Eikös 13:ssa ole se kolme tappelua enintään per peli?
Viisi myllyä per. ottelu on ollut jo useamman vuoden.
Meni kyllä aika huolella hermot noissa tappeluissa pidemmän päälle. Lähes aina kun sait hyvän taklauksen, niin botti lähti noutamaan taklaajaa ja sulta ei paljoa kyselty. Kiva nyt kun joku Bickell lähtee noutamaan Stamkosia, eikä ole mitään vaihtoehtoa tuota välttää tai luovuttaa koko tappelua. Tosin ihmisiä vastaan sentään niitä ei kokoaikaa synny ja kokoversiossa niitä saa todennäköisesti säädellä tai ottaa kokonaan poiskin AI:ta vastaan. Eli kuten rivien välistä voi lukea, niin yhtään tappelua en voittanut. Ei oikein auennut noin kylmiltään milloin millaista lyöntiä ja koska painitaan jne. Tosin yhdessä pelissä juuri Bickell kampesi Stamkosin maihin ihan heti tappelun alkuun, mistä ehdotonta plussaa. Pitäisi noissa tappeluissa olla läsnä se, että homma voi loppua koska tahansa, eikä vain aina seurata haukotellen että kummalla on helumittarit tyhjänä ensin.
Olin havaitsevinani, että tempo olisi vielä viime vuotistakin aavistuksen kovempi. Tosin ukot oli sitten kankeampia ja kääntyi hieman hitaammin. Saattoi johtua AI:n melko kovasta paineistuksestakin tuo illuusio, tuntui ettei aikaa välillä ollut oikein missään. Etenkin kun ukkojen liikkeeseen joutui totuttautumaan ja vanhat oikean tatin harhautukset olivat hitaampia. Alussa tuntui, ettei millään pääse paikoille ja saa murrettua tuota AI:n muuria oman maalin edessä, mutta kyllä se sieltä kun uskalsi vanha koittaa pelitilanteessa noita uusia one-touch harhautuksia. Lopulta melko helppokin kahvitella ja alkoi tilaa löytyä. Välillä toki ei onnistunut alkuunkaan ja joutui tylysti lanatuksi.
Maalintekoa pelkäsin, että se on vain vaikeampaa ja vaikeampaa. Mutta ainakin läheltä kiekko uppoaa erittäin helposti maaliin. Tuli jopa sellainen tunne, että onko liiankin helppoa loppupeleissä? Mutta ihan mukavaa näin EASHL -näkökulmasta, että veska imuroi aika tasaisesti niitä erilaisia ratkaisuja. Ei se nyt ole mistään kotoisin, että pelit ratkeaa bottiveskarien eroihin. Ilahduttavasti myös vaikuttaisi siltä, että lämäristä on jälleen vähän enemmän hyötyä myös hyökkääjänä ja rystykin on tehnyt paluun, eli kiekkoa saa taas kohotettua ja siinä on voimaakin takana.
Toki pelithän on vielä sitten ihan erilaiset kun kokoversiossa sitten on 12 ihmistä kentällä samanaikaisesti. Puolustusosastostakaan ei siinä mielessä kauhean hyvää kuvaa saanut kun AI hyökkää niin konemaisesti ja pyrkii vain hyödyntämään sitä tyhjää tilaa, sekä hyökkäyspäässä pyörii pelkästään laidassa kiinni ja rakentaa viivasta vetopaikkoja. Jotka ne mokomat hyödyntää kovalla prosentilla. Terveisin hävisin ekassa HUT-turnauksessa Kanadalle jatkoajalla 2-1 kun jouduin arpajäähyllä laitataklauksesta alivoimalle. Sitten aatteli 3 bottia alivoimalla juosta sen kiekon perässä ja kaksi ukkoa sai lopulta rauhassa maalin edestä latoa kiekon maaliin. Tosin pitää tietenkin vähän puolustella, että joukkuekin oli melko huono Hall-Granlund-St. Louis ja kakkosessa oli Skinner-Koukal-T.Jackman. Seuraavalla kunnon yrityksellä sitten olikin jo Zetterberg-Malkin-St.Louis, Lucic-Stamkos-Iginla ja kolmoseenkin vielä Versteeg-Grabner. Kanada ottikin sitten jo lukua 4-1 ja voitin ne 2-3 seuraavaakin ennen kuin pelaajien sopimukset alkoi loppua.
Paljoa ei ole muuttunut ehkä, mutta ei siinä 13 mielestäni ollutkaan kuin hienoisia epäkohtia, jotka tosin haittasi aika paljokin sitä pelinautintoa. Ihan hyvillä mielin odottelen, mikä on melko poikkeuksellista. Yleensä niitä epäilyksiä riittää. Saa nähdä millainen tuo uudistettu Be A Pro on, lähinnä siis se kentän ulkopuolinen osasto. Trailerin kun siitä katsoin tuosta demosta, niin näytti olevan nuo hehkutetut uudistukset vain pelkkää tekstilarppausta? Ei kai sentään kaikki? Ei nyt pieni vaiva olisi johonkin haastatteluun saada sen oman ukon naamavärkki ja siihen joku mikrofoni naaman eteen. Ja yksi jäänulkopuolinen tapahtuma näytti olevan, että ollaan illanvietossa ravintolassa ja joku tulee kysymään nimmaria. Sitten siitä otettiin joku valinta ja lopputulemana jouduit sen fanin töytäisemäksi ja sait ranteeseen tällin, josta sitten tuli -15 vetoarvoihin. Olen kauan odottanut NHL:än BaP:hin lisää tavaraa kaukalon ulkopuolelle, mutta en nyt kyllä ihan tuollaista tarkoittanut. NBA2K-sarjassa oli ihan hyvin toteutettu uramoodi.
EDIT: Ja ihmistä vastaan kun pääsen pelailemaan tuossa demossa, niin pääsee näkemään vähän enemmän taklauspuolta ja kuinka tiukat säännöt löytyy. Toivottavasti niitä ulosajoja tulee ja säännöt olisi realistiset. Ei vain ensituntumalta siltä oikein vaikuttanut, vaikka jäähyjä tuli kyllä sentään näppituntumalta useammin kuin edellisessä versiossa.