Joku voisi taas tulla määrittelemään sen glitch-maalin. Joskus aikoinaan heti sinisen jälkeen lämityt varmat maalit laskin huijaamiseksi, mutta nykyversioissa en ole enää löytänyt/törmännyt sellaisiin keinoihin tehdä maali, joita ei voi puolustaa. Nojoo, SeRellä ja parilla muulla "huipulla" oli viime vuonna joitain aika raivostuttavia "taktiikoita", mutta kai nekin olisi voinut puolustaa pois jos osaisi pelata paremmin.Toki on mukavempaa voittaa kuin hävitä, mutta ainakin itselleni on tärkeää myös tapa millä se voitto tulee. Itse en ainakaan kehtaisi hirveästi tuuletella jos pelini perustuisi glitch-maalien tekemiseen ja eniten tuossa vituttaisi hukattu vapaa-aika
Se, että parhaalta maalintekosektorilta saa huippupelaajilla rannattua tehokkaasti yläkulmiin ei ole mitään glitchaamista, vaan virheistä rokottamista. Miksi helvetissä mun pitäisi jättää hyvältä paikalta tekemättä maali vain sen takia, että osaan sen tehdä (disclaimer: en oikeasti ole vielä hirveän hyvä tekemään maaleja)? Jos päästän vastustajan laukomaan sellaiselta paikalta, josta tiedän herkästi tulevan maaleja, ei mulle tule mieleen lähteä syyttelemään vastustajaa huijaamisesta, vaan ihan oma mokahan se on.
Saanko kysyä kuinka menettelet läpiajoissa? Mulla ainakin on tilanteesta riippuen kahdesta kolmeen patenttiratkaisua, jotka menevät melko kovalla prosentilla sisään. Ihan samalla tavalla siinä käytetään hyvässä maalipaikassa hyödyksi veskareiden heikkouksia, mutta siihen maalipaikkaan on silti pitänyt päästä joko taidolla, tuurilla tai vastustajan virheellä.
Loppujen lopuksi tämä on aina videopeli, eikä jääkiekkosimulaatio. Ei ole realistista odottaa sellaista peliä, jossa etua saisi ainoastaan pelaamalla mahdollisimman monipuolisesti ja jääkiekon omaisesti. Videopeleissä on aina keinoja, joita käyttämällä pystyy parantamaan menestystään eikä mun mielestä ole kohtuullista vaatia ihmisiä niitä hylkäämään vain siksi, että pelaamisesta tulee liian kaavamaista. Aika kaavamaista se oikeakin jääkiekko usein muuten on. Jos joku saa siitä kiksinsä niin minulta se ei ole pois. Helppohan nuo yhden tempun ponit on voittaa ja minä ainakin saan siitä hieman tyydytystä ja koen antaneeni janarille opetuksen.
Mikäänhän ei sinuakaan estä keräämästä hyvää porukkaa GM-Connectediin ja pelaamasta juuri sellaista lätkää kuin itse haluat.