Suurin ongelma tuossa takaperin veivaamisessa tuntuisi olevan se, että jotenkin näyttäisi että siinä unohdetaan se toinen mainostettu iso juttu luistelumoottorissa, eli momentum. Niin kauan kun eteenpäin mennään, liike-energia vie käännökset pitkäksi sun muuta, mutta perseen kääntäminen menosuuntaan tuntuu tipauttavan sen kokonaan pois.
Muutoin peli on taas kerran pienen pykälän mielenkiintoisemman näköinen kuin edellisen vuoden painos ja taas kerran tulee rahaa iskettyä pöytään, turha sitä on itseään koittaa huijata. GM Connected on varmasti monille hieno lisä peliin, mutta itse olisin ennemmin nähnyt Be a GM-pelimuodon hiottuna huippuunsa ennenkuin lähdetään hieromaan kasaan jotain uutta pelimuotoa, joka ei kuitenkaan toimi vielä pariin vuoteen "mutta saatiinpahan se jo nyt mukaan."
Be a GM:n tekoälyyn olisi kovastikin hyviä muutoksia luvassa, mutta niinhän niitä oli viime vuonnakin ja samaa paskaa se oli aiemmankin kanssa. Samoin kehtaan veikata, että ensimmäisen ~150 pelin jälkeen tuo AI on tavalla tai toisella solmussa ja GM-uransa voi taas kerran unohtaa seuraavaa vuotta odotellessa. Be a Pro:sta ei taas vastaavasti olla kerrottu mitään (tai sitten on mennyt pahasti ohi), joten sinne ei sitten ilmeisesti ole myöskään tehty mitään.
Viimeisimpänä hienona uutuutena esitelty AI:n puolustus jää sitten ihan itse koettavaksi. Vaikka tässä vaiheessa näyttäisi siltä, että siellä otetaan viimeinkin poikkisyötöt pois ja siniviivan yli ei tulla suoralla luistelulla joka kerta, olen asian suhteen hieman epäileväinen. AI tuskin osaa sopeutua pelaajan tekemisiin millään tavalla, vaikka sitäkin on toitotettu ties kuinka monta vuotta. Näin ollen niitä muutamaa pelitapaa varten löytynee tarvittavat kikat ensimmäisen muutaman kymmenen pelin aikana ja sen jälkeen pelaaminen on vain sitä samaa koneellista suorittamista kuin ennenkin.
Negatiivisen oloisesta viestistä huolimatta odotukset uuden ja taas vähän paremman NHL:n puolesta ovat kovat. Eiköhän se ennakkotilaus lähde paikalliseen puljuun tuossa loppukuusta viimeistään.