NHL 14:n vitutusketju

• 134 956
  • 472

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Häh? Olen pelannut viimeks NHL 12 ja kyllä siinä nuo jäähyt olivat mahdollisia? Onko tämä ollut 13:ssa pois ja 14:ssa markkinoitu "uutena ominaisuutena" :D

Huono valistus, menet kyykkyyn ja tarkoituksena estää vastustajaa liike esim. 2vs0 tilanteessa. Jäähy merkitään epäurheilijamaiseksi käytökseksi/kampitus/pelinviivytys. Löysin youtubesta muutamia videoita jäähyistä, mutta en selkeitä niin en postaa niitä tänne.

Anenthran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Tampereen Ilves
Loistava ja loistava, siinäkin löytyy ainakin omasta mielestä iso miinus. Vaikuttaa tuo blokkausasento/heittäytyminen olevan ainoa keino jolla saan katkaistua syöttöjä omassa päädyssä, ja niinä harvoina kertoina kun se syöttö katkeaa niin hyökkääjä luistelee blokkaavaa pakkia päin ja lentää voltin. Sekin harvinainen hyvänolontunne että on onnistunut jossain potkaistaan päin naamaa kampituskakkosella.

Noi syötönkatkot tuntuu olevan kyllä puolustuspelin syöpä. Välillä on aivan sama montako äijää raahaat syöttölinjalle, niin sinne se vaan menee takatolpalla odottavalle hyökkääjälle tyhjän maalin eteen vaikkapa sitten blokkaavan kaverin käden läpi. Tietysti aika suuri todennäköisyys löytyy sillekin etten vaan osaa pelissä puolustaa oikein. No, onpahan joku aihe mistä vittuuntua peleissä.

Qkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä tasainen matsi GMC:ssä. Sekunti peliaikaa ja botti ottaa jäähyn. Jatkoajalla kaks jäähyä lisää. Noin 4 minuuttia 50 sekuntia pystyin pitämään jatkoajan käynnissä mutta 5v3 oli liikaa.

Vitun botit rauhottukaa jo.

Suosikkijoukkue
Tappara, AVS, Mustapha Lemieux
Ties kuinka monennen kerran sain EASHL-matsissa jäähyn siitä, että joku luistelee mua päin. Että osaa olla rasittavaa... Aiemmilla kerroilla olen blokannut vetoa tai katkonut syöttöä korkeassa polviasennossa ja joku tunari on luistellut mua päin -> meikä 2min jäähylle.

No kaiken huippu tapahtui äsken kun EASHL-matsissa en painanut mitään, vaan mun jätkä liukui todella hiljaa jäällä ihan pystyssä -> joku luistelee mua päin ja kaatuu -> LENNÄN PIHALLE (5min + game misconduct)

Oikeesti? Onko Teemu Salminen tai Jyri Rönn koodattu tähän peliin vai mitä tapahtuu...

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
No kaiken huippu tapahtui äsken kun EASHL-matsissa en painanut mitään, vaan mun jätkä liukui todella hiljaa jäällä ihan pystyssä -> joku luistelee mua päin ja kaatuu -> LENNÄN PIHALLE (5min + game misconduct)
.

Oletko napannut tuon vasemman tatin taklauksen pois päältä? Muutenhan lähikontaktissa äijä tönii ja tuuppii vastustajaa. Itsekin olen saanut jäähyn luistelemalla päin, mutta sitten nappasin tuon pois päältä. Samalla lähti myös automaattinen takaperinluistelu.

Joka matsin jälkeen aloitusvalikkoon?

Heittääkö peli kaikilla muillakin pelatun drop-in -matsin jälkeen takaisin koko änärin aloitusvalikkoon?

Eipä nyt erityisemmin vituta, mutta turhan tuntuista joka matsin jälkeen painella uudestaan play-> online -> eashl...

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Heittääkö peli kaikilla muillakin pelatun drop-in -matsin jälkeen takaisin koko änärin aloitusvalikkoon?

Eipä nyt erityisemmin vituta, mutta turhan tuntuista joka matsin jälkeen painella uudestaan play-> online -> eashl...

Joo, sama juttu täällä. Onneksi ainakin pleikalla valikot tuntuvat paljon nopeammilta kuin 13:ssa.

Vitutusta aiheuttaa kyllä EASHL:n sparripelit. Joo, tiedän ettei niitä kannata pelailla ellei ole A. Humalassa, B. Muuten vaan sekaisin tai C. Jo valmiiksi itsetuhoinen, mutta kyllä se aina vaan vituttaa pelata näiden cherry pickereitten kanssa ja kuunnella koko saatanan matsi sitä lavan hakkaamista jäähän. Oman jengin aktiivisessa kokoonpanossa kokonaiset 2 pelaajaa, joten joskus joutuu sparreja tahkoamaan jos haluaa pelaajaa kehittää.

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mie uskon, että tuossa takaisin päävalikkoon 'heittämisessä' on pieni taka-ajatus EA:n suunnalta.
Ansaitut/kerätyt puksit houkuttelisi HUT:n pelaamiseen ja parhaimmassa tapauksessa jengi alkaisi ostamaan korttipakkoja. Sneaky bastards..

Itse en koe sparripelejä yhtään vastenmieliseksi vaan pikemmin haasteena. Pelaan vain pakkia joten osallistun vain avauspeliin, taklaamiseen ja yksin puolustamiseen 5 vastaan. Juurikin tämän yksin puolustamisen takia pelaan sparreja ja näin kehitän omaa puolustamista 2vs1 tai parhaimmassa tapauksessa 3vs1 ja tietenkin mv kera. Ja mikä tyydyttävintä on kun eliminoit omalla puolustuspelaamisella vastajoukkueen hyökkääjät ja annat madollisuuden oman joukkueesi 55ovr hyökkääjille/mv/toiselle pakille voittaa peli.

Sekin on palkitsevaa, että oma nopea syöttelypeli tarttuu oman joukkueen peliin ja hekin alkavat syöttelemään ja lopulta kolmannessa erässä herrat minä itse ovatkin muuttuneet Raimo Helmisiksi ja pelin jälkeen viestipoksi tulvii GG kommenteista.

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
HUT:ssa alkaa pikku hiljaa vituttamaan tämä pronssi ja kulta pelaajien tasoero. Ei kultapelaajat ole automaattisesti nopeampia kuin prossiset. Ihmettelen, kun joku Änärigooni luistelee lujempaa kuin Liigan nopeimmat pelaajat.

Muutenkin HUT:ssa säkä on isossa roolissa, joskus pakasta voi nousta kovakin pelaaja (ei minun kohdalla) tai sitten alle 80 kokonaisuuden omaava NHL/AHL hissipelaaja (näitä tulee). Vituttaa jo oikein urakalla tämä.

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muuten pelissä ei suurempia valittamisen aiheita ole, eikä tämäkään mikään valtava asia ole, mutta jumalauta että menee huuruun noiden paitsioiden kanssa. Mikä ihmeen tarve omilla laitureilla on rynniä sinne alueelle aiheuttaen paitsio, kun itse esim. sentterinä tuon kiekkoa rauhassa sisään. Ei siinä, toki näin käy joskus myös oikeassa lätkässä, mutta tässä joka pelissä pari kertaa. Toki tuonkin pystyy välttämään, kun seuraa laitureiden liikkeitä ja kun huomaa laiturin ylittävän viivaan niin alkaa veivailemaan jotains siinä ennen viivaa, mutta sepäs se vasta perseestä onkin noin pelata...

Itse en koe sparripelejä yhtään vastenmieliseksi vaan pikemmin haasteena. Pelaan vain pakkia joten osallistun vain avauspeliin, taklaamiseen ja yksin puolustamiseen 5 vastaan. Juurikin tämän yksin puolustamisen takia pelaan sparreja ja näin kehitän omaa puolustamista 2vs1 tai parhaimmassa tapauksessa 3vs1 ja tietenkin mv kera. Ja mikä tyydyttävintä on kun eliminoit omalla puolustuspelaamisella vastajoukkueen hyökkääjät ja annat madollisuuden oman joukkueesi 55ovr hyökkääjille/mv/toiselle pakille voittaa peli.

Sekin on palkitsevaa, että oma nopea syöttelypeli tarttuu oman joukkueen peliin ja hekin alkavat syöttelemään ja lopulta kolmannessa erässä herrat minä itse ovatkin muuttuneet Raimo Helmisiksi ja pelin jälkeen viestipoksi tulvii GG kommenteista.
Sama täällä, pakkina sparrit ovatkin ihan pelattavia, ja tutun pakkiparin kanssa siitä tulee jo oikeastaan aika pirun hauskaa.

Mutta voi helvetti, voin kuvitella mitä tuskaa hyökkääjien on yrittää touhuta siellä kaiken maailman nevareiden kanssa, tehdä täydellisiä hakuja joihin ei koskaan saa syöttöä, tai katsoa vierestä kun oma tuloksenteko valuu hukkaan surkeiden puolustajien tai maalivahdin lahjoittaessa vastustajille maaleja...

Flagger

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Columbus Blue Jackets
Pari kokoelmaa HUTissa täyteen ja siitä innostuneena ostoon pari kallista 17 500 maksavaa pakkaa. Tuloksena parhaana pelaajana Kassian ovr. 82. Konsoli kiinni ja nukkumaan. Menkööt bittiavaruuteen perkele.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tätä peliä ei pitäisi pelata, jos on huono päivä jo valmiiksi. Vituttaa ihan törkeesti eikä mistään tule mitään. Viimeisin silaus oli matsi Chicagoa vastaan, jonka EA oli näköjään etukäteen päättänyt, että nyt tulee kuokkaan ja paljon. Ekan erän jälkeen 0-4, omat pelaajat kuin täit tervassa alusta asti. Ei mitään mahdollisuuksia eikä taktiikkojen muutto, veskarin vaihto, aikalisä tai runkkaus mitään auttanut.
Loppuviikko taukoa tästä pelistä.

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo, onhan nuo EASHL-sparrit jotain käsittämättömän kamalaa... Itsellä alkoi töissä ilta / yövuorot niin joutuu päivällä vetään parit sparrit pelaajaa kehittääkseen. Tänään meni jaot heti pikkuisen metsään kun sain omalle puolelleni pakeiksi pari jantteria jotka olivat yleensä tukevasti paitsiossa kun tuotiin kiekkoa oman sinisen yli. Toisekseen vastustajalla pelasi joku ääliö joka veti 5 (!) samanlaista glitch-maalia etukulmasta. Nousi rightin kaverina oikealta maalille, pisti hyvissä ajoin mailan kämmenelle ja liukui maalivahtiin miltei kiinni ja sieltä suunnilleen nollakulmasta pussiin. Onhan se helppo tietty nousta sinne kun meidän pakit törmäilee vastustajan maalin takana.

Kaiken kruunaa vielä viime aikoina omalla kohdallani yleistynyt lagaaminen, jonka johdosta esim laukauksen eteen heittäytyessä ukko alkaa vetää itseään maihin kun kiekko on jo maalissa. Tässä tilanteessa luonnollisesti kiekon käsittely / syöttäminen on ihan kamalaa paskaa kun pitäisi pelata tavallaan sekunti edellä näkemäänsä kuvaa.

Ei se auta, kohti uusia pettymyksiä huomenna taas...

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Mullä syö miestä se, että kun konetta vastaan pelaat ja vastustaja saa kiekon sun maalin takana, niin jos et saa kaadettua kiekollista kaveria, niin pelaaja nousee maalintakaa ja kääntää vanhanaikaisella 9 kertaa 10:stä kiekon verkkoon. Maalivahti jähmettyy etutolpalle ja pelaaja tintaa kiekon takakulmaan. What!
Lähdeppä ite tuota vastaavaa kokeilemeen, niin 9 kertaa 10:stä kiekko ei mene maaliin.

Ja toinen: nollapeli konetta vastaan on ilmeisesti kiellettyä pelin suunnittelijoiden mielestä. Jos johdat viimeisillä minuuteilla esim. 5-0, niin kummasti se kone saa kiekon maaliin viime hetkillä. Laukauksia saavat aikaiseksi sen max 15 ja silti yks painuu lähes aina verkkoon.
Tarttis tehrä jotain!

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Olisi mielenkiintoista nähdä minkälaisia nämä valittajat itse ovat pelaamaan.
Pistäkää yv:nä jos haluat pelata sparreja. Aina paremmin porukalla kuin yksin.

PS3 konsoli on alustana täällä.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ainoa vitutuksen aihe koskee HUTin pelaajavalikoimaa, siis vapaiden agenttien puutetta. Boyes, Thomas, Gilbert, Whitney... perkele!

Itse peli on kuin unelma, ei mitään valittamista tänäkään vuonna.

Jatkakaa.

Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Vittu ihan pelikelvotonta paskaa noi online-ottelut. Ihan varmaan jotain tasoitusta antaa peli välillä. Mua ei vituta niin paljoa hävitä paremmalleni, mutta jos sieltä tulee joku joka heittää siniviivaripulilla 2 maalia ja omat laukaukset kolistelee korkeintaan tolppia ja vihun veskari seisoo päällään. Ei tota vaan jaksa enään. EASHL:ää tästä lähin vain, siellä parempi voittaa aina, käsittääkseni.

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Vittu tuo on perseestä pelata tietokonetta vastaan. Kiekot menevät aina vastustajan lapaan. Oli kyseessä kulmakahina tai maalinedusta, niin aina se päätyy vastustajan lapaan. Tai tietokoneen ihmeellinen kyky imaista pelajaa laitaan parin metrin päästä. Vituttaa myös, kun ne nakkaa siniviivalta pari vetoa ja aina menee. Ja sehän tarkoittaa sitä, että vastustajan veska seisoo päällään ja torjuu kaiken mahollisen. Ärh.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vittu ihan pelikelvotonta paskaa noi online-ottelut. Ihan varmaan jotain tasoitusta antaa peli välillä. Mua ei vituta niin paljoa hävitä paremmalleni, mutta jos sieltä tulee joku joka heittää siniviivaripulilla 2 maalia ja omat laukaukset kolistelee korkeintaan tolppia ja vihun veskari seisoo päällään. Ei tota vaan jaksa enään. EASHL:ää tästä lähin vain, siellä parempi voittaa aina, käsittääkseni.

Jees. Jos tasoituksen varjopuoli nasahtaa silmään, niin voi voi. Seuraavat 10 peliä tulee hävinneeksi, vaikka sitä ennen olisi voittanut tasoituksen eli handicapin ollessa omalla puolella samat 10 ottelua putkeen.

Oikeastaan handicapin huomaa jo ensimmäisessä vaihdossa. Jos yrittää syöttää esimerkiksi vasemmalla pakilla laiturille, ja kiekko lähtee aivan mihin sattuu, niin voi valmistautua jo tappioon. Toinen paha merkki on se, että sählyranteet menevät maalin yli tai pamahtavat keskelle maalivahdin rintapanssaria. Samoin on ukko koko ajan jäähyboksissa, kun tuomarit ovat yht'äkkiä herkkiä mailalla tökkimiselle. Samoin kone yrittää väkisin peluuttaa 3- ja 4-ketjuja. Sattuman ja taidon kanssa ei tuolla ole juuri tekemistä. Saatana vittu teen itselleni foliohatun kohta.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Rupesin läpällä pelailemaan tota Live the Lifeä kiekollisella pakilla. Kuuteen harkkamatsiin tehot 10+2 ja koutsi lähettää AHL:ään kun kausi alkaa.

No AHL:ssä sitten kesken pelin tuli tehtävä koutsilta että "Älä päästä vastustajaa laukomaan keskisektorista ylivoimalla". Ajattelin tuon sitten kunnialla suorittaa ja tökin vastustajalta aina kiekon pois kun se oli laukomassa, eivätkä saaneet vetoakaan, mutta tuo tehtävä ei edistynyt ollenkaan. Sitten pelin ihan lopussa vastustaja saa vedon ylivoimalla jostain viivan tuntumasta niin heti alkaa tehtävä edistymään.. Siis pitääkö mun väkisin antaa vastustajalle vetopaikkoja että koutsi on tyytyväinen? Vituttaa tämmönen EA:n juosten kuseminen ja hutiloiminen.

Tappelin ku ajoin jonkun ihan paskaksi. Ja valmentaja toteaa jotain tyyliin "... hyvää nyrkkityötä." Kuva vittu näitä suomentaa? Edellinen kuulostaa runkkaamisen kiertoilmaukselta. Nyt jumalata oikeesti kai sitä pitää laittaa lontooksi tämä.

Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset

Damn, eipä olisi pitänyt tätä edes katsoa... Nyt tuo keino on aina takaraivossa tietokonetta vastaan pelatessa, vaikka tarkoituksella tuskin tulee käytettyä. Muistan jo aikoinaan NHL 98:n aikoihin, että kavereiden kanssa sovimme, ettei "raukkamaaleja" saa tehdä (siihen aikaan rannarinappipohjassa moken ohi, ja aina soi).

Online-peleistä tällaiset maalit tekevät ärsyttäviä. Ei liene toivoakaan, että EA koittaisi tuon jotenkin korjata?

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Pidin loppuviikon taukoa tästä pelistä ja nyt taas muutaman pelin pelanneena on vitutus tummanpunaisella. Neljästä viimeisestä pelistä neljä tappiota. Tappiot itsessään eivät vituta vaan se tapa millä ne tulivat. Ensin hävisin Coloradolle 5-4, kun raitapaitojen mielestä 47 minuuttia jäähyjä on sopiva määrä. Pahimmillaan Colorado johti jo 5-1, mutta nousin vielä maalin päähän. Seuraava peli Chicagoa vastaan. Kone oli näköjään päättänyt, ettei jätetä mitään sattuman varaan vaan olin ekan erän jälkeen 0-5-tappiolla. Vedot minulle 12-7, reilu peli. Tämän jälkeen vastaan asettui Columbus ja taas jäähyiltiin oikein urakalla, jonka seurauksena 3-4-tappio ja nyt viimeisessä pelissä San Josea vastaan, kun alivoima toimi niin maalivahtipeli oli jotain järjetöntä. Ihan sama miten puolustat, niin omissa kolisee. Kirsikkana kakun päällä 5,4 sekuntia ennen loppua tullut 3-4-maali. Ei siinä mitään, hävitä voi ja hävitä pitää, mutta kyrpii tämä tapa millä tappiot tulevat. Tässä vikassa pelissä tasoitin pelin 15 sekuntia ennen loppua, mutta eipä tasuri koneelle kelvannut, koska ripuliranne siniseltä yllätti Hardingin ja se matsi meni siinä.

Lisätään seuraava matsi. Anaheimia vastaan tuli 2-7 tukkaan. Anaheimilla koko matsissa varmaan 7 hyökkäystä. Vedot reippaasti mulle, mutta koita nyt siinä voittaa, kun jokainen laukaus uppoo sisään.

Maalivahtien tilastot:

Bäckström 3,26 Pmk , 85,60 torjunta%
Harding 3,47 pmk 83,70 torjunta%

Joukkueen alivoima on huimat 62,4. Eikä mikään auta. Niitä maaleja menee omiin vaikka kuinka yritän puolustaa.

Viimeksi muokattu:

Anenthran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Tampereen Ilves
Loistava peli kyllä. Onlinessa EAn on pakko väkisin tasoittaa peliä (ei, se vitun handicap ei ole lähtenyt pelistä mihinkään vaikka EA näin väittääkin). Kaverin joka veto sisään, kaikki onnistuu jne jne jne. Offlinessa taas botti harrastaa kevyttä kusetusta ja voittaa pelit jos haluaa, aivan sama sitten mitä teet.

Milläköhän perusteella niitä vuoden urheilupeli - palkintoja jaetaan joita tämäkin peli tulee kuitenkin taas voittamaan...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy