NHL 15

  • 414 179
  • 1 284

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyvää:

1. Grafiikat
2. Pelituntuma muuttunut
3. Pieni ja nopea pelaaja ei saa enää niin suurta nopeusetua

Huonoa:

1. Maalivahdit huonoja
2. Skill Stick tuntuu välillä aika kömpelöltä
3. Yleisö on kuin kirkossa edelleen
 

Jonte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Detroit Red Wings
Nyt on kyllä panostettu tärkeään asiaan ja jätetty turhan päiväiset GMC:t ja EASHL:t pois tämän takia: Kuva. (kuvasta löytyy EA:n tärkeä uudistus peliin)

Demo oli yllättävän ok. Parin matsin jälkeen kyllä liian helppoa koska vaikeimmalla ei voi pelata. Rystyt läpäreistä naurettavan varmoja, tarvi edes kauheasti sivulle viedä niin ylärepussa kolisee. Puolustaminen yllättävän nautinnollista, vaikkakin siellä välillä luisteli pojat taklauksen läpi yms. Laitaan sitomisen muuttamisesta iso plussa, enää ei niin räikeästi tietokone liimaa laitaan.

Saapa nähdä sitten miten kokoversiossa hommat on.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Hitler Reacts to NHL 15 EASHL Rumour - YouTube

Hitler-video väännetty änäristä. Hyvin repsautti toi HUT-vittuilu.

Selfiet ja tauotta liehuvat paidat on juuri sitä EA:ta, mitä EA yleisestikin on. Fifa Managerissakin pitää jotain Sims-uraa vissiin elää samalla, kysyn vaan mitä helvettiä.

Noh. Ehkä nuo selfiet, twiitit jne ei haittaa liikaa. Mutta kyllä mäkin ne GMC-pelimuotoon vaihtaisin miettimättä. Linkki vie youtubeen, vanhaan ja väsyneeseen videoon Hitleristä tehdystä videohassuttelusta.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itseäni hämmästyttää kuinka peli voi vuonna 2014 näyttää noin tönköltä. Pelaajat nytkähtelevät, kääntyilevät ja jäkittävät aivan luonnottomalla tavalla jatkuvasti. Näkee hyvin kuinka se sama kymmenen vuotta vanha pelimoottori vielä siellä taustalla rullailee.

Toinen hämmästyttävä juttu on kuinka kiekot tuntuvat aina lähtevän lavasta ihan omalla painollaan eivätkä laukauksen voimasta. Hidastuksissa näkee välillä koomisesti kuinka laukoessa kiekko suorastaan kimpoaa itsestään pelaajan lavasta pois.

Presentaatio uusista selostajista ja grafiikoista huolimatta pitkälti samaa vanhaa, eli ihan helvetin tylsää. Haluaisin pelin räjähtävän maalin tullessa, tässä taas vain masentuu.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Katselin demon gameplay-videota ja kun tekoälystä puhutaan, niin tämä kohta pisti silmään oikeen huolella. Drew Doughtylta Norris*-tason puolustamista vai jotain muuta?=)
En tiedä missasinko vitsin tässä, mutta kai huomasit Doughtyn olevan ihmispelaajan hallussa eikä A.I.

Puolustuspelaamisesta vielä, nyt kun tuli puheeksi. Koitin pelata pakilla lukitulla paikalla, mutta kiekottomana pakkina puolustuspään pelaaminen on yhtä kuraa kuin aina ennenkin. En tiedä olenko vain huono, mutta tuntuu kuin ainoa mahdollisuus yrittää estää vastustajaa on seisoa maalin edessä ja toivoa, että kiekko osuu itseen. Viime vuonna kai tuli mukaan jonkinlainen maalinedustataistelu, mutta tuokin tuntuu olevan enemmän random tapahtuma, kuin hallittu puolustapa. Miksei tässä voisi olla jotain nappia, millä aloitat vastustajan kiinnipitämisen, mihin sitten vaikuttaisi molempien pelaajien attribuutit ja fyysinen koko. Esimerkiksi Zdeno Chara pitämässä maalin edessä Brian Giontaa kiinni olisi erilainen kuin Sami Vatanen pitämässä jotain Lucicia.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Demosta lyhyesti n.10 pelin perusteella:

+ Onhan se hienon näköinen
+ Kehitystä tapahtunut
+ Maalivahdit realistisempia

- AI on täysin kujalla
- Kaukalo on edelleen liian iso vain että tulisi oikeasti vääntöä
- Moottoria ei ole kokonaan uudistettu, kun siirryttiin uudelle konsolille, vaan ainoastaan viritelty
- Edelleen ne helvetin samat animaatiot mitkä olleet miljoona vuotta, joissa pelaajilla on vääränkätiset mailat, jne. Kysyn vaan että miten mahdollista että tuollainen jatkunut vuosia

Noin yleisesti ihan ok peli, alelaarista voin poimia. Pakko ihmetellä kyllä, että kun saman talon fudispelissä oikeasti kuitenkin aika paljon kehitetty fysiikkapuolta, niin miksei NHL:ssä siinä olla paremmalla tasolla. Sama koskee presentaatiota.

Puolustuspelaamisesta vielä, nyt kun tuli puheeksi. Koitin pelata pakilla lukitulla paikalla, mutta kiekottomana pakkina puolustuspään pelaaminen on yhtä kuraa kuin aina ennenkin. En tiedä olenko vain huono, mutta tuntuu kuin ainoa mahdollisuus yrittää estää vastustajaa on seisoa maalin edessä ja toivoa, että kiekko osuu itseen. Viime vuonna kai tuli mukaan jonkinlainen maalinedustataistelu, mutta tuokin tuntuu olevan enemmän random tapahtuma, kuin hallittu puolustapa. Miksei tässä voisi olla jotain nappia, millä aloitat vastustajan kiinnipitämisen, mihin sitten vaikuttaisi molempien pelaajien attribuutit ja fyysinen koko. Esimerkiksi Zdeno Chara pitämässä maalin edessä Brian Giontaa kiinni olisi erilainen kuin Sami Vatanen pitämässä jotain Lucicia.

Pitäisi koko fysiikkamoottori uudistaa ja kaukalo pienentää realistiseksi. Silloin tuo voisi olla realisimia. Nythän se maalinedustajuttukin on oma "pienpelinsä" eikä sujuva osa peliä. Muutenkaan pelissä ole juuri muuta kontaktia kuin taklaukset ja tappelut, vaikka jääkiekko jatkuvaa kontaktia, vääntämistä, jne.
 

Mustarastas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Washington Capitals
Kommenttien perusteella jäänee next gen - konsolin hankkiminen ainakin tältä vuodelta vielä hankkimatta. Pitää ainakin itse päästä testaamaan ps4-versio ensin jossain. Joko demo julkaistiin pleikka kolmoselle?
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Noin yleisesti ihan ok peli, alelaarista voin poimia. Pakko ihmetellä kyllä, että kun saman talon fudispelissä oikeasti kuitenkin aika paljon kehitetty fysiikkapuolta, niin miksei NHL:ssä siinä olla paremmalla tasolla. Sama koskee presentaatiota.
Miksi näitä aina vertaillaan keskenään "saman talon peleinä", koska näillä kahdella pelisarjalla ei ole mitään muuta yhteistä kuin julkaisija. Pelkästään vertaamalla Facebook fanien määrää, EA:n NHL sarjalla on vähän vajaa miljoona fania, kun taas FIFA:lla on yli 22 miljoonaa. Nämä luvut kertovat aika hyvin kuinka eri sarjoissa painitaan.

Toki NHL-tiimillä on mahdollisuuden hyödyntää FIFA:n pelimoottoria, mutta kun itse lajit on niin kaukana toisistaan, niin kaikki pitää tehdä uusiksi. En tiedä itse mitään koodaamisesta tai pelintekemisestä, mutta pelkällä maalaisjärjellä ajateltuna, kuvitelkaa nyt näitä kahta lajia. Jalkapallon peliväline on isolla kentällä hitaasti liikkuva isohko esine. Kentällä ei ole mitään objekteja, mistä pallo voisi kimmota lukuunottamatta itse pelaajia ja maalikehikkoa. Palloa potkaistaan ainoastaan yhdellä tavalla, pelaaja nostaa palloa ja pallo lähtee liikkeelle. Jääkiekossa pelivälineen tempo on moninkertainen futikseen verrattuna, ja pieni kumilätkä ottaa hetkessä satoja erilaisia kimmokkeita pelaajista, mailoista, laidoista, plekseistä jne. Kiekkoa lyödään liikkeelle syötöllä, lyöntilaukauksella, ranteella tai rystyllä, monin eri tavoin, missä fysiikka vaikutta eri lailla. Toki futistakin potkitaan eri tavoin, mutta lätkässä pelkästään pelivälineeseen kohdistuu paljon enemmän ennalta-arvaamatonta liikettä kuin jalkapalloon.

Pitäisi koko fysiikkamoottori uudistaa ja kaukalo pienentää realistiseksi. Silloin tuo voisi olla realisimia. Nythän se maalinedustajuttukin on oma "pienpelinsä" eikä sujuva osa peliä. Muutenkaan pelissä ole juuri muuta kontaktia kuin taklaukset ja tappelut, vaikka jääkiekko jatkuvaa kontaktia, vääntämistä, jne.
Samaa mieltä, mutta toisaalta tuossa kokonaan uudessa pelimoottorissa olisi aina se riski, että mentäisiinkin aivan metsään ja peli myöhästyisi vuosia tai olisi muuten vaan aivan paska. Kuten sanoin, en tiedä mitään koodaamisesta, mutta näillä resursseilla kokonaan uuden pelin tekeminen puhtaalta pöydältä kestäisi varmasti vuosia. Siksi tälle pelisarjalle ei ole uusia haastajia näkynytkään, sitten vuoden 2000 ja 2K sarjan alun. Sääli kyllä, että NHL2K sarja kuopattin, koska sieltä talosta on tullut muita hyviä urheilupelejä, kuten NBA 2K, joka oli niin kova, että aiheutti EA:n kuoppaamaan oman NBA-sarjansa (ainakin toistaiseksi). Harmi vain, että lätkällä on niin pieni markkina-alue, ettei pelejä ole kannattavaa kehittää kilpailijaksi EA:lle. Ja jos siihen FIFA:aan vielä verrataan, niin yhtä lailla sielläkin on pohjalla se 10 vuotta vanha peli, mitä sitten on vuosien saatossa viritetty ja lisätty uusia fysiikkahärpäkkeitä.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Muutama peli tullut pelattua.
+ Yleinen pelituntuma: Ihan kun oikeasti oisin liikuttant noita ukkoja! Itsellä auttaa, kun grafiikkaa/liikkumista on parannettu - esim. rankkareissa pystyin paremmin reagoimaan veskarin liikkeisiin.
+ Irtokiekkoja huomattavasti enemmän: Taklauksen tai pienen kontaktin jälkeen pelaaja menettää kiekon hallustaan, mutta oikein pelaamalla on vielä hyvinkin mahdollista päästä siihen käsiksi. Pari maaliakin näin tein. Edellisissä änäreissä kiekko oli käytännössä aina jonkun hallussa (magneettilapa). Muutenkin kiekko kierii/pomppii/osuu pelajien luistimiin useammin. Tykkään!
+ Laitapelaaminen: Viime pelissä laitapelaaminen oli ehkä minun suurin heikkous. En vaan tajunnut. Kun mun pelaaja liimattiin laitaan, niin ei voinut tehdä muuta kun potkia kiekkoa jompaa kumpaa laitaa pitkin, ja niissähän ei omia pelaajia ollut. Huomasin jo nyt, että oma pelaaminen monipuolistui, kun sitä kiekkoa pystyi pelailemaan enemmän, eikä tullut sitten tehtyä niin paljon nopeita hyökkäyksiä.
+ Maalinedus: Ainakin minusta tuntui, että tuohon on nyt helpompaa saada syöttöjä tehtyä? Tai sitten en vaan vanhassa osannut :) Mutta kun siinä ei ole sitä mystistä magneettikenttää vastustajan pakkien ympärillä, niin tuohonkin sai pelattua.
+ Kyllähän se hienolta näyttää!

- Yläkulmat vaan edelleen uppoaa. Ehkei enää moi noon helposti vaan marssia omalta alueelta tohon "säbärannekohtaan". Toisaalta korostaa oman pään aloituksia, kun itse ainakin tein useamman maalin syötön jälkeen siniviivalta yläkulmaan.
 

Kymppitonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Philadelphia Flyers
- Yläkulmat vaan edelleen uppoaa. Ehkei enää moi noon helposti vaan marssia omalta alueelta tohon "säbärannekohtaan". Toisaalta korostaa oman pään aloituksia, kun itse ainakin tein useamman maalin syötön jälkeen siniviivalta yläkulmaan.

Itsestäni taas alkoi tuntua sille että, puolustaminen on jälleen tehty hiukan vaikemmaksi ja pelkällä skill stickillä pääsee todella usein maalille kävelemään. Nämä huomiot tehty Allstar+Hardcore vaikeustasolla.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Itsestäni taas alkoi tuntua sille että, puolustaminen on jälleen tehty hiukan vaikemmaksi ja pelkällä skill stickillä pääsee todella usein maalille kävelemään. Nämä huomiot tehty Allstar+Hardcore vaikeustasolla.
Niin, no olen niin paska tossa pelissä että en Skill Stickin käyttö edelleen hakusessa. Ja mutenkin vähän paskasti ton kirjotin, siis hyökkäyspään aloituksia korostaa, kun niistä näköjään maaleja saa. Tietty myös vastustaja tekee omista aloitusvoitoistaan.

Mutta onhan tää parempi kun edellinen, ehkä jaskais treenatakkin vähän, etten sit ihan paska ois. Tuolla Allstar+harcore kaks peliä, toisen voitin rankuilla 1-0 ja äsken tuli 3-0 turpaan. Lunkka vaan otti kaiken.
 

Kymppitonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Philadelphia Flyers
Niin, no olen niin paska tossa pelissä että en Skill Stickin käyttö edelleen hakusessa. Ja mutenkin vähän paskasti ton kirjotin, siis hyökkäyspään aloituksia korostaa, kun niistä näköjään maaleja saa. Tietty myös vastustaja tekee omista aloitusvoitoistaan.

Mutta onhan tää parempi kun edellinen, ehkä jaskais treenatakkin vähän, etten sit ihan paska ois. Tuolla Allstar+harcore kaks peliä, toisen voitin rankuilla 1-0 ja äsken tuli 3-0 turpaan. Lunkka vaan otti kaiken.

Täytyy silti muistaa, että kyseessä on vasta demo, mutta kyllähän tästäkin jo pystyy haistelemaan aika paljon miltä kokoversio NHL15:sta tulee näyttämään/tuntumaan.

Kyllä tässä on taas menty paljon eteenpäin, että vuoden voin olla ilman EASHL vääntöjäkin. Ei ole paluuta enää PS3:lle.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jalkapallon peliväline on isolla kentällä hitaasti liikkuva isohko esine. Kentällä ei ole mitään objekteja, mistä pallo voisi kimmota lukuunottamatta itse pelaajia ja maalikehikkoa. Palloa potkaistaan ainoastaan yhdellä tavalla, pelaaja nostaa palloa ja pallo lähtee liikkeelle. Jääkiekossa pelivälineen tempo on moninkertainen futikseen verrattuna, ja pieni kumilätkä ottaa hetkessä satoja erilaisia kimmokkeita pelaajista, mailoista, laidoista, plekseistä jne. Kiekkoa lyödään liikkeelle syötöllä, lyöntilaukauksella, ranteella tai rystyllä, monin eri tavoin, missä fysiikka vaikutta eri lailla. Toki futistakin potkitaan eri tavoin, mutta lätkässä pelkästään pelivälineeseen kohdistuu paljon enemmän ennalta-arvaamatonta liikettä kuin jalkapalloon.


Siksi tälle pelisarjalle ei ole uusia haastajia näkynytkään, sitten vuoden 2000 ja 2K sarjan alun. Sääli kyllä, että NHL2K sarja kuopattin, koska sieltä talosta on tullut muita hyviä urheilupelejä Ja jos siihen FIFA:aan vielä verrataan, niin yhtä lailla sielläkin on pohjalla se 10 vuotta vanha peli, mitä sitten on vuosien saatossa viritetty ja lisätty uusia fysiikkahärpäkkeitä.

Ensin 2k-sarjaan. NHL 2K10 on edelleen mielestäni selvästi elävämpi ja fiiliksiä herättävämpi peli kuin EA:n NHL 14 tai tämä 15:n demo. Mielestäni tuo jo sinänsä kertoo aika paljon, että 5-vuotta vanha peli voi olla noissa asioissa parempi. Esim. välianimaatioita ei oltu purkitettu, vaan ne tehtiin lennosta. Maalit tulivat vaihtelevasti ja jäähyjäkin tuli tapahtumien mukaan. Nyt kun demoakin pelasi niin käytännössä vain kampeista tuli jäähyjä. 10 pelissä yksi muu jäähy tullut(kyynärpäätaklauksesta). Tässäkin siis oltiin tuolloin 5-vuotta sitten edellä 2K:n taholta. Kiekko liikkui paljon elävämmin myös. Ihmettelen siis, että jos tuo pystyttiin tekemään noin hyvin vielä paljon EA:ta pienemmillä resursseilla, niin miksi nyt ei siihen päästä.

Sitten vertailuun. Jalkapallossa turha puhua että "palloa potkaistaan vain yhdellä tavalla" koska jalkapallossa taas on se selkeä ero jääkiekkoon, että osumakohta kiekkoon ei juuri vaikuta kiekon liikkeeseen, mutta palloon se vaikuttaa hyvin paljon. Se millä osalla jalkaa osut, se mihin kohtaan palloa osut, mistä kulmasta osut, miten vartalo on pallon takana, miten tukijalka on, jne. Nythän tänä vuonna FIFA 15:sta pallo on täysin fysiikkamallinnettu kuljetuksessakin. Eli sitä ei animoida ennalta, vaan lennosta sen mukaan miten jalka osuu, missä kulmassa, jne. Ja kyllä se pallokin kovasti ottaa kimmokkeita.

Ja mitä tulee moottoriin, niin kyllähän kuitenkin FIFA 14 oli FIFA 13:sta verrattuna paljon suurempi muutos kuin NHL 15 suhteessa edes NHL 13:sta. Esim. kokonaan uusi pelaajafysiikkamoottori, jonka avulla pääpalloissa ja muissa kontakteissa voi olla vaikka kaikki pelaajat taistelemassa samasta pallosta. Eli NHL-tiimi saanut parissa vuodessa vähemmän aikaan, kuin FIFA-tiimi vuodessa.

Sitä siis tässä vertailussa ihmettelin, että kun EA:lta sanottiin että NHL 14 ei tullut sen takia uusille konsoleilla, että tahdottiin kunnolla panostaa uusille konsoleille hyppäämiseen, niin ei tuossa nyt mitään parin vuoden työtä näy.

Kaveri on pelialalla ja tiedän kyllä sen verran, että jos kaksi vuotta tekisit ns. vanhoilta pohjilta, mutta kuitenkin haluaisit uudistaa kunnolla, niin se onnistuisi.

Todellinen syy on siis se, että EA:lla on laskettu, että kun kilpailijoita ei ole, niin turha kauheasti kehittää. Mennään sieltä mistä aita on matalin. Eli kehitetään pieniä asioita ja vähän kerrassaan. Eikä yritetä edes kunnolla tehdä isoja muutoksia.

Näin varmasti EA olisi tehnyt myös FIFA-sarjan kanssa, jos Konami ei olisi saanut PES-sarjaa menestymään hetkellisesti FIFA-sarjaa paremmin.

Mutta palataan aiheeseen ja turha sinänsä vertailla. Varsinkin kun kaikki tajuavat syyn miksi EA ei peliään kehitä kunnon vauhtia.
 

Zigmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Käväsin tuossa vilkuilemassa NHL 2k10 ja ei kyllä näytä mitenkään hyvältä. Ei kukaan ny tosissaan tommosta edes jaksais pelaa, mitä nyt ehkä muutaman pelin joskus harvoin. Eipä nyt nää normi änäritkään mitään ihmeellisiä ole, mutta kyllä ne nyt ton pelin pesee.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
En tiedä missasinko vitsin tässä, mutta kai huomasit Doughtyn olevan ihmispelaajan hallussa eikä A.I.
Hah no niinpä onkin, huomasin videon "hauskuuden" tuosta uusinnasta jossa kolmio puuttui pään päältä. Joten saatiinpa yhteen viestiin tuplapummi, kun Vezinat ja Norriksetkin meni sekaisin.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Tuleeko typeriä kampitusjäähyjä, jos puolustavalla pelaajalla heittäytyy kiekollisen eteen, jolloin tämä kompuroi pakin yli? Tuo oli hemmetin ärsyttävä "ominaisuus" NHL14:ssä.
 
Aika lailla jakaa näköjään mielipiteitä tuo demo. Itse olen positiivisella kannalla. Tuntuu uudelta peliltä, näyttää uudelta peliltä. Vaikka pelissä on myös monta asiaa jotka muistuvat mieleen edellisestä versiosta niin ollaan kuitenkin tehty iso harppaus eteenpäin.

Plussat

+ Pelituntuma: Peli tuntuu hyvältä, pelitempo on sopiva ja luistelu / mailapeli parempaa kuin ennen.
+ Kiekko: Paras uudistus pelillisesti. Kiekon fysiikka on paljon paljon parempi.
+ Grafiikka: Kyllä peli näyttää paljon paremmalta. Viilattavaa on kuitenkin vielä. Nuo paidat näyttävät välillä naurettavilta kun lepattavat tuulessa.
+ Tekoäly: Pelasi välillä fiksummin kuin ennen.
+ Tunnelma: Ottelun esittely oli tyylikkäämpi ja kun yleisö räjähtää maalin tehdessä tunnelma on entistä parempi.

Miinukset

- Skillstick: Tekee automaattisia kikkoja oikealla tatilla ilman kikkanappulaa. Voi olla että tähän tottuu mutta ainakin alussa tuntuu siltä että ei aina itse pysty vaikuttamaan tiettyyn tilanteeseen.
- Syötöt: Lähtevät pienellä näpäytyksellä täysillä lavasta. Sliderit kuntoon?
- Selostus: Kumman nihkeää ja tökeröä. Toivotaan että paranee...
- Maalivahdit: Eivät ole kokeneet viime versiosta kunnon uudistusta.
- Valikot/Grafiikat: Vaikka uudet NBC animaatiot ja pelin valikot ovat muuten tyylikkäitä niin kaikki pätkii?! Toivottavasti pelkästään demossa...
- Tekoäly: Pelasi välillä tyhmemmin kuin ennen.

Summa summarum

Taisin pelata neljä ottelua ja oli kyllä viihdyttävää. Tekoälyä en lähde vielä tuomitsemaan. Välillä teki fiksuja ratkaisuja mutta sitten tuli myös niitä aivopieruja. Laukaukset ovat mitä ovat tässä demossa, rannarit pamahtavat yläkulmaan aika kovalla prosentilla. Pistän tämän kuitenkin demon piikkiin, ja toivotaan että sliderit ovat paremmassa tikissä kun peli saapuu kauppojen hyllyille. Sama asia syöttöjen kohdalla, syöttövoima on toivottavasti pienempi täydessä versiossa. Mutta olen ihan tyytyväinen. Ei täydellinen, mutta lupaava.
 

Kange

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Yzerplan
+Kiekon fysiikka on eroottista. Päätyyn heitetty kiekko ei jää pomppimaan holtittomana pariksi minuutiksi niin että joutuu odottamaan että homma on laantunut, vaan lätkä on poimittavissa heti.
+Maalinedustatilanteissa ei ole enää 100% varmaa että kiekko päätyy lopulta joko A)puolustajan lapaan tai B)maalivahdin alle. Voi käydä ihan miten vaan. Lisäksi liimamailan poistumisen myötä maalisyöttöjen ja onetimereiden tekeminen on helpottunut. Vastustaja ottaa kiekon jos ja vain jos on välissä katkaisemassa.
+Tekoäly löytää enemmän reittejä siniviivan yli kuin ennen. Ei enää heittele kiekkoa holtittomasti, kun pomppukiekkokaan ei ole sama vanha. Lisäksi oman puolen pelaajat osaavat löytää parempia paikkoja maalin edestä.
+Paljon muuta hyvää. Kaunista.

En ole varma onko plussaa vai miinusta, mutta tuntuu kuin maalivahti olisi suhteellisen helppo(helpompi kuin ennen) pelata ulos tilanteesta. Eli läpiajoista odotettavissa enemmän maaleja. Vain pari ylivoimaista ihmetorjuntaa nähty so far about 6-8 pelissä, mutta sallittakoon sellaiset Quickin ja Lundqvistin tasoisille maalivahdeille.
Vihdoin backhandiltakin voi tehdä HIENOJA maaleja (ennen vain räkäisiä).
Oikeastaan koko muu peli ihan kouluarvosanalla 8/9 arvoista kamaa, selostus on vähän kyllä masentava. Edes viimeisellä sekunnilla tasoittaminen/voittomaaln teko ei saa selostajaa räjähtämään. Haluan kuulla "HEE SCOOOOOREESS!!", en "And he scores."

Olen erittäin tyytyväinen demon antamaan ensivaikutelmaan. Ostoon menee julkaisupäivänä.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Tuleeko typeriä kampitusjäähyjä, jos puolustavalla pelaajalla heittäytyy kiekollisen eteen, jolloin tämä kompuroi pakin yli? Tuo oli hemmetin ärsyttävä "ominaisuus" NHL14:ssä.

Tuohan on oikeasti hyvä ominaisuus. Tottakai siitä pitää antaa penalttia, jos heittäytymällä kampitat hyökkäävän pelaajan. Opetelkaa puolustamaan ilman heittäytymistä niin ei tule niitä jäähyjä.
 

Kafrom

Jäsen
Luultavasti tästä uudesta änäristä tulee todella viihdyttävä kokonaisuus next-gen konsoleiden puolella, ensimmäisiä kertoja olen demon perusteella oikeasti vakuuttunut. Ei enää tee mieli palata PS3:n ääreen pelaamaan änäriä, joten EA on onnistunut.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Käväsin tuossa vilkuilemassa NHL 2k10 ja ei kyllä näytä mitenkään hyvältä. Ei kukaan ny tosissaan tommosta edes jaksais pelaa, mitä nyt ehkä muutaman pelin joskus harvoin. Eipä nyt nää normi änäritkään mitään ihmeellisiä ole, mutta kyllä ne nyt ton pelin pesee.

No eihän se hienolta näytä. Kysehän nyt ei ollut siitä. Vaan siitä, että tuossa tapahtumat olivat paljon orgaanisempia. Tilanteet vaihtelivat, maalit vaihtelivat. Peliä pystyi muokkaamaan todella paljon ja esim. pelitapahtuma "lähetyksenä" oli paljon paremmin rakennettu nivoutuen itse peliin. Tuo siis pelistä joka tehtiin 5-vuotta sitten.

Itse juuri NHL 13:n viimeksi kun kyllästyin(14 jäi kokonaan ostamatta ja 15 jää ale-laariin), niin laitoin tuon NHL 2K10:n silloin sisään 360:n ja olihan se taas todella virkistävää pelata.

Niin ja 2K10:ssä oli sentään kaukalokin lähempänä oikeaa kokoa. Eivät ole saaneet EA:lla tehtyä vieläkään edes tuota.

Suurin ongelma viime vuonna(kin) oli että tiesit tavallaan aina mitä tapahtuu kentällä. AI pelasi aina samalla tavalla saman tilanteen, kiekko kimposi maalivahdista aina samalla tavalla, kun vedit tietyllä tavalla, jne. Tämä on suurin ero esim. tuohon 2K:n peliin. Sama ongelma vaivaa EA:lla myös vähän FIFA:aa, vaikka viime vuosina siinäkin päästy parempaan suuntaan.

Tosin tämän vuoden demon perusteella kiekko on nyt jo vähän eläväisempi ja toivon että lopullisesti versiossa vielä enemmän. AI valitettavasti taas ei yhtään sen monipuolisemmalta tunnu.

edit:Niin ja NHL 16 viimeistään saisivat kyllä muokata tuon kiekon täysin iralliseksi objektiksi. Niin ettei se ole käytännössä joko a)joukkueen A hallussa b) joukkueen B hallussa tai c) menossa kohti jompaa kumpaa tilannetta juuri. Vaan että välillä se oikeasti irtoilisi lavasta, jne.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
- Syötöt: Lähtevät pienellä näpäytyksellä täysillä lavasta. Sliderit kuntoon?

Sama asia syöttöjen kohdalla, syöttövoima on toivottavasti pienempi täydessä versiossa. Mutta olen ihan tyytyväinen. Ei täydellinen, mutta lupaava.
Mun mielestä syötön pitäisikin lähteä nopeasti ja kovaa, mutta silloin se olisi epätarkempi. Nappia kauemmin pohjassa pidettäessä tulisi tarkempi syöttö. Kyllähän oikeastikin se kiekko lähtee kovaa lavasta, kun nopeasti tökkäisee, mutta tarkkuus on mitä on. Tähänkin luonnollisesti pitäisi vaikuttaa syöttötaito-attribuutti.

Pienenä graafisena hienoutena muuten: kun vetää treenimoodia, niin jää kuluu aidosti. Kun teet esimerkiksi nopeita jarrutuksia, jäähän jää jäljet, ja myös sirklauksessa kuluu jää aidon näköisesti. Kun on tarpeeksi kikkaillut, niin koko hyökkäyspää on melkoisen lumen peitossa. Lumi kuitenkin pyyhkiytyy pois aidosti, jos teet vaikka heittäytymällä lumienkelin, paljastuu pelaajan muotoinen alue jäähän, tai jos lämäisee maakudin, kiekon viiva piirtyy lumeen. Pieniä yksityiskohtia toki, mutta jotain hienoa, mikä on mahdollista vain nyky-konsoleilla.


EDIT:

eagle kirjoitti:
edit:Niin ja NHL 16 viimeistään saisivat kyllä muokata tuon kiekon täysin iralliseksi objektiksi. Niin ettei se ole käytännössä joko a)joukkueen A hallussa b) joukkueen B hallussa tai c) menossa kohti jompaa kumpaa tilannetta juuri. Vaan että välillä se oikeasti irtoilisi lavasta, jne.
Tätä olen itsekin odottanut jo ikuisuuden. NHL15 on selvästi asken oikeaan suuntaan kiekon elävyydessä, mutta vieläkin vaivaa tuo mainitsemasi kaavamaisuus. Olen aikaisemmissa peleissä usein laittanut yksinpelissä kiekkokontrollin sliderin nollaan ja vähentänyt A.I:n syöttötarkkuutta, jolloin kiekko on ollut vähän elävämpi, joskin silti kaavamainen.
 
Viimeksi muokattu:

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Ryan Reaves ei ainakaan vaikuta täysin tyytyväiseltä.

Taitaa omalta osalta jäädä peli ostamatta. Ilmeisesti parantunut viime versioista, mutta edelleen ne tärkeimmät asiat ovat korjaamatta. Vedot ja syötöt lähtevät epärealistisesti, kiekko käyttäytyy kaavamaisesti, puolustajat eivät osaa puolustaa, kaukalo on lentokenttä, fysiikkamoottori ei ole uudistunut tarpeeksi yms. Olisi tosiaan korkea aika saada EA:lle joku kunnon kilpailija.
 

ela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Semmonen kysymys tuli mieleen, että onko kenelläkään tietoa pystyykö onlinessä silti pelaamaan vielä 1-5 pelaajaa samalla puolella?
En siis tarkoita nyt mitään EASHL matseja vaan ihan niitä perus online versus matseja.

Suurta viikonloppuviihdettä jo useamman vuoden ollut, että pelataan kaveriporukalla samalla puolella randomeja vastaan. Ja luonnollisesti jokaisella pelikatkolla otetaan "änärihuikkaa", mikä parhaassa tapauksessa tarkoittaa sitä, että viimeinen erä meneekin jo stereonäöllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös