Pokea oli tosiaan ''heikennetty'' 13, mutta se tuntui paremmalta, koska luistelumoottorissa oli keskitytty siihen, että pelaaja kääntyy takaperinluistelussa vastustajaa kohti jolloin osuminen helpottuu. Mutta nykyisellä balanssilla taklaaminen on pelin A ja O. One touch dekeillä toki pystyy näitä väistämään, mutta vaikeaa oli varsinkin kun sen yhden ohi pääsee, mutta kun kolme kaveria olisi edessä antamassa niittiä.. :)
Pari juttua:
- Oliko Board Playta kehitetty ollenkaan? Vai "imaiseeko" koneen pakit vieläkin hyökkääjät laitaan? Tämä ominaisuus pilaa nimittäin koko hyökkäyspelin "flow´n", varsinkin jos tykkää pelata sedinmaista kulmapeliä.
- Tarkennatko miten luistelua oli parannettu? NHL13:ssa ongelmana olivat todella raskaan näköiset liikkeellelähdöt mutta vauhtiin päästyään pelaajat olivat aivan liian nopeita. Tämän lisäksi kääntyminen täydessä vauhdissa oli ihan naurettavan näköistä, kun pelaajat tekevät koko kentän levyisiä kaarteita.
- Pääsikö tietokonepakkien ohi liukumalla, eli olivatko pakit vieläkin liian passiivisia niinkuin NHL13:ssa?
- Miten kone toteutti avauspeliä? NHL13:ssa kone jäi usein keskialueelle jauhamaan syöttörallia, mikäli vastassa on kunnon siniviiva-trap. Lopputuloksena joko yksi bottipelaaja pyörii itsensä alueelle tai laittaa aivottoman dumpin päätyyn.
- Entäs koneen syöttöpeli, vieläkö syöttöprosentti on 70% kieppeillä, vaikka syöttöavut ovat nollissa? Tätä tosin on vaikea testata perusasetuksilla. Lähinnä kiinnostaa, miten paljon kone tekee syöttövirheitä.
- Oliko koneen pakeilta mahdollista saada kiekko pois, jos esim karvaa agressiivisesti kahdella pelaajalla? NHL13:ssa tätä tapahtui aniharvoin ja koneen pakki sai aina jotenkin ihmeen kaupalla kiekon omalle pelaajalle, vaikka oli täysin nurkkaan ajettuna.
- Oliko maalin edessä edelleen karmea sumppu, jossa pelaajat ovat ikäänkuin liimattuna toisiinsa? Maalineduspelaaminen on NHL13:ssa ihan ok, mutta juuri tämä liimantuminen on raivostuttavaa.
- Huomasitko kiekon fysiikassa mitään uutta? NHL13:ssa tuo oli jo tavallaan ihan ok, mutta kiekko tuntui vieläkin aika "kevyeltä", ja reboundit kimpoilivat vähän miten sattuu.
Siinä pari keskeistä juttua, varsinkin kun tykkään pelata GM Connectedia frendin kanssa tietokonetta vastaan .