Getzlaf blokkasi 3 kertaa enemmän laukauksia kuin Perry, mutta Perryllä silti 3 pojoa parempi arvo.
Getzlaf toki pelasi myös neljä kertaa enemmän (yhteensä 120 minuuttia) alivoimaa, jonka aikana voisi arvella noita blokkeja tulevan keskimääräistä paremmin.
Pitää myös ymmärtää se, mihin attribuutit lopulta pelissä vaikuttavat. Blokkaamisen arvo ei NHL-peleissä varsinaisesti kerro siitä, millä todennäköisyydellä pelaaja blokkaa tai kuinka ahkerasti blokkaa. Blokki vaikuttaa pääasiassa siihen, millä nopeudella nousee jään pinnasta ylös. Toisekseen arvossa on jotkut pykälät animaatioille, oikein alhaisen arvon omaavat blokkaavat useammin luistimet yhdessä pystyssä, lähellä 90 arvoja olevat blokkaajat osaavat jo lassekukkosen eli korkean polviasennon blokkaamisen.
Hedelmätöntä tuolta on alkaa poimia yksittäisen pelaajan yksittäistä arvoa, sitä reittiä keskustelusta ei tule koskaan valmista. Pitäisi nähdä isompaa kuvaa, kuten täällä monet ovat nähneet. Pelaajat ovat toistensa kopioita, joilla ei ole selkeitä rooleja, heikkouksia ja vahvuuksia. Sen lisäksi sarjan suurin heikkous on mielestäni se, ettei pelaajien taipumusta tehdä tiettyjä asioita juuri mallinneta. Tietokannassa on piiloarvoina hyökkäys- vs puolustushalukkuus sekä laukaus- vs. syöttöhalukkuus. Näitä voisi olla paljon enemmän tyyliin NBA2k-sarja, jossa voi ääripäässä editoida 220-senttisestä sentteristä sellaisen, ettei se koskaan donkkaa ja seisoskelee lähes aina kolmen pisteen kaaren takana.
Onneksi on NHLView-editori ja NHL14. '95 ja '03 kokoonpanot ovat hyvällä alulla, vielä kun olisi aikaa viimeistellä ne.