Mitenkäs one-timerit? Onko edelleen varminta laukoa luistelusta etukulmaan kuin tarjota maila pystyssä liukuvalle kaverille b-pisteen kaarelle?
Mitenkäs one-timerit? Onko edelleen varminta laukoa luistelusta etukulmaan kuin tarjota maila pystyssä liukuvalle kaverille b-pisteen kaarelle?
Onko maalivahdeilla vieläkin ns. syöttökupla joka takaa lähes varman syötön omalle pakille torjunnan jälkeen? Olen toivonut tuota pois jo useamman änärin ajan mutta siellä se vaan on versio toisensa jälkeen...Pari kertaa upposi luvattoman helposti maaleja. Kerran esimerkiksi viivalta maskiton laukaus puolustajalla jalkojen välistä Raskille (87) ja yksi, jossa syötin kaarelta taaksepäin ja Rask veti spagaatin -> kiekko livahti puikoista sisään. Tarkoituksena siis tiputtaa kiekko toiselle puolustajalle.
Mitenkäs one-timerit? Onko edelleen varminta laukoa luistelusta etukulmaan kuin tarjota maila pystyssä liukuvalle kaverille b-pisteen kaarelle?
Jossain trailerissa asiaa käsiteltiin. Eli jos olet syöttämässä rystyllä, maalivahti ottaa laukauksen pois, ja sitten kämmensyötöissä ottaa huomioon syötön paremmin.
Onko maalivahdeilla vieläkin ns. syöttökupla joka takaa lähes varman syötön omalle pakille torjunnan jälkeen? Olen toivonut tuota pois jo useamman änärin ajan mutta siellä se vaan on versio toisensa jälkeen...
Satuitko kokeilemaan, että onko tuo oikean tatin alaspainautuksesta tapahtuva perstaklaus vielä samanlainen, eli voiko vastustaja syöksyä pää edellä kyyryssä vastustajaa kohti ja tämä lentää kumoon, vai onko tätä korjattu paremmaksi? Ainakin itseäni tämä ärsyttää varsinkin kun joskus eashl peleissä vastustajat tätä käyttävät.
Kyllä tuli kokeltua ja tämä on korjattu. EA julkaisi tästä tiedonkin itseasiassa pari kuukautta sitten, jonka suomensin muille.
Olin erityisen yllättynyt kuinka perstaklaus oli saatu realistisen näköiseksi. Pelaajan tarjotessa takapuolta, tämä oikeasti liukuu takaperin tatin osoittamaan suuntaan (joka tuntui vielä hitusen vaikealta tähdätä) ja oikein kurottaa sitä ahteriaan vastustajaa kohti. Muutamalla kokeilulla tällä osuminen vaatiikin taitoa ja huono osuma ei käytännössä vaikuta vastustajaan mitenkään. Lienee kuitenkin jokseenkin kosmeettinen taklaustapa, mikäli normaalit taklaukset ovat niinkin tehokkaita kuin ovat :)
Seuroilla oli mahdollisuus tehdä kansi itse tai jättää tekeminen EA:lle. EA:n kannet ovat nuo jotka ovat samalla kaavalla, TPS:n ja Jokereiden kannet ovat ainoat, jotka on tehty (teetetty) seurojen toimesta.
Toivottavasti taklauksien jälkeen pelaajat eivät ota maasta ihme kimmokkeita ja ala pomppimaan jään pinnalla. Tappaa mukavasti fiilistä kun vetää muuten niin nätin taklauksen, mutta kaveri jää pomppimaan kentälle.
Toivottavasti taklauksien jälkeen pelaajat eivät ota maasta ihme kimmokkeita ja ala pomppimaan jään pinnalla. Tappaa mukavasti fiilistä kun vetää muuten niin nätin taklauksen, mutta kaveri jää pomppimaan kentälle.
Juu tosiaan tämä on korjattu. Taklaaminen lienee juuri kaikista suurin ja silmiinpistävin uudistus tuoreimpaan NHL:ään.
Mitä nyt lukenut näistä taklauksista, niin itselleni on muodostunut käsitys, että pelimekaniikka on ottanut siirtymän takaisin arcade-läpsyttelyyn, jossa koko aika haettiin ja tykitettiin niitä tappajapommeja.
Vaikka 13 taklauksissa eittämättä oli ongelmansa, niin pelimekaniikka oli huomattavasti realistisempi tavalla, jossa ei koko aika niitä avojäänpommeja jaella, vaan puolustaminen perustui oikeaan sijoittumiseen ja syötönkatkoihin.
Mitä ilmeisimmin maalinteko on pysynyt samana (etukulmat ja säbärannarit siis edelleen elävät onnellisina elämäänsä), mutta one-timerit uppoavat helpommin. Sikäli tervetullut muutos, mutta huomioiden olettaman pelimekaniikan siirtymisestä enemmän arcadeen, niin aikamoisia maalijuhlia lienee tulossa jokamatsista.
Sisällölliset muutokset siis näyttävät olevan pelin viemistä enemmän arcade-suuntaan ja markkinoinnilliset uudistukset ovat näitä "pelaa sim-moodia" sekä tappelumekaniikan kehittäminen. Tokkopa nuo huonoja ovat, mutta lisäarvoltaan aika yhtä tyhjän kanssa.
Ilmeisesti myös tuon GM-connectedin osalta ollaan tyydytty edellisen version runkoon. Sikäli harmi, sillä tuo nyt on eittämättä koko pelin paras pelimuoto, mutta sekin osoitti 13 osalta valtavia puutteita, mikä syö todella paljon pelimuodon potentiaalia.
Myös tekoäly lienee yhtä surkea kuin aikaisemmin. Tämä yhdistettynä tehostuneisiin taklauksiin tehnee siniviiva-trapin entistä ylivertaisemmaksi, sillä hyökkäävät pelaajathan vain kömöttelevät viivalla suorin jaloin, jolloin päätykiekot ovst yhtä tyhjän kanssa. Siniviivaa on taas hankalampi ylittää kiekollisena, jos taklausten tehoo on nostettu merkittävästi.
Luin tuossa noin viikko sitten jostain, että SM-Liigan joukkueille tulisi tähän peliin mainokset pelipaitoihin. Voisiko joku vähän valaista asiaa, että oliko tämä täyttä paskaa vai onko asia oikeasti näin?
Uudessa NHL:ssä pelaaja voi olla "kuuma" tai vastaavasti "kylmä". En muista milloin tämä katosi pelisarjasta, mutta kokeenemmat virtuaalilätkän neppailijat varmasti muistavat tämän.
PS. Olikohan jo mainittu täällä?
Ei ollut, ihan uutena taidettiin juuri julkaista. Mietin samaa milloin poistui pelisarjasta, tuli mieleen aika, jolloin pelaajalla saattoi olla vasara, lapa tai napakymppi. Eli siis taklaus, veto tai tarkka laukoja ''boosti''. Arvattakoon vielä vuodeksi 2004 kun viimeisen kerran oli kuumia ja kylmiä pelaajia.
Vasara jne jne oli 2004 versiossa ja ne kertoivat pelaajan olevan kova taklaaja jne jne.
Viime vuonna erinomaisesti toiminut Meisseliliiga tulee aloittamaan myös uudessa versiossa. Alustavaa puhetta on ollut jo 13 versiossa mukana olleiden aktiivisten pelaajien kanssa liigan pystyttämisestä, mutta lisää tietoa tulee sitten lähempänä julkaisupäivää. Sgeldo voi tulla kertomaan miksi liiga oli todella huono, taisi olla ainut joka oli sitä mieltä ;)
Nopeasti:
- Edellisessä versiossa mukana olleet ovat aluksi etusijalla, mutta eiköhän sinne oteta myös uusia pelaajia joukkoon
- Simulointitahti oli todella kiivas, loppuvaiheessa mentiin joka toinen päivä 2 viikkoa eteenpäin. (20+ peliä viikossa, kaikkia pelejä ei tarvitse pelata, mutta pelisilmää pitää käyttää poissaolojen kanssa ja ilmoittaa niistä etukäteen)
- Liiga käyttää erillistä foorumia, jota jokaisen pelaajan tulee käyttää, että hommaa toimii parhaalla mahdollisella tavalla.
- Sääntöasioista tarkemmin kun peli saadaan kouraan.
Laitan/laitamme ilmoituksia tähän ketjuun kun pelaajahaku alkaa, joten kannattaa olla tarkkana pelin ilmestymisen aikaan täällä, paikat menevät nopeasti.