Mainos

NHL 14 (XBOX 360 & PS 3)

  • 292 311
  • 975
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Kysyin asiaa ketjussa eilen ja elän siinä käsityksessä että molempien osapuolten pitää hyväksyä tappelu.

Jos taklaan kovasti vastustajan pelaajaa, niin vastustaja saa siinä tilanteessa päättää, tuleeko tappelu vai ei. Siinä ei sulta kysellä yhtään mitään, haluatko sä tapella vai et.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos taklaan kovasti vastustajan pelaajaa, niin vastustaja saa siinä tilanteessa päättää, tuleeko tappelu vai ei. Siinä ei sulta kysellä yhtään mitään, haluatko sä tapella vai et.

Parempi vaihtoehto kuitenkin kuin se, että tappelut alkaisi aina automaattisesti. Tuskin esim. GMC liigoissa jokaisen kovan taklauksen jälkeen halutaan aloittaa tappelu.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Parempi vaihtoehto kuitenkin kuin se, että tappelut alkaisi aina automaattisesti. Tuskin esim. GMC liigoissa jokaisen kovan taklauksen jälkeen halutaan aloittaa tappelu.

Joo, totta.

Onkohan tässäkin pelissä joku maksimimäärä tappeluille? Eikös 13:ssa ole se kolme tappelua enintään per peli? Ensimmäisessä demo-ottelussa bottia vastaan tuli jo siinä yhdessä erässä tuo kolme painia. Rupes maistuu jo vähän pahvilta.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En Euroopan PS3-kaupasta NHL 14 demoa vielä löydä. Onko muilla samankaltaista ongelmaa?

Ei se sieltä kuulukaan ilmeisesti vielä löytyä. Tässä illan suussa varmaankin Euroopan Store päivittyy, jolloin NHL-demokin löytynee. Malttamattomana voi toki USA-accountin tehdä, kuten Beagle Boy jo ehdottikin.
 

Persona grata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Jenkkitili oli jo valmiiksi tehty, koska aiempina vuosina sama asia on vaivannut. Latasin sitten sitä kautta, kiitoksia avusta. Kummastutti vain, koska tänään demon piti ilmestyä ja sitä ei kuitenkaan löytynyt. En eilen jaksanut jenkkikauppaa vahdata, koska niin kiire asian kanssa ei kuitenkaan ollut. Outoa, että Xbox ja PS3 on asetettu asian suhteen eri viivoille. Ilmeisesti Microsoft on valmis pistämään massia tiskiin, jotta heidän käyttäjänsä saisivat jotakin etua.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JKummastutti vain, koska tänään demon piti ilmestyä ja sitä ei kuitenkaan löytynyt. En eilen jaksanut jenkkikauppaa vahdata, koska niin kiire asian kanssa ei kuitenkaan ollut. Outoa, että Xbox ja PS3 on asetettu asian suhteen eri viivoille. Ilmeisesti Microsoft on valmis pistämään massia tiskiin, jotta heidän käyttäjänsä saisivat jotakin etua.

Tänään se tulee Europan Storeenkin, kuten aiemmin mainitsin. Xboxille demo tulee aiemmin, koska Marketplaceen päivittyy demot heti, kun taas PS-puolella Store päivitetään kerran viikossa (meidän aikaa USAssa tiistaina klo 22-04 ja Euroopassa keskiviikkona klo 15-20).
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porvoon Hunters, Warriors
Tappeluita saa rajattua kun laittaa pelin alussa olevan "simulation" kohtaan "full simulation" en muista mitä siinä kohtaa luki mutta sama valikko jossa valitaan vaikeustaso yms.
 

Xarzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Menee vähän offtopiciksi, mutta huomasin, että XBOX:lle ollaan jo tehty GMC liiga ja ajattelin kysäistä, että tuleeko PS3 samanlainen?Milloin? Olisin mielelläni mukana.

Xarzi
 

Buster

Jäsen
Eikös 13:ssa ole se kolme tappelua enintään per peli?
Viisi myllyä per. ottelu on ollut jo useamman vuoden.

Meni kyllä aika huolella hermot noissa tappeluissa pidemmän päälle. Lähes aina kun sait hyvän taklauksen, niin botti lähti noutamaan taklaajaa ja sulta ei paljoa kyselty. Kiva nyt kun joku Bickell lähtee noutamaan Stamkosia, eikä ole mitään vaihtoehtoa tuota välttää tai luovuttaa koko tappelua. Tosin ihmisiä vastaan sentään niitä ei kokoaikaa synny ja kokoversiossa niitä saa todennäköisesti säädellä tai ottaa kokonaan poiskin AI:ta vastaan. Eli kuten rivien välistä voi lukea, niin yhtään tappelua en voittanut. Ei oikein auennut noin kylmiltään milloin millaista lyöntiä ja koska painitaan jne. Tosin yhdessä pelissä juuri Bickell kampesi Stamkosin maihin ihan heti tappelun alkuun, mistä ehdotonta plussaa. Pitäisi noissa tappeluissa olla läsnä se, että homma voi loppua koska tahansa, eikä vain aina seurata haukotellen että kummalla on helumittarit tyhjänä ensin.

Olin havaitsevinani, että tempo olisi vielä viime vuotistakin aavistuksen kovempi. Tosin ukot oli sitten kankeampia ja kääntyi hieman hitaammin. Saattoi johtua AI:n melko kovasta paineistuksestakin tuo illuusio, tuntui ettei aikaa välillä ollut oikein missään. Etenkin kun ukkojen liikkeeseen joutui totuttautumaan ja vanhat oikean tatin harhautukset olivat hitaampia. Alussa tuntui, ettei millään pääse paikoille ja saa murrettua tuota AI:n muuria oman maalin edessä, mutta kyllä se sieltä kun uskalsi vanha koittaa pelitilanteessa noita uusia one-touch harhautuksia. Lopulta melko helppokin kahvitella ja alkoi tilaa löytyä. Välillä toki ei onnistunut alkuunkaan ja joutui tylysti lanatuksi.

Maalintekoa pelkäsin, että se on vain vaikeampaa ja vaikeampaa. Mutta ainakin läheltä kiekko uppoaa erittäin helposti maaliin. Tuli jopa sellainen tunne, että onko liiankin helppoa loppupeleissä? Mutta ihan mukavaa näin EASHL -näkökulmasta, että veska imuroi aika tasaisesti niitä erilaisia ratkaisuja. Ei se nyt ole mistään kotoisin, että pelit ratkeaa bottiveskarien eroihin. Ilahduttavasti myös vaikuttaisi siltä, että lämäristä on jälleen vähän enemmän hyötyä myös hyökkääjänä ja rystykin on tehnyt paluun, eli kiekkoa saa taas kohotettua ja siinä on voimaakin takana.

Toki pelithän on vielä sitten ihan erilaiset kun kokoversiossa sitten on 12 ihmistä kentällä samanaikaisesti. Puolustusosastostakaan ei siinä mielessä kauhean hyvää kuvaa saanut kun AI hyökkää niin konemaisesti ja pyrkii vain hyödyntämään sitä tyhjää tilaa, sekä hyökkäyspäässä pyörii pelkästään laidassa kiinni ja rakentaa viivasta vetopaikkoja. Jotka ne mokomat hyödyntää kovalla prosentilla. Terveisin hävisin ekassa HUT-turnauksessa Kanadalle jatkoajalla 2-1 kun jouduin arpajäähyllä laitataklauksesta alivoimalle. Sitten aatteli 3 bottia alivoimalla juosta sen kiekon perässä ja kaksi ukkoa sai lopulta rauhassa maalin edestä latoa kiekon maaliin. Tosin pitää tietenkin vähän puolustella, että joukkuekin oli melko huono Hall-Granlund-St. Louis ja kakkosessa oli Skinner-Koukal-T.Jackman. Seuraavalla kunnon yrityksellä sitten olikin jo Zetterberg-Malkin-St.Louis, Lucic-Stamkos-Iginla ja kolmoseenkin vielä Versteeg-Grabner. Kanada ottikin sitten jo lukua 4-1 ja voitin ne 2-3 seuraavaakin ennen kuin pelaajien sopimukset alkoi loppua.

Paljoa ei ole muuttunut ehkä, mutta ei siinä 13 mielestäni ollutkaan kuin hienoisia epäkohtia, jotka tosin haittasi aika paljokin sitä pelinautintoa. Ihan hyvillä mielin odottelen, mikä on melko poikkeuksellista. Yleensä niitä epäilyksiä riittää. Saa nähdä millainen tuo uudistettu Be A Pro on, lähinnä siis se kentän ulkopuolinen osasto. Trailerin kun siitä katsoin tuosta demosta, niin näytti olevan nuo hehkutetut uudistukset vain pelkkää tekstilarppausta? Ei kai sentään kaikki? Ei nyt pieni vaiva olisi johonkin haastatteluun saada sen oman ukon naamavärkki ja siihen joku mikrofoni naaman eteen. Ja yksi jäänulkopuolinen tapahtuma näytti olevan, että ollaan illanvietossa ravintolassa ja joku tulee kysymään nimmaria. Sitten siitä otettiin joku valinta ja lopputulemana jouduit sen fanin töytäisemäksi ja sait ranteeseen tällin, josta sitten tuli -15 vetoarvoihin. Olen kauan odottanut NHL:än BaP:hin lisää tavaraa kaukalon ulkopuolelle, mutta en nyt kyllä ihan tuollaista tarkoittanut. NBA2K-sarjassa oli ihan hyvin toteutettu uramoodi.

EDIT: Ja ihmistä vastaan kun pääsen pelailemaan tuossa demossa, niin pääsee näkemään vähän enemmän taklauspuolta ja kuinka tiukat säännöt löytyy. Toivottavasti niitä ulosajoja tulee ja säännöt olisi realistiset. Ei vain ensituntumalta siltä oikein vaikuttanut, vaikka jäähyjä tuli kyllä sentään näppituntumalta useammin kuin edellisessä versiossa.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Itse kyllä tykkäsin tappeluista hyvinkin paljon ja näistä noudoista. Hyvin tehtyjä ja tosiaan kyllähän tässä demossa on laitettua slaiderit ihan kaakkoon että saadaan paljon näkyvyyttä tälle uudelle tappeluhommalle. Ja olihan se hienoo nähdä että kuitti tuli jos kävit vetämässä törkeän taklauksen esim Lucicilla. Heti tule joku Brookbank kinttaat jäässä vastaan. Tykkään! Ja aloituksissa yritin aloittaa tappelua ja heiluin Thorntonilla mailan kans. Ja Carcillo tuli toisesta laidasta tappelemaan. Koska Thorntonin laidan mies ei ollut tappelija niin ei pudottanut hanskoja. Mutta kuten todettu niin asetuksia muuttamalla niin varmasti saadaan nämä hommat pysymään aisoissa.

Taklaukset tosiaan hyviä mutta pystyin kyllä heittämään Kanella/Toewsilla Charan jäähän useaan otteeseen. Mutta näihinkin auttaa varmasti asetukset joita voi sitten muokata. Oon aina toivonut että pääsisi näissä demoissa myös vähän asetuksia muokkaileemaan ja katsomaan miten asiat muuttuu mutta hyvin pelkistettyjä nämä ovat olleet eikä muutoksia ole voinut tehdä.

Maalivahdit astetta parempia kuin viime vuonna se tuli huomattua. Ja jäähyjä näyttää tulevan myös tietokoneelle joka on plussaa.

Mutta siltikin ei tämä suuri parannus edelliseen ole vaikka eteenpäin on taas menty joissain asioissa. Arvostellaan sitten paremmin peli kun saadaan lopullinen versio käteen ja päästään vääntämään nettipelejä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Plussia:
++ One Touch Dekes
+ Uus taklausmoottori tai mikälie
+ Tappelut (Joita tosin demossa liikaa, olettaa sopi)

Miinuksia en oikein tahdo löytää(aina voi tietysti kaikkea vähän parantaa), jotkut tietysti odottivat enemmän mutta ei jokaiseen vuosipäivitykseen voi odottaa NHL12 -> NHL13 tyylistä harppausta. Varmasti tulee ostettua.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Miinuksia en oikein tahdo löytää(aina voi tietysti kaikkea vähän parantaa), jotkut tietysti odottivat enemmän mutta ei jokaiseen vuosipäivitykseen voi odottaa NHL12 -> NHL13 tyylistä harppausta. Varmasti tulee ostettua.
Näinhän ne usein on menneet, että ekana vuonna isompi uudistus on melko raakile ja toisena vuonna se laitetaan kohtuullisesti kuntoon. NHL13:sta tuo "realistinen" luistelu oli se suuri uutuus. No, eihän se missään vaiheessa ihan realistista ollut, mutta parannus kuitenkin vanhaan. Jos se on kunnossa, niin huomattavasti miellyttävämpi tätä uutta on pelata.

Itse en tosiaan ole vielä päässyt pelaamaan, kun ei sitä tuolla eurooppalaisella puolella vielä näy(?) Pitäisi kai tulla tässä ihan just(?)
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Jenkkitilin loin ja latasin demon heti. 3 erää pelattu ja 94 moodia kokeiltu hyvin fiiliksin. Vauhtia, kamppailua, taitoa ja KOODI. Okei tappeluita ehkä liikaa, mutta omalla kohdallani ihan aiheesta on pudotettu. Selästä game misconduct Toewsille ja Chara pudottaa lisäksi hanskat, tämän handlasin suht helposti kuten muutkin nyrkkimatsit. Omalle kohdalle iski samantien nyrkkeilyn idea ja kaikki 4-5 painia oon voittanut.

Hyvältä on peli omissa käsissäni näyttänyt. Sliderit kuntoon ja avot. Upeasti 13'sta parannettu versio. Ei ehkä hintansa väärti, mutta 50e olen valmis maksamaan kun sopiva tarjous löytyy. Nettimatsit vielä kysymysmerkki mut eiköhän nekin kuntoon saada. Kun uudistuksista kuulin olin jo innoissani. Ensi arvostelut aika negatiiviset ja laskivat omaakin mielialaa, mutta kun pelasin ekoja matseja niin innostus koko pelin hankintaan palasi.

One Touch Deket toimivat ja näyttävät hienoilta. Taklaukset ovat oikein ajoitettuna (HUOM. KOODI) hienoja ja voimakkaita. Ei niitä hanskoja aivan turhasta pudotettu. Selkään tai kiekottomaan kun ajaa niin lapaset jäässä kuten kuuluukin. Vihellysten jälkeen EN lauo tai taklaa, mutta eiköhän näistäkin pudoteta kuten kuuluu. Sama maalivahdille näpäytyksistä tuli saman tien naamahierontaa pakilta. EA pyrkii tuomaan koodin videopelimaailman, mikä on hyvä juttu omasta mielestä, tosin epäilen kuinka eräät tämän hyväksyvät ja tähän mukautuvat. Omalla kohdalla toimii ja tästä isosti tykkään.

HUT'ia en kokeillut kun en sitä edes harrasta ylipäätään. Offline BaP'ia odotan innolla NBA2k'sta tuttujen kentän ulkopuolisten asioiden kanssa. Kokonaisuuten hyvä fiilis. Tappeluita vielä liikaa, mutta idea on oikea. Pienet parannukset edellisestä versiosta.

Ja 94 Anniversary Modesta: Loistavaa hauskanpitoa. Toimii varmasti frendien (jotka ei paljoo änäriä hakkaa) kanssa pelaillessa. Yksinkertaista pelaamista. Jotkut haukkuneet kun eivät koko 94'sta tuoneet peliin, mutta olisko tarvinnut. Luvattiin 94 Anniversary Mode ja se myös tuotiin. Toimii!

Ps. Ei muuten CPU huijannut mua ainakaan. Pelasin superstarilla, 2 peliä simulationilla ja yhden hardcore simulationilla. Tasaista oli. Hyvältä näyttää.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Mulle ei aukea toi One Touch Deke juttu. Voiko joku selittää miten se oikein toimii, vai onko se toi mailasta-luistimeen-ja-takas-mailaan harhautus, joka tuli mulla joka kerta?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Mulle ei aukea toi One Touch Deke juttu. Voiko joku selittää miten se oikein toimii, vai onko se toi mailasta-luistimeen-ja-takas-mailaan harhautus, joka tuli mulla joka kerta?

L1 kauttaa LT tai mikälie pohjaan ja vasenta tattia johonkin suuntaan.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin jo henkisesti valmis skippaamaan tämän vuoden version enkä jaksanut demoakaan heti latailla, kun uudistukset eivät vakuuta ja täälläkin demo dumattiin aika lailla heti. No, tuli se demo kuitenkin ladattua ja nyt parikymmentä peliä (tai siis erää) takana. Olen oikeastaan positiivisesti yllättynyt. Jotain ranskalaisia:

-Luistelu ja pelin kulku ylipäänsä tuntuu sulavammalta kuin 13:ssa. Kiekon liikkeessä on huomattavasti vähemmän ennalta-arvattavuutta, joka tuo heti fiilistä peliin.

-Maaleja tulee paljon monipuolisemmista paikoista kuin aiemmin ja peli näyttää taas vähän enemmän oikealta lätkältä. One-timerit, suorat vedot, harhautukset, lämärit, rystynostot, kaikki tuntuvat toimivan suht tasavahvasti. Erityisesti rystyvetojen toimivuus on ihastuttanut.

-Veskarit eivät enää tee jatkuvia spiderman-torjuntoja takatolpalta, vaan hyvin pelattu onetimer menee myös useimmiten sisään kuten kuuluukin.

-Enforcer engine...äh. Onhan tuo nyt paljon edellisiä tappeluvirityksiä parempi, mutta vähän juosten kustu silti. Koko ajan on Toewsit ja Charat tappelemassa ja ihan puhtaiden taklausten jälkeen. No, eiköhän tuo ole kokoversiossa vähän maltillisemmin toteutettu. Itse tappelemiseen kyllästyin samantien. Huvittavaa tosiaan, kun ajelet jonkun päätyyn niin taklaaja heittää suoraan hanskat jäähän ja jää 5 sekunniksi odottelemaan, että taistelupari tulee keskialueelta kimppuun :D

-One-touch dekeistä en oikein osaa sanoa mitään, pitää treenata enemmän. Eiköhän noista kivaa repertuaaria saa lisää jos ei muuta. Monet vanhoista harhautuksista muuten toimivat paljon "hitaammin" nyt, joka vaatii myös opettelua.

-Poke check edelleen aivan ylivertainen mailannostoon verrattuna, mutta ei tämä ihan yhtä pahaa tökkimispaskaa tunnu olevan kuin 13. Nettipeliä odotellessa.

-Tekoälyssä en huomaa muutosta NHL13 verrattuna, joten offline-pelaajille tämä voi olla aikamoinen välivuosi.

-Selostajat, grafiikat, yms ihan samat kuin aiemmin. 10min jaksoin metsästää uusia repliikkejä selostuksesta, sitten meni mutelle.


Eiköhän tämä lopulta sittenkin ostoslistalle päädy. Maukkaita EASHL-pelejä odotettavissa ainakin demon perusteella. Myös tuo Live the Life kiinnostaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös