NHL 13 (xbox360 & ps3)

• 360 466
  • 1 346

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Uutta traileria tulee koskien syöttö- ja puolustuspelaamista. Loistavalta se taas näyttää. Nyt ei enää tule EASHL:ssä pärjäämään ne jengit jotka hakee niitä maalinkulmalta toiselle syöttöjä kolmen pelaajan lävitse, joten mikäs sen parempaa.

Itselle ei jäänyt tosta trailerista mitään muuta mieleen kuin se, että taklaat kellä vaan ketä vaan niin taklattava lentää ja oikeen kunnolla ja vielä epäaidosti lähes aina. Pitää vaan toivoo, että asetukset ovat tolla kaksikolla joka tossa pelaa perseellään ja niitä voi säädellä, ettei koko ajan porukkaa lentäis.

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselle ei jäänyt tosta trailerista mitään muuta mieleen kuin se, että taklaat kellä vaan ketä vaan niin taklattava lentää ja oikeen kunnolla ja vielä epäaidosti lähes aina. Pitää vaan toivoo, että asetukset ovat tolla kaksikolla joka tossa pelaa perseellään ja niitä voi säädellä, ettei koko ajan porukkaa lentäis.

Tuo pisti itselläkin silmään. Onneksi offlinessa on sliderit niin pääsee säätämään tuotakin, näyttää nimittäin harvinaisen typerältä.

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Uutta traileria tulee koskien syöttö- ja puolustuspelaamista. Loistavalta se taas näyttää. Nyt ei enää tule EASHL:ssä pärjäämään ne jengit jotka hakee niitä maalinkulmalta toiselle syöttöjä kolmen pelaajan lävitse, joten mikäs sen parempaa.

youtube.com

Njaa...itse en nähnyt tuossa mitään ihmeellistä. Jatkuvaa takaperin luistelua ja ukot lentelee. Taitaa jäädä väliin tämä vuosikerta. Toki nyt demoa pitää ensin kokeilla ja sitten tehdä lopullinen tuomio, mutta eipä tuossa varmaan ole mitään mitä ei olisi voitu tehdä jo 5 vuotta sitten. Bisnes on bisnestä toki, ja se on helppo vuodesta toiseen tehdä näennäisiä uudistuksia kun ei kilpailua ole. Toivon mukaan ensi vuonna uuden konsolisukupolven myötä homma muuttuu...

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-

Nimenomaan..näyttää ihan naurettavalta ja kyllä sen pelin pitää olla kunnossa ilman mitään asetuksien säätelyitä..

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nimenomaan..näyttää ihan naurettavalta ja kyllä sen pelin pitää olla kunnossa ilman mitään asetuksien säätelyitä..

Nimenomaan, mutta kun se ei koskaan tähän päivään mennessä ole ollut. Viime änärissä homma näytti juuri tuolta samalta mitä tossa videossa, että tyypit lensivät jatkuvasti ja ihan ihme kaarissa vielä. Asetuksien avulla sain hieman hillittyä tätä, mutten kokonaan. Vielä asetuksien jälkeenkin välillä joutui päätä pyörittelemään kun Saku Koivu pommitti Charan ihan pinoon. Mutta kuten sanoin niin hieman se auttoi, mutta ei tarpeeksi.

Schadowan

Jäsen
Videossa kaksi kohtaa osuvat silmään: 2:57 ja 3:14.

Mitä ihmettä taas? Realistisempi luistelumoottori?

Nyt pitää vain toivoa, että EA laittaa tuon takaperin luistelun jotenkin ruotuun, koska nuo käännökset/pysähdykset näyttävät niin arcadelta kuin vain voi.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Näen silmissäni jo esittelyvideon NHL14-pelistä, jossa selitellään miksi NHL13-pelin luistelumoottori oli heikko ja tähän versioon sitä on paranneltu näin ja näin.

Erittäin samaa mieltä arcademaisuudesta, nyt kun noita videoita on enemmän katsellut.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Nyt kun katselin tuon videon, niin aloin miettimään että mikä siinä on se ongelma. Tajusin sitten että sehän on se että, koska EA:n kiekossa kiekko liimantuu aina kiekollisen pelaajan lapaan, voidaan tehdä noita asioita tuolla tyylillä. Eli oikeastikkin luisteluun voisi kyllä lähteä noin, mutta kiekko ei vaan pysyisi mukana. Ongelma on siis enemmänkin koko pelin pelimekaniikassa, ei pelkästään luistelumekaniikassa. Tuo asiahan vaikuttaa kaikkeen muuhunkin. Kiekon riistämiseen, kiekon hallintaan tiukoissa käännöksissä, pienessä tilassa, jne. Niin kauan kun kiekko on aina liimattuna sen yhden tietyn pelaajan lapaan ongelma jatkuu.

Teloch

Jäsen
Suurin ongelma tuossa takaperin veivaamisessa tuntuisi olevan se, että jotenkin näyttäisi että siinä unohdetaan se toinen mainostettu iso juttu luistelumoottorissa, eli momentum. Niin kauan kun eteenpäin mennään, liike-energia vie käännökset pitkäksi sun muuta, mutta perseen kääntäminen menosuuntaan tuntuu tipauttavan sen kokonaan pois.

Muutoin peli on taas kerran pienen pykälän mielenkiintoisemman näköinen kuin edellisen vuoden painos ja taas kerran tulee rahaa iskettyä pöytään, turha sitä on itseään koittaa huijata. GM Connected on varmasti monille hieno lisä peliin, mutta itse olisin ennemmin nähnyt Be a GM-pelimuodon hiottuna huippuunsa ennenkuin lähdetään hieromaan kasaan jotain uutta pelimuotoa, joka ei kuitenkaan toimi vielä pariin vuoteen "mutta saatiinpahan se jo nyt mukaan."

Be a GM:n tekoälyyn olisi kovastikin hyviä muutoksia luvassa, mutta niinhän niitä oli viime vuonnakin ja samaa paskaa se oli aiemmankin kanssa. Samoin kehtaan veikata, että ensimmäisen ~150 pelin jälkeen tuo AI on tavalla tai toisella solmussa ja GM-uransa voi taas kerran unohtaa seuraavaa vuotta odotellessa. Be a Pro:sta ei taas vastaavasti olla kerrottu mitään (tai sitten on mennyt pahasti ohi), joten sinne ei sitten ilmeisesti ole myöskään tehty mitään.

Viimeisimpänä hienona uutuutena esitelty AI:n puolustus jää sitten ihan itse koettavaksi. Vaikka tässä vaiheessa näyttäisi siltä, että siellä otetaan viimeinkin poikkisyötöt pois ja siniviivan yli ei tulla suoralla luistelulla joka kerta, olen asian suhteen hieman epäileväinen. AI tuskin osaa sopeutua pelaajan tekemisiin millään tavalla, vaikka sitäkin on toitotettu ties kuinka monta vuotta. Näin ollen niitä muutamaa pelitapaa varten löytynee tarvittavat kikat ensimmäisen muutaman kymmenen pelin aikana ja sen jälkeen pelaaminen on vain sitä samaa koneellista suorittamista kuin ennenkin.

Negatiivisen oloisesta viestistä huolimatta odotukset uuden ja taas vähän paremman NHL:n puolesta ovat kovat. Eiköhän se ennakkotilaus lähde paikalliseen puljuun tuossa loppukuusta viimeistään.

Pengu

Jäsen
Päätinpä itsekin kirjoitella ketjuun, itse olen aktiivinen änärin pelaaja ja on änäreitä kaapista löytyy vuodesta 98 eteenpäin kaikki siltä väliltä tähän vuoteen. Itse aion ennakkotilata NHL 13 vpd:stä, kaikki pelit sieltä ostettuna, suosittelen.

Itse pelaan eniten Be A GM ja välillä netissä ja silloin tällöin Be A Proota. Hyviä uudistuksia tulossa Be A GM:ään. Toivottavasti tulisi vielä yksi vaikeustaso lisää. Be A GM:ssä olen kolme vuotta pelannut Penguinsilla ja joka vuonna olen voittanut Stanley Cupin ja tehnyt monen moista ennätystä, kaikki pelit olen siis pelannut joka vuonna. Alkaa siis käymään vähän tylsäksi ja toivoisin yhtä vaikeustasoa lisää. (Toivottavasti ei kuullostanut ylimieliseltä:D)

Hyviä uudistuksia on taas tulossa vaikkei kaikkia ole vielä tungettu samaan peliin. Mutta itseä lämmittävät: Tekoäly ottaa enemmän jäähyjä, Tekoälyjen erillaiset taktiikat muita joukkuita kohtaan, Tekoäly on fiksumpi kuin viime vuosina ja monia muita. Tykkään vielä siitä että voi alottaa Be A Pro uransa Euroopassa.

GM Connectedille iso peukku. Aikeissa olla mukana Jatkoajan omassa liigassa.

Vitutus oli suuri kun kuulin että Giroux oli äänestetty kanteen. No itse väsäsin Malkinista ja Crosbystä omat kannet ja hienoja niistä tulikin. Kaverit ovat jo tilanneet omansa.

Itse odotan jo innolla syyskuun 13 päivää.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Vitutus oli suuri kun kuulin että Giroux oli äänestetty kanteen. No itse väsäsin Malkinista ja Crosbystä omat kannet ja hienoja niistä tulikin. Kaverit ovat jo tilanneet omansa.

Tämän myyntilauseen kirjoitettuasi, voisit heittää kuvan kansista intter netin ihmeelliseen maailmaan, heräsi nimittäin ainakin itselläni kiinnostus noihin kansiin.

Tutustuin sarjaan '93 ja siitä lähtien on tullut hakattua enemmän tai vähemmän kyseistä pelisarjaa.

07:n jälkeen peli on harpannut mielestäni hyviä askelia peli peliltä kohti loistavaa kiekkopeliä. Tottakai pientä rahastuksen makua on aina ilmassa, mutta itse en osta kuin yhden pelin vuodessa niin siihen nähden se 50-70 euroa on hyvin pieni hinta. Viimeisintä NHL-peliä (NHL 12) on tullut pelattua todella, todella paljon. GM-kausia takana n. kymmenen kahdella eri joukkueella ja jokainen peli tullut pelattua. Aikaa on siis tuhlattu koska muuta elämää ei pitäisi olla, paitsi harrastukset ja koulu :P.

Hyvin on vieläkin haastetta, kiitos hyvien sliderien joita olen käyttänyt jo useamman vuoden ajan. Toki ongelmana on nyt kunnolla tullut se, että Be A GM on melko yksitoikkoinen pelimuoto loppujen lopuksi. Toivottavasti joitakin muutoksia saatu aikaiseksi uuteen änäriin.

Pelimekaniikka kehittyy hitaasti mutta varmasti vuosi vuodelta. Liian realistiseksi ei kuitenkaan tarvitse mennä, sillä viihdettähän tämän pitäisi enimmäkseen olla. Harmi tosin ettei 2k-sarja jatku enää.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämän myyntilauseen kirjoitettuasi, voisit heittää kuvan kansista intter netin ihmeelliseen maailmaan, heräsi nimittäin ainakin itselläni kiinnostus noihin kansiin.

Niin heräsi itselläkin!

Kyllähän tota uutta änäriä odottaa jo kuumeisesti, vanhaa ei jaksa enään pelata. Itsellä löytyy 2002 vuodesta lähtien melkeen kaikki änärit ( vain 03 ja 05 puuttuvat ) ja kaikkia on tullut hakattua todella paljon! Nyt kumminkin tätä NHL 12 peliä ei tuli hakattua varmaan ennätyksellisen vähän itselle, paljon mutta ei minulle. Viime vuosina Be a GM on pysynyt niin samana, että toivottavasti kaikki uusiutuisi kyseisessä pelimuodossa, ihan valikosta lähtien. Be a Proota ei ole tullut pelattua kuin noin 10 matsia enkä ole tällä lämmennyt.

Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan oikeasti paras käyttöliittymä on ollut noissa pc:n nhl-hockey peleissä... Muistaakseni NHL 95 oli vielä sellainen, jossa oli tämä selkeä valikko ja viimeistä kertaa pari kivaa ominaisuutta. Matsein erätaulle mennessä tuli toisten matsien tulokset ja joku ai:n tekemä highlight maali. Molemmat saisivat tulla takaisin, ensimmäinen tietysti tärkeämpänä. BE a GM:ää pelatessa sitä seuraa vain omaa sijoitustaan eikä muiden tuloksiin kiinnitä mitään huomiota paitsi viimeisillä kierroksilla jos taistelee sijoituksista.

Tilastosivuihin toivoisin samankaltaisuutta kuin vaikkapa NHL:n nettisivut tai joukkueiden omat sivut. Muutenkin sellaista pientä pitäisi saada paljon lisää, kun niiden tekemiset ei vaivaa aiheuta samalla tapaa kuin pelimoottorin kanssa säätely. Be a GM:stä pitäisi saada kokonaisvaltaisesti viihdyttävämpi paketti joka elää myös pelattujen otteluiden ulkopuolella omaa elämäänsä. Pelikiellot, loukkaantumiset, hot & cold streakit, "ottelun tarinat", lisää tilastoja, lisää karkkia jne.

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Päätinpä itsekin kirjoitella ketjuun, itse olen aktiivinen änärin pelaaja ja on änäreitä kaapista löytyy vuodesta 98 eteenpäin kaikki siltä väliltä tähän vuoteen. Itse aion ennakkotilata NHL 13 vpd:stä, kaikki pelit sieltä ostettuna, suosittelen.

Jep, sieltä minäkin yleensä olen uudet pelit ostanut. Sopivasti syyskuun päivärahat tulee tuota julkaisua ennen, niin eiköhän se VPD:stä tule tilattua. Halvin mesta, taitaa sen 43,44 egua maksaa uutena.

_Ice_shooter_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Pittsburgh Penguins
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Edit. Pengun kirjoituksen innoittamana päätin tehdä oman NHL-kannen (kannessa Crosby). Linkki vie SpeedyShareen ja suoraan kuvaan. Tosin se pysyy siellä vain viikon, minne muualle sen voisi laittaa?

CrosbyNHL13Cover.jpg - Speedy Share - upload your files here

Nätti on kuin mikä!

En tiiä olisiko kansi ollut tälläinen mikäli Malkin olisi tuon äänestyksen vienyt: Malkin kansikuva!

Toikin olis ollut sika hieno, harmi ettei voittanut. Enään vähän päälle kuukaus! Tulis jo!

Pengu

Jäsen

Tässä tulee.

Evgeni Malkin 2.psd - Speedy Share - upload your files here

Tuossa on Malkinista tekemäni.

Sidney Crosby NHL13.psd - Speedy Share - upload your files here

Ja tuossa Crosbysta tekemäni. Muista pelaajistakin olen tehnyt. Voi kysellä YV:llä jos haluu oman.

Photoshopilla tehty en tiedä mitää tulee jos ei ole PS:ää. Todella hieno tuo Iceshooterin tekemä.

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tallenna kuvana noi tiedostot niin saa auki sellainenkin jolla ei ole Photoshopia. Komeita kansia ootte väsäilly.

edit. No näköjään aukeavat psd-tiedostot ilman Photariakin. Eipä vaan oo aiemmin tullut kokeiltua kun olen aina tallentanut kuvat kuvina ja sitten psd-tiedostoina muokkaamista varten.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy