NHL 13 (xbox360 & ps3)

• 360 441
  • 1 346

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika jäätävän vastaanoton on tällä palstalla saanut tämä änärin uusin versio, siihen nähden että parilla muulla aiheeseen liittyvällä keskustelupalstalla peli on saanut melko suopean vastaanoton, demoa on toisinaan suorastaan ylistetty. Mutta kenties lätkäjätkillä on pelin suhteen erilaiset vaatimukset kuin ns. peruspelaajalla joka ei tosielämässä ole se suurin lätkäfani. Tai sitten vaan on odotukset karanneet porukalla täysin käsistä...tosin aika usein urheilupeleissä törmää siihen ilmiöön, että uusi versio saa alkuun hirvittävän paskaryöpyn niskaansa, joka sitten ajan kanssa rauhoittuu kun ihmiset pääsee sinuiksi pelin kanssa.

Itse olen nyt n.10 matsia demoa pelannut, ja tykkään kyllä kovastikin. Peli tuntuu sopivasti erilaiselta kuin pari aiempaa vuosipäivitystä, eikä minulla ole paljoa muuta valitettavaa kuin että hivenen liian helpolta tuntuu voittaa tekoäly vaikeimmallakin tasolla. Tokihan siihen slidereilla voi varmaan sitten vaikuttaa, mutta epäilen onko sittenkään tarpeeksi haastavaa kun omat taidot karttuu. Sen sijaan onlinessa tätä tulee hakattua sormet verillä, ja sepä se onkin minulle tärkein pelimuoto erilaisine variaatioineen. Täytyy tästä kai oma painokseni laittaa tilaukseen ja sitten joskus kirjoitella syvempää analyysiä...

Pengu

Jäsen
Nyt on siis demoa hakattu ja taidan olla ainoa johon teki vaikutuksen vaikka bugeja sun muita oli.

- HUTtia en tule edelleenkään pelaamaan koska ei ole saatu 12 korjattua sitä helvekon että tiukoissa kurveissa pelaaja kaatuu tai kun antaa kovan syötön niin ei saa sitää kiinni. Se on vituttavin juttu kun pelaa. Paras HUT löytyy NHL 11.
- Kun taklaat niin välillä pelaaja bongahtaa laidasta sillee erkoisella tyylillä.
- Kierrät vastustajan maalin sillä takaperin luistelulla ja lämmäät niin menee melkein aina. Sitä kun alkaa jokanen tekemään onlinessa.
- Hyökkääjän perässä pysyminen vaikeaa ja muutenkin sen seuraaminen
- Luistelu välillä raskaan näköistä.
- Tuuletuksia ei näköjään otettu pois.

-/+ Taklauksesta en ole päässyt vielä kunnolla selvyyteen. Taklaaminen tuntuu jotenkin oudolta. Kun taas taklaukset ovat tehty aidommiksi.
-/+ Graffat eivät olleet kummoiset lienee silti demosta (hdmi löytyy)
-/+ Ylivoimaa en pystynyt oikeen rakentaan.

+ Aivan mahtava juttu kun teeman voi valita lempijoukkueen taustan.
+ Toisaalta tykkäsin silti siitä luistelusta kun lähti luistelemaan täysiä.
+ Pelistä on nyt tehty aito, eli peli on pakostakin suoraviivaista. Välillä kuitenkin tulee niitä hienoja syöttö maaleja, toivotaan että pystyisi tässäkin kun mennään kuitenkin nopeasti päähän. Tykkään siitä suoraviivaisesta pelistä.
+ NHL Moments, ai että mä tulen rakastamaan tätä modea. NFL:ssä tämä on jo olen toivonut että tulisi änäreihinkin.
+ Maalivahtien ajeluitaa ollaan vähennetty, pystyy vielä jotenkin katkoilla ajelemaan mutta muuten ei.
+ Nyt voi pakeillakin ampua viivasta niitä maaleja, välillä liian helposti uppoaa kuitenkin.
+ Taukojen "highlights" pätkistä tykkään. Muutenkin ei pysty tauolla ampumassa kiekkoja vastustajan mokkeja päin. On kuitenkin mahdollista.

Siinä vähän pointteja, useimmat pointit ei kuitenkaan liittyneet demoon. Virallinen peli sitten vasta ratkaisee onko hyvä vai ei.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Olipa surkea peli, ei ollut yhtään sen parempi kuin kaksi edellistäkään. Todella tökerö pelattavuus ja taklaaminen helppoa + äijät lentelee miten sattuu. Realismi on hyvin kaukana tästä pelistä. En suosittele ostamaan.

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Slidereillä on pystynyt aikaisemmissakin versioissa säätelemään niin että taklaukset eivät aina ole killereitä. Ainoastaan perstaklaus on slidereiden ulkopuolella. Turha mouruta paskaa elämää sen takia, vaikkakin on nähty että mihinkään ei olla koskaan tyytyväisiä, mutta silti myös peliä moittivat henkilöt pelaavat sitä jatkuvasti. Samat itkut löytyy jokaisen version topiceista.

ditrim

Jäsen
Peli muuttuu vielä kymmeniä kertoja. EA patchaa sitä mukaa kun jengi vinkuu foorumeilla ja YouTubessa. Hyvä näin.

Etukulma pysyi kivasti kiinni maalivahdeilla. Se lupaa hyvää. Ranteet ja lämyt upposivat paremmin takakulmaan. Lättysyöttö on laitettu todella buenoksi.

Valitettavasti vasemmassa yläkulmassa pelaaminen on edelleen yhtä tuskaa pelikellon takia.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
mutta silti myös peliä moittivat henkilöt pelaavat sitä jatkuvasti. Samat itkut löytyy jokaisen version topiceista.

Tämä johtuu aikalailla täysin siitä, ettei NHL:lle ole kilpailjaa. Itsekin ihmettelen miksi näin innoissani joka vuosi tilaan pelin, vaikka näitä bugeja riittää.

EA:n änäri tosin ollut aina se ainoa oikea, vaikka välillä näitä NHL Championship 2000- ja 2K-pelejä pelasinkin.

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Slidereillä on pystynyt aikaisemmissakin versioissa säätelemään niin että taklaukset eivät aina ole killereitä. Ainoastaan perstaklaus on slidereiden ulkopuolella. Turha mouruta paskaa elämää sen takia, vaikkakin on nähty että mihinkään ei olla koskaan tyytyväisiä, mutta silti myös peliä moittivat henkilöt pelaavat sitä jatkuvasti. Samat itkut löytyy jokaisen version topiceista.

Mutta miten toi menee onlinessa..siellä ei paljon sliderit hyödytä ilmeisesti? Antaahan se nyt oikeasti huonon kuvan tekijöiden jääkiekkotiedoista jos realismi karkaa käsistä esim. noiden taklauksien osalta..

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
EA SPORTS Hockey I.Q. ?

Pelasin illalla n. 2 tuntia putkeen käyttäen paikkalukitusta (position lock) ja sanoisin, että se paljon puhuttu uusi keinoäly ei tässä demoversiossa koske kuin vastustajaa. Omat joukkuekaverit pelaavat aivan samoin kuin NHL 12:ssa, varsinkin hyökkäyspäässä ja hyökkäyksiinlähdöissä. Pelasin siis kaksi ottelua/erää sentterinä, kuusi maalivahtina ja loput pakkina (rd).

Pakkina pelaaminen oli huomattavasti vaikeampaa kuin aiemmin, sen verran kömpelömpää on pelaajien liikkuminen. Liikkuminen ns. pienellä alueella on aika vaikeaa. Pelaaja tuntuu liukuvan koko ajan johonkin suuntaan ja käännökset ovat hitaita. Esim. hyökkäysalueella siniviivan tuntumassa liikkuminen aiheutti jatkuvaa päänvaivaa. No, kaipa siihenkin tottuu... (NHL 12:ssa pelaajan saa helposti jämähtämään paikalleen, kun painaa syötönkatkaisu-nappia (L1). Tuo temppu ei ole enää läheskään yhtä tehokas.)

Havaintoja maalivahtina pelaamisesta:
- oma joukkue ei tehnyt yhtään maalia (viisi peliä LA:lla ja yksi NJ:llä).
- kerran päästiin ylivoimalle, joka hupenikin täysin keskialueella kurvailemiseen. No, heitti joku kyllä pitkän päätyyn, mutta ei puhettakaan mistään pelinrakentamisesta tai maalipaikkojen saamisesta. Vastustajan ylivoima olikin sitten jo aivan erinäköistä. Hakivat Gretzky-tyylisesti päädystä onetimeria kaarella päivystäneelle hyökkääjälle. Kuvio toimikin kahdesti, mutta sain onneksi molemmat laukaukset torjuttua.
- lähes poikkeuksetta se vastustaja, joka kiekon toi siniviivan yli, myös päätti hyökkäyksen laukaukseen. Ei tarvinnut pelätä jatkuvia onetimer-maaleja maalinkulmalta, kuten NHL 12:ssa. Tavallaan kyllä aika tylsää, ettei vastustaja paljoa syötellyt.
- torjuntatyöskentely on helpompaa kuin aiemmin, koska maalivahdeilla on niin nopeat refleksit. Jos sijoittuu oikein ja putoaa jäihin vastustajan laukoessa, niin räpylä ja patjat kyllä liikkuu aivan aivan uskomattoman sähäkästi. Maalivahti tosin liukuu helposti pois alueeltaan. Siis jos liikut sivuttaissuunnassa ja teet samalla torjunnan, niin molari liukuu patjoillaan aika mukavasti. Aiheutti kyllä pientä paniikkia välillä. :)
- pakeilla oli yhä se ihmeellinen taipumus, että välillä luistellaan kiekon kanssa suoraan omaa maalivahtia kohti tai kaarretaan aivan maalivahdin nenän edestä. Myös muutamia järkyttäviä hasardi-syöttöjä joutui todistamaan.

En siis usko, että tämä demo on kovinkaan valmis paketti. Olisihan se aika typerää, jos esim. Be a Pro -moodissa omat joukkuekaverit pelaavat vanhalla keinoälyllä ja vastustajat ovat periaatteessa kaikessa parempia. Maalivahtina pelaaminenkin olisi aika turhauttavaa, ellei antaisi omalle joukkueelle slaidereilla erilaisia etuja...

(edit. kirjoitusvirheitä)

Viimeksi muokattu:

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Ihan hirveä peli. Jää hyllyyn.

Pikaisen testin perusteella pelaajat luistelee etu- ja takaperin yhtä nopeasti. Kenttä on yhä liian iso pelinopeuteen nähden, mikä johtaa intensiteetin puutteeseen. Eikä vieläkään pysty luisteleen (deke) harhautuksen aikana.

Kaksi jälkimmäistä on taas niin perustavanlaatuisia puutteita/virheitä, ettei niitä tulla enää korjaamaan.

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Etukulma pysyi kivasti kiinni maalivahdeilla. Se lupaa hyvää. Ranteet ja lämyt upposivat paremmin takakulmaan. Lättysyöttö on laitettu todella buenoksi.

No ei todellakaan pysy. Sinne se uppoaa kuin vanhaan mummoon, tekoäly painaa superstaralla 80 prosenttia maaleistaan etukulmasta, etenkin Simon Gagne on tehnyt jo Martysta nartun meikäläisen peleissä.

Vastapainona onetimerit eivät uppoa, oikeastaan mistään tai millään. Ja tämä ei johdu puolustamisesta, mulla ei ole mitään ongelmaa löytää syöttölinjaa koska olen jo NHL12 pelannut niin että tekoälyn syötönkatkot ovat täysillä. Koomisinta on se, että kaksi NHL-miestä eivät saa 2-0 -hyökkäyksestä maalia junnuveskaria vastaan, ei sitten millään. Noh, onneksi voi aina nostaa tylsästi siihen etuyläkulmaan.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Toiset moittivat kun jokainen onetimer menee ja toiset kun ei mene mistään. Demoversion perusteella ei pysty paljon juuta eikä jaata sanomaan, siis kun lukee muiden kommentteja. Arviot riippuvat paljon siitä millä tasolla pelataan, mitä ominaisuuksia pelissä arvostaa, miltä muutokset pelissä vaikuttavat, tykkääkö enemmän arcade vai simulaatio kiekosta, miten muutamat matsit (erät) ovat päättyneet jne.

Slidereillahan pystyy paljon peliä säätämään. NHL 12 perusasetuksilla oli ihan eri peli mitä hiotuilla säädöillä.

Mielestäni taas demo oli positiivinen kokemus. Pidin tuosta luistelun muutoksesta.

ditrim

Jäsen
No ei todellakaan pysy. Sinne se uppoaa kuin vanhaan mummoon, tekoäly painaa superstaralla 80 prosenttia maaleistaan etukulmasta, etenkin Simon Gagne on tehnyt jo Martysta nartun meikäläisen peleissä.

Vastapainona onetimerit eivät uppoa, oikeastaan mistään tai millään. Ja tämä ei johdu puolustamisesta, mulla ei ole mitään ongelmaa löytää syöttölinjaa koska olen jo NHL12 pelannut niin että tekoälyn syötönkatkot ovat täysillä. Koomisinta on se, että kaksi NHL-miestä eivät saa 2-0 -hyökkäyksestä maalia junnuveskaria vastaan, ei sitten millään. Noh, onneksi voi aina nostaa tylsästi siihen etuyläkulmaan.

No ei se haittaa mua jos botti painaa etukulmamaaleja. Tärkeintä olis ettei se olisi ihmiselle niin helppoa kuin mitä se oli viime versiossa. Olen pelaillut pro-tasolla, joten ei ole kone vielä päässyt oikein maalien makuun.

Perinteinen takatolppamaali ja muut onetimerit ei kyllä vielä uppoa, mutta EA patchaa ne kuntoon vielä.

Takaperinluistelu ärsyttää kun sillä saa free skatessa 9 kertaa kymmenestä maalin.

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Olipas miellyttävä kokemus tämä demo. Tuntuu kuin tämä olisi juuri minulle räätälöity, kun onetimereiden parhain terä on viety ja kaiken maailman yliketterä kiekon kanssa pyöriminen on tehty hankalaksi. Puolustaminen on alkuunsa hankalaa ja mies meinaakin hukkua joka kerta, kun lähtee niittiä hakemaan. Suorat vedot uppoavat hyvin, mutta tuon helvetin kärkirystyn, joka lähtee kämmen puolen tarkkuudella ja voimalla, olisivat saaneet vihdoinkin poistaa.

Hutista löytyi ilmeisesti bugi, kun pistin Corey Perrylle kaksi +4 SKT-korttia, niin toinen niistä vain nosti luistelua neljällä ja toinen hävisi johonkin bittiavaruuteen. Lähtötilanne luistelun osalta taisi olla 85 ja parannusten jälkeen se jäi vain lukemaan 89.

Yleensä ekalla kerralla, kun demossa koittaa Huttiin mennä, niin peli heittää avauspakan aukaisun jälkeen pois Hutista, koska yhteys EA:n servereihin muka katkeaa.

Olikos viime vuonna niin, että demo oli tehty beta-version pohjalta?

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muistakaahan nyt kuitenkin, että kyseessä on vielä demo pelistä. Eiköhän niitä parannuksiakin vielä tule ennen julkaisua. Muistelisin, että myöskin viime vuonna esim. juuri nuo taklaukset olivat sellaisia, että pienimmästäkin hipaisusta kaveri lensi kaaressa. Päivityksissä niitä sitten korjailtiin.
Kyllä niitä vikoja löytyy varmastikin vielä julkaisun jälkeenkin. Itse ainakin haluan pelata peliä kunnolla julkaisun jälkeen, minkä jälkeen teen lopullisen päätöksen, että jääkö peli hyllyyn pölyttymään.

Schadowan

Jäsen
Ihan hirveä peli. Jää hyllyyn.

Pikaisen testin perusteella pelaajat luistelee etu- ja takaperin yhtä nopeasti. Kenttä on yhä liian iso pelinopeuteen nähden, mikä johtaa intensiteetin puutteeseen. Eikä vieläkään pysty luisteleen (deke) harhautuksen aikana.

Kaksi jälkimmäistä on taas niin perustavanlaatuisia puutteita/virheitä, ettei niitä tulla enää korjaamaan.

Olen kateellinen tällaisesta asenteesta. Itseäkin peli vituttaa suurelta osin, mutta pakko joku lätkäpeli on silti omistaa. Nyt kun muita vaihtoehtoja ei ole niin EA:n NHL13 on pakko-ostos, oli se sitten kuinka paska tahansa. NHL12 pelaaminen tuo tällä hetkellä oksennusrefleksin suuhun, joten siihen ei valitettavasti voi enää koskea.

Nopeat plussat ja miinukset demosta
+ True broadcast camera
+ Luistelu (varauksin)
+ Grafiikat/presentaatio
+ Lättynappi ehkä hivenen parempi kuin NHL12:ssa
+ AI ehkä vähän parempi kuin NHL12:ssa.. ehkä.
+ Hyökkäyspäässä kiekon pyörittäminen (Sedin-cycle) tuntuu ihan fiksulta tavalta hallita kiekkoa, vihdoin.

+/- Superstar-mode on viime vuoden pro/allstar tasoa. Voi olla hyväkin juttu.
+/- Crosscreaset/onetimerit on vissiin eliminoitu kokonaan tässä pelissä.

- Kiekon fysiikka edelleen lapsen kengissä. Tämä on suurin ongelma koko pelisarjassa. Tekee kaikesta hyvin ennalta-arvattavaa.
- Syötöt edelleen täyttä kuraa, kiekko menee raiteita pitkin jne jne
- Veskarit välillä yliluonnollisia ja välillä aivottomia.
- Pakeilla (esim scuderi, martinez.. kuka tahansa) pystyy vetämään coast-to-coasteja jatkuvasti, aivan raivostuttavaa.
- AI:n "viisikkopuolustus" on olematon
- Takaperin luistelu, voi helvetti sentään
- Pelaajien lähtönopeus on olematon ja täyteen vauhtiin pääseminen tapahtuu täysin epäluonnollisesti.. Eli ensin lähdetään madellen liikkelle, ja yhtäkkiä pelaaja saa nitrot alle ja luistelee älytöntä vauhtia.
- Taklaukset jopa epäluonnollisempia kuin parissa edellisessä versiossa.. miten se on edes mahdollista?
- Samat selostajat jo kuudetta vuotta putkeen
- Vastustaja-AI dumppaa kiekkoa koko ajan.
- AI pystyy edelleen sitomaan sinut laitaan, vaikka olisit täydessä vauhdissa. Erittäin räikeä "bugi", joka on jo vissiin neljättä vuotta mukana. Muutenkin boardplayn voisi päivittää.
- Suurin osa viivavedoista jää pelaajaruuhkaan.

Että joo, online-pelejä odotellessa...

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Taidan ruveta pelaamaan vaikka Fifaa, ei sitä nyt ihan kaikkeen kuraan viittisi rahojaan työntää. Huutonaurua tuolle "paskat housussa"-kiihdytykselle, näyttää tosi hienolta tuo honkkelointi. :D

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Olen kateellinen tällaisesta asenteesta.

Älä suotta. Olen itsekin kahlannut NHL08-12 vanhemmista PC:n NHL:stä puhumattakaan. Nyt vaan tuli mitta täyteen ja aion vaihtaa FIFAan. Päätöstä on auttanut sekin, ettei online-liigapelaajia enää tahdo olla, vaan kaikki pelaa jotain EASHL:ää, mikä ei itseäni kiinnosta. Pelaan sitten "oikeaa" kiekkoa, jos haluan sen tyylistä hupia.

Jotenkin tästä NHL-räpellyksestä paistaa läpi se, että tuottajana on intialaistaustainen sälli. Eihän sillä pakosti ole mitään tekemistä asian kanssa, mutta kuitenkin. Nyplätään jotain pikkujuttuja, kun perusta on jo persiillään. Rahastuksellakin on rajansa.

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuodesta toiseen kitistään kun ei mitään suuria uudistuksia tule ja sitten kuin viimein luistelu uudistetaan, niin kukaan ei tykkää. En väitä että tämä NHL13 on nyt hienointa urheilusimulaatiota koskaan, en todellakaan. Mutta mun mielestä peliin on nyt tullut kaivattua nopeutta. Jää elementtinä on saatu paremmin toteutettua kuin ennen. Tykkään siitä, että pitää opetella pelaamaan uudestaan, vaikka näppäimet on pysynyt lähes muuttumattomana. Varmaan kun tätäkin hiotaan pari vuotta, bugitkin saadaan hiottua pois. Eipä oo moneen vuoteen jäänyt NHL-demosta näin hyvät fiilikset. Ja muistakaa että joka vuosi on tullut näitä tuner-päivityksiä jotka tekee ainakin online-peleistä siedettävimpiä. Yksinpeleihin on onneksi sliderit.

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Nitinä ja Kitinä on aika perusteltua, kun NHL:n uudistuksista suurin osa on sitä luokkaa jotka pitäisi korjata patchilla eikä uudella pelillä täyteen hintaan. Tai sitten mainostetaan asioita uutuuksina, jotka ovat välillä olleet pois.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Itse kitisen myös luistelusta. Ihan hienoa että tämä uusi spurtti-moodi otettiin peliin, mutta sitä pitäisi järkevöittää esim. jollain tietyllä arvolla aivan välittömästi. Onneksi en ole ainoa jota ärsyttää kun nämä kaikenmaailman gregzanonit ja jefffingerit polkee omasta päästä coast-to-coastin. Lisäksi takaperinluistelu on kyllä hieman epäonnistunut, vaikka tuon haluan nähdä vielä itse kokoversiossa kunnolla.

Plussia ja miinuksia sitten omalta puolelta:

+ Pelitemmon hidastuminen. Osa ei tästä pidä, osa pitää ja itse kuulun jälkimmäiseen joukkoon. Aiemmissa änäreissä PC:llä tuo hidas luistelu ärsytti, kun kone sai aina ukon kiinni ja kiekon pois.

+ Uudentyyppinen menu, uusia elementtejä pelianimaatioihin ja uusiä elementtejä selostukseen. Edes jotain vihdoin, joka erottaa peliä edes vähän edeltäjistään.

+ NHL-Moments. Tälläistä moodia olen änäriin odottanut jo pitkään, yksinkertaisesti huikeaa. Fifassa näiden pelaaminen on kivaa puuhaa.

+ Tietokneen muuttunut tekoäly. Tämä muuttui ainakin siis vastuksen puolelta, hyvä niin. Tuntuu kuin eri peliä pelaisi. Paikkalukolla en vielä ole pelannut, joten en itse osaa sanoa miten oma puoli pelaa koneen ohjaamana. Tähän asti esim. BAP maalivahtina on tuottanut vain ja ainoastaan tuskaa ja vitututa tuon tekoälyn vuoksi.

+ HUT:n muutokset tyydyttävät ainakin osittain. Nähtäväksi jää onko search-toiminto edelleen yhtä puutteellinen (ei esim. voi hakea tiettyä pelaajaa/treenikorttia). Uusi liittymä/kenttien vaihto haki hetken itseään, mutta kun tuohon tottui, niin tuohan on loistavan simppeli.

+ Maalivahdit. Parantuneet esim. suoraan syötöstä-vetojen osalta. Hyvä niin.

+ Puolustuspelin paraneminen. Pokecheck toimii järkevämmin, eikä aina vaan ns. sinnepäin, josta tulee usein paskalla arvolla jäähy. Muutenkin kiekon pois pelaaminen tuntuu järkevämmältä.

Miinukset:

- Maalivahdit: Parantuneet osittain liikaakin. Realielämässä yksikään vahti ei tee noin paljoa "epätoivotorjuntoja", kuin tämä peli antaa olettaa.

- Mailan hakkaaminen käsistä. Tämä vitutti jo NHL12-pelissä, vituttaa näemmä edelleen. Mailaa saa siis surutta hakata kädestä pois, vaikka olisi hakatulla hyökkäys kesken ja tästä ei tule jäähyä, ellei maila katkea. Ei näin perkele!

- Luistelu. Tätä perustelinkin jo ylempänä.

- Bugit. Aikalailla joka pelistä näitä löytää, mutta silti aina vituttaa kun sellaisen löytää. Tällä kertaa tuo HUT:ssa ollut treenikorttien lisäys yli 90-arvoiselle tilastolle, josta puhuin jo aiemmin.

- Konepelaajan syötönvastaanotto. Edelleenkään pelaaja jolle syötät, ei osaa ottaa kiekkoa lapaan jos syöttö on vähänkin liian kova. Tämä oli jo NHL12-pelissä, joten ei näin EA.

Siinä nyt noita. Lisää tulee kun itse peli saapuu parin viikon päästä tarkalleen (Season Ticket-versio). Näitä valituksia kannattaa ihmiset sitten pistää suoraan EA:lle. Itse pyysivät niitä siinä livestriimissä. Pelkkä tänne valittaminen/kehuminen ei auta ketään.

Itse olen vasta ilmoittanut tuon HUT-bugin EA:lle, mutta aion kyllä näitä pistää palautteena sinnepäin tässä viikonlopun aikana. Suosittelen muille samaa.

Viimeksi muokattu:

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Vähän ristiriitaiset fiilikset jäi demosta. Laitetaas omia plussia ja miinuksia.

+ Pelikatkot. Hyvä että ne kuluneet väli animaatiot heitettiin pois!
+ Vauhdikkaampaa peliä kuin ennen
+ Vedot, varsinkin rannarit, lähtee napakammin kuin ennen
+ Ei löydy (ainakaan vielä) 100% varmaa tapaa tehdä maalia, kuten esim NHL 12 sama läpiajo kikka uppos 9 kertaa kymmenestä

+/- Maalivahdit hyviä (liian hyviä?)
+/- One timerit eivät enää uppoa yhtä helposti
+/- Pokecheck (miten lie kirjoitetaan) toimii omasta mielestä paremmin kuin NHL 12:a
+/- Takaperin luistelu. Menee ehkä vähän överiksi

- Veskarit ylijumalia välillä
- Varmatkaan paikat eivät välillä uppoa
- Taklaukset. Mitä vittua? Tänäänkin kun pelasin, sain jäähyn siitä että vastustajan pelaaja hipaisee omaa pelaajaa joka lentää kaksi metriä taaksepäin vastustajan veskarin jalkoihin ja siitä 2min maalivahdin häirintä. Ainiin, ja samalla tasoitin pelin 1-1 kun 4 sekuntia oli jäljellä. Mutta maaliahan ei tietysti hyväksytty vaikka veskari hädin tuskin liikahti
- Pelaajat ovat kömpelöitä ilman kiekkoa

Siinä nyt joitakin. Mutta uskon kyllä että peli muuttuu huomattavasti (etenkin taklaukset) lopulliseen versioon.

Pengu

Jäsen
Nyt on sitten laitettu peli ennakkotilaukseen. Todella odotan jo julkaisupäivää. Demo sai minut vakuuttuneeksi vaikka sun muita vikoja löytyy mutta eiköhän niitä parannella ennen julkaisua.

BigD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Nyt on sitten laitettu peli ennakkotilaukseen. Todella odotan jo julkaisupäivää. Demo sai minut vakuuttuneeksi vaikka sun muita vikoja löytyy mutta eiköhän niitä parannella ennen julkaisua.
Samma här. Pakko-ostoshan tää änäri on. Muita pelejä ei tule pahemmin pelailtua. Demo ei meikäläistä kyllä täysin vakuuttanut, mutta uskon myös, että varsinaiseen peliin saadaan viat ja bugit korjailtua. Ja kyllähän niitä päivityksiä sitten tulee vähän väliä.

En kyllä ymmärrä, että noita selostuksia ei saada vaihdettua sitten millään. Samaa paskaa Gary Thorne ja Bill? jauhanut monta vuotta. Mieluummin vaikka Saukkonen ja Juti sinne selostuskoppiin rillaamaan. Varmaan tässä uusimmassakin versiossa Gary ja Bill hehkuttaa sitä, kuinka Dallas on huikeasti vahvistunut Brad Richardsin tulon myötä :D Ei saatana kaveri ei oo pelannu enää pariin vuoteen Dallasissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy