Sivuutan tässä viestissä sen, että tämä on ankaraa rahastusta ja pelaajien aliarvioimista, kun pelin tuottamista tuloista käytetään vain muutama promille seuraavan version kehitykseen.
Parinkymmenen ottelun mittaisen pelirupeaman jälkeen seuraavat plussat ja miinukset verrattuna edelliseen versioon:
+ Liikkuminen on jouhevampaa, eikä niin kulmikasta kuin edellisessä versiossa
+ Suurin plussa: uudet rosterit ja pelaajien overall arvot!
+ tappelut ovat paljon paremmat. Nyt niiden voittamiseen pystyy oikeasti vaikuttamaankin ja kuvakulma on paljon parempi.
+ Uudessa Dekessä on ideaa, mutta toteutus on kuitenkin jäänyt hieman puolitiehen. Tässä olisi ollut potentiaalia vaikka mihin, mutta vain muutama jämähtänyt animaatio saatiin väsättyä (plussa tälle kuitenkin, että jotain saadaan tähänkin sarakkeeseen)
+/- Taklaukset ovat parempia, mutta edelleen taklattu saattaa saada kiekon taklaajaa aiemmin. Kokoero ei vaikuta tarpeeksi.
- Taklauksilla ei vieläkään ole itse peliin mitään vaikutusta. Yksikään pelaaja ei luistele hitaampaa, ei ala pelkäämään tai koko joukkue ei alennu millään tavalla. Fyysinen peli ei kannata myöskään siksi, koska...
- ...tappeluita tulee koko ajan, jos yrittää pelata fyysisesti. Huomasin jättäväni taklaukset tähtipelaajilla väliin, ettei vastustajan gooni juokse puhtaan taklauksen jälkeen niskaan. Normaalilla NHL13 pelityylilläni sain kymmeneen erään 26 myllyä (yrittämällä sain enemmänkin). Minä sanon että tuo on liikaa.
- AI... Tämä se on kyllä yksinpelin suurin syöpä. Edelleen vastustajan pelaajat pelaavat silmät selässä ja keskialueella saat usein jahdata pelaajaa, koska se nyt vaan sattuu tietämään aina vaikka 10 kertaa putkeen mihin suuntaan olet kaartamassa ja jahtaamassa. Peliin ei ole saatu vieläkään sellaista hyvää flowta tämän takia.
- liian vähän plussia! :)
Summa summarum, peli on lähimpänä edellistä versiotaan, mitä koskaan. Pelasin vuorotellen edellistä versiota ja tätä ja huomasin, että itse en saa uudesta versiosta sen enempää kiksejä, kuin edellisestäkään. Tämän huomaaminen oli helpottavaa sekä lompakolle, että ennen kaikkea omalle pääkopalle. Saa olla eri mieltä, tämä oli vain oma kokemukseni.
Ensi vuonna uudestaan :)