NHL 15

  • 413 722
  • 1 284

Ralph

Jäsen
Parit kysymykset.

1. Onko minulla jokin asetus pyllyllään vai johtuuko jostain "tietokone-edusta", että tietokone-vastustaja ei saa koskaan jäähyä maalivahdin ajamisesta? Siis saa silloin, jos kiekko menee maaliin, muttei muutoin. Minä saan usein jäähyn ihan pienestä kontaktistakin maalivahtiin, vaikkei kiekko lirahtaisikaan sisään. Mutta tietokone viskoo minun maalivahtia ihan kaukalon kulmaan asti, mutta ei koskaan saa jäähyä. Mikä mahtaa olla vikana?

2. Onko kukaan tehnyt maalia tässä uusimmassa loukkaantuneella pelaajalla tai maalivahdilla? Tuli mieleen, kun vastustajan pelaaja oli tehdä maalin, loukkaantuneena. Sai kovan tällin minun maalilla ja nousi hitaasti sieltä ylös. Samaan aikaan lähti laukaus, joka kimposi tästä pelaajasta ylärimaan. Jos olisi mennyt, oliskohan tuuletus ollut vain sitä, kun tämä linkuttaa vaihtoon vai mikä?

Entä maalivahdilla, miten tuuletus silloin onnistuu? Vanhoissa peleissä (joku 2007?) olen tehnyt molarilla tyhjiin ja silloin muistaakseni mokke tuuletti kyllä. Mutta tuulettaako uusissa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäiseen kohtaan pystyn sen verran vastaamaan että omistakin kokemuksistani voin sanoa, että ihmispelaaja lähtee tuosta maalivahdin kolaamisesta paljon herkemmin jäähylle. Be a GM:ää pelatessa kyllä muistaakseni tekoälykin sai muutaman kerran jäähyn siitä, mutta suhdanne omiin vastaaviin on täysin eri. Silloin kun tekoäly kolaa maalivahdin, niin tosi usein tulee se tappeluehdotus, ei muuta. Sitten kun itse teet saman niin se on suoraan boksiin.

Tuokin riippuu täysin ajankohdasta ja tilanteesta. Joskus pienikin hipaisu aiheuttaa jäähyn ja joskus saat ajaa täysillä päin eikä mitään tule. Joskus voit kolata maalivahdin surutta pois ja tehdä silti maalin, joskus melkeinpä riittää että olet metrin päässä maalivahdista ja johan olet jäähyllä, jos joukkueesi maalin saa aikaan. Näin ainakin omat kokemukset uusilla konsoleilla.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Joskus voit kolata maalivahdin surutta pois ja tehdä silti maalin, joskus melkeinpä riittää että olet metrin päässä maalivahdista ja johan olet jäähyllä, jos joukkueesi maalin saa aikaan. Näin ainakin omat kokemukset uusilla konsoleilla.
Joskus on käynyt itsellä niinkin, että irtokiekko on ollut maalivahdin edessä ja maalivahti hyppää tavoitellakseen kiekkoa -> osuu mun pelaajaan ja 2min jäähy siitä itselle. Jospa sitten NHL17:ssä tämäkin ominaisuus olisi korjattu..
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
EHL poffien ensimmäinen kierros jatkuu tänään klo 22.00. HC Broad Street Bullies - Dekes Of Hazard. (BSB - DOH) Itse pelaan BSB tiimissä pakkina.

Striimin löydät peliin täältä
 
Viimeksi muokattu:

Henzik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa, HJK, Real Madrid, Arsenal, Detroit
Terve palstaveljet!

Olen tässä jonkin aikaa nyt pelannut PS4 NHL15, pystyykö verkkopeliä pelaamaan kaverin kanssa vaikka hänellä ei ole omia PS4 tunnuksia eli ohjainta käyttää vain käyttäjä 2 ?
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sain joululahjaksi uusimman änärin ja pidemmittä ihmettelyittä aloitinkin eilen Colorado Avalanchella Be a GM-pelin. Vapaista pelaajista tarttui joukkueeni matkaan 19-vuotias Hunter Shinkaruk. 19-vuotias, kok. 61 ja kehittyvyys mukavat 4½ keltaista tähteä. Nyt kysymys kuuluukin että oliko niin että näissä peleissä pelaaja kehittyy nopeammin jos pääsee pelaamaan? Shinkarukilla kun ei ole huonon kokonaisuutensa takia asiaa edes AHL-joukkueeni kokoonpanoon niin meneekö tämä pelaaja nyt hukkaan organisaatiossani jos ei pääse pelaamaan? Vaihtoarvoltaan Shinkaruk on kuitenkin kenttäpelaajistani viidenneksi arvokkain, mm. Tyson Barrie ja Erik Johnson ovat huonompia. Olisiko siis järkevintä vaihtaa Shinkaruk johonkin valmiimpaan pelaajaan jolle irtoaisi pelipaikka ihan NHL-joukkueeni puolelta vai voinko rauhassa jättää kehittymään vaikka peliajoille ei ole asiaa?
 
Viimeksi muokattu:

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisiko siis järkevintä vaihtaa Shinkaruk johonkin valmiimpaan pelaajaan jolle irtoaisi pelipaikka ihan NHL-joukkueeni puolelta vai voinko rauhassa jättää kehittymään vaikka peliajoille ei ole asiaa?
Tai sitten unohdat sen kokonaisuuden ja laitat jannun vaikka AHL-kokoonpanoon alempiin ketjuihin. Kokonaisuus on pelkkä numero, eikä sitä kannata liikaa tuijotella. Toisaalta AHL on hyvä paikka kehittää pelaajia. Aluksi tosiaan pelipaikka vaikka kolmos-nelosketjusta ja jos tehoja tulee, niin sitten mahdollisuuksia top6:ssa. Kyllä se siitä kehittyy, kun antaa akaa muutaman kauden.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tai sitten unohdat sen kokonaisuuden ja laitat jannun vaikka AHL-kokoonpanoon alempiin ketjuihin. Kokonaisuus on pelkkä numero, eikä sitä kannata liikaa tuijotella. Toisaalta AHL on hyvä paikka kehittää pelaajia. Aluksi tosiaan pelipaikka vaikka kolmos-nelosketjusta ja jos tehoja tulee, niin sitten mahdollisuuksia top6:ssa. Kyllä se siitä kehittyy, kun antaa akaa muutaman kauden.
Toi on kyllä ihan hyvä pointti. Toinen vaihtoehto olis se että vaihtaisin Shinkarukin ja yhden oman pelaajan (jonka nimeä en muista) Nino Niederraiteriin (Minnesota Wild) Niederraiter menis kolmosketjuun omassa tiimissä
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tuli pelattua nyt NHL12:n jälkeen seuraavaa änäriä eli tätä. Itse pelitapahtuma on ok, mutta käyttöliittymät ja ominaisuudet syvä miinus aiempaan. Mielestäni on ihmeellistä mitä paskaa EA on saanut puserrettua ulos. Ero NBA2K15:sta on valtava. Eiköhän änärit lopu omalta osalta tähän paitsi jos 2K palaa vielä kiekkoon.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Nyt kysymys kuuluukin että oliko niin että näissä peleissä pelaaja kehittyy nopeammin jos pääsee pelaamaan?

Saattaa oikeasti olla ihan yhdentekevää, mutta tuntuu siltä, että mitä nopeammin signaa varatun pelaajan niin sitä nopeammin kyseinen pelaaja myös kehittyy. NHL14:ssa ainakin samanlaisilla ominaisuuksilla varatutut pelaajat kehittyivät eri tahtiin, esim. Pena "4 keltaista tähteä, 62 overall & signattu 2014" Penttinen on vuonna 2017 76 overall ja Jamo "4 keltaista tähteä, 62 overall & signattu 2016" Jarmonen on vuonna 2017 73 overall. Tiedä sitten, johtuuko oikeasti siitä milloin sen sopimuksen rustaa.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tää peli on kyllä yks vitsi, mutta silti sitä on pakko pelata kun ei oo muitakaan vaihtoehtoja lätkäpelien rintamalla.

-AI ottaa joka helvetin pelissä estämisjäähyjä jossain toisella puolella kaukaloa (kuin kiekko / pelitilanne on) eli käy tuuppaamassa kiekotonta vastustajan pelaajaa
-jäähyt maalivahdin estämisestä, hohhoijaa. "on arvontalaulun aika"...
-maalivahtien tiikeriloikka-torjunnat, näitäkin tulee tyyliin joka pelissä. taitaa olla veskat lainattu futiksesta
-uudet kikat/animaatiot ihan jees, tosin jotkut todella naurettavan näköisiä
-maalivahtien animaatiot, nousevat sekunnin murto-osassa jäykkänä tikkuna pystyasentoon. Tähän samaan kategoriaan menee pelaajien/maalivahtien kaatuilut ylipäänsä, todella koomisen näköistä ja "hieman" liioiteltua (:D)

Jotenkin tuntui äkkiseltään että netissä pelatessa (random vastustajia vastaan) peli tuntuu hieman paremmalta kuin offlinessa (simulaatio käytössä), tiedä sitten mistä johtuu. Onlinessakin perinteiseen tapaan joka toinen pelaaja joko lähtee pelistä kesken kaiken tai muuten vaan trollaa koko matsin. Sentään lagisia pelejä ei ole vielä tullut vastaan kuten NHL 14:ssa jatkuvasti.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tänään jatkuu EHL 6vs6 turnauksen toinen kierros. Punane Laaki (5.sija) - Broad Steet Bullis (8.sija). Täältä striimi peliin joka käynnistyy klo 21.00.
Itse pelaan BSB vp tontilla. On tiedossa äärimmäisen tiukka taistelu, jossa pienet virheet korostuvat.

Täältä löydät turnauksen sivut.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Aloitin Be a GM kauden. vaikeimmalle tasolle pistin, että vähän saisin rotia tohon HUT-touhuuni kun sinne palaan. Aloitin Bluesilla, kun tuo Florida tuntuu vaan yksinkertaisesti olevan liian paska mulle vaikeimmalla tasolla pelattavaksi.

Edelleen sama ongelma mulla jäähyissä kun ennenkin. Jäähyminuutit Rangers 5 - 17 Blues.. Yksi tappelu tuli, joten YV:tä en päässyt testaan laukaukset hävisin aika reilusti, mutta esim. hyökkäysalueajan voitin (eteenpäin on siis menty!). Varsinaisen jälkeen peli 2-2, kone 5-3 YV:llä.. Voittivat jatkoilla ajelemalla mun veskan, jonka hallussa kiekko oli :)

Noh, ihan rohkaisevaa silti. Edellisen GM-testin aikana tuli turpaan jopa toiseksi helpommalla tasolla. Ehkä se tästä.

Niin, kolme jäähyä sain maalivahdin estämisestä. Mukaan lukien tuon, josta viimenen 3vs.5 tuli... läpiajosta tein maalin, mutta tulikin jäähy.

EDIT: Tai sit ei. Ehkä liian vaikea kuitenki, toisessa pelissä 5-1 kuokkaan. Tosin Calgarylla kuteja 12 :) No, tää on tätä.
 
Viimeksi muokattu:

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Niin, kolme jäähyä sain maalivahdin estämisestä. Mukaan lukien tuon, josta viimenen 3vs.5 tuli... läpiajosta tein maalin, mutta tulikin jäähy.
Mulla tulee aina HUTissa jäähy kans veskan kolaamisesta, mutta vastustaja ei tunnu saavan niitä mistään. Menee ihan helvetisti hermo kyllä tohon. Ja sitten jossain pelissä kolasin veskan ja veska ehti jo palautua siitä, ja kun tein maalin (n.5sekuntia veskan kolaamisesta ja uudelleensijoittumisesta) se hylättiin maalivahdin estämisenä... Että sillee :)
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vaikka ei enää pitäisi, niin siltikin tulee jälleen ihmeteltyä, että miten helvetissä tämä peli voi olla näin raakile. Siis aivan koko ajan löytää jotain uutta häröä tuolla pelien aikana. Aloitin Be a Pron hakkaamisen kun ei enää oikein hermo kestä vähää alusta pelata tuota GM:ää, mutta ei näyttäisi paljon sen häävimpi pelimuoto olevan kyllä tämäkään. Uskomattoman paljon on pelien aikana erinäisiä grafiikkabugeja ja jumeja, milloin vaihtoaitiosta sojottaa käsivarsi mailoineen kentän yllä tai mailat menevät laitojen ja maalien läpi, joskus jopa kiekon kanssa. Joskus maalin jälkeen jää yläpalkkiin välkkymään GOAL tyyliin seuraavan maalin tuloon saakka ja pelikellosta ei ole silloin mitään hajua. Oma energiapalkki saattaa joissain matseissa vain vilahtaa silloin tällöin näkyvissä ja muuten loistaa poissaolollaan. Ja näitä tämmöisiä bongaa melkein joka matsissa lisää. Lisäksi peli ei muista omia asetuksia, kun uraa aloittaessa säätämäni erän pituus 6 min muuttuu joka ainoa kerta peliä pois päältä käyttäessä 20 minuuttiin. Varmaan reilu 10 kertaa olen sen sieltä Be a Pron asetuksista käynyt sorvaamassa 6 minuuttiin mutta eipä tunnu auttavan.

Tekoäly on tuossa Be a Pro-pelissä jotain uskomatonta. Siellä kahden joukkueen ukkelit törmäilee keskenään ja toistensa kanssa miten sattuu ja meno on kuin sokeain tansseissa. Itse vaihdossa tai jäähyllä ollessa oikeasti pitää pidätellä naurua (tai itkua) kun katsoo sitä menneillään olevaa häsellystä. Omat AI-pelaajat eivät oikein tahdo oma-aloitteisesti syöttää kiekkoa kun itse hakeutuu vapaaseen paikkaan, vaan sitä syöttöä pitää aivan liian usein erikseen pyytää. Toisaalta mikäs siinä, samapa tuo sitä lapaa on jäähän hakata. Puolustuspelaaminen on kyllä melko epätoivoista, kun ei viitsisi itse sinkoilla puolustusalueella ristiin rastiin vaan koittaa pelata edes jotenkin sitä omaa paikkaa, mutta kun omat AI-ukot seisoo alueella kuin Jyrin kyrvät ja kaikki vastustajat pyörii vapaana, niin ei oikein pysty pysymään aloillaankaan. Aika turhauttavaa touhua.

Muuten meininki on hyvin samanlaista kuin GM:ssä. Kun itse erehdyt hipaisemaan vastustajan kiekotonta, niin ihme on jos ei tule penalttia kun taas itseä saa vedellä miten sattuu nurin ilman sanktioita. Vastustajan maalivahti kannattaa kiertää parin metrin päästä. Laitataklauksissa pitää olla myös tarkkana sillä niistä joutuu lusimaan myös kohtalaisen helposti. Oikeastaan tästä on turha tämän enempää jauhaa kun aivan samat hermoja repivät GM:n epäkohdat ovat mukana tässäkin pelimuodossa.

Jotenkin vaan oikeasti vituttaa, että näyttäisi EA nyt laittavan kaikki paukut noiden nettipelimuotojen parantamiseen ja nämä muut ovat sitten ihan täyttä paskaa. Ja ilmeisesti pysyvätkin sellaisina. Olisihan tuo ihan mukava saada rahoilleen vastinetta, ja onhan tuo melkeinpä vittuilua että nämä tietyt pelimuodot ovat näinkin onnettomia. Ei hirveästi kiinnosta tuollaiselle puljulle syytää enempää rahaa nettipelimuotojen kautta, kun se tuntuu niiden game plan olevankin. Ajetaan noiden paskojen pelimuotojen avulla jengi pelaamaan nettiin, otetaan rahat kuljeksimasta ja päivitetään mitä päivitetään sitten niille nettipelaajille. Oma tilanne on nyt vähän siinä pisteessä, että taitaa jäädä tämä peli tästedes hyllyyn ja se otetaan esille silloin kun jätkien kanssa vietetään iltaa ja pelataan vastakkain. Ihan periaatteesta en netissä ala tätä onnetonta tekelettä pelaamaan ja hermot ei kestä enää pelata itseksenikään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tuli just tahkottua ehkä kreisein online-matsi änärissä ikinä. Huhhuh! Kuva ottelun maalitilastoista alla.

Never give up!
 

Ribals

Jäsen
Kellään myydä milestone Sakickia? Laita yv, jos haluat päästä eroon omastasi.

edit. Sain hommattua. 160k lähti, marketin seuraavaksi halvin oli 178k. Eli hyvään hintaan sain!
 
Viimeksi muokattu:

Ribals

Jäsen
Noniin!

Jengi saatu koottua uudelleen ja omaan silmään näyttää ihan hyvältä:

Kessel - McDavid* (C) - Kopitar (A)
Lindros* - Datsyuk - Sakic* (A)
Callahan* - Johansen - Bödker
Gallagher* - Helm - Grabner

* = totw 85ovr McDavid, legenda Lindros, milestone Sakic, totw 89ovr Callahan, totw Gallagher

Keith - Shattenkirk
Bouwmeester - Pietrangelo
Kronwall - Carlson

Maalivahti vaihtelee: Lehtonen, boostattu Lack yms.
 

Mehumaija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Man City
Äsken alkoi lataamaan jotain isoa päivitystä nhl15:een(XOne). "Jännityksellä" odotan mitä mullistavaa on tulossa.

Kerrotko ystävällisesti mitä tämä "päivitys" pitää sisällään kunhan se on latautunut? Innolla odotan kotiin pääsyä jos jotain konkreettista tämä pitää sisällään.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Kerrotko ystävällisesti mitä tämä "päivitys" pitää sisällään kunhan se on latautunut? Innolla odotan kotiin pääsyä jos jotain konkreettista tämä pitää sisällään.

Kertoisin jos huomaisin/tietäisin. En ainakaan nopeasti löydä yhtään mitään mainittavaa.

Edit: Saatan kuvitella, mutta tuntuu ainakin valikkojen selaus aiempaa nopeammalta
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
EA:lla on erikoinen tyyli ollut tänä vuonna jättää kertomatta mitä peliin päivittävät tai ainakin se on kovin vaikea normipelaajan löytää. Ei sillä että olisin edelleenkään NHL15-peliä pelannut pitkiin aikoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös