NHL 14:n vitutusketju

  • 133 955
  • 472

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nyt ei olla enää jännän äärellä. Nyt ollaan huikeuden äärellä. Pelimuotona Live the Life. Tuli pelattua Halifaxissa kausi 17wee keskushyökkääjä-minulla(Toukokuussa 2014 ikää tuli 18). Voitettiin runkosarja, Quebecin mestaruus sekä Memorial Cup.

Omat tehot:

Runkosarja 68ott 132+59=191
Pudotuspelit 18ott 41+17=58
Memorial Cup 4ott 13+9=22

Kauden päätteeksi luonnollinen palkintopöydän putsaus ja ykköskierroksen ensimmäinen varaus Detroitiin. Koko menneen kauden olin vastaillut enemmän tai vähemmän älyvapaisiin kysymyksiin järkevästi ilman yhtäkään hölmöyttä. Fanit, joukkuetoverit, organisaatio sekä perhe isosti plussalla.

Detroit ilmoittaa uuden kauden alla lähettävänsä minut takaisin Halifaxiin ja toivoivat etten pahoittaisi mieltäni. Samalla tuli sekavaa ilmoitusta että pelaan koko tulevan kauden Halifaxissa, mutta kohta ilmoitettiin että omaan mahdollisuuden nousta Detroitin rinkiin.

Olen nyt pelannut Halifaxissa neljä ottelua tehoin 12+9. Saa nähdä tuleeko mitään ilmoitusta kun seuraavan kerran pelaamaan starttaan.

Vituttaisi ellei olisi näin jäätävää.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kauden päätteeksi luonnollinen palkintopöydän putsaus ja ykköskierroksen ensimmäinen varaus Detroitiin. Koko menneen kauden olin vastaillut enemmän tai vähemmän älyvapaisiin kysymyksiin järkevästi ilman yhtäkään hölmöyttä. Fanit, joukkuetoverit, organisaatio sekä perhe isosti plussalla.

Detroit ilmoittaa uuden kauden alla lähettävänsä minut takaisin Halifaxiin ja toivoivat etten pahoittaisi mieltäni. Samalla tuli sekavaa ilmoitusta että pelaan koko tulevan kauden Halifaxissa, mutta kohta ilmoitettiin että omaan mahdollisuuden nousta Detroitin rinkiin.

.

Mikäs tuossa, Detroithan tunnetusti on kärsivällinen prospectiensa kanssa. Siellähän yleensäkin ajetaan nuoret pelaajat maltilla sisään. Selkeä osoitus siis pelin realistisuudesta.
 

Seppochu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeff Foss
Nyt sitten karseiden playoff-tappioiden perään tulee kunnon "hyvittelyjakso". Kaikki onnistuu, kaveri ei saa mistään sisään, Crosbyt ja kumppanit ihanpoikiavielä. Pelit Bruinsia,Flyersia ja Pensiä vastaan, ja maalieroksi kehketyi 26-2 meikäläisen hyväksi (7-1, 12-0, 7-1).

Hohhhoijaa.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vittu että vituttaa. Taas kahden päivän sisään tullu HUT:issa vastaan kaks semmosta jotka rupee heittelee kiekkoo katsomoon ja venkslaa sen maalivahdin kans, ku jäävät tappiolle. Miten vitussa ne ei EA:lla oo saanu tommosta bugia poistettua puolessa vuodessa. Vituttaa ku tommoset pellet pystyy edelleen pilaamaan pelinautinnon tolla hommalla ja EA ei tee mitään.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Aina yhtä kivaa olla voiton päästä divisioonan voitosta, mutta sitten tulee looppaaja vastaan. Loistavaa peliä, dominoin alusta loppuun. 2-1 -johto, 30 sekuntia ennen loppua saan jäähyn. Vastustaja painaa starttia ja yhtäkkiä EA kadottaa yhteyden vastustajaan. Sama vitun 7-2-0 näkyy taulussa pelin jälkeen. Haista sinä gegna37 pitkä paska, saatanan huijaava takatukka-tsekki.

Seuraavassa pelissä ryssää vastaan kilisee tolpat sekä pleksit ja vastustalla on jumala maalissa. Sitten kaveri katsoo joka vitun hidastuksen maaleistaan. Aloin jo epätoivossa suuttua, mutta 2-0 tilanteessa sentään sain väkisin kavennuksen. No, sen jälkeen vielä muutama 2-1 tai 2-0 -hyökkäys joko ohi maalin tai maalinvahdin venytykseen ja vastustaja kuittaa omista yksittäisistä tilanteistaan. Kyllä muuten vituttaa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joko musta on tullut sysipaska tai sitten paistaa todella törkeästi tuo EA:n tasoittelu/momenttumi läpi lähiaikoina. Yhtäkään helvetin kontrolloitua hyökkäystä ei saa aikaiseksi vaan omat bottihyökkääjät joko a) lähtevät luistelemaan peräkkäin alueelle b) jäävät alueelle tultaessa siniviivalle kyttämään c) lähtevät vaihtoon vaikka 20sek sitten ne "manuaalisesti" kentälle vaihdoinkin. Puolustuspäässä ei sitten yksikään taklaus horjuta vastustajaa, poketukset menevät kiekon lävitse ja maalivahti imuroi milloin mistäkin kulmasta.

Alkanut myös vituttamaan pelaajat, jotka eivät pelaa muilla kuin Blackhawkseilla tai Kingseillä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Joko musta on tullut sysipaska tai sitten paistaa todella törkeästi tuo EA:n tasoittelu/momenttumi läpi lähiaikoina.

Jos jonkun toiveen voisi tuon NHL15 suhteen tehdä, niin ainakin online-peleissä aika hemmetin paljon vähemmän näitä momentum-/tasoittelu/slump/voittoputki-paskoja keinotekoisen avustuksen avulla. Muuten hyvän pelin ehdottomasti paskin puoli on tässä.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Alkanut myös vituttamaan pelaajat, jotka eivät pelaa muilla kuin Blackhawkseilla tai Kingseillä.

Sama, äläkä unohda Bostonia. Itse kannatan kyllä Chicagoa oikeassa lätkässä mutta en pelaa sillä lainkaan tässä pelissä ja nykyään ei jaksa kauheasti edes aloittaa matsia mikäli vastustaja pelaa Hawkseilla. Ei tarvitse edes olla mikään kauhean hyvä pelaaja jotta pystyy vetelemään ranteita etukulmiin Hossalla/Kanella/Sharpilla/Toewsilla varsinkin jos EA vielä vähäsen auttaa.

Itse tulee pelailtua aika monella jengillä mutta omat suosikit ovat Carolina, Toronto, St. Louis ja Philadelphia. Columbuksellakin on tullut muutama voitto otettua lähiaikoina vaikka joukkue on aivan kuraa täynnä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Peli 4-3 meikäläiselle ja Hertl 1vs.1 kun peliä 25 sek jäljellä ja kaveri ilman veskaria. Bottipakki peruuttelee ja pääsen vetämään. Samalla hetkellä pakki ajelee meikäläisen ja kiekko menee maaliin. Jostain syystä maalia ei hyväksytä, koska Hertl loukkaantuu taklauksesta. Taklauksesta joka osuu juuri sillä hetkellä kun kiekko on jo maaliviivalla. No onneks ei sentään kaveri tasottanut lopussa...

Eikö näistä saatana pääse eroon. Tappaa ihan fiiliksen.

Edit: rupes vituttaan sen verran, että pleikkari sammui ja alan vääntämään MHM2000 mutasarjasta ylöspäin..
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mitähän taikoja pitää tehdä, että Live The Lifessa saisi ylivoima-aikaa? Maalipörssin ykkössija, pistepörssin kakkossija, PO-peleissä tällä hetkellä pistepörssissä ykkkösenä. Joukkueella liigan huonoin YV% silti en ole päässyt kertaakaan YV:tä pelaamaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mitähän taikoja pitää tehdä, että Live The Lifessa saisi ylivoima-aikaa? Maalipörssin ykkössija, pistepörssin kakkossija, PO-peleissä tällä hetkellä pistepörssissä ykkkösenä. Joukkueella liigan huonoin YV% silti en ole päässyt kertaakaan YV:tä pelaamaan.

Luultavasti koutsi näkee sinut tärkeimpänä lenkkinä mm. alivoimilla. Työnnetäänkö niitä pelaamaan?

Tuo kyseinen muoto on muutenkin aika naurettava. Itse olen pitänyt tähtipelaaja-tasoa vaikeusasteena. Hyökkääjäfarssini jälkeen aloitin uran hyökkäävänä pakkina. Junnusarjassa Barrie Coltsissa runkkarissa 120 pistettä, pudotuspeleissä mestaruus ja tietenkin Memorial Cupin voitto. Helvetisti kokonaisuudessaan tehopisteitä ja tehotilasto vajaan 100 luokkaa.

Varaustilaisuudessa minut varasi Blues VASTA toisen kierroksen toisena pelaajana. Pakkini mitat kuitenkin 188/85.

Läpäisin harjoituskauden ja nyt olen santtulouisilla pelannut 33 ottelua änärissä tehoin 52+59. Luonnollisesti pelaan ykkösparissa Pietrangelon kanssa, mutta huvittaa ihan saatanasti kun valmentaja tiputtelee välillä kakkospariin argumentilla "joukkuepelisi ei ole riittävällä tasolla". Kuitenkin jokaisessa ottelussa joukkuepelin pojot täysiä enkä edes rakastele kiekon kanssa koko ajan.

Tämä pelimuoto on mielestäni todella loistava, mutta sitä pitäisi kehittää paljon lisää. Haastattelut ovat aina silkkaa paskaa ja valmentajan logiikka monesti täysin päin helvettiä. Huikeat tehopisteet tulisi huomioida median osalta paljon paremmin. Ei siis mitään perusmaukkaratkaisuja. Joku kuitenkin takoo joskus sen 400 pistettä runkosarjassa.

Etukulmat mainittu varmasti liikaakin viimeisen neljän vuoden aikana, mutta onhan ne ihan klassikkokamaa. Tasosta riippumatta aina menee kun vaivaa näkee.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Luultavasti koutsi näkee sinut tärkeimpänä lenkkinä mm. alivoimilla. Työnnetäänkö niitä pelaamaan?

En edes AV:lle pääse. Mulla +/- aika lailla nollan tietämissä, johtunee tosin siitä että pelaan Phoenixissa. jatkuvasti pakit tekee käsittämättömiä harhasyöttöjä maalin eteen vastustajalle (ei, en hakkaa silloin syöttöpyyntöä). Finaalit nyt menossa ja PO-peleissä tulee kyllä nokkaan, jos ei itse tee sen 2+1 tai vastaavaa. Ilman YV-aikaa... jep jep.

En ole ennen tätä pelimuotoa pelannut, joten alkukausi oli henk. koht hankalaa. Loppukausi meni n. 2p/peli tasolla. Koko kausi 1. ketjussa, mutta ei YV-aikaa... ja valmentajan ja fanien "tykkäämisprosentti" on 100...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
En edes AV:lle pääse. Mulla +/- aika lailla nollan tietämissä, johtunee tosin siitä että pelaan Phoenixissa. jatkuvasti pakit tekee käsittämättömiä harhasyöttöjä maalin eteen vastustajalle (ei, en hakkaa silloin syöttöpyyntöä). Finaalit nyt menossa ja PO-peleissä tulee kyllä nokkaan, jos ei itse tee sen 2+1 tai vastaavaa. Ilman YV-aikaa... jep jep.

En ole ennen tätä pelimuotoa pelannut, joten alkukausi oli henk. koht hankalaa. Loppukausi meni n. 2p/peli tasolla. Koko kausi 1. ketjussa, mutta ei YV-aikaa... ja valmentajan ja fanien "tykkäämisprosentti" on 100...

Joku voi korjata väitteeni, mutta kokemukseni pohjalta tämän pelimuodon idea on tehdä kaikki itse jokaisessa vaihdossa. Olit sitten hyökkääjä tai puolustaja. Tekoäly on naurettavan huonolla tasolla pääsääntöisesti. Itse saan tällä kertaa hyökkäävällä pakillani vastata 90% tehopisteistä sekä 5-3 alivoimista.

Dominointi on tietenkin elementtinä ihan kiva. Aina ei vain jaksaisi tätä peliä nauttia selkätuki, luistimet sekä kypärä päässä kotisohvalla.

Edit. Sinun pitää loistaa kojooteissa. Tehotilasto +50 ja vitusti tehopisteitä. Hyökkääjänä tuolla tilastolla pärjää jo kivasti.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Onkos täällä ihmisiä, jotka harrastavat sitä, että menevät EASHL-sparripeleihin "jonottamaan", mutta lähtevät viisi sekuntia ennen kuin kolmen minuutin aikaraja on ummessa?

Haluaisin kysyä heiltä, että minkä ilon siitä saa, ettei peli ala? Jotkut haluaisivat oikeasti PELATAKIN.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kun Be a gm:ssä katselin joukkueen sijoituksia niin johdin alivoimakertoja 19:sta alivoimalla, kun taas yv kerroissa olin sarjan viimeinen säälittävällä yhdellä ylivoimalla. Tämäkin tuli siitä kun omiin jäähyihin turhautuneena huidoin vastustajaa käsille pelikatkolla, mistä jostain syystä vain vastustajalle tuomittiin jäähy. Omat jäähyt tietenkin kostautuvat joka kerta vaikka pelaisit kuinka hyvin. Jos liian hyvin pelaat niin toki saat jossain vaiheessa kampitus jäähyn heittäytymisestä.
Päätinkin, että tästä lähtien kun saan sen kymmenen jäähyä ensimmäisessä erässä ja pelin ollessa 5-0, alkaa armoton kiekottomien taklaaminen ja samalla kosto tuomareille.

EDIT: Bertuzzi teloo pisteputkessa olevan Shane Doanin ja selviää ilman rangaistusta. Menen Rammerin mainostaman koodiston mukaisesti Bissonetella haastamaan Toddia tappeluun. Tämä ei kuitenkaan tappelua hyväksy ja lähden kärsimään käytösrangaistusta.
 
Viimeksi muokattu:

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onkos täällä ihmisiä, jotka harrastavat sitä, että menevät EASHL-sparripeleihin "jonottamaan", mutta lähtevät viisi sekuntia ennen kuin kolmen minuutin aikaraja on ummessa?

Haluaisin kysyä heiltä, että minkä ilon siitä saa, ettei peli ala? Jotkut haluaisivat oikeasti PELATAKIN.
Olen nähnyt kyseistä toimintaa silloin, kun ainoastaan toisella joukkueella on ihmismaalivahti. Tällaisessa tilanteessa ymmärrän lähtemisen, koska bottimaalivahdilla pelaava joukkue saa keskimäärin aika suuren edun.

Viimeiseen pariin kuukauteen en tosin ole paljoa sparreissa viihtynyt, joten kokemukseni eivät ole aivan tuoreita.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Mitähän taikoja pitää tehdä, että Live The Lifessa saisi ylivoima-aikaa? Maalipörssin ykkössija, pistepörssin kakkossija, PO-peleissä tällä hetkellä pistepörssissä ykkkösenä. Joukkueella liigan huonoin YV% silti en ole päässyt kertaakaan YV:tä pelaamaan.

OMasta mielestäni valmentaja rankkaa yv ja av pelaajat kylmästi "hyökkäystietoisuus" ja "puolustustietoisuus" taitojen mukaan. Tämän käsityksen olen saanut katsoessani Youtubesta 2BCproductionssin Live the Life videoita.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Gamertag: Olli1ii haista vittu. Tässä odotellaan, että peli loppuu kun kaveri hiki hatussa jo ensimmäisessä erässä heittelee kiekkoa katsomoon ja ottaa maalivahtia pois. Johdan 2-0 parilla salamamaalilla. No eipä ole mihinkään kiire.

Tiimin nimi on "ripuliranteet" niin ei toki yllätä. No, luulen että kaveria ahdistaa vielä enemmän odottaa että peli looppaa kun ei ole siinä vielä onnistunut. Taidan avata kaljan.

Edit: haha, tyyppi alkoi jo epätoivossa hyökätä. Heti kun palasin ohjaimelle alkoi kiekko lentää taas katsomoon.

Edit2: alkoihan tämä paska vihdoin loppua. Aloitus nykii.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Olen nähnyt kyseistä toimintaa silloin, kun ainoastaan toisella joukkueella on ihmismaalivahti. Tällaisessa tilanteessa ymmärrän lähtemisen, koska bottimaalivahdilla pelaava joukkue saa keskimäärin aika suuren edun.

Viimeiseen pariin kuukauteen en tosin ole paljoa sparreissa viihtynyt, joten kokemukseni eivät ole aivan tuoreita.

No juu, mutta kun tuossa oli sellaista pelleilyä, että toisella puolella oli muistaakseni viisi pelaajaa ja toisella neljä. Molemmilla ihmismaalivahti. 10 sekuntia ennen täyttä aikaa maalivahdit lähtivät. Viisi sekuntia ennen täyttä aikaa kaikki muut, paitsi minä, lähtivät. Kyllä oli kiva odotella se kolme minuuttia sen takia.

Yhden kerran päästiin jopa pelaamaan asti! Vastustajalla oli kaikki paikat täytettyinä ja meidän puolellakin oli neljä kenttäpelaajaa plus maalivahti. Tein ensimmäiseen erään kypärätempun ja vastustajan maalivahti häipyi. Puolustajat häipyivät myös ensimmäisellä erätauolla. Sitten peli tasoittui, koska meidän ihmismaalivahtimme ei lähtenyt. Varsinainen peliaika taisi päättyä 6-6 ja jatkoaika alkoi. Siinä sitten jotain pari minuuttia tuli sitä pelattua, kun tuli ilmoitus, että "yhteys muihin pelaajiin on katkennut". Oli erittäin hieno tunne kyllä siinä vaiheessa.

Taidan jättää nuo sparrailut sikseen.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Xboxin puolella heiluu tämmönen kaveri kuin TrueCoot941, harrastaa juurikin tappiotilanteessa tätä perseilyä että viskelee kiekkoa katsomoon ja ottaa maalivahtia pois. No pelin ollessa 6-0 tuli tää saatanan synkronointibugi.
Suomalainenkin vielä oli että terveisiä vaan sinne, vaikka et varmasti jatkoaikaa luekkaan.

E. Ei kannata siis välttämättä tuota vastaan pelata.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Njoo-o. Niinhän se on, että oikeastikin NHL:ssä tietyt joukkueet jylläävät ja toiset taas eivät niinkään, mutta kyllähän se vähän kismittää, että ensin saa Montrealilla (!) pelatessaan taistella henkensä edestä hävitäkseen lopulta 3-4 ja sitten kun vaihtaa Kingsiin niin johan alkaa homma luistaa. Ukkoa lentää seinälle ja Kvikki nappaa kaiken. Joku humble brag-viesti tästä taisikin lopulta tulla, mutta lähinnä hävettää pelata noilla edellämainituilla paremmilla joukkueilla, kun kaikki menee niin paljon helpommaksi. Sitten on tietysti myös iki-ihanat Chicago ja Boston, joilla minä en oikeastaan ikinä pelaa, mutta joka toinen netissä kylläkin. Kane tulee ja ampuu yläkulmaan. He scooooores.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eipä netissä jaksa normipelejä ollenkaan pelata, kun vastustaja tulee aina sillä Hawksilla, Bruinsilla tai Pensillä. 12:ssa tuo oli vielä mielekästä, kun nuo säbäranteet eivät menneet joka kerta sisään. Vastustaja haki aina takatolpalle one-timeria, niin eihän tuossa hävinnyt muuta kuin silloin, kun peli sitä halusi. 13 alkoi jo jonkin verran vituttamaan, vaikkakin Yotesilla mätkin yhä kaikkia turpaan. 14:ssä luovuus onkin sitten jo aika lailla tapettu, tai ainakin tuntuu siltä, että alle 86 ovr pelaajat eivät osaa edes kärkikynää, saatika saa syöttöjä haltuun.

Tämän pelin olenkin pyhittänyt offline-pelaamiselle, tosin viime viikolla aloin hakkaamaan EASHL-sparreja. Vähän päälle 60 ovr ukolla tuo on vaan melkoista paskaa, kun muut ovat järjestään 80 luokkaa. Menee vähän maku, kun ukko ei ehdi yhteenkään tilanteeseen ja vedot "paukkuu" varmuudella seinille. Alibilätkällä kehittäminen on pirun tylsää...
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Minua vituttaa se että pelaajat kuvittelevat että pelin voi voittaa vain glitch goaleilla ja taklaamalla kaikkea mikä liikkuu. Se on itseasissa kaikista helpoin puolustaa näitä EA wristereitä vastaan. Itse olen tasolla 63 ja päästettyjen maalien keskiarvo alle 3. Ja kaikilla joukkueilla voi voittaa, täytyy vain muuttaa pelityyliä joukkueen mukaan.
 

Bacon

Jäsen
Joo EA selittää, että mailojen meno pelaajan läpi on vaikea poistaa ilman, että siitä tulisi sekasotkua. Onko TÄMÄ nyt sitten parempi vai?

Linkki vie EA Sportsin sivulle...
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Joo EA selittää, että mailojen meno pelaajan läpi on vaikea poistaa ilman, että siitä tulisi sekasotkua. Onko TÄMÄ nyt sitten parempi vai?

Linkki vie EA Sportsin sivulle...

Haistan vahvan vitutuksen!

Mutta joo,tosiaan,ei tuo tilanne tosiaan ainakaan hyvä juttu ole.

Tässä itse kovasti odottelen,jälleen kerran,uutta änäriä ilmestyväksi ja toivon,jälleen kerran,että se olisi oikeasti hyvä.Tiedän,että niin ei tule käymään,mutta silti tulen pelin ostamaan ja satoja pelejä pelaamaan.Ei o helppoo.Tosin tällä hetkellä olen myllyttänyt paljon FIFA13:a ja nyt kutkuttaa kovasti tuo uusin tuleva FIFA,siis 15 jahka se ilmestyy ja saa PS4:n ostettua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös