Hieman pettynyt fiilis jäi käteen, koska AI tuntui noinkin helpolta. Aikaisempina vuosina ollut tässä vaiheessa suuria ongelmia jopa pro-tasolla. Takana on vielä parin kuukauden pelaamattomuus, mutta onlinessahan ne parhaat pelit pelataan.
Sama. Lyön demon tullessa perinteisesti superstar/hardcoren päälle ja katson mitä peli on syönyt. Kaksi peliä, kaksi voittoa. Aikaisemmissa demoissa ei tullut maalinteko kysymykseenkään, kun pelattiin pudotuspelejä ja tilanne oli tasan. Nyt tein molemmissa voittomaalin viime minuuteilla. Eikä oikeastaan missään vaiheessa tullut sellainen fiilis, että AI vie minua. En edes muista, oliko AI:n maaliaikeet lähelläkään onnistua.
Onneksi on sliderit. Joku tässä jo ihmetteli, kun ei jäähyjä tule. No ei oikein noilla slidereilla, sen verran alhaalla ovat vielä SS/HC -vaikeusasteella.
Pistetään vielä parit ranskikset:
- Molarit olivat nyt hyviä, jopa liiankin hyviä. Silti rasittava kiekonsulkemisanimaatio on vielä paikalla. Siitä tulee taas monta helppoa maalia.
- Luistelu-uudistus oli toimiva ja sen sisäisti nopeasti. Täydessä vauhdista jarruttaessa ei tunnu aina kaukalo riittävän.
- Edelliseen liittyen takaperinluistelua olisi syytä hillitä. Free skatessa Kopitarilla sai jos jonkinlaisia temppuja täydessä vauhdissa ilman pelkoa kiekon hukkaamisesta.
- Myös vedot olivat turhan tarkkoja täydestä vauhdista. Andy McDonaldilla HUTissa koitin tarkoituksella täydestä, sinne etuyläkköön se sujahti ohi Martyn. Pro-tasolla toki.
- Taklauspeli oli loogisempaa aikaisempaan superstaraan nähden. Nyt pikkumiehillä oli mahdollisuus horjuttaa vastustaja irti kiekosta.
- Oman jengin tekoälyjampat hoitivat hyvin hommiaan, eikä ainoa vaihtoehto ollut enää suora peruuttelu veskan syliin.
- Vastaavasti vastustaja tuntui tekevän ihme koomailuja. 2-2 -hyökkäyksessä painoton pakki hävisi johonkin kulmalipulle, yhden maalin pääsin iskemään takaovesta, kun maalinedustaa suojannut pakki jähmettyi niille sijoilleen.
- Paljon mainostettua vaikeampaa ylöstuontia ei näkynyt, kiekko laitaan vauhdissa olevalle ja spurtti alueelle.
- True broadcast oli ihan hieno kuvakulma, muttei pelattava. Kenttää näki vähän turhan kapealta, osa tilanteista tuli liikaa puun takaa. Overhead on edelleen ainoa oikea minulle.