NHL 15

  • 413 822
  • 1 284

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitäpä luulet, että onko mikromaksut enemmän vai vähemmän vaikuttavana tekijänä siinä uudessa EASHL:ssä? Jos ennustaa pitäisi, niin jonkun verran enemmän joutuu laittamaan euroja tiskiin, jotta saat kaiken mitä pärjätäkseen tarvitsee.

Totta muuten, eiköhän se siellä tulla näkemään. EA:han on vahvasti puskenut IAP:itä jokaiseen peliinsä, varmaan myös Änäriin jatkossa entistä enemmän. Siksi tietysti vanhaakaan versiota ei kannattanut sellaisenaan pultata NHL 15:een kiinni, sillä rahatransaktioiden rakentaminen taustalle varmaan viekin tosiaan vähän enemmän aikaa.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on kyllä EA:n propaganda uponnut hyvin. "Ei ehditä", yeah right. Ns. nextgen-konsolien devkitit ovat olleet vuosien ajan firmoilla, kysymys on vain siitä mihin on allokoitu resursseja ja miksi. Pelejä voidaan päivittää julkistuksen jälkeenkin jos siihen on halua, EA:lla näin ei aiota tehdä sillä EASHL:n varjolla saadaan ensi vuonna myytyä se peli uudelleen, joka NHL 15:n olisi pitänyt olla.

Ainoa fakta tossa EA:n nuoleskelupostauksesta on tämä: EASHL ei ole mukana, vaan se tulee mukaan vasta seuraavaan NHL:ään. Silloin sitä todennäköisesti tullaan mainostamaan reilusti ja sen varjolla sama peli myydään jälleen kerran kuluttajille.

Itsehän pelaan ihan tyytyväisenä nyt sitten vanhaa versiota vielä vuoden ajan ja ostan vasta sen NHL 16:n missä on paitsi EASHL, myös varmasti monta muuta parannusta tähän kiireessä väsättyyn välityöhön verrattuna.

Näinhän se on. Viime vuonna next-gen versio jätettiin tekemättä, että saadaan "rauhassa keskittyä" tämän vuoden versioon. Joopajoo, tuloksena täysi pannukakku. Tämän paljaaksi karsitun painoksen ainoa oikea uudistus on uusi fysiikkamoottori, ja tietty vähän silmäkarkkia uuden presentaation muodossa. Nämä ulkoiset uudistukset jaksavat tietysti innostaa maksimissaan viikon. Sen jälkeen tuleekin karu totuus vastaan: suosituimmat pelimuodot on tylysti pudotettu pois ja jääkiekkopelin mallintaminen ei ole juurikaan parantunut. Ensi vuoden pelin voidaakin sitten tosiaan myydä otsikolla: "Sexi-wau! EASHL tekee paluun!". Muut uudistukset voidaan kätevästi jättää taas myöhemmän sen varjolla, että "halutaan antaa pelaajille upean kokonaisvaltainen EASHL-kokemus!".

Kilpailu, kilpailu missä olet? Helppohan EA:n on myydä samaa peliä vuodesta toiseen, kun kilpailevia tuotteita ei ole.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mitäpä luulet, että onko mikromaksut enemmän vai vähemmän vaikuttavana tekijänä siinä uudessa EASHL:ssä?

No tämä nyt ei tule muuttumaan EA:lla ikinä, sen tietää tyhmempikin ostaja jo. Mitä tuossa hain takaa, oli se että EASHL on ns. EASHL ver2, tai kokonaan uusi pelimuoto tuon puhutun "pelaajien silmistä"-systeemin kanssa.

Totta kai EA rahastaa mikromaksuilla EASHL:ssä myös tulevaisuudessa, sitä en epäile sekuntiakaan.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Itselläni jäi NHL 14 suoraan kaupan hyllylle, koska kyseessä oli jo demon perusteella täysin sama tekele kuin aikaisempi versio. Ajattelin, että pitäisiköhän päivittää konsoli tässä syksyllä tuon uuden NHL:n takia, jos se vastaisi huutoon edes jotenkin.

No eipä tarvitse. Game play -videoiden perusteella pelimekaniikka on hieman parantunut, mutta pelimoottori on edelleen täysin sama. Fysiikkamallinnuksen uudistaminen olisi ollut 100% mahdollista jo vanhalla kannallakin, joten sen sekä grafiikan uudistamisen lisäksi kamalasti uutta ei näyttänyt olevan. Maalivahdit näyttävät täysin samoilta, animaatiot olivat edelleen samoja, magneettikiekko näytti olevan edelleen olemassa jne. Laita- tai maalineduskamppailuista ei kuvaa saanut, mutta samanlaista arpapeliä nekin taitavat edelleen olla - kiitos magneettikiekon.

Eniten ehkä nauratti nuo kommentit koskien GMC-pelimuodon tulevaisuutta. Edustajan mukaan kysyntä oli kovaa, mutta lopulta pelaajajoukko oli kohtalaisen pieni. Olisikohan saattanut johtua siitä, että kyseessä oli aivan helvetin keskeneräinen ja buginen pelimuoto, joka mainituista seikoista huolimatta oli ainakin itselleni pelin parasta antia. Ehkäpä se suuri kysyntä olisi löytänyt kohteensa, jos EA olisi viitsinyt hieman kehittää pelimuotoa. Esimerkiksi mahdollisuus kausien lyhentämiseen ottelumäärien osalta olisi saattanut helpottaa siihen tosiasiaa, että kaudet piti vetää hirveän tiukalla aikataululla läpi, jotta kausia sai edes pari kasaan vuodessa. Harvalla siihen riittää kunnolla aikaa tai motivaatiota.

Kyllähän tuo kehitystyö on ollut tässä vuosien saatossa sen verran ala-arvoista, että ilmeisesti pelisarjaa kehittää joku 10 hengen poppoo intialaista halpatyövoimaa jossain Delhin slummeissa. Ei kyllä muuten oikein voi ymmärtää.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Gmc:n ongelma oli enemmänkin susipaska käyttöliittymä ja peliseuran haku, ei ihmekkään ettei pelaajia ollut.
 

trap

Jäsen
Se miksi nuo pelimuodot julkistettiin näin myöhään löytyy Rammerin tekemästä Q&A:sta:


Eli kyllä siellä on täysillä yritetty viimeiseen asti saada edes jonkinlainen joukkupelimuoto ängettyä julkaisupäivälle, mutta nyt valitettavasti kävi näin.

Tämäkin on ihan paskapuhetta. Kyllä nämä on EA:lla ollut pidempään tiedossa kuin eilen, kuten esim. virallisista Costcolle toimitetuista pelin kansista, Xbox achievementeistä yms. voi nähdä. En usko hetkeäkään, että OTP:n&EASHL:n kohtalo olisi muka ratkennut vasta eilen. Puhdasta perseennuolentaa, kun EASHL:n kohtalosta noussut haloo nousi EA:ta yllättäneen suureksi.

Ramsingsönghän Q&A ja EA:n mainostama "avoin dialogi" oli kanssa eilisen suurimpia vitsejä, kun mihinkään oikeasti kriittisiin kysymyksiin ei vastattu.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
We can now confirm that the following modes will be available when you purchase NHL 15 on PS4 and Xbox One* on September 9:

Play Now
Be A Pro
Be A GM
Online Versus
Hockey Ultimate Team
NHL Moments Live

Rumpujen pärinää ja hurraahuutoja. Samalla konsolilla kaveria vastaan vääntämisen (kalja-änäri) lisäksi tarjolla on siis jopa 1vs1 online-pelejä random vastustajien kanssa (= vähintään puolet peleistä on sontaa). Jotkut varmasti nauttii korttien plääräilystä ja oman pelaajan kehittämisestä, mutta noin yleisesti ottaen en ymmärrä miten kukaan näitä EA:n jääkiekkotekeleitä jaksaa jauhaa offlinessa AI:ta vastaan. NHL 14 tiivistettynä AI:ta vastaan: tuki oma siniviiva -> AI kurvailee/syöttelee takaisin päin ja heittää lopulta dumpin päätyyn. It's in the game!

Todella suuri pettymys, vaikka tässä jo viikkojen ajan onkin ollut se oletus että pelimuotoja puuttuu. Se hyvä(kö) puoli tässä on, että ei ole ainakaan kiirettä konsolin eikä änärin päivityksellä.

On se vaan sääli, ettei virtuaalilätkässä ole minkäänlaista kilpailua. Helppohan siinä on EA:n rahastaa ja oikeastaan ihan sama mitä diipadaapa-selityksiä sieltä puutteisiin annetaan niin peli myy silti.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kun tämä kerran on NHL peli niin onhan tämä EASHL ihan ymmärrettävästi jätetty pois jos jotain piti jättää. Esimerkiksi offline be a gm tai Live the lifen poisto olisi ollut isompi kolhu pelin uskottavuudelle. Miettikää vaikka Nascar peliä jossa suosituin pelimuoto olisi radalla ajaminen polkupyörällä ja tämän edeltä raivattaisiin uramoodit ja muut yksittäiset kilpailut. Pelihän ei olisi enään Nascar. Sama juttu änärin kanssa, tosin en kiistä sitä, ettei Rammer olisi iloinen kun saa lisätä EASHL:n taas seuraavaan versioon ja mainostaa peliä sillä.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monet tuntuvat dissaavan GMC:tä mutta mielestäni se oli 1vs1 pelimuodoista paras puutteistaan huolimatta. Porukan kesken pystyi sopimaan yhteiset pelisäännöt ja täten pelit olivat pääsääntöisesti helvetin hyviä.

1vs1 ja HUTissa ongelma on että osa änärin pelaajista on kärkiläyhääviä bugispedejä mikä vie ilon pelaamisesta jos itse yrittää pelata suht reilua peliä. GMC:n poisjättäminen on varmaan sinäänsä helppo ratkaisu EA:lta koska se ei tuota ylimääräistä koska mikromaksuja ei ollut. Ja toisaalta kun sitä itse pelasin paljon, niin ei ollut mitään intressejä ostella rahalla HUT-pakkoja. Ehkä he laskevat että GMC porukkaa siirtyy HUTin puolelle joka taas tuo tuloja EA:lle.

EASHL:n poisjääminen on harmittavaa mutta jos sitä ei olisi toimivana saatu NHL15:een (4gen), niin parempi että jumppaavat sitä vielä vuoden. EASHL:ssä bugit korostuvat ja ei sen peluu alkuaikoina (NHL09 etenkin) aina ollut herkkua kun yhteysongelmia oli vähän väliä ja oli arpapeliä onnistuiko pääsemään peliin ja pelaamaan sen loppuun. Pari viimeistä versiota EASHL:stä toimivat todella hyvin ja oli todella vähän mitään hermoja raastavia ongelmia.

Tavallaan houkuttaisi vetää vielä yksi vuosi X360:lla mutta jos peli on käytännössä sama kuin kaksi edellistä, niin taidan kuitenkin ostaa X1 version vaikka pelattavaa ei hirveästi olekaan. En valitettavasti usko että sillä on hirveästi merkitystä vaikka muutama HC-pelaaja jättäisi tämän version välistä. Eri asia jos olisi kilpaileva pelisarja ja porukka siirtyisi sen pariin myös tulevat versiot silmällä pitäen.
 
noin yleisesti ottaen en ymmärrä miten kukaan näitä EA:n jääkiekkotekeleitä jaksaa jauhaa offlinessa AI:ta vastaan. NHL 14 tiivistettynä AI:ta vastaan: tuki oma siniviiva -> AI kurvailee/syöttelee takaisin päin ja heittää lopulta dumpin päätyyn. It's in the game!
.
Aika pelkistetty. Sen mitä itse olen kokenut hieman slidereita vääntämällä (toki ei pärjää 2k:lle, joka btw. oli defaulttina aivan kauheaa kuraa) niin kyllä AI:nkin saa pelaamaan siedettävästi. Ja mitä tuohon tiivistelmään tulee, niin yleensähän se kiekko heitetään päätyyn kun siniviiva on tukossa.

EDIT; Ja Offline-pelaajille tiedoksi, että Be a GM lienee samanlainen kuin edellisessäkin versiossa ja mahdollisesti julkaisun jälkeen joskus sitä syvennetään jonkin patchin avulla.
 
Viimeksi muokattu:

Zigmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Kun tämä kerran on NHL peli niin onhan tämä EASHL ihan ymmärrettävästi jätetty pois jos jotain piti jättää. Esimerkiksi offline be a gm tai Live the lifen poisto olisi ollut isompi kolhu pelin uskottavuudelle. Miettikää vaikka Nascar peliä jossa suosituin pelimuoto olisi radalla ajaminen polkupyörällä ja tämän edeltä raivattaisiin uramoodit ja muut yksittäiset kilpailut. Pelihän ei olisi enään Nascar. Sama juttu änärin kanssa, tosin en kiistä sitä, ettei Rammer olisi iloinen kun saa lisätä EASHL:n taas seuraavaan versioon ja mainostaa peliä sillä.

Live The Life on jo otettu pois pelistä sillä se oli ihan naurettava niinkun Rammerkin sano. Nyt en kyllä muuten tajua miten vertaat jotain pyörällä ajamisia ja noita kahta lähes turhaa pelimuotoa. Voin helposti sanoa että enemmän pelaajia löytyy EASHL kun vääntämästä jotain botti pelejä. Be A GM voi joskus olla ihan hauskaa kun voi tredailla ja manageroida, mutta ei ne mitään suosittuja ole.
 

Tumbenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
HUT kun on NHL15:ssa niin riittää meikäläiselle. Itse kun en muita online-muotoja pelaile. Frendejäkin vastaan oikeastaan HUTissa ainoastaan pelaan, mikä on myös yksi syy miksi pelaan kyseistä pelimuotoa. Olen ehkä yksi niistä harvoista, mutta HUT:ssa on jotain suhteellisen koukuttavaa. Joutuu tekemään työtä sen eteen että saa uusia kovempia pelaajia joukkueeseensa. Lisäksi voit "riskeerata" päivän tai kahden aikana tienatut pucksit ja koittaa onnea ja avata vaikka sen 7850 pucksia maksavan gold-packin! Tietenkin, viisas kaveri ostaisi tienatuilla varoilla sen pelaajan vaihtomarkkinoilta.

Tosin "idea" menee jos ostaa oikealla rahalla pelaajapakkoja. Alkuvaiheessa on aidosti innoissaan siitä, kun saa ensimmäisen yli 80+ kokonaisuuden omaavan pelaajan joukkueeseensa kovalla työllä, oli se sitten kuka tahansa, vaikka kuningas OJ. Sitten kaiken kruunaa se, jos pääset vielä antamaan nöyryytyksen online-matsissa jollekin pelaajalle, joka on pelannut HUTia viikon, mutta jonka joukkueesta löytyy kaiken maailman tähtiä (onneksi näitä ei alussa heti löydy, mutta kevättä kohden yleistyvä trendi).

Joka tapauksessa tekstini oli aika "stating the obvious" -luokkaa, mutta lisäsinpä oman henk.koht mielipiteeni mukaan. Odotukset ovat katossa joka tapauksessa. Niin kuin joka syksy. Pääsee aloittamaan sen joukkueen kasauksen taas alotuspisteestä. :)

Vielä harkinnassa on se, ostanko PS4:n jo syksyllä - kai senkin voisi hoitaa alta pois.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Vaikka kesätöissä tulikin pari tonnia tienattua niin itse en ainakaan opiskelijana aio maksaa 500 euroa mistään vitun uudesta konsolista varsinkin kun autokin on vielä alla. Aikanaan kun ostettiin veljen kanssa puoliksi PS3-konsoli niin maksoi silloin 300 €. Kaikki ovat näköjään jo sitä mieltä että PS3 NHL 15 on täysi kopio NHL 14-pelistä vaikkei mitään ole vielä edes julkaistu. Itseäni se ei pahemmin edes haittaisi, ainoat asiat joita haluaisin on kaiken maailman bugiranteiden/etukulmaranteiden ja EA:n tasoitusmoottorin sekä synkroerrorien poistaminen. Silloin peliä voisi olla ihan mukavakin pelata.
 

Teloch

Jäsen
Voin helposti sanoa että enemmän pelaajia löytyy EASHL kun vääntämästä jotain botti pelejä.

Vai olisiko sittenkin niin, että suurin osa pelin ostajista ei edes käy onlinessa, tai pelaa siellä korkeintaan pelin-pari? Ja ehkäpä vielä online-pelaajistakin iso osa on pelkkiä HUT-pelaajia? Jos EASHL olisi asia joka myy yli puolet peleistä, se varmaan olisi tehty valmiiksi vaikka väkisin?

Omituinen päätös kyllä EA:lta, mutta minkäs teet jos ei valmista tullut. Mutta kuten sanottu, ei vaikuta omaan ostopäätökseen millään tavalla nämä online-pelien puuttumiset, vaikka GMC olikin sellainen "ihan kiva" -tason viihdepläjäys.
 

Kafrom

Jäsen
EASHL:aa tuli pelailtua NHL 14 puolella reilut 600 peliä, silti on tunne että siitä puuttuu vielä se jokin. Tavallaan hyvä juttu, että välivuosi EASHL:hn kanssa, pelaajakunta saa päättää uudistuksista ja EASHL entistä parempana sisään NHL 16.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Iso pettymys, todella iso pettymys kuulla EASHL:n jäävän pois.

Jää jotenkin outo kuva mitä on tuon Rammerin (pääjehu) juttuja lukenut. Viime vuonna jo pohdittiin, että tuleekohan NHL14 näille uusille konsoleille ja taisivat sanoa, että tekevät todellisen elämyksen next-gen konsoleille täksi vuodeksi, joten ei tullut.
Nyt sitten taisi sanoa, että eivät oikeastaan kovin paljon normaalia aikaisemmin edes aloittaneet tekemään tätä uutta next gen-versiota.
Jos oikein muistain niin NHL14:sta taisi tulla ainoastaan yksi päivitys ja sekin suht nopeasti julkaisun jälkeen jo lähes vuosi sitten. Mitä on tehty sen aikaa?

NHL moments mikälie on kuitenkin saatu mahdutettua mukaan tulevaan peliin. Olisiko senkin ajan voinut koodailla sitä EASHL:aa, koska jokainen kahvinkeittäjäkin EA:n toimistolla tietää kuinka suosittu pelimuoto kerhopelit ovat vaikka näihin "Tasoita ottelu, kun kolme minuuttia on jäljellä"-Momentseihin nähden.

Ensi vuonna sitten pitäisi tulla "paras, ikinä, koskaan, missään EASHL" eli toisinsanoen miljoona erilaista logoa, mailaa ja luistinsa kiitoksena vuoden odotuksesta. Ehkä jopa voi värigenetaattorin avulla luoda täysin haluamansa värin mailan erkkoihin.

Xbox One on ennakkotilattuna ja suurin syy oli NHL15, erityisesti kerhopelit. Onneksi paketissa tulee FIFA 15 mukana, joten ehkäpä sitä siirtyykin vuodeksi jalkapallon maailmaan.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Online Team Play on kuitenkin tulossa ilmaisena, ladattavana patchina "jossain vaiheessa". Sisältää 6vs6 pelimuodon, NHL rostereilla ja random pelihaulla. Tästä tulee varmasti lisätietoa myöhemmin.
En hirveän perillä ole näiden pelimuotojen nimistä, joten miten tämä eroaa tähän EASHL:ään? Onko tämä se drop in -pelimuoto, jossa liitytään satunnaiseen peliseuraan 6 vs 6 -menolla omalla pelurilla?

Kaiken kaikkiaan ei voi sanoa kuin että on tämä EA:n meno kyllä vuodesta toiseen uskomatonta. Todellisia "NHL-faneja" totisesti tekemäsä peliä. Lepattavat paidat, voi vidhu... Tämän pelisarjan osalla ei ole aikoihin tullut fiilis että ns. faneilta faneille tehtäisiin peliä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
En hirveän perillä ole näiden pelimuotojen nimistä, joten miten tämä eroaa tähän EASHL:ään? Onko tämä se drop in -pelimuoto, jossa liitytään satunnaiseen peliseuraan 6 vs 6 -menolla omalla pelurilla?

Kaiken kaikkiaan ei voi sanoa kuin että on tämä EA:n meno kyllä vuodesta toiseen uskomatonta. Todellisia "NHL-faneja" totisesti tekemäsä peliä. Lepattavat paidat, voi vidhu... Tämän pelisarjan osalla ei ole aikoihin tullut fiilis että ns. faneilta faneille tehtäisiin peliä.

Kyllä, suomeksi kaiken järjen mukaan verkkojoukkuepeli.

Helvetin kova pettymys EASHLn poisjäänti, kun itsellekin se nousi satunnaispelailusta erittäinkin pelatuksi (n.~1000+ peliä NHL14). Ja onhan se mukavaa, vaikkei peli luistaisi niin oli siinä kiva kavereiden kanssa puhua mitä milloinkin.

Ensimmäistä kertaa koskaan, menee ihan 50/50 touhuksi ostaakko vaiko ei next genille, tai ylipäätään.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Säästyy ainakin meikäläisellä rahat, kun ei tartte ps4:sta ja änäriä ostaa. Sen verta EASHL ja varsinkin GMC oli tärkeitä pelimuotoja, että ilman niitä jää änäri hyllyyn pölyttymään. Eiköhän sitä kaiken lisäksi saa vuoden päästä konsolinkin jo muutaman kympin edullisemmin kuin nyt saa.
 

EngAge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En hirveän perillä ole näiden pelimuotojen nimistä, joten miten tämä eroaa tähän EASHL:ään? Onko tämä se drop in -pelimuoto, jossa liitytään satunnaiseen peliseuraan 6 vs 6 -menolla omalla pelurilla?

Kaiken kaikkiaan ei voi sanoa kuin että on tämä EA:n meno kyllä vuodesta toiseen uskomatonta. Todellisia "NHL-faneja" totisesti tekemäsä peliä. Lepattavat paidat, voi vidhu... Tämän pelisarjan osalla ei ole aikoihin tullut fiilis että ns. faneilta faneille tehtäisiin peliä.

OTP (Online Teamplay) on 6vs6, mutta pelissä olevilla valmiilla joukkueilla. Ei siis omilla kehitetyillä/muokatuilla pelaajilla, vaan pelissä olevilla pelaajilla (jotka siis siinä joukkueessa pelaavat). Olipas vaikeasti selitetty.


Itsellä oli tarkoitus siirtyä xbox360 -> ps4, mutta jää laite ainakin vielä kaupan hyllylle, 95% ajasta pelaan EASHL. Tai siis ainakin pelasin...
 

Zigmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Vai olisiko sittenkin niin, että suurin osa pelin ostajista ei edes käy onlinessa, tai pelaa siellä korkeintaan pelin-pari? Ja ehkäpä vielä online-pelaajistakin iso osa on pelkkiä HUT-pelaajia? Jos EASHL olisi asia joka myy yli puolet peleistä, se varmaan olisi tehty valmiiksi vaikka väkisin?

Omituinen päätös kyllä EA:lta, mutta minkäs teet jos ei valmista tullut. Mutta kuten sanottu, ei vaikuta omaan ostopäätökseen millään tavalla nämä online-pelien puuttumiset, vaikka GMC olikin sellainen "ihan kiva" -tason viihdepläjäys.

Jos lasketaan EASHL:n ja Aulan kaikki pelaajat yhteen niin kyllä siitä tulee jo 50% pelin ostaneista. Ymmärtäisin kyllä vähän enemmän jos änärin Offline pelimuodoissa ois jotain järkeä, mutta ei vain ole.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Jos lasketaan EASHL:n ja Aulan kaikki pelaajat yhteen niin kyllä siitä tulee jo 50% pelin ostaneista. Ymmärtäisin kyllä vähän enemmän jos änärin Offline pelimuodoissa ois jotain järkeä, mutta ei vain ole.

Aikamoisen urakan sä oot kyllä tehnyt jos olet laskenut kaikki maailman ihmiset jotka ovat änärin ostaneet. Minkä takia sä muutenkin jauhat koko ajan vain että peli on pelkkää Offlinea ilman EASHL-pelimuotoa?
 

Zigmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Aikamoisen urakan sä oot kyllä tehnyt jos olet laskenut kaikki maailman ihmiset jotka ovat änärin ostaneet. Minkä takia sä muutenkin jauhat koko ajan vain että peli on pelkkää Offlinea ilman EASHL-pelimuotoa?

Niin se vain on, ei siihen paljoon tarvi päätä käyttää. Ei se ookkaan kokonaan, mutta änäri on vaan niin heikolla tasolla esim. verrattuna FIFAan ettei siinä hirveämmin järkeviä pelimuotoja ole. Bottipelit änärissä on ihan kauheita ja 1v1 jaksaa muutaman sillon tällön. Näin ne 50% pelin ostaneista sanoo kun vääntävät joko EASHL tai sitten sparria tai vielä aulassa.
 
Niin. Riippuu vähän mitä tuolla "järkevällä" tarkoitetaan. Jos ei tykkää pelata bottia vastaan niin toki mielipiteensä saa tuoda esille. Pelaaminenhan on harvemmin kovin järkevää hommaa, ennemmin vaikka ulkojäille lätkimään jotta saa liikuntaa. Silti haluasin kuulla Zigmundin perustelut miksi offline-pelaaminen ei ole järkevää?
 

HokiHero

Jäsen
Tunnun täällä palstalla olevan vähemmistöä joka pelaa änäriä lähinnä kavereiden kanssa irl, be a gm, HUT ja joskus kavereiden kanssa online. Pääosin näillä olen viihtynyt jo vuosia ja sanoisin noiden kolmen muodon olevan suosittuja myös kaveripiirissä.

Ymmärrän kyllä, että GMC ja EASHL ovat hyviä ja tykättyjä pelimuotoja, mutta aika pieni rooli näillä ainakin kaveripiirissä loppujen lopuksi on. Kai sitä on ihminen pieneen tyytyväinen mutta minulle videopelit ovatkin lähinnä viikottainen ajanviete eikä varsinainen harrastus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös