^Hienoa kuulla ja siellä se oikea uudistus on sitten oltava näkyvä, tämänhän oli tällainen välimalli jo etukäteen muutenkin. Ei tosin kannata seuraavan konsolinkaan kanssa odotella mitään, sen verran on EA:n odotusten kanssa yleensä pettynyt.
No mutta, mitä demosta. Itse olin ihan tyytyväinen (oletukset aika pohjalla toki varsinaisille isoille uudistuksille). Pientä parannusta, mutta kyllä siinä heti tuntui, että tämä 14 parempi peli taas on. Kiekon parempi eläminen, kuten mainittiinkin ylempänä, on jo yksi pieni positiivinen plussa. Esimerkkinä itselläni karvaajan mailasta kimmahti kiekko kun sattui olemaan avaussyötön edessä. Asia, jota en uskonut näkeväni tällä konsolilla niiden kaikkien (mailojen) tolppien läpi menojen jälkeen. (Btw asetuksista kannattaa taas laittaa kiekon koko authenticille ja sitten sitä ympärysvarjoa kasvattaa omien silmien mukaan, jos haluaa realistisuutta kiekon kokoon)
Ylivoimaa oli helpompi pyörittää, vedot olivat aidomman lämärin oloisia, taklauksia ei oltu vedetty överiksi kuten pelkäsin. (Vasemman tatin) spurtti ei tuntunut missään, siitä miinus. Pitää taas (koko versiossa) kiihtyvyysarvot laittaa tappiin liukuvalikosta ...ja siltikään ei tunnu missään. Ennen jos piti syöttää ja tulikin toisiin ajatuksiin, mutta oli jo nappi pohjassa, niin + LB/L1 purki valinnan, nyt pelaaja hypähtää samalla kun on kikkanappi.. Mitäs muuta. Koitin myös Real Broadcast kuvakulmaa, mutta se ei nyt jostain syystä sytyttänyt samanlailla kuin viime demossa (itse pelissä kavereiden kanssa pelailin kuitenkin vanhasta taas).
Tappeluita itselläni ~5 pelin aikana tuli kaksi. Plus kerran jopa yritin haastaa Charaa ihan itse, mutta eipä lähtenyt. Joten ei niitä nyt täällä liikaa nähty. Vähän vielä jäi hakuseksi, onko niillä repimisillä jotain hyötyä ja millä tavalla. Ehkä se siitä aukeaa. Mutta plussaa nyt, että ollaan päästy pois first person-kuvakulmasta. Vielä kun ne linjurit saisi peliin. Ei kai koneen tehot just niihin voi loppua..? Näissä pienissä asioissa juuri näkee sen intohimon puutteen. Vuosi 2013 ja jääkiekkopelissä ei ole kaikkia tuomareita... Tuota "yleistä häröilyä" vihellysten jälkeen on muuten mielestäni vieläkin vähennetty, kun tietokone ottaa ohjaksiin pelaajat melkeinpä heti.
Tappelussa myös tulee välittömästi musta silmä, pakkohan sen nyt on näkyä, että tänä vuonna ollaan panostettu tappeluihin, hei kuule kato siistiä. Kai se korvaa veren?
Vaikaustaso oli oudon "helppo", eli siis juuri hyvä itselleni, vaikka laitoin suoraan sen vaikeimman tason ja sen pelityylin hardcode simulationiksi.
Itsekin ihmettelen, että eikö noita pieniä juttuja voida vaihtaa edes vuoden aikana. Nyt siellä on sama lärvi huoltajana joka joukkueella kuin viime vuonnakin, ja varmaan sitä edellisinä. Kuteet vaan vaihtuu (no se on sentään jotain).
Ihan mukavalta kuitenkin vaikutti nämä viisi peliä, EA:n vuosipäivitykseksi siis. Joku 2K Sports'han tästä loihtisi sellaisen pläjäyksen, että vielä seuraavanakin vuonna ihmeteltäisiin. Mutta nyt mennään tällä ja hyvä pieni askel taas pelisarjalle.