NHL 15 – vitutusketju

  • 92 052
  • 331

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Jotenkin alkoi taas vaihteeksi sylettämään. Pelasin Be a GM modea Coloradoa vastaan STL:lla. Laukaukset ottelun jälkeen suht tasan, olisko ollut 26-24, mutta numerot taululla Avalancelle 8-3! Välillä tuntui, että joka hyökkäyksestä Ava iskee maalin ja ite en saa ainoatakaan laattaa verkkoon.
Elliott oli kyllä ihan paska. Ja kyllä välillä täytyy ihmetellä edelleen sitä etua jota kone antaa vastustajalle. Jokaikisen isomman pyörityksen jälkeen kiekko on nuotassa, kunhan kone on ensin vienyt allekirjoittanutta kun sitä entistä mätää kukkoa.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotenkin alkoi taas vaihteeksi sylettämään.
Ei auta muu kuin rohkeasti lähteä muokkaamaan slidereita. Yritys ja erehdys, kyllä ne oikeat sieltä löytyy. Niin on ainakin itsellä käynyt. Esimerkiksi nyt juuri alkaneella kaudella ykkösmaalivahti Fredrik Andersenilla torjuntaprossa jossain 92-93 välillä, GAA jossain siellä 2.00 alapuolella, viiden matsin jälkeen. Ja näistä viidestä matsista yhden olen simuloinut, loput pelannut itse.

Kolmas kausi GM-modea menossa ja ei ole tuo asia vituttanut vielä kertaakaan. Sama oli NHL 12 ja NHL 13 kohdalla, kun oikeat sliderit löytyi. Molemmisa em. painoksissa tuli kuitenkin reilusti päälle 10 kautta pelattua gm-modea. Toki joka kauteen on mahtunut aina muutama huono peli, mutta niin tapahtuu oikeastikin. Samalla tavalla on joka kaudella joku sellainenkin peli, kun vastustaja laukoo 40-50 kertaa eikä mikään uppoa. Yleensä vastustaja laukoo sen 20-30 kertaa, ja jos vaan puolustuspeli sujuu, niin ei ne silloin 2-3 maalia enempää tee.

Eikä kannata tehdä sitä virhettä, että googlettaa ne "realistisimmat sliderit ikinä missään" ja kun ne eivät toimi, niin luovuttaa. Sitä tuli yritettyä itsekin muutaman kerran tuossa '12 kohdalla, mutta sitten piti vain itse hakea ne oikeat sliderit. Ja löytyihän ne.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Millä helvetin logiikalla tässä pelissä jaetaan goalie interference -jäähyjä? Voi vitun vitun vittu, selvä 2-2-maali muuttui 2min alivoimaksi ja vihu rankaisee 3-1:een ylivoimalla.
 

Bacon

Jäsen
Millä helvetin logiikalla tässä pelissä jaetaan goalie interference -jäähyjä? Voi vitun vitun vittu, selvä 2-2-maali muuttui 2min alivoimaksi ja vihu rankaisee 3-1:een ylivoimalla.

Se olisi kiva tietää itsekin. Pelasin jotain henkilöä vastaan huttia ja ensimmäinen tilanne, kaveri vetää lörön, jonka veska ottaa räpylällä haltuun. Sitten sieltä tulee hyökkääjä, joka ajaa maalivahdin ihan pystyyn -> kaatuu selälleen, kiekko liruu maaliin ja olen 1-0 häviöllä. Välillä ei tarvitse, kun pieraista maalivahtia päin niin pääset jäähylle. Saakeli.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Voi vitun vittu! Viidestä viimeisestä HUT-pelistä kolmessa vastustaja lähtenyt kesken pois. Tästä syystä PUCKseja ei meinaa kertyä, ykkösveska jatkuvasti väsynyt ja itsellä vituttaa. Ihmeen selkärangatonta genjiä vitosdivari täynnä. Äskeiselläkin vastustajalla tilastoissa pelkästään voittoja ja katkaisuja, nyt silti takana silläkin 8 pelin voittoputki. Jos itse jatkuvasti voittelee isoilla maalimäärillä, niin kai joskus kestää hävitäkin? Ei vittu vissiin sitten. Enkä edes mielestäni tehnyt huijausmaaleja (pari läpiajoa, pari riparia/maaliedushässäkkää, yksi 2vs1-hyökkäys). Itsepähän ei syöttänyt kertaakaan keskialueen jälkeen.

Ehdottaisin, että ensi änärissä katkaisusta tulisi rangaistus. Vaikka sitten 500 pucksia quittaajalta vastustajalle. Vittu mitä paskaa, kun ei saa yhtään juhlia sitä kun kerrankin itsellä kulkee! Ei tainnut edes tulla tilastomerkintöjä pelaajille tosta. barkov ja 2+1 :(
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Niin samaa mieltä! Tähän pitäisi pikku hiljaa tulla muutosta! Joka kerta, kun vastustaja poistuu "yhteyden katkeamisen vuoksi", niin siitä pitäisi saada hyvitys. Ei se nyt servereillä niin vaikea ole selvittää kumman yhteys siellä meni poikki.
 

motamoro

Jäsen
Kyllä mulla ainakin (XOne) tulee pucksit, pisteet ja tilastot kenttäpelaajien osalta normaalisti vaikka vastustaja quittaa? Ainoana vain se, että veska saa väsymisen ja tappion tilastoihin.
 

Bacon

Jäsen
Jos vastustaja lähtee ennen kuin minuutti on pelattu niin siitä ei tule voittoa. Sama on EASHL peleissä. En sitten tiedä onko se joku ''voivieläkaratajosyhteysonhuono'' keksintö tai muuten vaan upea neronleimaus. Tietysti jos vastustaja poistuu myöhemmin eikä puckseja tule edes viiveellä niin sitten vaan syyttävä sormi kohti EA:n väkeä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ei se edes niin paljoa ole kiinni pelkistä puckseista/tilastoista. Minusta on vaan aika epäkunnioittavaa/vittumaista, että lähdetään jatkuvasti kesken pois. Nyt taas kävi niin (johdin 1-3, tyyppi painosti periaatteessa muttta pelkässä 1. erässä sillä 15 taklausta - pelasi niin agressiivisesti että helposti pääsi sitten ylivoimahyökkäyksiin. YV:tä myös kertyi, kun tuntui olevan kokoaika poket päällä). Ennen tuota vitosdivaria (josta nyt tuli pysti!) hyvin vähän on vastustaja kesken lähtenyt. kai se vituttaa sit hävitä naiselle (ihan ku ne sen tietäs ;) - Varsinkin kun mun sentterit on Barkov, J.Staal, Filppula ja Johansen. Yleensä vastustajilla olleet pirusti kovemmat. Kertoo jotain, jos Vanek ja Koivu on 3. ketjussa.

Jes, ykkösveska vaihteeksi väsynyt yhden pellen takia. Mitä, jos lukkokin ois eilen lähteny vaan kesken pelin pois, kun olivat 2 maalia tappiolla?
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo se on kyllä hauska kun jotkut lähtee ekalla kympillä jos on 2-0 tappiolla. Itse noussu lukemattomia kertoja joihinki 5-2 voittoihin, vaikka ollu sen pari takana. No eipä siinä jos lähtevät, saapahan helpon voiton.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Ajat kiekon kanssa maalille ja saat maalivahdin estämisestä jäähyn laukaisuhetkellä.
Ei mulla muuta.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Enpä tiedä pitäiskö tämä laittaa tuonne Playstation 4-ketjuun vaiko tänne, mutta menköön nyt.

Tänään työntyi koneeseen Versio 2.03 päivitys ja sen jälkeen ei ole tullut enää NHL 15:n pelaamisesta helvettiäkään. Peli pätkii aivan saatanallisen paljon ja on täysin pelaamiskelvoton. Tässä nyt on buuttailtu masiinaa pitkin päivää ja otettu levyä koneesta ulos ties montako kertaa, mutta ei ole näillä ollut vaikutusta asiaan. Hiukan meinaa vituttaa kun olis ollut hyvää aikaa pelailla ja menee tämmöseksi. Kyllä minä sen ymmärrän jos tietokoneella tuli eteen pelejä joiden pyörittämiseen ei koneen jenku riittänyt ja tuloksena oli pätkiminen, mutta että joutuu samaa paskaa sietämään vajaan kaksi kuukautta vanhalta pelikonsolilta. Niin ja itse konsoli tuntuisi toimivan normaalisti, tai ainakin mitä esim. Netflixiä pyöritin niin ei ilmennyt mitään normaalista poikkeavaa. Toista peliä ei vielä ole testattavaksi.

Onko kellään muulla tullut vastaan ko. ongelmaa?

Muutenkin tuo NHL 15 tuntuu olevan paikka paikoin melko vitun onneton sävellys. Be a GM pelimuoto on jotakin hermoja repivää. Olen netistä koittanut etsiä sopivia asetuksia peliin saadakseni siitä edes jollain tasolla siedettävän. Silti edelleenkin peleissä saattaa tulla vastaan tilanne, että vastustaja on laukonut vajaa 20 laukausta kohti maalivahtiani ja johtaa ottelua 8-1. Tuntuu että kirjaimellisesti joka toinen maaliani kohti menevä laukaus päätyy maaliin. Jäähyt ovat täysillä ja siitä huolimatta olen kauden aikana pelannut alle 80 ylivoimaa (kautta takana n. 60 matsia). Itse joutuu istumaan kun hipaiseekaan vastustajan maalivahtia, mutta omaa veskariani tuupitaan surutta ilman jäähyjä. Sama pätee myös kiekottoman pelaajan estämisiin. Olishan näitä vitutuksen aiheita pelin sisällä vaikka kuinka, mutta sepä näistä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kaverin kanssa työnnettiin tuo paska hevonvittuun ja alettiin pelaamaan NBA 2K15:ttä. Suosittelen.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Onko kellään muulla tullut vastaan ko. ongelmaa?
On. Mulla teki tuota samaa jo demon aikoihin ja ratkaisu taisi löytyä täältä, eli ota verkkokaapeli pois konsolista niin tökkiminen loppuu. Hyvin harvoin olen saanut pelin skulaamaan ihan netin kanssa, vastaavaa ongelmaa ei ole muissa peleissä esiintynyt, joten kyllähän EA nämä asiat vaan osaa...

Itsekin jouduin Be a GM:ssä etsimään tosi pitkään siedettäviä säätöjä ja nyt olen pelannut jopa ihan hyviä ja tasaisia vääntöjä. Omien CPU-pakkien tyhmyys laittaa tosin välillä vituttamaan, kun joku mies on unohtunut maalille tai vastaavaa. Alusta alkaen on vituttanut, kun kaveri saa ajella surutta omaa maalivahtia eikä ikinä tule mitään.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
On. Mulla teki tuota samaa jo demon aikoihin ja ratkaisu taisi löytyä täältä, eli ota verkkokaapeli pois konsolista niin tökkiminen loppuu. Hyvin harvoin olen saanut pelin skulaamaan ihan netin kanssa, vastaavaa ongelmaa ei ole muissa peleissä esiintynyt, joten kyllähän EA nämä asiat vaan osaa...

No voi helvetti. Eli siis joka kerta kun pelin pyöräyttää tulille niin pitää ottaa kone irti verkosta. Jopa on perkeleen kätevää. Eipä sillä jos auttaa ongelmaan niin kaipa se on pakko, mutta vituttaahan tuo pitkällä juoksulla koko ajan säätää konetta nettiin ja takas jos meinaa Netflixiä kattoo.

E: Joo, niinpä näkyy olevan tilanne, että nettiyhteyden päällä ollessa pätkii aivan törkeästi ja kun käy kesken kaiken pudottamassa koneen netistä niin pätkiminen lakkaa välittömästi. Uskomattoman hienoa EA, ei voi muuta sanoa.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Vittu mitä saatanan paskaa. 4-divarin viimenen peli, yksi piste siihen että jatkopaikka säilyy. vastaan tulee joukkue IZAMAYLOVOMOSCOW Tässä rosteri

  • J.Benn
  • P.Bergeron
  • P.Bure
  • Z.Chara
  • S.Crosby (Pelas muuten laiturina... heh)
  • D.Doughty
  • M.Hossa
  • D.Keith
  • E.Malkin
  • A.Ovechkin
  • C.Perry
  • S.Stamkos
  • P.Subban
  • R.Suter
  • J.Toews
  • J.Voracek
  • S.Weber
  • H.Zetterberg
  • P.Roy
  • S.Varlamov
Morjens vaan. Tyyppi teki kuusi maalia, noista viidessä ei yhtään syöttöä hyökkäysalueella! Laukoi vaan yläkulmaan suht kaukaa maalia ja sinnehän se menee. Normi peleissä olen suht hyvä puolustamaan jo, ja saan ne pahimmat maalialueet aika hyvin pelattua pois. No - vitut auttanut, kun Crosby tekee kolmella kudilla kaks maalia. Sitten botti vielä otti mulle pelkästään ekaan erään viisi jäähyä. Ja esim. toisessa Crosbyn maalissa se kaatoi veskan luistelemalla täysiä päälle ja maali hyväksyttiin.

Itse sain kolme maalia tehtyä - jätkä puolusti huonosti. Useampi läpiajo tuli, mutta Roy oli muuri. JEE! Vituttaa. Tuo oli selvästi mua paskempi pelaaja, huomasi siitä kun se puski aina täysiä päälle pakeilla jne. Mutta ei vaan ollut palaa (vielä) tuota rosteria vastaan. Ai vittu mä nautin jos tulee uudestaan vastaan ja se saa ansaitusti turpaansa mun Zuccarelloilta! Mun paras pelaaja ei btw mahtuis ton rosteriin :) Tosin meillä oli yks sama pelaaja: Voracek. Miksi lienee tuollanen luuseri hänellä?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mistä tuon kakkosvahdin näit? Tilastoistako? Ja eikö muka tuossa ole joku 100 milj. palkkakatto joukkueelle ja tuohan nyt menee yli ja ohi niin ettei edes heilahdusta ehdi huomaamaan.

Ihan mielenkiinnosta tekisi mieli kysyä, miten helvetissä tuollaisen joukkueen kasaaminen on ollut mahdollista ja kuinka paljon siihen on mennyt massia? Patrick Roy olisi märkä päiväuni meikäläisen maalivahdiksi. Huikein maalivahti ikinä heti Jukka Tammen jälkeen.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mistä tuon kakkosvahdin näit? Tilastoistako? Ja eikö muka tuossa ole joku 100 milj. palkkakatto joukkueelle ja tuohan nyt menee yli ja ohi niin ettei edes heilahdusta ehdi huomaamaan.

Ihan mielenkiinnosta tekisi mieli kysyä, miten helvetissä tuollaisen joukkueen kasaaminen on ollut mahdollista ja kuinka paljon siihen on mennyt massia? Patrick Roy olisi märkä päiväuni meikäläisen maalivahdiksi. Huikein maalivahti ikinä heti Jukka Tammen jälkeen.
Tilastoista juu. Oli pakko vähän tutkia, kun oli niin uskomaton rosteri. En sitten tiedä miten hauskaa edes on pelata tollasella jengillä? Silti onnistunut häviämään ison määrän pelejä. Itsekin olisin varmaan ton voittanut, jos olis veskojen vire ollut päittäin. Tosin kuka veska noita vastaan pärjää? No - ihan sama. Nyt ainakin pelasin toisen pelin. 1-0 voitto, hyvä ja tasainen peli, hyvä fiilis, kiitin vastusta jälkeenpäin. Tuo voittokin tuntuu hyvältä, kun on "tuskalla" kasattu jengi. En itse halua pelkillä taitonumeroilla omaa jengiäni kasata, esim. Crosbysta en ole koskaan tykännyt niin tuskin pistäsin jengiini (olisi ehkä hankalaa, jos vaikka palkintopakasta tulisi... ei vois ees myydä). Stamkosin toki kelpuuttaisin :)
 
Viimeksi muokattu:

motamoro

Jäsen
Ajat kiekon kanssa maalille ja saat maalivahdin estämisestä jäähyn laukaisuhetkellä.
Ei mulla muuta.

Pistin paremmaksi eilen. Hain onetimeria maalin eteen poikittaissuunnassa. Lopputulos: Kiekko maaliin, mutta se hylätään ja syöttäjä sekä laukoja molemmat jäähylle maalivahdin estämisestä. Alkoi jo naurattamaan miten voi maali vaihtua 2min 5-3 alivoimaksi :D
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Ihan älytön määrä tulee estämisjäähyjä tässä uusimmassa versiossa. Jatkuvasti oma ukko lähtee tilanteen ulkopuolelta boxiin joko molarin tai pelaajan estämisestä. Alkaa jo Emrickin fraasit olemaan liiankin tuttuja. Tuo molarin estäminen on viety aivan älyttömiin svääreihin.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Itsekkin onnistuin taannoin hut-pelissä sössimään 2vs0 hyökkäyksen varsin lahjakkaasti. Tai siis EA sen tietysti sössi. Pari syöttöä edestakaisin ja kiekko tolpan kautta sisään, paitsi että maalia ei hyväksytty kun samanaikaisesti kaksikosta toinen (botti) ajaa suoraan veskarin syliin. Tuloksena alivoima.

Välillä jää vähän suu auki näiden tempausten johdosta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onlinessa nyt jonkun 20 peliä pelattuna ihan mukavalla saldolla 15-4-1, mutta silti täytyy sanoa että onhan tuo Momentum aivan täyttä naurettavuutta.
Siis ihan yhtäkkiä kesken pelin alkaakin vaihe, jossa ne omat tähtipelaajat eivät muka saa niitä kolmen metrin syöttöjä haltuunsa jne. Sitten kun momentum on tullut jommalle kummalle, niin kiekkoa et enää saa pois omalta alueelta sitten millään. Ainoa vaihtoehto on heittää roikku toiseen päätyyn ja välillä nuokin mystisesti neljä metriä ilmaan hyppäävä viivamies saa muka haltuun. Siis ihan oikeasti, aivan sama mitä teet niiden tiettyjen hetkien aikana mutta sitä kiekkoa et vain saa pois omalta alueelta. Saat väliaikaisesti kiekon haltuun omassa päässä, tilaa on jonkin verran ja syötät vaikka oman maalin takana olevalle pakille rauhoittaaksesi tilanteen, mutta ei. Eihän se "Subban, Letang, Chara, Keith" saakaa enää sitä helppoa syöttöä haltuun ja kiekko liruu taas vastustajalle. Tämä sitten toistuu, kunnes jollain ihmeellä saat kiekon purettua pois alueelta.

Viime pelissä juuri käytännössä ratkaisin ottelun tuon hetken hallinnan takia tehden kaksi maalia. Huomasi vain että mitä tahansa vastustaja tekikin, niin kiekkoa ei saanut alueelta ulos. Tapahtuu puolin ja toisin näitä.
En tiedä sitten onko tämä joku EA:n tapa saada "realistisuutta" peliin antaen toiselle joukkueelle kovan boostin ja hallinnan päälle, kuten tapahtuu välillä oikeassakin elämässä mutta vituiksihan tuo on tehty.

Niin läpinäkyvää.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Toista erää pelattu 14:45 Winnipegiä vastaan. Laukaukset 9 vs 9. Tilanne 5-1 naapurille.
Halakin torjunta prosentti 44,4% Pavelecin 88,8%.
Eihän tää voi olla todellista!? Ja tasona siis VAIN pro!! Prkl!!!
 

Ribals

Jäsen
Ei yllättäny taaskaan HUT:ti. Divari mestaruus 8-1-0 ja sen jälkeen 2-0-0 seuraava divari, viime peli päättyi 6-0 ja esim Shattenkirk vetää hyökkäyssiniseltä kulmasta maalin. Pelin jälkeen arvasin, että vitun tahmeaa tulee olemaan. No, nyt tullut kaksi peliä putkeen turpaan. Ekassa vastustaja teki jotain outoa bugimaalia, mitä en ole ennen nähnyt kenenkään muun tekevän. 3-0 quittasin, viimenen niitti oli, kun Carlsonilta huidottiin maila -> maali. Toinen pelin, 20 vetoa ja yli 10min hyökkäysalueaika. No, tuloksena 2-0 häviö ja olisin niin ansainnut voiton tuosta pelistä. Vituttaa...
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Vituttaa, kun näin huonoa änäriä ei voi jättää viimeiseksi ostokseksi. Pakko ostaa NHL 16, kunhan siitä löytyy toimivat rankkarit (myös pelimuoto), kausimuoto, fantasy draft jota ei nykyisestä pelistä löydy sekä pelaajien muokkaus mahdollisuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös