16 ei avaudu minulle. Olen pelannut konsoliänäreitä nyt muutaman vuoden, mutten missään muussa versiossa ole ollut niin paska kun uusimmassa painoksessa. Botin voittaminen tuntuu vaikealta jo sillä toiseksi vaikeimmalla tasolla. Mitähän helvettiä, kun NHL15 pelailin loppuvaiheessa jo vaikeimmalla tasolla bottia vastaan? Jotenkin en vaan ole missään vaiheessa saanut sitä pelituntumaa tuohon. Jotenkin se "mailatatti" on niin pirun hidas, että palaa käpy. Lisäksi syötöt tuntuu menevän pelaajien läpi ja omat pelaajat ei saa edes omia aloitusvoittoja kiinni. Maalivahdin torjuntaprosentti on n. 70.

Ihmetyttää se, että miksi edes yritän? En tosin ole pitkään aikaan edes jaskanut koko peliä pelata, kun ei ole oikeastaan missään vaiheessa ollut edes kivaa.

Niin, se ei avaudu että mikä tässä änärissä on niin erilaista NHL15 verrattuna, että olen yhtäkkiä niin hemmetin paska?

Kysymys: Osaako joku kertoa mikä tässä änärissä on niin erilaista, että yhtäkkiä olen niin käsittämättömän paska tässä? En vain ymmärrä! Kertokaas mitä kannattaisi tehdä... ehkä vain lopetan pelaamisen.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Kysymys: Osaako joku kertoa mikä tässä änärissä on niin erilaista, että yhtäkkiä olen niin käsittämättömän paska tässä? En vain ymmärrä! Kertokaas mitä kannattaisi tehdä... ehkä vain lopetan pelaamisen.

Samaa ihmettelen itsekkin, mutta vasta pari päivää takana, joten en ole vielä huolissani. Onhan bottia vastaan välillä todella ärsyttävä pelata, kun pistävät syöttörallin pystyyn, johon ei pääse millään väliin. Sitten kun omat botit vielä jatkuvasti unohtaa oman miehensä maalin edestä, niin ei se helppoa ole. Ehkä tämä tästä kuitenkin paranee jatkossa.

Sen verran toivoisin kyllä parannusta, että maalineduspaini olisi edes jollain tavalla realistista. Nyt kun vastustajan hyökkääjää ei pysty pitämään oikein mitenkään kiinni, jos ei aio vain hakata "poketusta".
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Samaa ihmettelen itsekkin, mutta vasta pari päivää takana, joten en ole vielä huolissani. Onhan bottia vastaan välillä todella ärsyttävä pelata, kun pistävät syöttörallin pystyyn, johon ei pääse millään väliin. Sitten kun omat botit vielä jatkuvasti unohtaa oman miehensä maalin edestä, niin ei se helppoa ole. Ehkä tämä tästä kuitenkin paranee jatkossa.

Sen verran toivoisin kyllä parannusta, että maalineduspaini olisi edes jollain tavalla realistista. Nyt kun vastustajan hyökkääjää ei pysty pitämään oikein mitenkään kiinni, jos ei aio vain hakata "poketusta".
Ja jos hakkaa sitä "poketusta" niin ukot on jatkuvasti turvallaan ja oma ukko boxiin.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ja jos hakkaa sitä "poketusta" niin ukot on jatkuvasti turvallaan ja oma ukko boxiin.
Alkaa ottaa pattiin tuo pokettaminen ja äksän hakkaaminen... Meikä kerran pokettaa tai vetäsee äksää, niin heti tulee penaltia, mut vihu saa hakata koko ajan ilman jäähyjä... Kai se itekin pitää ruveta tollaseks runkuks...
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Jotenkin tuntuu poskettoman kovalta perus ammattilainen tasokin tässä uudessa versiossa. Jatkuvasti tulee kuokkaan koneelta.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
En siis vaan kuvittele? Olen hiukan turhautunut tähän peliin.
Et tod. Aivan älyttömästi on mennyt vaikeampaa suuntaan levelit. Todella työlästä saada maaleja aikaiseksi ja botti rokottaa joka virheestä.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Jaa miä oon luullut että tämä peli olisi helpompi kuin edellinen :D Varmaan pelityyli sopii paremmin tähän peliin sitten
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös