Vaikka ei enää pitäisi, niin siltikin tulee jälleen ihmeteltyä, että miten helvetissä tämä peli voi olla näin raakile. Siis aivan koko ajan löytää jotain uutta häröä tuolla pelien aikana. Aloitin Be a Pron hakkaamisen kun ei enää oikein hermo kestä vähää alusta pelata tuota GM:ää, mutta ei näyttäisi paljon sen häävimpi pelimuoto olevan kyllä tämäkään. Uskomattoman paljon on pelien aikana erinäisiä grafiikkabugeja ja jumeja, milloin vaihtoaitiosta sojottaa käsivarsi mailoineen kentän yllä tai mailat menevät laitojen ja maalien läpi, joskus jopa kiekon kanssa. Joskus maalin jälkeen jää yläpalkkiin välkkymään GOAL tyyliin seuraavan maalin tuloon saakka ja pelikellosta ei ole silloin mitään hajua. Oma energiapalkki saattaa joissain matseissa vain vilahtaa silloin tällöin näkyvissä ja muuten loistaa poissaolollaan. Ja näitä tämmöisiä bongaa melkein joka matsissa lisää. Lisäksi peli ei muista omia asetuksia, kun uraa aloittaessa säätämäni erän pituus 6 min muuttuu joka ainoa kerta peliä pois päältä käyttäessä 20 minuuttiin. Varmaan reilu 10 kertaa olen sen sieltä Be a Pron asetuksista käynyt sorvaamassa 6 minuuttiin mutta eipä tunnu auttavan.
Tekoäly on tuossa Be a Pro-pelissä jotain uskomatonta. Siellä kahden joukkueen ukkelit törmäilee keskenään ja toistensa kanssa miten sattuu ja meno on kuin sokeain tansseissa. Itse vaihdossa tai jäähyllä ollessa oikeasti pitää pidätellä naurua (tai itkua) kun katsoo sitä menneillään olevaa häsellystä. Omat AI-pelaajat eivät oikein tahdo oma-aloitteisesti syöttää kiekkoa kun itse hakeutuu vapaaseen paikkaan, vaan sitä syöttöä pitää aivan liian usein erikseen pyytää. Toisaalta mikäs siinä, samapa tuo sitä lapaa on jäähän hakata. Puolustuspelaaminen on kyllä melko epätoivoista, kun ei viitsisi itse sinkoilla puolustusalueella ristiin rastiin vaan koittaa pelata edes jotenkin sitä omaa paikkaa, mutta kun omat AI-ukot seisoo alueella kuin Jyrin kyrvät ja kaikki vastustajat pyörii vapaana, niin ei oikein pysty pysymään aloillaankaan. Aika turhauttavaa touhua.
Muuten meininki on hyvin samanlaista kuin GM:ssä. Kun itse erehdyt hipaisemaan vastustajan kiekotonta, niin ihme on jos ei tule penalttia kun taas itseä saa vedellä miten sattuu nurin ilman sanktioita. Vastustajan maalivahti kannattaa kiertää parin metrin päästä. Laitataklauksissa pitää olla myös tarkkana sillä niistä joutuu lusimaan myös kohtalaisen helposti. Oikeastaan tästä on turha tämän enempää jauhaa kun aivan samat hermoja repivät GM:n epäkohdat ovat mukana tässäkin pelimuodossa.
Jotenkin vaan oikeasti vituttaa, että näyttäisi EA nyt laittavan kaikki paukut noiden nettipelimuotojen parantamiseen ja nämä muut ovat sitten ihan täyttä paskaa. Ja ilmeisesti pysyvätkin sellaisina. Olisihan tuo ihan mukava saada rahoilleen vastinetta, ja onhan tuo melkeinpä vittuilua että nämä tietyt pelimuodot ovat näinkin onnettomia. Ei hirveästi kiinnosta tuollaiselle puljulle syytää enempää rahaa nettipelimuotojen kautta, kun se tuntuu niiden game plan olevankin. Ajetaan noiden paskojen pelimuotojen avulla jengi pelaamaan nettiin, otetaan rahat kuljeksimasta ja päivitetään mitä päivitetään sitten niille nettipelaajille. Oma tilanne on nyt vähän siinä pisteessä, että taitaa jäädä tämä peli tästedes hyllyyn ja se otetaan esille silloin kun jätkien kanssa vietetään iltaa ja pelataan vastakkain. Ihan periaatteesta en netissä ala tätä onnetonta tekelettä pelaamaan ja hermot ei kestä enää pelata itseksenikään.