NHL 15

• 415 811
  • 1 280

Teloch

Jäsen
Vaikka GMC ja EASHL eivät omaan ostopäätökseen vaikuta piirun vertaa ja en pitäisi yllätyksenä että jotain on viime sukupolvenvaihdoksen tapaan karsittu "ensimmäiseen" peliin, on kyllä erittäin vaikeata uskoa noiden pelimuotojen jäävän pois. GMC:stä en tiedä, mutta EASHL:ää olen pitänyt online-puolen veturina, jopa isompana asiana kuin Ultimate Teamia. Itseäänhän EA jalkaan ampuisi, jos moisen jättäisi pelistään pois.

Flyers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Jokerit, NHL
Täysi vitsi jos EA:n luuserikoodaajat ei ole onnistunut saamaan kahta loistavaa pelimuotoa mukaan. Myynnit jo laskisivat niin rajusti, että en näe mitään järkeä jättää näitä pois. Toki en olisi lainkaan yllättynyt jos Rammer ja kumppanit taas pettävät pelisarjan fanit.

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Voi saatana. Myös itse olen joukossa mukana, jolla peli ja samaten uusi konsoli jää tässä vaiheessa ostamatta, jos GMC ei todella ole mukana. Siitä onkin hetki, kun viimeksi olen jättänyt uuden Änärin ostamatta. GMC:n suola on ehdottomasti "oman" joukkueen hallinta, ja itselleni se ehdottomasti tärkein pelimuoto.

EASHL, HUT ja Versus-matsit ovat lähinnä ajantäytettä GMC-pelin väliin. Toki EASHL ja Versus-pelit ovat maistuneet samalla puolella kavereiden kanssa pelatessa, mieluiten kaljan kera.

Yhyy!

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Rauhoittukaas nyt. Huhut on aina huhuja ja eipä näille vissiin mitään absoluuttista totuuspohjaa ole missään, vain se joku "tieto" että joku EA:n "sisäpiirissä" oleva on huudellut jotain tämmöstä.

Äkkiä pelkkä myyntikikka EA:lta huomisen tilaisuuden katsomiseen.

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
EA gamescom 2014 press conference | Tune in here on August 13 at 1 AM PT / 4 AM PT for EA's 2014 gamescom press conference

Toi taitaa olla se EA:n huominen tilaisuus, mitä kaikki odottaa? Jos on niin, tuolla lukee näin:
We’ll give you the latest from Battlefield Hardline, FIFA 15, The Sims 4, Dragon Age: Inquisition, Dawngate and much more, live from EA’s show floor at gamescom in Cologne, Germany.

Onhan tossa toki toi "and much more", mutta luulis, että mainitsis erikseen, jos tuolla kerrotaan NHL 15:sta jotain...

Jonte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Detroit Red Wings
Onhan tossa toki toi "and much more", mutta luulis, että mainitsis erikseen, jos tuolla kerrotaan NHL 15:sta jotain...

Miksi mainittaisiin? NHL on aika pienessä mittakaavassa (pelaajamäärältään/hypeltään ja sitä kautta tuotoiltaan) verrattuna noihin muihin peleihin, joten ihan hyvin voi mennä "much more"-osastoon, eihän E3-messuilla tainnut olla ku parin minuutin mittainen juttu NHL:stä ja toissa vuonna ei ollut mitään juttua EA:n omissa jutuissa E3-messuilla.

Mutta tosiaan, katsellaan mitä huominen tuo tullessaan.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse myin eilen PS3:n pois. Uutta PS3:sta ei tule, ellei sellainen tipahda ilmaiseksi syliin. Mikäli EASHL ei sisälly uuteen PS4 versioon, niin pelin ostamisen lisäksi jää PS4 ostamatta. Pidetään sitten ainakin vuoden tauko.

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Demo julkaistaan 26. elokuuta PS4:lle ja Xbox Onelle.

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Mitään muuta tietoa sen trailerin lisäksi ei kerrtottu Gamescomissa?
Ei tullut muuta tietääkseni. Hieman striimi pätki, joten saattoi mennä jotain ohi.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ei tullut muuta tietääkseni. Hieman striimi pätki, joten saattoi mennä jotain ohi.

Tietojen pimittäminen siis jatkuu ja entisestään syventää noita huhuja pelin yllä. Vmp, mutta koska EA, niin ei yllättänyt.

Kiinnostava tuo uusi traileri, joka näytettiin tänään. Siinä väläytellään muutamassa kohdassa tuota first person -näkymää... Miten tuo todellisuudessa voitaisiin toteuttaa? Luulisi olevan vaikea pelata tuolla kamerakulmalla kun pelaajan päätä ei voi kääntää (vai voiko!?). Tappeluissa tuotahan on käytetty ennenkin.

Pelimuodoista ei kerrottu vieläkään mitään. Tässä siis faktat, jotka puoltavat EASHL- sekä GM Connected -pelimuotojen puuttumista NG-versioissa.

• Asiasta ei olla kerrottu mitään (pelkkää huonoa markkinointia?)
  • Pelaajat jotka väittävät testanneen peliä sanovat pelimuotojen puuttuvan
  • Ennakkotilaajat eivät saa mitään EASHL -bonuksia kuten ennen (ainoastaan HUT)
  • Tietyt jälleenmyyjät ilmoittavat Online-pelin tukevan 1-2 pelaajaa
  • Tämä on tapahtunut ennenkin. Esimerkiksi NHL 07 julkaisussa peli sai täysin uuden ilmeen ja samalla pelistä karsittiin ominaisuuksia kovalla kädellä. Niitä lisättiin pikku hiljaa takaisin seuraaviin versioihin.

Voi tosiaan olla että kaikki paukut on laitettu uuden pelin visuaaliseen ilmeeseen ja pelattavuuteen. En olisi yllättynyt jos seuraavaan peliin (NHL 16) lisätään muutama parannus ja ja ominaisuus (sama peli uudessa paketissa), ja pelimuotoja lisätään vasta tähän versioon. NHL 15 sisältää myös täysin uusi NHL Collision Physics -järjestelmän joka voi olla haastava saada toimimaan verkkopelissä. Toinen salaliittoteoria on että PS3/Xbox 360 -versiot myyvät näin paremmin kun niille jää yksi valttikortti (EASHL, GMC).

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkoista paskaa jos nuo pelimuodot oikeastikin puuttuu, vain EA pystyy tähän.
Jäänee itseltäkin koko peli kaupan hyllylle, samoin taitaa jäädä koko pleikkari hommaamatta.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
GMC on täyttä paskaa, sen puuttumista en edes huomaisi. EASHL:n poistuminen sen sijaan harmittaisi vietävästi. Mutta jos on franchisen jokaista NHL:ää intohimolla pelannut, niin en jättäisi puutteista huolimattakaan ostamatta.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
GMC on täyttä paskaa, sen puuttumista en edes huomaisi.

Saisko tähän vähän perusteluita?

Ainakin suomalaisilla nettifoorumeilla kirkkaasti yksi suosituimpia pelimuotoja tuo ja mulla ainakaan ollut niin mitään valittamista tuon suhteen, vaikka kovasti kehitystä kaipaisikin tuleville änäreille. Kova fani siis itse tuolle pelimuodolle, melkoista huumetta mulle.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Ainakin suomalaisilla nettifoorumeilla kirkkaasti yksi suosituimpia pelimuotoja tuo ja mulla ainakaan ollut niin mitään valittamista tuon suhteen, vaikka kovasti kehitystä kaipaisikin tuleville änäreille. Kova fani siis itse tuolle pelimuodolle, melkoista huumetta mulle.
Niin ei siinä mitään "mekaanista" vikaa olekaan. Itse en vaan jaksa noita lapsellisia fantasiarosteripelejä, olen joka hiton NHL-versiossa pyrkinyt pelaamaan mahdollisimman autenttisilla ja ajantasaisilla kokoonpanoilla. HUTiakaan en suostu pelaamaan sekuntiakaan muulla, kuin suosikkijoukkueeni mahdollisimman ajantasaisella kokoonpanolla.

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers

Tarvitseeko omaa mielipidettä perustella sen enempää jos ei vaan pidä?

Henk.kohtaisesti ei GMC:n ja EASHL:n puuttuminen vaikuta ostopäätökseen, koska änäri on ollut parhaimmillaan kavereiden ja kaljan kera samalla konsolilla. GMC pelimuotona on aina kiinnostanut, mutta aikataulut liigoissa ovat olleet niin tiukat, ettei ole pystynyt yhteenkään osallistumaan. EASHL:ää on tullut pelattua paljonkin, mutta nekin pelit on omalta osalta jäänyt muutaman kuukauden jälkeen uudessa versiossa.

Tietämätön, kun olen, niin kysyn, mutta pystyykö GMC:stä luomaan ns. "manuaalista" versiota, jossa pelaajaliikenne, sarjataulukot, jne. pidetään yllä jollain nettisivulla ja pelit pelataan normaaleina versus-matseina? Työtähän tuo toki teettää pirusti, ellei sitten jokainen manageri tee omaa osuuttaan sivuston ylläpidosta.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tarvitseeko omaa mielipidettä perustella sen enempää jos ei vaan pidä?

No tarvitsee, jos kommentti on vittu mitä paskaa, niin ei se ainakaan mulle kauheasti avaa. Väärin kysytty?

Ralph

Jäsen
Loukkaantumisia voisi vähän muokata. Siis miten luokkaantuu. FIFA:sta mallia ja reeniloukkaantumiset mukaan. Lisäksi kaipaisin sitä, että maalivahdit voisivat myös loukkaantua. Ei vain simuloinnissa, vaan muutenkin. Joku ajaa rumasti moken päälle ja mokke nurjauttaa polvensa tai jotain. Ei tietenkään niin, että jokaisessa pelissä on helppo teloa mokke, vaan että näitä tapahtuu aina joskus, kuten oikeassa elämässä.

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin ei siinä mitään "mekaanista" vikaa olekaan. Itse en vaan jaksa noita lapsellisia fantasiarosteripelejä, olen joka hiton NHL-versiossa pyrkinyt pelaamaan mahdollisimman autenttisilla ja ajantasaisilla kokoonpanoilla. HUTiakaan en suostu pelaamaan sekuntiakaan muulla, kuin suosikkijoukkueeni mahdollisimman ajantasaisella kokoonpanolla.

Itse taas pidän eniten juuri GMC:stä. Mukavalla porukalla ollaan nhl 13 ja 14 pelattu aina seuraavaan peliin saakka ja hauskaa on ollut. Mikäs sen mukavampaa kuin rakentaa omasta joukkueesta juuri sinun itsesi näköinen ja mahdollisesti voittaa stanley cup? Mikäli kuppia ei tule, on saanut kavereita vastaan helvetin hyviä pelejä pelattua kaudella ja playoffseissa.

Myös EASHL-joukkue löytyy ja sitäkin ahkerasti olemme paukutelleet. Jos edes yksi edellämainituista pelimuodoista puuttuu, peli jää hyllyyn.

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
No tarvitsee, jos kommentti on vittu mitä paskaa, niin ei se ainakaan mulle kauheasti avaa. Väärin kysytty?

Ei ollut, älä hermostu. Mun mielestä mun ei vaan tartte tietää, miksi joku pitää, vaikka metallimusiikkia paskana, vaikka itse siitä pidänkin. Sillä esitin tuon kysymyksen. No, mutta se aiheen vierestä.

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tulee kyllä melkoinen lerpahdus housuissa jos PS4 versioon ei tule EASHL:ää kun sitä pelimuotoa tulee 95% pelattua. Frendien kanssa MM-turnaus tulee pari kertaa vuodessa otettua niin sen takia viitsi PS4 versiota ostettua. Voihan se olla että puuttuu sitten myös PS3 puolelta ja sitten jää peli kyllä hyllyyn. Melkoista perseilyä EA:lta ja Ramadamasing tms. ei vastaile näemmä mihinkään kysymyksiin

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Näissä EA:n vuosittaisrahastuspeleissä on aiemminkin ärsyttänyt se, että ominaisuudet ovat jo valmiina, mutta koska kilpailua ei ole, pelien devaus-timelinessa ne on määrätty lisättäväksi peliin vasta hamassa tulevaisuudessa. Tämä edellisessä sukupolvessa mukana olleiden ominaisuuksien poisto on jo niin törkeää, että peli jää kyllä ostamatta.

Suosikkijoukkue
Ässät
Niin onko nämä lähteet, mistä tätä nyt siten onkaan kuultu, ilmoittanut, että mitään korvaavaa/vastaavaa pelimuotoa ei ole 15:ssä? Ajattelin vain, kun eikös EA on aika monesti vaihdellut noiden pelimuotojen nimiä?

En nyt näköjään muista noita aiempia nimiä, mutta näin kuitenkin muistelen.

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Jos ei PS4 versiossa ole EASHL:ää jää kyllä omalta osaltani hyllylle. Ja samalla jää PS4:kin ostamatta, mennään NHL 14+PS3 kombolla ja pelataan EASHL:ää siellä vielä pyörivällä jengillä, uskoisin siellä jonkin verran olevan pelaajia vielä jäljellä.

Noh, kohtahan tuo saisi selvitä varmasti onko pelimuoto poistettu pelistä.

Loppuun vielä Mr. Universe kertoo mielipiteensä asiaan.

Linkki juutuuppiin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy