Noniin, nyt saatiin itsellekkin ladattua tuo demo ja pari peliä + free skatea on tullu pelattua. Ranskalaisilla viivoilla hieman ensivaikutelmia:
- One touch dekes: en ymmärrä, mikä uudistus tämä on olevinaan? Onhan näitä ollut ainakin jo NHL 12:sta lähtien? Itse skippasin NHL 13:n, joten en voi suoranaisesti verrata tätä peliä siihen (olen toki pelannut pari kertaa NHL 13:n demoa). Hieman NHL 12:aa nopeampi ja sulavampi liike noissa one touch dekeissä, mutta ei mitään uutta (tai en ole ainakaan havainnut mitään uusia kikkoja)
- Luistelu sulavampaa kuin NHL 13 (demossa)
- Tappelut: I love it! En ymmärrä, miksi niin moni "vihaa" näitä uusia tappeluita. Itse tykkäsin todella paljon, kun tappelu ei ole enään oikean tatin hakkaamista ylösalas. Eikä niitä tappeluita edes tullut lähes jokaisesta pommista, minkä heitin. Useasti taklasin esim. selästä ja ukko lentää laitaan, mutta kukaan ei tule haastamaan, ja jos tuli, sain valita otanko tappelun vastaan. Itse jouduin aika useasti aloittamaan painamalla kolmiota jonkun random pelaajan kohdalla. No, kaikki eivät pidä tappeluista, mutta itselle tämä on aika kiva juttu.
- Semmoinen huomio, joka tässä ärsyttää, on nuo töksäilevät animaatiot vaihdokset. Kun tulee pelikatko, pelaaja luistelee pää kumarassa, mutta yhtäkkiä pää nousee 0,00001 sekunnissa. Tässä voisivat sulavoittaa noita animaatioita, kuten yleensäkkin koko pelissä.
- Selostus ärsyttää myös. Samat äänet jo ainakin kaksi tai kolme(?) vuotta, voisivat välillä nuitakin uusia. Tässäkin asiassa tarvittaisiin sujuvuutta, selostuksen töksähämiset ovat aika rasittaivia. Myös katsomossa ölisevät ukotkin ovat täysin samoja.
- Kovemmat syötöt menivät aika harvoin perille, kyse saattaa olla myös huonosta tähtäyksestäni. Bottia vastaan oli ainakin haastavampaa pelata kuin NHL 12:ssa.
Kokonaisarvosana: 7½. Suht. hyviä uudistuksia, joiden toteutus on kohtalaista. Paljon voisi parantaa vielä, mutta toivottavasti kokoversioissa on viela hiottu eri osa-alueita. NHL-pelit kehittyvät hitaasti, erittäin hitaasti, mutta varmasti. Itse en juuri perusta tuosta HUT:ista ja pelaankin useimmiten kausimuotoa offlinessa, EASHL:ää maalivahtina ja silloin tällöin online 1vs1:stä. Ja online rankkareita. Tuli ennakkotilattua tuo peli heti kun Net-Anttilaan tuli saataville, joten lähtökohtaisesti pitää ajatella positiivisesti tästä pelistä.