NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 331 481
  • 1 042

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
Alkaa taulu sulaan muutenkin tuohon HUTin bugikiekkoon, kun viimeiset vuodet mennyt GMC liigoissa, missä realistiset säännöt.

Löytyiskö täältä kiinnostusta tehdä ns. oma liiga realistissa säännöillä ? (voi tehdä vaikka sitten oman topicin, jos kiinnostusta riittää)
- Pelit pelataan hupipelinä. Jokainen joukkue kohtaa toisensa kaksi kertaa. (kotona ja vieraissa) Tulokset ilmoitetaan foorumille ja päivitetään sarjataulukko. Yhteensä 58 ottelua, jos 30 joukkuetta.
- Runkosarjan jälkeen pleijarit paras 7, joissa ykkönen kohtaa 16. Kakkonen 15. jne.

Säännöt:
- Arvotaan varausjärjestys ja valitaan joukkue.
- Maalivahdilla ei saa avata, jos vastustajan pelaajia lähellä.
- Alivoimalla kiekkoa purkuun. Myös jatkoajalla. Viim. 10 min saa hyökätä, jos tappiolla.
- Sitominen ja laiturilla karkuun kielletty.
- Monipuolinen pelityyli. Esim. ei pelkästään kulmissa pyörimistä ja onen hakemista keskelle.
- Bugirannetta ei käytetä

Jos nyt sais vaikka ees jonkun verran porukkaa mukaan niin ois hyvä! Ei tuohon nyt välttämättä 30 tarvi, mutta oishan se mukava, jos kaikki jengit mukana. Alusta PS4.
 

RinkMasterJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NY Rangers
Listataan omat asiat, jotka ärsyttävät.



-Sitomisaloitus. Itse en ole tuohon oikein lääkettä keksinyt. On olemassa pelaajia, jotka ei sitten muuta teekkään. Mahtavaa.

Tämänhän saa siis puolustettua siten, että vasemmalla tatilla oman aloittajan kämmenpuoli auki (eli leftin aloittajalle tatti vasemmalle) ja oikealla tatilla aloitus suoraan alaspäin. Yksi helpoiten puolustettavia aloituksia.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuo legacy kyllä kiinnostaisi ps3:selle napata yhden aikakauden päättyessä, mutta noinkohan rosterit updatetaan esimerkiksi kauden alkaessa? Kyllähän siellä nyt Eichelin, Hanifinin ja muiden tulee omilla paikoilla olla. 15 tuli kyllä rostereiden osalta hiottua kuntoon, mutta noita 97 ikäisiähän ei heti mukaan saa showhun. Joulupukki kun lupaillut tuota uuden ajan konsolia 16 kera, mutta siihen saakka haluaa kuitenkin mahdollisimman tuoreesti pelata.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Listataan omat asiat, jotka ärsyttävät.

-Maalin edessä puolustaminen: Ei voi mitään muuta, kuin huitoa mailalla ja toivoa, että siihen osuu. Näät sen kaverin siinä takatolpalla ja oikeasti menisit sitomaan sen pois, mutta nyt ei pysty, kun kyykkypaskomaan maila tanassa. Oksettavaa.
Ei siinä mitään tarvitse mailalla huitoa tai kyykkiä perse pystyssä. Riittää kun parkkeeraa pakin siihen syöttölinjalle ja odottaa, että kiekkoa tulee lapaan. Vaihtoehtoisesti voi homman ulkoistaa botille, joka saa syötöt myös katkottua kohtalaisella prosentilla.

-Välillä tulee sellaisia pelejä, että ei mene syötöt mistään perille ja vastustaja tulee läpi kolmesta pokesta, kiekko liruu puikoista ja kaveri vaan luistelelee läpi. Ite teet kauhean duunin ja pelaat sen kiekon takatolpalle ja veskari vetää jonkun vuoden gamesaverin.
Ainakin mua vastaan 95% jengistä pokettaa ihan väärin. Rämppäämisellä ei saa mitään aikaan, vaan se hyökkääjä pitää ohjata laidan viereen tai muuten ahtaaseen tilaan ja odottaa avoinna olevaa kiekkoa, jota tökkästä. Mailannosto toimii myös hienosti. Ei ne 100% taktiikoita ole ja vaativat vähän harjoittelua, mutta tuo puolustuksen välistä mailaa veivaamalla pujottelu poistuu vastustajien valikoimasta aika tehokkaasti. Momentum on silti perseestä. Siitä mä olen samaa mieltä.

Jääkiekon kanssa mitään tekemistä tällä paskalla. En tiedä kenelle tämä on suunnattu. Yleisin maali, joka mulle tehdään on se, että kaveri pyötii X pohjassa jossain kulmassa. Jos paineistan niin taklauksista ja pokeista huolimatta pyörähtää sieltä pois ja jos saatkin sen kiekon irti, niin se voittaa sen heti takaisin, vaikka ei tekis mitään. Jos annan bottien paineistaa ja pelaan itse maalin edustan, niin ei sitä syöttö saa katkaisua yleensä, vaikka olet täysin linjalla. Sitä sitten kaveri hakee 60 minuuttia. Syöttöketjujen rakentaminen on helvetin vaikeata, kun niistä katkeaa niin karmea määrä, eli oma pelityylini, joka syöttelyyn perustuu, kärsii. Käsittääkseni joukkuepelin piti tässä olla keskiössä. Ei se, että osaa kikkanappi pohjassa pyöriä kulmissa.
Jos syöttöketjuja ei saa rakennettua, niin vika on pelaajassa eikä pelissä. Minä tiedän, koska mulla on samassa asiassa ongelmia, mutta pari vastustajaa on näyttänyt miten tätä peliä pelataan. Se vaatii taktiikoiden tuntemista ja nopeaa reagoimista eli ts. pelitaitoa.

Kuten jo ylempänä sanoin, niin maalinedusta on kohtalaisen helppo siivota. Mä yleensä annan ihan rauhassa pyöriä siellä kulmassa ja otan karkin kiinni kun se epätoivoinen poikittaissyöttö lähtee tai annan laukoa huonosta paikasta. Joskus ne menee silti maaliin, mutta se nyt on just sitä realismia mitä jengi kaipaa.

Monta vuotta jo hyväntahtoisesti naurattanut tämä oikean jääkiekon perään haikailu. Tämä tosiaan on videopeli, jossa tavoitteena on voittaa otteluita. Sellaista peliä ei ole mahdollista tehdä, jossa parhaaseen menestykseen johtaisivat täsmälleen samat asiat kuin oikeassa jääkiekossa. Mun mielestä änäri on jääkiekkosimulaationa vähintään tasoa ihan ok, sillä paljon samoja lainalaisuuksia on. Varsinkin EASHL:ssä. En kuitenkaan suutu jos pakkini pelataan jollain epärealistisella kynällä pihalle, koska silloin vastustaja on pelannut videopeliä paremmin kuin minä, vaikka jääkiekossa moista ei ehkä voisi tehdä. Karjuuko jengi pleikkarille Battlefieldia pelatessakin, ettei se oikea sota tälläistä ole?

Btw. olen nähnyt todella useasti kulmissa pyöriviä oikeita jääkiekkoilijoita ja kokonaisia joukkueitakin. Ihan realistisia ovat olleet vaikka ärsyttävää kiekkoa pelaavatkin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Monta vuotta jo hyväntahtoisesti naurattanut tämä oikean jääkiekon perään haikailu. Tämä tosiaan on videopeli, jossa tavoitteena on voittaa otteluita. Sellaista peliä ei ole mahdollista tehdä, jossa parhaaseen menestykseen johtaisivat täsmälleen samat asiat kuin oikeassa jääkiekossa. Mun mielestä änäri on jääkiekkosimulaationa vähintään tasoa ihan ok, sillä paljon samoja lainalaisuuksia on. Varsinkin EASHL:ssä. En kuitenkaan suutu jos pakkini pelataan jollain epärealistisella kynällä pihalle, koska silloin vastustaja on pelannut videopeliä paremmin kuin minä, vaikka jääkiekossa moista ei ehkä voisi tehdä. Karjuuko jengi pleikkarille Battlefieldia pelatessakin, ettei se oikea sota tälläistä ole?

Btw. olen nähnyt todella useasti kulmissa pyöriviä oikeita jääkiekkoilijoita ja kokonaisia joukkueitakin. Ihan realistisia ovat olleet vaikka ärsyttävää kiekkoa pelaavatkin.
Mulla suututtaa lähinnä se, että en todellakaan osaa tätä peliä pelata. Muutaman vuoden olen pystynyt konsololätkää pelaamaan ja yhdessäkään niistä ei ole oikeastaan mitenkään neuvottu, miten/milloiin tuo poke toimii, saati sitten mailan nosto josta tulee helvetin usein jäähyjä. No, viime vuonna oli tarkoitus Be a Pro-pelimuodossa harjoitella kiekonkäsittelyä ja erityisesti puolustamista... eipä sitten voinut, kun se pelimuoto oli tehty pelikelvottomaksi, kun ei voinut simuloida seuraavaan omaan vaihtoon.

No, nyt aloitin sitten tuon pelimuodon ja halusin pelata nimenomaan pelinrakentajalla. laitoin näin aluksi vaikeustasoksi vain ammattilaisen, jotten heti turhautuisi. Ekan kerran tuntuu, että oikeasti on jotain hajua miten sitä pokea käytetään ja mailannostokin alkaa toimimaan! 8 peliin vain 7 jäähyminuuttia ja niistäkin 5, kun taklasin ja sitten oli pakko vastata tappeluun kun taklattava loukkaantui.

14:ssa pelasin jonkin verran Live The Life pelimuotoa ja silloin menin vaan täysillä hyökkäysalueelle ja rannarilla yläkulmaan - maaleja kyllä sain aikaan mutta syöttöpisteitä en käytännössä ollenkaan. Nyt päätin yrittää erilaista taktiikkaa ja johdankin pistepörssiä ja 2/3 pisteistä on tullut hyvistä syötöistä ja usein vielä hyökkäyspäässä olen saanut kiekon karvattua ja heitettyä kaverille maalin eteen! Nuo avut ovat edelleen päällä mulla (siis ne vihjeet), koska en tiedä kertooko tuossa pelimuodossa muuten noita + ja - pisteitä mitä saa kun tekee asioita kentällä? Varmaan ainakin aluksi ihan hyödyllisiä...

Mutta tuohon pelimuotoon kyllä koukuttuu. Ihan jo kymmenessä pelissä huomaan, että olen oppinut pelaamaan paremmin. Kiva fiilis :)

EDIT: Silti en ymmärrä, miksi HUTin yksinpelissä ne omat bottipelaajat ei ota kiekkoa pois vastustajalta... luistelevat vaan vieressä/ohi - mokomat. Lisäksi muutamassa edellisessä Be a Pro-pelissä oman veskan t% on ollut jotain 60... hiukan vituttaa...
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onpas outoa. Miksiköhän se itselläni on siellä. Ja kokonaisuus tosiaan tuo 83. Eichelia ei ole Buffalossa kun menin tarkistamaan.

Joo en tiedä mistä kiikastaa. Koitin aktivoida noi uusimmat rosteritkin moneen kertaan mutta eipä ilmestynyt. Pitää sitten varmaan odotella kauden alkuun josko sieltä ne kaikki sitten ilmestyis
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nettipelaamisessa ärsyttää monikin asia. Yksi on tuo pelinopeus. Miksi sen pelin pitää olla niin järkyttävän hidasta, jääkiekko on nopea peli ja siinä on kova tempo.

Mailannoston tehokkuus on naurettava. Peliä luodessa kuitenkin yritetään päästä mahd. realistiseen toteutukseen, niin miksi näissä nettipeleissä asetukset on niin että mailannosto on aivan liian helppoa.

Noh, onhan tätä pelisarjaa tullut hakattua jo niin paljon että enää ei saa oikeastaan mitään irti olemattomista hut tms nettipelimuodoista. Änäri on parhaimmillaan livenä omilla asetuksilla.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mulla suututtaa lähinnä se, että en todellakaan osaa tätä peliä pelata. Muutaman vuoden olen pystynyt konsololätkää pelaamaan ja yhdessäkään niistä ei ole oikeastaan mitenkään neuvottu, miten/milloiin tuo poke toimii, saati sitten mailan nosto josta tulee helvetin usein jäähyjä.
Ainakin PS4:llä tulee coach feedbackkia, joissa neuvotaan mailan nostoista sen verran, että vastustajan pelaajan mailan tulisi olla lähempänä sua kuin vastustajan vartalon, jotta mailan nosto toimii, samoin pokesta sanotaan, että pitäisi odottaa, että kiekko on lähellä, jotta poke toimii tehokkaasti. Nämä tietty ihan maalaisjärjelläkin pitäisi selvitä.
Precision Skating
Utilize a new skating tool that allows you to make refined movements with your skater in any situation. On defense quickly jump into passing lanes and intercept the puck, or walk the blueline on the power play and open yourself up for that one-timer in the offensive zone.

Seamless Puck Pickups
The ability to quickly control a pass or corral a loose puck can be the difference between generating a scoring chance and getting leveled. New puck pickups result in smoother transitions when receiving the puck no matter what your position, giving you more time and control to make your next move.
Tällaiset löytyi kehityslistalta. Onko joku havainnut näitä itse pelissä? Minkäänlaista tarkkuusluistelua en ole havainnut, siniviivaa pitkin ei todellakaan kävellä ellet väkisin halua tehdä paitsiota. Kiekko jää mielestäni vielä entistä enemmän pyörimään yksinään, välillä parikin pelaajaa luistelee ympyrää vierellä mutta ei tee elettäkään ottaakseen sen haltuunsa. Pari uutta animaatiota on toki tehty, joilla kiekko otetaan vastaan, mutta ei tuo nyt ainakaan parempi ole kuin ennen.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo en tiedä mistä kiikastaa. Koitin aktivoida noi uusimmat rosteritkin moneen kertaan mutta eipä ilmestynyt. Pitää sitten varmaan odotella kauden alkuun josko sieltä ne kaikki sitten ilmestyis

Kyllä niiden pitäisi siellä olla. Pitää vaan nostaa farmista/junnuliigasta nhl rosteriin ennen kauden alkua. Jos ei sieltäkään löydy, niin sitten en osaa mennä sanomaan missä vika.
 

Kaidekuningas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, #16, #87
-Osan näistä paskajutuista pystyisi vielä EASHL:ssä paikkaamaan, mutta tadaa...Meillä on aivan hirveä lagi aina osalla pelaajista, joten kaikilla mennyt jo hermot.

Tämä. Onko muillakin ollut tätä lagia? Itellä oli eilen yhdessä matsissa sellanen noin sekunnin viive napin painalluksesta toiminnon tapahtumiseen. Kohtalainen seppä saa alotuksissakin olla, että tuollaisella saa voiton kaavittua. Olen kuullut, että ennakoiva peli on hyvä juttu, mutta tällanen "lisä" ihan perseestä...
 

motamoro

Jäsen
Tällaiset löytyi kehityslistalta. Onko joku havainnut näitä itse pelissä? Minkäänlaista tarkkuusluistelua en ole havainnut, siniviivaa pitkin ei todellakaan kävellä ellet väkisin halua tehdä paitsiota. Kiekko jää mielestäni vielä entistä enemmän pyörimään yksinään, välillä parikin pelaajaa luistelee ympyrää vierellä mutta ei tee elettäkään ottaakseen sen haltuunsa. Pari uutta animaatiota on toki tehty, joilla kiekko otetaan vastaan, mutta ei tuo nyt ainakaan parempi ole kuin ennen.

Tätä minäkin mietin, kovin on mainostettu, muttei kyllä missään näy. Pitääkö painaa jotain nappia, että tuo tarkkuusluistelu aktivoituu? Ainakaan Vision Controllista se ei tule.

Kummasti muuten varmaan 50 ottelusta on väh. 10 päättynyt EA Servereiltä pihalle lentämiseen ja vielä minun tappioksi. Edes Livestä ei lennä pihalle, mutta servuilta kyllä. Ostin sitten 10m johdon niin ei tarvi WLANin kautta pelata seinän läpi, ainakin 3/3 ottelua nyt ilman katkeamista... Toivottavasti tuo auttoi.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tämä. Onko muillakin ollut tätä lagia? Itellä oli eilen yhdessä matsissa sellanen noin sekunnin viive napin painalluksesta toiminnon tapahtumiseen. Kohtalainen seppä saa alotuksissakin olla, että tuollaisella saa voiton kaavittua. Olen kuullut, että ennakoiva peli on hyvä juttu, mutta tällanen "lisä" ihan perseestä...

Kyllä. Tuo viive ainakin vaivannut käytännössä koko meidän tiimiä. Varsinkin syöttöjen lähtemisessä tuntuu kestävän ikuisuuden. Samalla mailahäirinnät yms kaikki tapahtuu aina viiveellä, mikä usein johtaa sitten jäähyihin. Aloituksetkin jokaisessa ottelussa vastustajalle jotain 30-2, vaikka sielä on jokainen pelaaja käynyt vuorotellen kokeilemassa.

Eilen muuten kävi niinkin kiva juttu, kun ensimmäiseen erään lyötiin taululle nopeasti 4-0 johto. Itselläni 0+2 ja ketjun toisella laiturilla 2+1. Neljännen maalin jälkeen vastustaja päätti kadota linjoilta. Harmi vaan, ettei ottelusta kirjattu voittoa, ei tullut pisteitä joukkueelle, eikä myöskään noita tehopisteitä pelaajille. Onhan tuo EASHL ollut suuri pettymys ennakko hypeen nähden. Muutaman pelin jälkeen aina jokaisella vitutus korkealla ja peli vaihtuukin FIFAan todella useasti.

Peli noin muuten on kyllä oikein miellyttävä. Harmi vain, jos viime vuosien linja jatkuu, EA julkaisee ensimmäisen jokaisen liigan kattavan rosteri-päivityksen vasta, joskus joulukuussa. Eli jää Be a GM -uran aloittaminenkin vielä tuonne hamaan tulevaisuuteen.
 

motamoro

Jäsen
Tuli joku uusi Gameplay päivitys, luultavasti lisättiin jäähyherkkyytä, ainakin viime HUT-onlinematsissa yhteensä 14 kakkosta joista taisi 12 tulla mailannostosta/kampista. Yllättävän moni oli botin ottamiakin molemmin puolin. Ei löytynyt EA:n sivuilta mitään infoa päivitkysestä.
Mitähän tästä sitten olisi mieltä, aika näyttää onko hyvää vai huonoa. Ainakin pokettaminen ja mailannostamisen tehokkuus kärsii ja hillinnee sitä, mutta taklaaminen ei tuntunut yhtään helpommalta, varsinkaan suojaavaan pelaajaan. Lisääkö tämä sitten yksin pyörimistä kun sitä ei voi senkään vertaa puolustaa joutumatta jäähylle?
 

Bacon

Jäsen
Tuli joku uusi Gameplay päivitys, luultavasti lisättiin jäähyherkkyytä, ainakin viime HUT-onlinematsissa yhteensä 14 kakkosta joista taisi 12 tulla mailannostosta/kampista. Yllättävän moni oli botin ottamiakin molemmin puolin. Ei löytynyt EA:n sivuilta mitään infoa päivitkysestä.
Mitähän tästä sitten olisi mieltä, aika näyttää onko hyvää vai huonoa. Ainakin pokettaminen ja mailannostamisen tehokkuus kärsii ja hillinnee sitä, mutta taklaaminen ei tuntunut yhtään helpommalta, varsinkaan suojaavaan pelaajaan. Lisääkö tämä sitten yksin pyörimistä kun sitä ei voi senkään vertaa puolustaa joutumatta jäähylle?

Joo sama juttu. 20min tärähti boksia pelistä, joista 18min oli kampituksia ja tuo yksi kakkonen mailannostosta. On se hyvä, että sitä pokettamista yritetään hillitä, mutta nyt sitä ei voi käyttää juuri ollenkaan. Huomasin samalla, että veskat saavat jonkun boostin, kun one timeria yrität. Kahdella ukolla läpiajossa ja toiselta tolpalta syötin toiselle niin veskalla ei ollut mitään ongelmaa hoitaa sitä. Tuo nyt vähän haisee kakalle.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Tuli joku uusi Gameplay päivitys, luultavasti lisättiin jäähyherkkyytä, ainakin viime HUT-onlinematsissa yhteensä 14 kakkosta joista taisi 12 tulla mailannostosta/kampista. Yllättävän moni oli botin ottamiakin molemmin puolin. Ei löytynyt EA:n sivuilta mitään infoa päivitkysestä.
Mitähän tästä sitten olisi mieltä, aika näyttää onko hyvää vai huonoa. Ainakin pokettaminen ja mailannostamisen tehokkuus kärsii ja hillinnee sitä, mutta taklaaminen ei tuntunut yhtään helpommalta, varsinkaan suojaavaan pelaajaan. Lisääkö tämä sitten yksin pyörimistä kun sitä ei voi senkään vertaa puolustaa joutumatta jäähylle?
Itselläni tuon päivityksen jälkeen pelatussa ottelussa hylättiin KOLME maalia sen takia, kun tietokoneen ohjaama pelaaja on maalivahdin alueella / tökkäisee veskaa samaan aikaan kun maali tulee. Alkoi hieman jo vituttamaan, kun ylivoimalla viivakudin jälkeen juhlin jo maalia, mutta siellä olikin ollut joku pelaaja "maskissa" väärällä tavalla. Ja tämä sama tapahtui siis kolme kertaa.

Eihän siinä mitään, realistisia ja oikeassa elämässäkin tapahtuvia tilanteita, mutta se, että tietokone päättää tuommoisilla tempuilla sekoittaa peliä harmittaa.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Onko heittää vinkkiä mistä kannattaa kyttää NHL 16 Legacy PS3'lle? 40e oli jossain alin, viime kaudella sain syyskaudella alennuksesta 30e NHL15. Kymppi sinne, kymppi tänne mut kiva katella näitä löytöjä...
 

zuuzo97

Jäsen
Joo tuo uusi gameplay-päivitys HUTiin on aivan sysipaska. Kiva saada pelissä sellaset 30 minuuttia jäähyjä kampituksesta. Ja jos et yritä pokettaa, kaveri pitää kiekkoa seuraavat kaks vaihtoa. Jos poketat, tulee kampitus ja jäähy. Taklaaminen on ihan täysi mahdottomussa. Ei edes iholle pääse.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo tuo uusi gameplay-päivitys HUTiin on aivan sysipaska. Kiva saada pelissä sellaset 30 minuuttia jäähyjä kampituksesta. Ja jos et yritä pokettaa, kaveri pitää kiekkoa seuraavat kaks vaihtoa. Jos poketat, tulee kampitus ja jäähy. Taklaaminen on ihan täysi mahdottomussa. Ei edes iholle pääse.
Ja kulmissa pyörijäthän tästä hyötyvät.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko yhtyä aiempiin. Aivan sysipaska päivitys kyllä. Ymmärrän sen, että on yritetty saada se pokecheckin spämmäys kuriin, mutta nyt jäähyjä tulee sitten aivan liikaa. Ymmärtäisin sen, jos ne tulisivat siitä että sitä pokecheckia hakkaa täysin turhissa paikoissa, mutta kun nyt niitä saa ihan jo siitäkin kun olet pelaajan vierellä ja yrität sitä kiekkoa siitä lavasta tökätä joka on aivan naamasi edessä. On se jännä miten NHL-ammattilaiset saavat noin useasti tökättyä metrin päässä olevan kiekon sijasta sitä vieressä metrin päässä olevaa pelaajaa jalkoihin. Näin tämän pelin logiikan mukaan.
Tästä nimenomaan hyötyvät nuo taitoluistelijat, jotka pyörivät kulmissa pienillä pelaajilla kiekko salibandymaisesti suojattuna vartalon taakse.
Taklaamalla kamppailutilanteissa noissa kulmissa ole juurikaan vaikutusta. Oikeassa elämässä, jos menisi tiukaksi kulmapainiksi niin kyllä joku Chara jotain Zuccarelloa heittelisi niin paljon, että tältä kiekko karkaisi, mutta tässä pelissä nuo tuuppimiset tuovat vain lisää vauhtia sille kiekolliselle.
Toisaalta tekoäly taas tuntuu onnistuvan karvaamaan kaikki kiekot. Aivan eri säännöillä pelaavat ja ovat huomattavasti tehokkaampia kulmatilanteissa ottamaan pomppia kiekkoja ja yleisestikin riistämään sen antamalla juuri oikean kokoisia taklauksia ja mailahäirintää.

Edelleen myös vituttaa jo vanha tuttu mikä oli edellisessäkin pelissä. Jos sinut kolataan, niin olet sen pienen hetken lukittuna siihen kaatuneeseen pelaajaan, etkä voi vaihtaa lähimpään pystyssä olevaan pelaajaan. Eivätkä nämä omat pelaajat tee ELETTÄKÄÄN ottakseen sitä kiekkoa vaan ikään kuin luistelevat ohi tilanteesta tai sitten pyörivät siinä ympärillä.
Usein myös tekoäly on aivan uskomattoman tyhmästi sijoittunut vaikkapa alivoimalla. Annat pelaajallasi kevyttä karvausta hyökkäyspäädyssä kun vastustaja vaikkapa hakee laittamaasi purkukiekkoa, niin eikös se toinen hyökkäävä alivoimapelaaja luistele täyttä vauhtia sinne toiseen hyökkäyspään laitaan, joten näin yhdellä syötöllä vastustaja pääsee helposti ylivoimalla 3-2 hyökkäykseen. Tämä tapahtuu silloinkin, kun kaikki taktiikat on laitettu puolustamaan johtoa ja vetäytyviksi.
Jossain vastustajan maalin edessä on kolme omaa pelaajaa, joista yhtä tietysti ohjaat. Nämä kaksi muuta ei yleensä tee elettäkään taistellakseen siitä irtokiekosta joka siinä pomppii vaan saat yksin yrittää sitä kaivaa. Olisi kiva kun noita tekoälyn pelaajia olisi koodattu niin, että ne näyttäisivät edes siltä kuin niitä kiinnostaisi pelata. Nyt se on tuollaista sunnuntai-luistelua jokaisessa tilanteessa.

Alkanut myös hitaat valikot vituttamaan etenkin HUT:ssa. Usein saa painaa kaksi-kolme kertaa, jotta komento menee perille. Erittäin rasittavaa jos teet isompia projekteja kokoonpanojen tai vaikka huutokauppojen suhteen. Myös tietyt osiot latautuvat hitaasti, jonka johdosta virhepainalluksia tulee paljon.

Tuntuu myös, että nuo komentojen "katoamiset" vaivaavat välillä pelaamista. Aivan selvästi annan sen nopean syötön heti kiekon saatuani, mutta mitään ei tapahdu. Sitten kun sen muutaman kymmenyksen aivoissasi mietit ja tajuat, ettei mitään tapahtunutkaan niin johan siinä on joku tekoälyn pelaaja riistämässä kiekkoa neljän metrin mailallaan, joka siihen uuteen syöttöön muka ehti katkomaan.

Parannus viime vuoteen ja todella nautin tästä pelistä negatiivisesta tekstistä huolimatta. Paljon kun pelaa, niin tottakai vitutuksen aiheita löytyy ja uusimman pelipäivityksen johdosta voi olla, että niitä tulee helvetisti lisää...
 

PJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tällaiset löytyi kehityslistalta. Onko joku havainnut näitä itse pelissä? Minkäänlaista tarkkuusluistelua en ole havainnut, siniviivaa pitkin ei todellakaan kävellä ellet väkisin halua tehdä paitsiota. Kiekko jää mielestäni vielä entistä enemmän pyörimään yksinään, välillä parikin pelaajaa luistelee ympyrää vierellä mutta ei tee elettäkään ottaakseen sen haltuunsa. Pari uutta animaatiota on toki tehty, joilla kiekko otetaan vastaan, mutta ei tuo nyt ainakaan parempi ole kuin ennen.
Tätä minäkin mietin, kovin on mainostettu, muttei kyllä missään näy. Pitääkö painaa jotain nappia, että tuo tarkkuusluistelu aktivoituu? Ainakaan Vision Controllista se ei tule.

Onko teillä se automaatinen takaperin luistelu päällä vai pois päältä ? Jos on päällä, niin kääntäkää pois ja saatte täyden kontrollin luisteluun.

Minä pelasin PS4 NHL15 verkkojoukkuepeliä reilut 100 peliä, ja yli puolet pakkina. NHL16 olen pelannut vajaa 20 peliä, ja lähes kaikki taas pakkina. Tällä kokemuksella voin sanoa, että luistelu on kehittynyt merkittävästi parempaan suuntaan. Kiekottomassa luistelussa puolustajan pivot, eli kääntyminen etuperin luistelusta takaperin luisteluun (ja toisin päin) on huomattavasti nopeampaa. Myös luistelusuunnan muutokset ovat "sulavampia". Sivuttainen takaperin luistelu ja siihen siirtyminen ( kiekon kanssa tai ilman) ovat myös parantuneet (eli myös se kuuluisa viivan kävely onnistuu myös, mutta helppoa se ei ole).

Minulle kaikista tervetullein uudistus luisteluun on nopeammat ja tarkemmat kontrollit seisovilta jaloilta lähtöihin. Viime vuonna, kun kerran pysähdyit, niin olit kuin tikku paskassa, varsinkin jos piti myös kääntyä samalla kuin lähti liikkeelle. Nyt kun katkoo syötön tai poimii ribarin, niin on muitakin vaihtoehtoja kuin ampua kiekko välittömästi jonnekin pois. Viime vuonna siinä tuli kolme pokea ja kaksi mailannostoa ennen kuin ehti puolta potkua ottamaan. Hyökkäysalueella voi pysähtyä ja seisoa pointilla, ilman että tarvii pitää 10 metrin gap controllia vihun kärkkyviin laitureihin, kiitos nopeammat lähdöt ja nopeampi pivot. Jos se vihu sattuu kuitenkin pääsemään selän taakse, niin nyt niitä pitkiä syöttöjä voi katkoa hyvällä prosentilla ja ilman pokea (ja kuten sanoin, sen katkon jälkeen ei enää ole ankkuroitu jään pintaan).

EASHL- / VJP-puolustajan näkökulmasta kaikki on paljon parempaa kuin koskaan aikaisemmin. No, breakout-syötöissä pitää olla vähän tarkempi kuin ennen, mutta niin sen pitääkin olla.

Niin, ja voi sitä kiekon kanssakin vision controllia käyttäen tekemään useita pikkunättejä luisteluliikeitä jotka ovat uusia tai parantuneita tälle vuodelle. Mutta ne eivät ole läheskään yhtä tehokkaita kuin suojaus-nappi pohjassa pyöriminen.

Edit: Gap control, tietysti. Cap control on kuuluu niihin GM-hommiin.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Suojauslapin voisi poistaa koko pelistä, tai laittaa vaikka niin että se pohjassa ei saa öisävaihtia ollenkaan (vain liukua lyhyen matkaa)... Ihan naurettavaa tuo, kun joku tulee kulmasta maalipaikalle X-pohjassa ja käytännössä ei voi tehdä mitään - varsinkaan tuon päivityksen jälkeen. Itsekin käytän sitä kun esim. siniviivaa laidasta ylitän, mutta naurettavia nuo jotka ei edes yritä syöttää koko hyökkäysalueella.

No nehän pääsääntöisesti voittaa minut, kun olen paska pelaaja.
 

Bacon

Jäsen
Taas yksi hassunhauska erä koettu NHL:n parissa.

Rankkari:

Saan luvan lähteä. Tiedän mitä teen. Kotiyleisö on takana. Lähestyn vasenta laitaa. Kämmen-rysty-kämmen ja veto. Se osuu maalivahdin olkapäähän ja kimpoaa ilmaan. Koko elämä pysähtyy. Kaikki jännittävät mihin se putoaa. Paitsi tuomari. Se viheltää pelin poikki, kun kiekko on ilmassa. Elämä kulkee taas normaalia vauhtia ja kiekko pomppasi maaliin. Haista tuomari vittu.

Liimaa lavassa:

Vastustaja hyökkää, mutta ei saa maalipaikkaa luoduksi. Otan kiekon ja lähden vastaiskuun. Nousen vasenta laitaa ja ammun tulisen vedon patjaan. Veskari torjuu sen eteensä ja vastustajan pakki saa sen haltuun. Hän kuitenkin tekee täydellisen aivopierun ja laittaa kiekon omaan häkkiin ja ottaa sen pois sieltä. Tuuletan maalia, mutta liian aikaisin. Se sama saatanan tuomari ei sitä näe vaan peli jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunut. Haista tuomari vittu.

Pehmeät laidat:

Otan kaksi jäähyä. Toinen niistä tulee yllättäen kampituksesta (kiitti EA). No vastustaja alkaa pyörittää ylivoimaa, mutta ei saa mitään aikaiseksi. Vedän lämärillä kiekon toiseen päähän. Veskari menee maalin taakse pysäyttämään kiekon ja onnistuu siinä. Kiekkoa hän ei saa haltuun vaan pomputtaa pari kertaa lavassa ja lopulta päättää vitutuksessaan tökätä se laidasta läpi ja siitä hyvästä saan aloituksen hyökkäyspäähän.

Edit. Jatketaan tarinaa sen verran, että aikaisemmin tänään lensin EA:n toimesta ulos servereiltä ja divisioonaan tuli siitä hyvästä 7 tappiota merkinnäksi. Muissa tilastoissa se ei näy kuin yhtenä tappiona.
 
Viimeksi muokattu:

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Heh. Kertokaahan kun tulee uusi päivitys ja tuo jäähyjen määrä vähenee lähelle normaalia. Yhden EASHL pelin kävin pelaamassa ja peli kesti lähes kolme varttia kun vuorollaan joku jäähyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös