NHL 15 – vitutusketju

  • 91 956
  • 331

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Hommasin nyt tämänkin ja aika korkata vitutusketju sen myötä. Pelaan tota be a Gm- modea ja vituttaa ihan melkoisesti yksi ilmiö. Ainakin neljä-viisi kertaa ekaan kolmeenkymmeneen matsiin on vastustaja tasoittanut pelin viimeisen viiden sekuntin aikana. Ei saatana että tuo kyrsii. Myös aiemmista änäreistä tuttu Oma maalivahti ei saa mitään kiinni- asetus on selvästi edelleen päällä. Niin ja viisi kuudesta parhaasta pakista loukkaantuneena, joka kerta siitä samasta tilanteesta eli kun pakilla laukoo/syöttää niin sen jälkeen vastustaja ajaa aivan paskaksi, ei jäähyä eikä mitään.

No mutta, kyl tää silti on parempi kun toi 13 jota viimesimpänä oon kokeillu. Pääsee ainakin mähisemään, joka matsissa, sata kertaa.
 

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Hommasin nyt tämänkin ja aika korkata vitutusketju sen myötä. Pelaan tota be a Gm- modea ja vituttaa ihan melkoisesti yksi ilmiö. Ainakin neljä-viisi kertaa ekaan kolmeenkymmeneen matsiin on vastustaja tasoittanut pelin viimeisen viiden sekuntin aikana. Ei saatana että tuo kyrsii. Myös aiemmista änäreistä tuttu Oma maalivahti ei saa mitään kiinni- asetus on selvästi edelleen päällä. Niin ja viisi kuudesta parhaasta pakista loukkaantuneena, joka kerta siitä samasta tilanteesta eli kun pakilla laukoo/syöttää niin sen jälkeen vastustaja ajaa aivan paskaksi, ei jäähyä eikä mitään.

No mutta, kyl tää silti on parempi kun toi 13 jota viimesimpänä oon kokeillu. Pääsee ainakin mähisemään, joka matsissa, sata kertaa.

Vahvasti samaa mielta tuosta viimeisten sekuntien maaleista. Oli jo NHL14 pelissa selkeesti huomattavissa, etta pelin (ja usein myos erien) lopussa vastustaja tulee tekemaan maalin jos vaan sattuu olemaan hyokkayspaassa. Ja sillehan ei voinut yhtaan mitaan. Samaa vikaa on ollut mulla myos siis NHL15 pelissa. Tosin, loysin netista sliderit, jotka toimii yllattavan hyvin vaikeimmalla vaikeustasolla, laukaukset yleensa 5min erilla jotakuinkin 15-20 per joukkue ja oma veska harvemmin paastaa kahta maalia enempaa.

Mutta tuo etta vastustaja ajaa myohassa mun pakin ihan klesaks syoton jalkeen arsyttaa myos taallakin. Toistaseks selvinnyt paaosin saikahdyksilla (olisko pari kertaa tapahtunut 1-2 viikon loukkaantuminen), mutta kyllahan noista saisi noita jaahyja jakaa enemman. Samoin kuin maalivahdin kolaamisesta. Tuntuu etta omat jatkat saa aina jaahyn kun menee ees maalivahdin alueelle, mutta sielta lentelee mulla Masonilta maskit paasta eika mitaan jaahyja. Ja viimeks kun lahdin Coburnilla tappelemaan kun alko vituttaan koko touhu, niin eikohan menny kasi rikki ja useampi viikko loukkaantuneena...

Kyseessa on siis PS3 (ainakin omassa tapauksessa), jos jota kuta kiinnostaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pistin paremmaksi eilen. Hain onetimeria maalin eteen poikittaissuunnassa. Lopputulos: Kiekko maaliin, mutta se hylätään ja syöttäjä sekä laukoja molemmat jäähylle maalivahdin estämisestä. Alkoi jo naurattamaan miten voi maali vaihtua 2min 5-3 alivoimaksi :D
Tästä tulee mieleen eräs tilanne.

Vastustajajoukkueen pelaaja pitää kiinni -> minä saan jäähyn estämisestä. Melkoista touhua.

Välillä kyllä vituttaa tuo että itse yrittää tehdä vaikka mitä kikkoja -> ei maalia. Sitten tietokone vetää jonkun heppoisen vedon puolesta kentästä ja maalivahti hörppää kuin Toskalan Vesa konsanaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En tiedä vituttaako tämä edes, lähinnä naurattaa. Ei tullut tallennettua tilannetta, mutta vastaavista löytyy matskua tuubista. Hävisin HUT-matsin, koska sentterini jäi pitkäksi aikaa jalastaan jumiin VASTUSTAJAN vaihtoaition luukun väliin, kun pelaajani olivat tulossa puolustamaan. Tästä sitten aiheutui mukava av-tilanne ja vastustaja pääsi jauhamaan maalin samalla, kun yksi sätkii laidassa kiinni jalka luukun välissä.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joo-o. Ei tässä perkeleen pelissä ole taas mitään järkeä. Aloitin uuden kauden Be a GM:ssä ja laittelin netistä löydetyt asetukset kohdilleen ja vaikeustasoa pykälän ylemmäksi. Aluksi homma vaikuttikin ihan hyvältä ja pelit oli todella tasaisia, maalin korkeintaan parin erolla päättyivät. Oma veskarikin pelasi hyvällä tasolla ja sai jotain jopa kiinnikin. Mutta melko lyhyeksi jäi riemu, nyt on taas meininki samaa kuin ennenkin, eli vähintään joka kolmas vastustajan kuti uppoaa maaliin, jäähyjä tulee itselle ihan järjettömistä tilanteista ja kone ei saa oikeastaan mistään. Se on mukava silloin tällöin taklatakin kun normaaleista laitataklauksista lävähtää melko helpolla 5+20. Estämisjäähyjä saa aivan uskomattomista ohiluisteluista mutta kone vetelee minun kiekottomia selälleen ja naamalleen tuon tuosta ilman sanktioita. Ainoat koneen ottamat jäähyt ovat poikkeuksetta tulleet maalivahdin häirinnästä, vaikka niitäkin tuntuu menevän luvattoman paljon ohi. Noista taktiikkavalinnoista ei tunnu olevan mitään hyötyä kun aina näyttäisi löytyvän oman maalin edestä ne pari vastustajaa täysin vapaan hakkaamassa kiekkoa sisään, tekipä itse mitä vain ja olipa puolustustaktiikkana vittu vaikka kilpikonna.

Tuo vitun momentum-pelleily saa kyllä aivan järjettömän raivon partaalle. Siis ei siinä ole pientäkään kohtuutta mukana. Kun kone saa tämän momentumin päälle niin olisi varmaan ihan sama heittää ohjaimesta irti ja odotella että nämä hakkaa sen maalin pari tauluun. Sitä ei saa poikki sitten millään ja omalla alueella ei niin helppoa syöttöä saa annettua etteikö vastustaja jollain magiikalla sitä katkaise tai syötön vastaanottajan tupeloinnin takia se päätyisi vastustajalle. Taklaukset ei osu perkeleelläkään tai vaikka osuiskin, niin niistä ei ole mitään hyötyä. Joko vastustaja ei horjahdakaan, tai jos jollain ihmeellä taklauksesta kaatuukin niin siltikin onnistuu pitämään kiekon itsellään. Siis viileesti vaan nousee sieltä jäästä nopeemmin jaloilleen kuin mitä pystyssä pysynyt taklaaja ennättää ottaa irtokiekon itselleen. Sen kerran kun itse pääsee hyökkäykseen tai puolittaiseen läpiajoonkin niin tarvitaan vain pieni hipaisu vastustajalta ja oma jätkä liukuu naamallaan puoli kentän mittaa vastustajan ottaessa kiekon. Hyökkäysalueelle päästessä laukaukset jää naurettavan usein yrityksiksi kun laukoja ei lämäriä vetäessään osu kiekkoon ja kone poimii irtopalan mukaansa. Vastustajan maalivahdin tekemiin torjuntoihin en edes mene kun ei niistä muutamia ole vielä tähän hetkeen mennessäkään ymmärrys kyennyt käsittämään. Kiekko vaan ei mene maaliin. Piste. Vittu kun vituttaa.

Jos alkais pelaamaan netissä kun ei enää hermo kestä tätä konetta vastaan pelaamista. Ai niin mutta joo, eipä siitä ole mitään takeita että pystynkö netissä pelaamaan, sillä koko saatanan peli pätkii netin päällä ollessa niin vitusti että hyvä jos valikoissa pystyy liikkumaan. Äänet katkoo ja jokainen ohjaimen käsky menee perille suunnilleen parin kolmen sekunnin viiveellä. Pelaamisesta ei tartte haaveillakaan Be a GM tilassa. On tämä kyllä hieno peli, ei laisinkaan ole turhasta maksanut olo.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kertokaas mulle, miten saa pois tuon joukkueen päällä olevan paskamomentumin? 4 ottelun tappioputki, ja mistään ei tule mitään. Ongelmat alkoi heti, kun pääsin 4.-divariin (taas).

Viime pelissä pääsin kaksi kertaa 2 vs. 0(!) hyökkäykseen ja kerran 2 vs. 1 hyökkäykseen. JOKA kerta vapaa pelaaja löi kiekosta ohi. 3-1 hävisin ja vastustaja teki 3-1 maalin heti, kun sain kavennettua. Yritti Datsyukilla syöttää kolmen mun pakin läpi (oli siis kolme pelaajaa kiekon alla) ja tuo syöttö kimposi pakista omaan maaliin. Alivoimia tulee nyt myös hirvittävä määrä. Syötin esim. poikittaissyöttöä omalle pelaajalla, jonka vastustaja jyräsi juuri ennen kun sai kiekon haltuun ja siitä tuli mulle estämisjäähy. Vastustaja sai myös ihan rauhassa taklata mun kiekottomia pelaajia (useamman kerran taklasi n. ½s ennen kun pelaaja olisi saanut kiekon haltuun). Outoa muutenkin, kun sen ei tarvinnut kun luistella vierestä ja mun pelaaja horjahti sen verran, että kiekko lähti hallusta. Multa taas ei moinen onnistunut.

Toki rostereissa oli järkyttävä ero, mutta kyllä vielä 5.- divarissa one timereissa pelaajat osu hyvällä prosentilla kiekkoihin. Mutta siis: Pitääkö tehdä muutosta kokoonpanoon/johonkin, että tuo peli taas kulkisi? Ei tosin oikein ole varamiehiä, kun noista pakoista ei ole tunnut ainakaan kuukauteen yhtään mitään.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Tämä kaikki oli kuin olisin itse kirjoittanut! Ei mitään lisättävää!
Tänään pelasin Be A GM:ää taas vaihteeksi. Voitin laukaukset 31-14 ja hävisin ottelun 5-1. Ei ollut todellakaan kaukana, että ei lennä levy kartanolle, mutta sitten jotenkin kummasti pääsin aikahyppäämään mielessäni ja kuulin jo rakkaan vaimoni avautumisen, niinpä pistin koneen näristi kiinni. Huomenna sitten uusi yritys...
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Pakko korkata itsekkin, HUT:tia lähinnä pelannu(nimim. Dexter__35, joukkue SuomU), saldo ihan hyvä 32-4-7, eli nelosdivaria nyt pelailen. Vituttaa ne läpiajotilanteet, joista kiekko jo veskarin ohi menossa maaliin ja sattuu pelaaja osumaan hieman veskariin niin siitä jäähylle. Siis vattu morjes... Ja toinen mikä vituttaa, vastustajan pelaaja minun veskarin takana veskarin alueella ja kaveri tekee maalin (ei osu siis maalivahtiin, mutta maalissa kiinni veskarin takana). Pistää oikein kunnolla vituttamaan.

Sitten ärsyttää kun välillä tuntuu ettei yv pyörityksessä se kiekko lähe millään yhdellä kosketuksella eteenpäin, vaan jää haltuun ja lähtee viiveellä vastustajan jalkoihin...

Toki on muutamia hyviäkin hetkiä ollut, kolmen maalin takaa voittoon ja vielä ns. teko maaleilla eli sahattu vastustajan puolustus alue poikki ja lyöty tyhjiin ym.
Ja taitaa tähän mennessä olla vain kaksi pelaajaa jotka lähteneet kesken kaiken pois, ja toisella niistä pätki netti kokoajan joten voi johtua myös siitä. Ja yllättävän hyvin hermot pitänyt itselläkin, vaikka veskari päästänyt 8 maalia 11 vedosta, niin jaksanut silti pelata loppuun :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän taas lisää ärtymystä.

Pelasin onlinematsia ja kesken pelin vastustaja lopettaa pelaamisen. Pari minuuttia myöhemmin sitten tulee ilmoitus, että yhteys vastustajiin katkennut. Se 3-0 tappio sitten merkattiin minulle. Hyvä mieli hohhoijaa!

En edelleenkään voi ymmärtää tuota tekoälyn toimintaa 2 vs. 1 hyökkäyksissä. Nouset kiekon kanssa laidalta ja se oma botti on menossa ihan oikeaoppisesti kohti takatolppaa. Sitten juuri sillä viimeisellä hetkellä kun olet syöttöä lähettämässä, niin se botti painaakin jarrut pohjaan ja menee siihen keskellä maalin eteen. Siis siihen missä se ainoa puolustajakin on. D-tason junnukin osaisi mennä sinne takatolpalle missä olisi tyhjä maali odottamassa. Sitten se oma syöttö lähtee juuri sinne tyhjälle takatolpalle, jossa ei ollutkaan kukaan tai päätyy siihen maalin edustalle, jossa on se oma botti ja puolustava pelaaja.

Pelasin tuossa serkkupojalle NHL15:sta vanhalla Xboxilla. On siinä vain hurja ero valikoiden sujuvuudessa vanhan hyväksi! Kaikki toimii nopeasti ja kuten pitääkin. Uudessa on jatkuvasti sitä viivettä. Uudessa änärissä taktiikoiden vaihtamisetkin lagaavat, Tulee hidastus jonka aikana säädät taktiikoita, sitten tulee uusi hidastus ja joudut avaamaan taktiikat taas uudelleen. Argh!
 

Stoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Oulun Kärpät ja FC Barcelona
Hockey Ultimate Teamissa en ole tehnyt yhtään muutosta tiimini yli kahteen kuukauteen ja peli kulki kuin unelma. 50 peliä tuli putkeen voitettua ykkösdivarissa, mutta nyt kuin salaman iskusta koko joukkue pelaa naurettavan huonosti ja turpaan tulee joka pelissä.Tullut lueskeltua monelta eri foorumilta, että monella muullakin samankaltaisia ongelmia. Yhtäkkiä ei enää mikään sujuu, pelaajat luistelevat kuin tervassa, vedot eivät osu maalia kohti, sijoittuminen on hakusessa ja maalivahti pompottaa ja imee jatkuvasti. Tuskin siis kaikkien eri ihmisten samansuuntaisia kokemuksia voi enää laittaa sattuman piikkiin, vaan jotain mätää myös tänä vuonna on kyseisessä pelimuodossa jokavuotisten tasoitus/ice tilt/momentum lisäksi.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kertokaas mulle, miten saa pois tuon joukkueen päällä olevan paskamomentumin? 4 ottelun tappioputki, ja mistään ei tule mitään. Ongelmat alkoi heti, kun pääsin 4.-divariin (taas).

En ole huomannut mitään keinoa noihin EA:n handicap-jaksoihin. Ne kestävät mitä kestävät, mutta jos tarpeeksi kehityt pelaajana ja puolustat "keinolla millä hyvänsä" noita pelejä ja koitat saada kaikki pelin sisäiset buustit (muutamat taklaukset samaan vaihtoon, itse tekemäsi maalin jälkeinen vaihto) käytettyä hyväksesi, niin nuokin voi kääntää voitolliseksi. Toki jos vastustaja olisi itseä tasavertaisessa pelissäkin kovatasoisempi, niin eipä noita oikein voita. Muistelen, että vielä NHL14:ssa nämä EA:n omat draamankaaret olivat nykyistä tiheämmässä, eli varmaan jotain palautetta tästä on pelaajien taholta vuosien varrella tullut.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pitkästä aikaa päätin pelata HUT:a PS3-konsolilla ja mitä tapahtuu ekassa pelissä? Koko "hut-uransa" huikeasti pelannut Lehtonen päästää 15 laukauksesta 9 sisään ja nuo eivät todellakaan ole edes mitään "unelmapaikan" vetoja, mitä pari nyt toki olivat ja niistä ihan aiheellisesti myös maalit teki. Peli siis päättyi 9-7 lopulta, kun myös vastapäässä ollut Halak imi myös ns. huolella, joskin omat vedot olivat enemmän niitä jotka pelissä sisään menevät. Pelin jälkeen Lehtosella oli zorrot ja tämä ei ole eka kerta kun näin käy. Pari kertaa aiemminkin nimenomaan joko Lehtonen tai Lehner on imenyt ns. "huolella" viimeisessä pelissään ennen tuota zorroa ja nyt Lehtonen on väsynyt joka toisen saatanan pelin jälkeen, mitä pelaa. Pahimmaan usein heti sen ensimmäisen "zorrolta paluun" jälkeisen pelin jälkeen. Tämä on vissiin joku EA:n uusi tapa tuottaa mokelle väsymys liiallisesta pelaamisesta tai jotain, sinällään ihan hyvä, mutta jälleen EA:maiseen tapaan hoidettu kovin heikosti. On se vaan kumma, että kun ne korjaa jonkun, joku uusi bugi/överiksi vedetty uusia asia pompsahtaa esille. Vai onko muka noi väsymykset olleet näin yleisiä aiemmissa peleissä?

Xbox Onella ei välillä auta edes ne "neljän pelin palautumis-kortit" vaan mokke on uudestaan väsynyt heti sen ekan pelin jälkeen.

Lisäksi tuo tämän vuoden EA-moka vituttaa edelleen. Jälleen oli lähellä että peli ratkesi, kun botti Bergeron päätti kolata mokkea päin täysin puskista pelin ollessa tasan ja 1min kolmatta pelaamatta. Lauoin kiekon maalille ja vastuksen mokke sen otti haltuunsa siis. Huoh, taas muisti miksi tästä on tullut pidettyä nyt pidempi loma...
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Pelin jälkeen Lehtosella oli zorrot ja tämä ei ole eka kerta kun näin käy. Pari kertaa aiemminkin nimenomaan joko Lehtonen tai Lehner on imenyt ns. "huolella" viimeisessä pelissään ennen tuota zorroa ja nyt Lehtonen on väsynyt joka toisen saatanan pelin jälkeen, mitä pelaa. Pahimmaan usein heti sen ensimmäisen "zorrolta paluun" jälkeisen pelin jälkeen. Tämä on vissiin joku EA:n uusi tapa tuottaa mokelle väsymys liiallisesta pelaamisesta tai jotain, sinällään ihan hyvä, mutta jälleen EA:maiseen tapaan hoidettu kovin heikosti. On se vaan kumma, että kun ne korjaa jonkun, joku uusi bugi/överiksi vedetty uusia asia pompsahtaa esille. Vai onko muka noi väsymykset olleet näin yleisiä aiemmissa peleissä?

Ainakin niin kauan kuin itse olen HUT-muotoa pelannut(2013) on maalivahdille tullut väsymys tappiosta. Mitään merkitystä ei ole sillä vaikka pelaisit sata peliä putkeen samalla jos voitat kaikki, mutta kun tappio napsahtaa maalivahdin korttiin pamahtaa Z.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jaanpa tässä hyvän esimerkin pelistä: https://www.youtube.com/watch?v=SQgcwktOL68&list=UUBNIelQTpTRwozXr-ZkzJAQ Linkki vie Youtube-videoon.
Ajan siis Okposolla maalille, lirutan kiekon maaliin ja mitä on lopputuloksena? 2 minuuttia maalivahdin estämisestä.

Jäätävä "ratkaisu" tuomarilta :D. V*ttu kiekkohan on maalissa jo ennenkuin "osut" maalivahtiin... Muuten aika hyvät pössähdykset tulee tosta lumesta kun pakki jarruttaa maalille tullessa.....
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Noita "jäätäviä" ratkaisuja tulee vähän turhan usein tässä versiossa. ;)
Seuraavaa odotellessa...
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Nousin PS3:lla juuri kolmosdivarista kakkoseen ja voitin kolmosen. Vastustaja ragequittasi kesken pelin ja arvatkaas vaan sainko tuota 2.5k rahaa Divisioonan voitosta? No en. Vitun EA taas kerran saatana....
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Menee ketjun osalta hieman OT:ksi, mutta vituttaa kun netti katkeillut HUTissa eilen ja tänään ikävästi. 4.divari alkoi 3katkeamisella ja sitten tuli voittoja neljä putkeen jonka jälkeen taas tänään katkennut kaksi kertaa. Just mietein että kaksi voittoa kahdesta jäljellä olevasta pelistä enää niin etenen kolmoseen, mutta eikun heti ekan alussa katkeaa ja nousulle voi heittää hyvästit. Elisan laajakaista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Noita "jäätäviä" ratkaisuja tulee vähän turhan usein tässä versiossa. ;)
Seuraavaa odotellessa...
Ei noissa tuomioissa ole mitään järkeä. Välillä voit kelata vauhtia vaikka omasta päästä asti ainoana tavoitteena kolata se "Kipper" vittuun sieltä eikä tule mitään ja välillä ei tarvitse kuin hipaista ohimennen molaria, niin johan istut kakkosta. Edellisessä pelissä vastustaja taklasi minut maalivahtia päin ja sain boksin. Ennen sitä tämä sankari ajoi suoraan molken syliin kiekottomana, eikä mitään...

Nykyään tullut noita random versus-pelejä pelattua netissä ja pakko sanoa, että ei tuosta pelaamisesta oikein vain saa nautintoa irti. Johtuu ehkä osittain siitä, kun itse en ole mikään luontainen maalintekijä ja hallitsen pelejä miten tahdon, mutta sitten sieltä tulee se vastustaja joka muuten on aivan paska, mutta osaa vetää juuri oikeaan aikaan oikeasta paikasta aina sen kiekon maaliin. Viime pelissäkin dominoin pelitapahtumia täysin, luon huippupaikkoja mutta ei. Puolustin muuten hyvin, mutta päästin tämän sankarin juuri sen neljä kertaa siihen sektorille ja joka kerta meni maaliin.
Muutenkin tuntuu, että tie menestykseen on se että pyöritään vain yhdellä ukolla suojausnappia käyttäen. Siis ihan helvetin tylsää molempien kannalta! Suojausnappi tuntuu olevan maaginen koskemattomuuden luoja, koska kiekon poissaaminen on helvetin vaikeaa vaikka kuinka olisit siinä oikeassa paikassa mailan kanssa huitomassa.

Paras puolustus tuntuu olevan se, että seisoo itse oman maalin edessä ja antaa tekoälyn juosta kiekon perässä. Jos itse lähdet kiekkoa metsästämään, niin huomaatkin että oman maalissa ei ole kukaan tekoälyn pelaajista. Ihme paskaa!

Edelleen se tekoälyn pelaaminen 2 vs.1-hyökkäyksissä ihmetyttää. Miksei se vapaa pelaaja mene sinne takatolpalle, vaan juuri syötön lähtiessä painaa jarrut ja valuu keskelle maalia missä se ainoa puolustava pelaajakin on.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Edelleen se tekoälyn pelaaminen 2 vs.1-hyökkäyksissä ihmetyttää. Miksei se vapaa pelaaja mene sinne takatolpalle, vaan juuri syötön lähtiessä painaa jarrut ja valuu keskelle maalia missä se ainoa puolustava pelaajakin on.
Mua ahdistaa todella paljon, ettei tässä versiossa voi luoda omia pelikuvioita. Tein muutaman vuoden melkoista tuhoa juuri 2v1 hyökkäyksillä, kun ukot sai menemään juuri sinne mihin halusi ja puolustaminenkin oli helpompaa, kun hyökkäyksiinlähdössä kaikki hyökkääjät eivät hakeneet keskustaan seisoville jaloille. Nyt esimerkiksi rännien kautta pelaaminen on kohtalaisen mahdotonta.

Harjoittelumuotokin oli ilmeisesti välttämätöntä supistaa yhden pelaajan kokoiseksi ilman mahdollisuutta edes vaihtaa sitä pelaajaa. En olis halunnutkaan treenata laukomista lefteillä. Peli itsessään on ihan ok, mutta kaikki pelaamisen ulkopuoliset elementit valikoista lähtien ovat paskempia kuin aikaisemmissa versioissa.

Viidakon kuninkaalle sellainen vinkki, että älä ikinä ohjaa itse sitä maalin edessä seisovaa pakkia. On paljon fiksumpaa joko antaa painetta kiekolliselle tai erimerkiksi alivoimalla katkoa poikkisyöttöjä sillä toisella pakilla tai sentterillä. Vähänkään paskemmilta pelaajilta loppuu aina eväät kesken mikäli maalin eteen ei pääse vapaasti kävelemään tai syöttämään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viidakon kuninkaalle sellainen vinkki, että älä ikinä ohjaa itse sitä maalin edessä seisovaa pakkia. On paljon fiksumpaa joko antaa painetta kiekolliselle tai erimerkiksi alivoimalla katkoa poikkisyöttöjä sillä toisella pakilla tai sentterillä. Vähänkään paskemmilta pelaajilta loppuu aina eväät kesken mikäli maalin eteen ei pääse vapaasti kävelemään tai syöttämään.
Pitää yrittää kokeilla jos toimisi tuo taktiikka.

Pelaajan saa vaihdettua harjoittelumoodin sillä että vaihtaa suosikkijoukkueen toiseksi. Käsittäkseeni sen "suosikkijoukkueen" ykkössentteri tai tähtipelaaja tulee sitten aina siihen harjoittelumoodiin. En mitään koodauksesta tiedä mutta tuskin olisi sen saman harjoittelun tuominen vanhoista änäreistä paljon vaatinut.
Näen jo silmissäni NHL16 takakannen, jossa mainostetaan "Ultimate hockey experiencea" eli toisin sanoen tuodaan ne nyt karsitut jutut takaisin.

Ehkä jopa uusilla mailoilla ja varusteilla. Mikromaksuilla...Valkoiset luistimet nyt vain 0,99e!
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Yleensä kun itse hipaisee edes kaverin maalivahtia, tulee jäähy. Naurettavinta on, että jäähy tulee vasta silloin, kun kiekko menee maaliin asti. Eli kiekko on jo hallussa sillä joukkueella, jolle rangaistus tulee. Kerran pyöritin varmaan viisi minuuttia maalivahdin kolaamisen jälkeen peliä ja vasta maalin tehtyäni tuli rangaistus.

Tänään paskajengillä pelannut teki kaikki maalinsa niin, että kävi ajamassa ensin Lehtosen maalilta johonkin nurkkaan, syöttö maalin eteen ja maali. Mitä helvettiä? Ihan rehdisti yksi kaveri kävi luistelemassa Lehtosen päälle niin, että Lehtonen liukui toiseen kulmaan asti.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Vituttaa aina, kun teen maalin ja vastustajan pelaaja rynnistää tuulettamaan pelaajieni väliin.

Klikkaus vie kuvaan NHL15-pelistä.
Huvittavalta toi enemmän näyttää.

Mua vituttaa kun vastustajat saavat törmäillä mun maalivahtiin miten sattuu, mutta aika usein nousee käsi kun mä törmään vastustajan molkeen. Muutenkin noissa tuomioissa ei kovin usein järkeä oo, aika pahasti saa kolata molkea että tulee jäähy. Taannoin harmittomasti lähdin esim. blokkaamaan maalivahdilla vastustajan karvaamaan tulevaa hyökkääjää, ja se lanasi Lehtosen ihan pystyyn ja itsekin taisi polvilleen mennä. Mulle siitä sitten YV. Se ei vituttanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös