Mainos

NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 360 756
  • 1 346

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Yksi juttu joka myös kaipaa parantelua, on pelaajien kunnianhimo. Se on ihan fucked up situation, kun voi roikottaa entistä ykkösvarausta 10 vuotta farmissa 500k palkalla ja uusia sopimuksen vuoden välein. Kai joku bust nyt oikeasti haluaa menestyä ja kokeilla josko ura lähtisi nousuun, sen sijaan että olisi farmissa jarruna.
Toinen on sitten se, että simuloidessa tietokone peluuttaa ketjuja ketjujen pelaajien arvojen keskiarvon mukaan. Jos ykkösketju on arvoiltaan 90-90-90 ja kakkosketju 91-91-91, peluuttaa kone kakkosketjua enemmän. Ja tämähän vituttaa varsinkin jos tarkoituksena on antaa jollekkin junnulle kolmosketjun minuutteja, ja se saakin nelosketjun minuutteja samaanaikaan kun joku vitun 82 arvoinen Jody Shelley pelaa niitä hänen aikojaan. Jotain logiikkaa, kai nyt sen verran voisi panostaa että ketjut pelaavat sillä tahdilla kuin haluan niiden pelaavan.
En myöskään panisi pahakseni, jos peliin palautettaisiin pelaajien ja toimiston valitukset, laajemmassa mittakaavassa toki. Muistan kun -08 pelissä sain maalivahdeilta viestejä, kun puolustus pelasi päin vittua. Taisi DiPietro pyytää jopa siirtoa muualle, ja jos en siirtänyt häntä niin pelit menivät hänelläkin penkin alle. Pientä painetta GM-modiin olisi hyvä saada, muuten on liian tylsää.
Niin ja ne valmentajat. Maddenissa voi palkata ja potkia pois valmentajia, sama tähän. Eikö se osoitakkin hyviä kykyjä, jos osaa potkia pois paskan valmentajan ja bongata vapaana olevan hyvän ja lupaavan OHL-koutsin.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
http://www.easports.com/nhl/news/article/presentation-overhaul-nhl-13
Vie EA:n sivuille

Uutta analyysia pelistä ja videota.

Todella hyvältähän tuo näyttää. Millohan demo ilmestyy?

Mutta maanantaina sitten kuukausi enää julkaisuun, tulisi jo!!

No enpa tieda. Kiekko on taas kuin liimattu esim. Mikko Koivun lapaan.

Onhan se tietysti kivaa nahda pelaajien hengitys ja areenoiden "Let's Make Some Noise" Power Strings, mutta eihan tuolla ole mitaan pelikokemuksen kanssa tekemista.
 

Lättymestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, GrIFK, John Scott
No enpa tieda. Kiekko on taas kuin liimattu esim. Mikko Koivun lapaan.

Sama. Hirveältä kuralta näyttää tuo kiekonkäsittely tässä pelissä. Mutta jospa sitten ensi änärissä keskityttäisiin kiekon fysiikkaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.


"Shadows have been completely redone this year as we’ve modeled the stadium lights after their real-world counterparts. What that means is that players can now cast shadows on other players on the ice, something that we’ve never had in the series before."

Hienoa että taas keskitytään olennaiseen päivityksessä, voi terve. Kuka helvetti seuraa edes sekunnin murto-osaa jotain pelaajan varjoa pelin aikana?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan se tietysti kivaa nahda pelaajien hengitys ja areenoiden "Let's Make Some Noise" Power Strings, mutta eihan tuolla ole mitaan pelikokemuksen kanssa tekemista.

Tuo pelaajien hengitys on itsellekin täysin turha juttu, mutta muuten tuollaiset pienet jutut itseä sytyttää todella kovasti. Nuo uudet hidastuskuvakulmat sekä realistisuuteen muutenkin pyrkivä presentaatio ovat sellaisia juttuja, joita offline-pelaajana toivonut useasti.

Muutenkin tuntuu, että EA on keskittynyt yllättävän paljon offlinepelaajiin tänä vuonna. Tai toki AI-pelaajat koskevat osaksi myös online-pelaajia, mutta Be A GM:ään ja Be A Pro:hon nämä ovat tärkeitä juttuja.

Selostajat saisivat vaan vaihtua pikkuhiljaa..
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No enpa tieda. Kiekko on taas kuin liimattu esim. Mikko Koivun lapaan.

Missäs vaiheessa sä Mikko Koivun tossa videossa näit? Ihan hieno toi video, kyllähän toi kiekko näyttää hieman liimautuneelta, mutta toivottavasti asetuksia säätämällä sitä saa aidommaksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Uutta analyysia pelistä ja videota.

Todella hyvältähän tuo näyttää. Millohan demo ilmestyy?

Mutta maanantaina sitten kuukausi enää julkaisuun, tulisi jo!!

Joo, hyvältä näyttää... Onhan se pakko-ostos.

Viimeisenä 3 vuotena demon julkaisupäivät ovat olleet 17.8-21.8. Joten eiköhän se niille tienoille nyttenkin osu.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Vaikuttaa kyllä todella hyvältä. Jos katsoin oikein, niin tuossa maalissa lopussa kiekko jopa liikkui lavassa?

Mitä?? Kiekon suunta muuttuu vaikka lähinnä lapa tai lustin ei osu siihen. Luisteluero tai luistelun merkitys on niin pieni ja mitätön asia pelin aikana verrattuna vaikkapa kiekon ja lavan väliseen fysiikkaan että en ymmärrä joiden hehkutuksia - taakseppäin on menty.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Luisteluero tai luistelun merkitys on niin pieni ja mitätön asia pelin aikana verrattuna vaikkapa kiekon ja lavan väliseen fysiikkaan että en ymmärrä joiden hehkutuksia - taakseppäin on menty.

Liioittelua väittää, että tuossa taaksepäin olisi menty. Tuollainen se "fysiikka" on ollut kaiken aikaa, kiekko on näennäisesti hienosti mukana, mutta hidastuksessa paljastuu juuri noita, että Versteegin maila iskeytyy rystylle vietäessä aina kiekon päälle epärealistisesti tai kiekko lähtee lavan mukana kuin siinä olisi siima kiinni. (YouTubea KHL:n All stars pelistä, Tarasenko antaa siimaa) Ja se on vain grafiikkaa, koodissa sitten kiekonfysiikka on mallinnettu jollain muulla tavalla, mikä EA:n tuntien on vain "kiekko on lavassa" tai "kiekko ei ole lavassa" -välimuotojen vaihtelua.

Pienen otantani mukaan vielä mikään joukkueurheilusta tehty peli ei kestä tuollaista pilkuntarkkaa tuijottelua hidastuksissa. NHL:ssä on vuodesta toiseen syötöt menneet luistinten ja mailojen läpi, NBA 2k-sarjassa korilla on aina niin paljon ruuhkaa, että väkisin jonkun käsi tai jalka sujahtaa vastustajan läpi tai sisään. Veikkaan, ettei konsolien laskentateho edes riittäisi siihen, että jokaisen pelaajan torsossa on niin paljon osumapisteitä, että tällaiset tilanteet olisi realistisen näköisesti mallinnettu. Tai sitten koodissa on vain niitä reikiä, joista nämä glithit tulevat.

Minulle nämä ovat ihan ok, kunhan nopeassa pelissä näyttää edes vähän loogiselta. Mutta se NHL:n kiekkofysiikassa hiertää, että kiekon menettäminen ja etenkin se kiekon lähtösuunta ja -nopeus ovat välillä lähes sattumanvaraisia. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun on käynyt kulmassa laitasidonnassa kolmantena miehenä seitinohuesti tökkäämässä kiekkoa, peliväline kimpoaakin miljoonaa fysiikan lakin vastaisesti "ylikulmaan" siniviivalle ja juuri sellaiselle pelaajalle, jolla on suora väylä maalille. Yleensä tämä tapahtuu juuri siinä "momentum-hetkessä", jota siis NHL-sarjassa ei tekijöiden mukaan ole. Ja yleensä vielä tuntuu, että ylipäätään lähes jokaisessa menetyksessä kiekko menee kuin syöttö aina jollekin pelaajalle, oli sitten kiekko lähtenyt tökkäyksessä tai taklauksessa. Onneksi nyt ainakin näytti "defensive gameplay" -pätkässä, että kiekko voi lähteä lavasta myös kulmaan tai täysin tyhjälle jäälle. Tai sitten kiekko vain jatkaa liikettään, jos kiekollinen on taklattu pois kiekosta. Tärkeä seikka jo pelin virtauksenkin vuoksi, ei kiekko voi aina olla jonkun hallussa tai menossa jollekin.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jotenkin on mennyt usko koko pelisarjaan. Ei ole kilpailevaa peliä, niin EA käyttää sen kyllä aina hienosti hyväkseen ja tekee minimaalisia uudistuksia. Nyt toivottavasti en sorru ostamaan, koska luulen, että pettymys olisi taas kova. Toki kai sen ison harppauksen jossain vaiheessa pitää tulla.
 

Chipa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura ja New York Rangers
Omasta hyllystä löytyy änäreistä 98, 01, 03 ja 05-kaikki nykypäivään sekä NHL 13 on jo heinäkuussa laitettu tilaukseen.

NHL 12 sisälsi erilaisia bugeja mm. omiin musiikkeihin liittyen, mitä ei aiemmissa peleissä ollut. Peli ei omasta mielestäni poikennut 11:sta juuri paljoakaan, jos mitenkään. Silti sitä tuli pelattua enemmän kuin yhtäkään toista peliä, koskaan. Ja myös kaverit, puolitutut ym. hankkivat pelin, vaikkei se tarjoakaan hirveästi merkittäviä uudistuksia edelliseen peliin verrattuna.

NHL on ainakin täällä ilmiö ja eräänlainen kulttipelisarja joka aina sytyttää ja tulee hommattua, ellei sitten se viime vuoden laitos ole vielä kulutuksessa. Itse odotan erittäin kovasti syyskuun 13. päivää, jolloin sen pitäisi postiluukusta pudota.

Mutta tänä vuonna, NHL 13 sisältää oikeasti merkittäviä uudistuksia! GM-connected, True Performance Skating, GM-Brain ja Hockey I.Q kuulostavat oikeasti sisällöltään todella, todella mielenkiintoisilta. Tuota "kiekko on lavassa kuin magneetti" kritisoidaan joka vuosi, mutta henkilökohtaisesti se ei hirveästi häiritse. Vaikka se ei vastaakaan täysin realistista jääkiekkoa, niin ei se pelattavuudessa kovin paljoa haittaa, kun saa sen kiekon kuitenkin riistettyä sohimalla(R1) tai nostamalla kaverin lapaa(X).

Syyskuun kolmattatoista odotellessa!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
L

Pienen otantani mukaan vielä mikään joukkueurheilusta tehty peli ei kestä tuollaista pilkuntarkkaa tuijottelua hidastuksissa. NHL:ssä on vuodesta toiseen syötöt menneet luistinten ja mailojen läpi, NBA 2k-sarjassa korilla on aina niin paljon ruuhkaa, että väkisin jonkun käsi tai jalka sujahtaa vastustajan läpi tai sisään. Veikkaan, ettei konsolien laskentateho edes riittäisi siihen, että jokaisen pelaajan torsossa on niin paljon osumapisteitä, että tällaiset tilanteet olisi realistisen näköisesti mallinnettu. Tai sitten koodissa on vain niitä reikiä, joista nämä glithit tulevat.

(Jossain määrin) tästä oli jossain tekijöiden haastattelussa puhe. Eli sain sen käsityksen, että mailan liikkuminen jalkojen läpi on edelleen mahdollista ja tietoinen ratkaisu.

Samassa haastattelussa oli paljon puhetta siitä, että joitain valintoja pitää tehdä realismin ja pelituntuman välillä. EA:n idea on ainakin ollut se, että pelikokemuksesta tulisi tulla mahdollisimman hyvä tuntumaltaan, eli en usko merkittävää uudistusta kiekon fysiikkaan siinä mielessä että se karkailee lavasta jos ei muista siirtää lapaa sen eteen ennenkuin pelimoottori saa jotain isompaa päivitystä. Hassultahan tuossa videossa se "siima kiekossa" näyttää varsinkin hidastuksessa, mutta toisaalta a. kyse on kehitysvaiheessa olevasta pelistä ja b. tämäkään versio ei ota mitään isoa harppausta eteenpäin, enkä sitä oikeastaan odottanutkaan mutta ostan silti.

Peli tulee todennäköisesti taas kerran aika puolivalmiina kuluttajille, että jollain patchilla sitten korjaillaan jotain räikeimpiä mogia.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ja se on vain grafiikkaa, koodissa sitten kiekonfysiikka on mallinnettu jollain muulla tavalla, mikä EA:n tuntien on vain "kiekko on lavassa" tai "kiekko ei ole lavassa" -välimuotojen vaihtelua

Tästä muuten FIFA:n suhteen oli viime vuoden(vai oliko toissa) version kanssa juuri puhetta. Eli aiemmin oli ollut niin että kiekko joko on (jonkun)pelaajan hallussa tai sitten se ei ole. Mutta sitten olivat muuttaneet moottoria fysiikkapohjaiseksi, niin että aikaisempien kaksinkamppailu muotojen ollessa 3(eli pallo on pelaajalla a tai pelaajalla b tai ei vielä kummallakaan), uuteen versioon sitten saivat noita vaihtoehtoja kymmeniä. Vieläkään pallo ei kauheasti ole karkaillut, mutta kyllä monipuolisuus on selvästi lisääntynyt. Nyt uusimmassa versiossa pitäisi jo muuttua vielä enemmän ensimmäinen kosketuskin.

FIFA:sta on jo nyt kokoajan NHL ottanut mallia(sanoneet sen suoraankin), niin toivotaan että ottavat kiekon elämisestä lisää mallia.

Seuraava merkittävä kehitysaskel tulisi olla kiekon oma liike joka reagoisi täysin itsenäisellä fysiikalla siihen miten mailat, luistimet, jne. osuvat siihen, joka tilanteessa. Katsotaan milloin tähän päästään ehkä NHL 14 tai 15 voisi olla jo ensiaskel...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
NHL 13 Demo boxille 21.8 ja PS3:lle 22.8. Sanoo EA Sports Gamescon-messujen pressikonfrenssissa klo 17.23
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Huuuuge announcement tulee vielä tämän illan aikana. Se ainakin varmistui, että goal celebrationit on otettu pois NHL13:sta. Aika sama itselle, mutta varmaan on jengiä, jotka eivät tästä muutoksesta tykkää.

Lapset ja lapsenmieliset. Itse rämpytän aina x:ää tein maalin kuin maalin, turhia nuo tuuletukset.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi on otettu tuo tuulettelu pois. Näyttikin todella järkevältä, kun pelaajat liukuivat vatsallaan jäätä pitkin..

Demoon nyt viikko. Vielä en mistään ole ennakkotilannut. Ensi viikolla saatan sortua, jos demo vaikuttaa hyvältä.
 

Eskelarit

Jäsen
Ihan eri mieltä. Vituttaa kun ei saa enää tuulettaa, mä oon ainakin niin lapsellinen että tuuletan aina (ellei olla häviöllä suurinumeroisesti) kun teen maalin, mun mielestä on kiva pakilta kiekon varastettuaan ja maalin tehtyään jahdata pakkia ja osotella sen selkään muutaman kerran.

Tai kun kiekko on pomppinut kolmen perseen kautta maaliin niin painaa kolmiota ja ns. hieroa vielä suolaa haavoihin. En mä tiedä, mitäköhän haittaa niistä oli, kai EA on keksinyt jotain vitun mullistavaa.

En oikeasti ymmärrä EA:ta useinkaan, enkä uudistuksia, mutta silti tätäkin versiota on ~ 2000 ottelua pelattuna kun lasketaan kaikki pelimuodot mukaan..

Ja huge announcement lienee joku helvetin legendajuttu, huooooh!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Hyvä, että ottavat tuulettelut pois. Se ominaisuus on kuitenkin suunnattu lapsille ja retardeille.

Ja edellämainituista puheenollen, joku juokseva aika olisi kiva siihen HUT-matsien alkuvalikoihin, kun runkkarit, jotka eivät uskalla pelata jäävät odottelemaan, että toinen lähtisi pois.
 

ipaz

Jäsen
Alkaa NHL-sarjakin sisältämään jo sen verran paljon eri pelimoodiversioita, ettei EA millään pysty kaikkia faneja näiden pohjalta pitämään tyytyväisinä / tekemään noista vaihtoehdoista sellaisia että ne toimisi "täydellisesti".

Itselleni tärkein moodi on Be a GM ja todellakin toivon, että siihen on keskitytty NHL13:ssa. Pelaajien kehitys ja kehittäminen, valmentajien palkkaus (eri tyylisuunnat valmentamisessa), treidiehdotukset (= jos haluat jonkun pelaajan, niin vihulaisen GM kertoo sinulle hinnan millä lähtee) jne...

HUTtia tai muita verkkopeliversioita en itse pelaa, joten ne on mulle ihan sama miten toimivat. Mutta joku mukava kisailu tuossa pelissä olisi hieno olla, jolla saisi vaikkapa palkinnoksi avattua vanhoja legendaarisia joukkueita joilla sitten verrata vaikka että miten kovia power forwardeja ne Clark Gillies tai Cam Neely olivatkaan.

Ja sitten yksi suunnattomasti kolmessa viime versiossa ärsyttänyt asia, eli Free Agent-listan selaaminen. Eikö siihen nyt hyvänen aika saa tehtyä jotain järjestely-ominaisuutta? Ei luulisi olevan liian hankalaa koodata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös