NHL 13:n vitutusketju

  • 83 491
  • 320

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä nää livepelit saa välillä kusen kiehumaan. EASHL-peleissä voi sentään aina syyttää muita ja keksiä tekosyitä tappiohin, mutta 1vs1 peleissä kun ei vaan osaa, niin ei osaa.

Vituttaa ylitehokkaat pokechekit. Vituttaa epämääräiset taklausfysiikat. Vituttaa kun kaverin veska tuntuu ottavan joka vedon kiinni, mutta oma molari ei. Vituttaa noi valikkomusat yli kaiken.

Huh kiitos, kyllä helpotti. Ja eikun takaisin pelailemaan.
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Vittu! Tasotin eashl:ssä pelin 2-2, mutta kun vastustaja otti heti paussin, niin aloitus siirtyi keskiympyrään ja selostajat hehkuttivat tasapeliä, ainoastaan vituttaa se, että tilastoihin maalia ei merkitty.

Tulipa epäselvästi...
 

Peoplez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ostin just pelin... Itse pelaaminen on ihan kivaa mutta kaikki muut onkin jäätävää paskaa. Nettilpelit lagaa vähän väliä (mitkään muut Xbox live-pelit ei lagaa), valikot on 8-vuotiaan suunnittelemat ja oikeasti huonoimmat mitä olen nähnyt missään pelissä ikinä missään. Kertokaa nyt joku mulle että miten saan omat taktiikat näihin onlinematseihin. Olen tehnyt ne ja tallentanutkin mutta en saa niitä onlineotteluihin mitenkään. Itku tulee.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Se tunne, kun väännät EASHL:ssä jatkoajalle Eliten kymppisakissa olevaa porukkaa vastaan vain hävitäksesi ottelun hyökkääjän lykätessä oman joukkueesi kassarin tyynesti sivuun toisen kaverin laittaessa kiekon tyhjiin...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Se tunne kun vittu peli on kaksi kuukautta vanha ja pätkii jo nyt noin joka neljännen pelin jälkeen ja aina jonkun vitun hyvän matsin jälkeen!
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Jaa että mikä vituttää änärissä ?!

- Koneen laukomat rannarit b-pisteiden välistä uppoaa lähes poikkeuksetta aina maaliin.

- Koneen laukasumäärä ja maalivahtien karmeat imut. Se on hyvä taistella maalivahtien palkinnoista kun kone saa keskimäärin 12 vetoa pelissä ja aika useesti uppoo 2-4, puolustit kuin hyvin tahansa.

- Be A GM kolmas kausi menossa ja NHL:ssä pelaa ~80 overaleilla sellaisia jamppoja kuin Antti Roppo ja Tomi Sallinen. Vie semisti mielenkiinnon pois kun joku Antti Roppo painaa vastustajalla änärissä 10 peliin 12 pinnaa.

- Simuloidessa edellä mainittua pelimuotoa, loukkaantumisia tulee aivan järkyttävä määrä. Loukkaantumisaste laitettu 1 pykälälle ja sivussa parhaimmillaan ollut 6 pelaajaa.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Listataan nyt ne rosoisimmat kävyt takapuolen alla:

-Lagaaminen. Mikä siinä on, että lähes poikkeuksetta verkkopelit ovat aivan saatanallista puuroa? Kaikki ratkaisut tulevat noin sekunnin viiveellä ja muutenkin pelinopeus tuntuu olevan mallia shakki. Useimmiten ensimmäisen erän alku on ihan ok, mutta mitä pidemmälle ottelu etenee, sitä enemmän se hidastuu.

-Hidastuksenkatsojat. Ymmärrän, että jos on tullut tehtyä hieno maali, niin sitä voi sen kerran ihailla ja jatkaa pelaamista. Mutta kun räkäranne punaviivalta uppoaa jähmettyneen Lehtosen puikoista, niin tarvitseeko sitä ihastella joka helvetin kuvakulmasta?

-HUT. Tämä pelimuoto tekee kyllä kuolemaa, korina kuuluu jo. Marketti on täysin käyttökelvoton kun 84-85 ovr pelaajien arvo on tippunut kuin lehmän häntä. Sen sijaan Crosbyt, Malkinit, Karlssonit sun muut starat ovat niin kalliita, ettei niihin tule koskaan riittämään pucksit ainakaan meikäläisellä. Silti suurimmalla osalla vastustajista tuntuu nuo olevan.(How the hell?) Kiva se on sitten näillä Bödkereillä pelata Kanea ja kumppaneita vastaan. Vaikka taidot riittäisivätkin tasaiseen vääntöön, niin kyllähän nuo tähtipelaajat antavat melkoisen edgen.

-Tietokonepakkien tekoäly. Tietokoneen ohjaamien puolustajien jähmettyminen on varmaan tullut kaikille tätä peliä pelanneille tutuksi. Kyllähän siinä alkaa sappi kiehumaan, kun jotkut fucking Purcellit ja Jussijokiset pyyhkii Karlssonilla ja Bouwmeesterillä jäätä ja pyyhältää liukuen ohi oikealta ja vasemmalta, kun pakki sirklaa taaksepäin hitaammin kuin O'Sullivan pilvessä.

-Glitchit. Tässä pelissä on näitä todella paljon. Pahimpana ehkä siniviivasta jommaltakummalta puolelta heitetty rystylepakko, joka tuntuu olevan joka ikiselle maalivahdille mahdoton pala ohjata vaikka kulmaan tai ottaa haltuun. Pahimmassa tapauksessa molari saa tästä lääpäisystä kehitettyä jonkun desperation saven ja liukuu kaksi metriä maalilta sivuun, kiekon jäädessä creaselle.

Vaikka tässä nyt kovasti valitankin, on tämä silti mielestäni paras NHL, mitä EA:lta on ilmestynyt. Pakko vain purkaa tuntoja jonnekin, kun ei tuo televisiolle huutaminen toiminut. Peace.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
-Glitchit. Tässä pelissä on näitä todella paljon. Pahimpana ehkä siniviivasta jommaltakummalta puolelta heitetty rystylepakko, joka tuntuu olevan joka ikiselle maalivahdille mahdoton pala ohjata vaikka kulmaan tai ottaa haltuun. Pahimmassa tapauksessa molari saa tästä lääpäisystä kehitettyä jonkun desperation saven ja liukuu kaksi metriä maalilta sivuun, kiekon jäädessä creaselle.

Yksi pelin paradokseista on se, että lämäri kohti yläpesää kolmesta metristä on maalivahdille paljon helpompi kuin ripulirysty viivasta ilman maskia.

Pelissä tulee näitä raivostuttavia "vaiheita". Joissakin otteluissa tekoälyä vastaan pelatessa ei voi voittaa aloituksia kuin korkeintaan yhden kahdestakymmenestä. "Vaiheiden" aikana ei voi saada maalia mistään, koneen maalivahti torjuu epätoivoistorjunnalla metristä ladatun one-timerin, jos sattuu kiekkoon jostakin syystä osumaan. Yleensähän one-timer-tilanteissa oma pelaaja lyö täysillä kiekosta ohi ja vastustaja saa läpiajon. Etenkin jos laukaisija on pakki. Mikäli kiekon saa ohi vaiheen aikana maalivahdista ohi, kiekon voi saada korkeintaan maalipuihin. Vaiheiden aikana vastustaja tekee maaleja kaikista paikoista, eikä maalivahdin vaihtaminen mitään auta, korkeintaan se pahentaa tilannetta. Kiinnostaa vitusti pelata näitä otteluita loppuun.

Vaikka tässä nyt kovasti valitankin, on tämä silti mielestäni paras NHL, mitä EA:lta on ilmestynyt. Pakko vain purkaa tuntoja jonnekin, kun ei tuo televisiolle huutaminen toiminut. Peace.


Tämä on NHL 13:n vitutusketju, eli täällä pitääkin valittaa pelistä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
EASHL-poffit pelataan ihan mitä joukkueita vastaan sattuu. Mielestäni on pikkuisen outoa, että pro-poffeja pelaava joukkue kohtaa elite-poffeja pelaavan sakin.

Edit. Ensimmäinen elite tippui kuin tikka puusta, mutta toinen putkeen oli jo liikaa. Toisen pelin kruunasi aivan saatanallinen lagi.
 
Viimeksi muokattu:

lomapäivä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins & Ilves
Oman vitutuksen voisi ilmaista yhdellä lauseella:

"Parin pelin jälkeen takaisin NHL12".

Olis NHL13 pleikkarille myynnissä!
 
Suosikkijoukkue
Bruins
Pelissä tulee näitä raivostuttavia "vaiheita".

Tämä!

Asetuksia yrittänyt muokata, mutta aika kaukana tässä peli-ilo on. En ole oikein vakuuttunut tästä uudesta luistelustakaan, kun tuntuu että Chara luistelee edelleen taaksepäin samaa vauhtia kuin Grabner eteenpäin. Koneen jokainen taklaus osuu ja oma pelaajasi menettää kiekon, kun samaa yrittäessä koneella pysyy kiekko lavassa liimattuna. Myös koneen syttötarkkuus on kohtalaisen maaginen eikä karvauksella tunnu olevan mitään vaikutusta vaan jokainen syöttö napsuu sopivasti lapaan. Ja tosiaan olen asetuksia muokkaillut, kun aikaisemmissa versioissa niillä sai edes joatain tolkkua tuohon peliin.

Beagm ainoa mitä olen pelannut, mutta eihän tämä taida tosin enää olla edes offline pelaajille tehty.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Pelissä tulee näitä raivostuttavia "vaiheita".

Nimenomaan. Ja myös sarjassa tulee näitä "vaiheita". Muutaman pelin pätkiä, joissa otteluita on mahdotonta voittaa. Ja vastaavasti sitten taas pätkiä, missä oma joukkue on liekeissä, ja kaikki on jotenkin helppoa ja onnistuu. Raivostuttavinta tämä on poffeissa.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Jaa että mikä vituttää änärissä ?!

- Koneen laukomat rannarit b-pisteiden välistä uppoaa lähes poikkeuksetta aina maaliin.

- Koneen laukasumäärä ja maalivahtien karmeat imut. Se on hyvä taistella maalivahtien palkinnoista kun kone saa keskimäärin 12 vetoa pelissä ja aika useesti uppoo 2-4, puolustit kuin hyvin tahansa.

- Be A GM kolmas kausi menossa ja NHL:ssä pelaa ~80 overaleilla sellaisia jamppoja kuin Antti Roppo ja Tomi Sallinen. Vie semisti mielenkiinnon pois kun joku Antti Roppo painaa vastustajalla änärissä 10 peliin 12 pinnaa.

- Simuloidessa edellä mainittua pelimuotoa, loukkaantumisia tulee aivan järkyttävä määrä. Loukkaantumisaste laitettu 1 pykälälle ja sivussa parhaimmillaan ollut 6 pelaajaa.

Täysin sama! Itse pelaan kyllä nykyään ilman loukkaantumisia ja kolmannen kauden jälkeen siellä joku +20 SM-liiga pelaajaa tasoa 74-80 ja esimerkiksi Ropolla aina joku 99 laukaisuarvot joten paukutti sitten AI vastustajalla 89 maalia 82 peliin tulokaskaudella...
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Joo Roppo ja Salliset itsellänikin pyörii vastustajalla. Roppo kok. 80 ja pelaa Carolinan kakkosketjussa! Siis miten tommoset pelaajat ollaan kustu noin huolella, kun kukaan ei ole niistä kuullukkaan paitsi Suomessa. Ja mielestäni edelleen pelaajat lopettavat turhan aikaisin GM -modissa. Ensimmäisellä kaudella niitä on liuta jo, ja toisella kaudella on sellaisia jotka ovat 35-37v. Onhan perhana moni jo nähnyt että jos luistin liikkuu oikeessa elämässä, kuten Selänteellä, niin ei lopettamista ole näkyvissäkään. Mutta kun änärissä Charat ym. lopettaa "liian" aikaisin, niin maku menee.

Esimerkeksi en näe Detroitilla aloittaa GM:ää, kun siellä pelaa entuudestaan Datsyuk, Betuzzi ja Franzen, joiden lopettamista voi jo ensimmäisen kauden jälkeen pelätä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Esimerkeksi en näe Detroitilla aloittaa GM:ää, kun siellä pelaa entuudestaan Datsyuk, Betuzzi ja Franzen, joiden lopettamista voi jo ensimmäisen kauden jälkeen pelätä.
Mun mielestä koko Be a GM:ssä ainoa tapa saada pelimuodosta jotain irti on joko valita joku ihan paska joukkue, tai sitten sellainen, joka on kipeästi rebuildin tarpeessa. Siihen Detroit toimii oikein hyvin, sillä heidän rungollaan ei montaa kautta pötkitä ja se pakottaa tekemään ratkaisuja pelaajamarkkinoilla. Columbus on mun suosikki ollut jo pitkään, koska siellä ei ole oikein mitään realisoitavaa materiaalia, joten joutuu oikeasti tekemään duunia saadakseen Jacketsista contenderin.

Se kyllä vituttaa, että simulointi on PS3-versiossa edelleen aivan saatanan hidasta ja tappaa kyllä hyvin nopeasti mielenkiinnon leikkiä manageria.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Alan itkemään ihan just tätä NHL:n paranneltua tekoälyä.

Pelaan Phillyllä ja Anaheimilta tuli vaihtoehdotus:

Phillyyn: Perry ja Hagman

Anaheimiin: Wellwood, 1st rounderi 2013 ja Rinaldo.

SIIS mitä helvettiä? Ei tuota edes voi hyväksyä. Siinä olis sitä kuuluisaa kusetuksen makua niin pahasti ilmassa jo.

Tässä vielä kuva, joku rupee kumminkin vänkäämään et todista :)



Niin ja linkistä pääsee imageshackin sivuille johon näppäsin kuvan tästä naurettavasta tarjouksesta.
 

.creep.

Jäsen
Olin jo eilen kirjoittamassa NHL13-ketjuun, mutta päätin toisin viime metreillä. Nyt kuitenkin, kun löysin asialleni pyhitetyn ketjun, en voi olla enää kirjoittamatta.

Ensin vähän taustoja. En ole pelannut NHL-pelejä pitkään aikaan. Muutamaa testimatsia lukuunottamatta viimeisin enemmän pelaamani NHL-peli taisi olla NHL2001. Hyppäsin siis aika puskista tähän nykyiseen kiekkopelien maailmaan. En ehkä juuri tämän takia myöskään pelaa online-pelejä vaan pysyttelen visusti matseissa konetta vastaan. Aloitin heti, tutorialit läpi käytyäni, Be a GM Penguinssilla pro-tasolla ja ajatukseni oli, että tuli turpaan miten paljon tahansa ALUSSA, niin vaikeustasoa ei vaihdeta.

No nyt on sitten reilu puolikas kaudesta pelattu ja vitutuskäyrä alkaa kohoamaan katosta läpi. Matsit tuntuvat siltä kuin jo ensimmäisestä kiekon pudotuksesta olisi selvää kumpi pelin tulee voittamaan (yleensä vastustaja). Saan kyllä paikoja, mutta kiekot eivät mene millään sisään. Itseasiassa minulla olisi laukauksiakin varmasti puolet enemmän, jos puolet laukomistani vedoista menisi ensimmäistä puolustavaapelaajaa pidemmälle. Nykyään huomaan vetäväni pelkästään rannareita, sillä lämäreitä on ihan turha edes kokeilla edellä mainitusta syystä.

Puolustamiseen en ole vielä keksinyt mitään edes välttävän tehokasta keinoa. Hyökkäyspäässä vastustajan pakit kyllä liimaavat pelaajani seinälle hetkessä, mutta minulta se ei omassapäässä onnistu. Koneen pelaajat ovat kuin rasvattuja, jotka pyörivät aikansa kulmissa kunnes joko ajavat maalille tai syöttävät viivaan, josta pakki roiskaisee kiekon maalille ja reboundit hakataan sisään. Tässä onkin seuraava ongelmani, nimittäin reboundit. Mulla saattaa olla kaksi pakkia seisomassa maalin edessä, mutta jotenkin vaan koneen pelaajat hakkaavat irtokiekot sisään. Toisessa päässä taas pelaajani ovat heti katollaan, jos on pienikin mahdollisuus irtokiekkoihin. Jäähyjähän ei näistä tilanteista jaeta.

Yleensä pelin avaaminen omasta päästä on helppoa. Kuitenkin joskus tulee tilanteita jolloin huomaa, että omasta päästä on aivan mahdotonta päästä edes keskialueelle. Yleensä tällöin tietää, että nyt tehdään maalia ja se mit teen ohjaimeni kanssa on aivan sama. Jos saan kiekon, olen nanosekunnissa seinällä. Jos taas ehdin syöttää, niin helppokin avaus menee suoraan vastustajalle. Tätä jatkuu yleensä niin kauan, että kiekko on maalissani.

Turhauttavinta on se, että vaikka olen pelannut jo +50 peliä, niin pelatessa ei huomaa oppineensa mitään. Ei ainakaan, jos katsoo pelin lopputulosta. On minulla ollut parhaimmillaan kolmen pelin voittoputkia, jolloin olen jo ehtinyt ajatella, että vihdoinkin opin pelaamaan tätä vitun peliä, mutta se ajatus on haihtunut nopeasti, kun on tullut viidessä seuraavassa pelissä taas 100-0 turpaan.

Mä tiedän, että joillekin pelaajille, jotka on hakannut näitä änäripelejä vuosikausia tämä mun itku vaikuttaa varmasti naurettavalta, mutta mulla alkaa jo mielenterveys kärsiä. Ja toisaalta tätä vartenhan tämä ketju on olemassa.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Koko peli. Etenkin maalinteon uskomaton vaikeus, äänennopeudella liikkuvat Spider-Man maalivahdit, "liimatut" pelaajat maalin edessä joita estetään ja ei tule jäähyä ja puolustaminen on ihan järkyttävän vaikeaa, kun AI:n pelaajat ovat niin nopeita. Ainiin, omat taklaukset eivät osu millään, mutta AI kyllä osuu.

En ole pelannut tätä NHL:ää nyt kahteen kuukauteen ostamisen jälkeen. Jaksoin pari viikkoa, mutta sitten meni hermot. Aloitin ihan alimmalla vaikeusasteella ja silti tulee turpaan 5-0 default-slidereilla.

Kaiken huippu oli (ja viimeinen pelaamani ottelu..) oli, kun Be A GM -pelimuodossa pelasin Columbuksella ja pre-seasonin ensinmäisessä ottelussa tuli vastaan St. Louis Blues, jonka joukkue oli täysin junioreita ja AHL-pelaajia täynnä. Maalissa oli Mike McKenna ja hänen overallinsa oli jotain 71.

Lauoin jotain 30 kertaa ja en saanut yhtään maalia. AI teki tietysti jotain 4 maalia juniorijoukkueella Masonin taakse.

Ainoa ratkaisu jonka olen löytänyt, on raa'asti slidereiden laskeminen. Erityisesti tärkeä on maalivahdin reaktioherkkyys -slider, jonka laskeminen lisää heti maaleja, kun ne Spiderman-loikat loppuvat. Silloin one-timeritkin alkavat osua kohteeseensa, kun maalivahdin reaktioherkkyys on nollissa.

Suosittelen siis rankasti slidereiden laskemista peli-ilon löytämiseksi.

Yksi asia vielä joka vituttaa - vaikeustasot. Jopa kaikkein helpoin vaikeustaso on ihan järkyttävän vaikea. Tulee jatkuvasti turpaan sillä tasolla AI:lla.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yksi asia vielä joka vituttaa - vaikeustasot. Jopa kaikkein helpoin vaikeustaso on ihan järkyttävän vaikea. Tulee jatkuvasti turpaan sillä tasolla AI:lla.

Helpoinkin vaikeustaso tuntuu silloin helvetin vaikealta, kun pelissä on käynnissä jo aiemmin tässä ketjussa mainittu "vaihe". Silloin on ihan sama, että millä vaikeustasolla pelaat, tai kuinka hyvin pelaat. Kiekkoa ei vaan saa mistään maaliin ja oma hyökkäyspelaaminen on täyttä tervanjuontia. Kone päättää välillä tehdä maalin ja se tapahtuu siten, että kiekkoa on täysin mahdoton saada pois ja kun vetopaikka tulee, niin kiekko on lähes aina maalissa. Tappaa aika täysin pelihalut, kun välillä voittaa puolihuolimattomastikin pelaillen ja välillä taas täydellä keskittymiselläkin tulee 5-0 tappio.

Ikävä kyllä, myös noihin tavallisiin online-matseihin on ilmeisesti myöskin otettu käyttöön tämä koneen kusetussysteemi, sillä niissäkin välillä tulee viiden pelin voittoputkia ja olo tuntuu voittamattomalta, mutta sen jälkeen yleensä menee pari peliä vuorotellen tappio, vuorotellen voitto -systeemillä ja sitten alkaa muutaman pelin tappioputki, jossa ei onnistu mikään.

Mä tiedän, että joillekin pelaajille, jotka on hakannut näitä änäripelejä vuosikausia tämä mun itku vaikuttaa varmasti naurettavalta, mutta mulla alkaa jo mielenterveys kärsiä. Ja toisaalta tätä vartenhan tämä ketju on olemassa.

Olen pelannut änäreitä enemmän kuin mitään muita pelisarjoja ja varsinkin 12:ssa olin loppupuolella jopa aika hyväkin ja yleensä koneesta ei ollut haastetta edes haastavimmalla vaikeustasolla. Tämän vuoden pelissä dominointi jatkuva dominointi on kuitenkin mahdotonta, ainakin offlinessa. Jos joku muuta väittää, valehtelee.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Tämän vuoden pelissä dominointi jatkuva dominointi on kuitenkin mahdotonta, ainakin offlinessa. Jos joku muuta väittää, valehtelee.

Tämä nyt vähän särähti. Kyllä supertähdelläkin pystyy dominoimaan tietokonetta vastaan. Väitän kyllä ihan kirkkain silmin, että samantasoisilla jengeillä pelattaessa voitan kahdeksan ottelua kymmenestä tietokonetta vastaan, enkä pidä itseäni edes hyvänä pelaajana.

Tietokonetta vastaan ei kannata lähteä karvaamaan syvältä, vaan laittaa trap pystyyn omalle siniselle, jolloin muodostelma menee jotakuinkin 1-4. Siinä tietokone sitten hetken jauhaa horisontaalilätkää, kunnes viskaa kiekon päätyyn ja käyt sen hakemassa. Kun joskus menettää siniviivan, ei kannata hakea mitään supertaklausta, ellei ole varma että se osuu, vaan nöyrästi pitää syöttösuunnat peitossa ja pyrkiä estämään vedot. Reboundit ovat sitten oma lukunsa tässä pelissä, niitä kun ei tietokonetta vastaan ole mitään mahdollisuutta saada. Kummassakaan päässä.

Hyökkäys tietokonetta vastaan meneekin sitten helposti saman kuvion jauhamiseksi. Aina jos tuntuu, että hyökkäys ei tunnu toimivan eikä paikoille pääse, kiekkoa vaan maalille. Aloituksista on sitten melko helppoa tehdä tämä "glitch-kuvio". Eli kiekko pakille viivaan, pari potkua yläviistoon ja ranteella tai lämärillä etuyläkulmaan. On niitä muitakin tapoja toki maaleja tehdä, esim laidasta polkemalla, jarrut kiinni p-pisteen kaarella, ajo keskelle ja veto etuylään. Puhumattakaan one-timereista. Kannattaa muuten opetella käyttämään lättysyöttöä, varsinkin tietokonetta vastaan. Tekoäly ei oikein osaa aina lukea kiekon liikerataa kun lätyttää menemään. Näin voi päästä aika mukavasti läpiajoihin, mikä ei tietokonetta vastaan ilman lättysyöttöä onnistu lähes koskaan.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ite olen pelannut 3 kautta gm modilla. Ensimmäinen kausi meni pro tasolla ja hävisin yhden matsin n. 45 pelatusta matsista poffit mukaan laskettuna. Tappio iski kun kokeilin ahl poppoollaki pelata poffeis. Seuraavaan kauteen nostin supert tasoon ja pelit tiukentu selvästi enää en voittanutkaan 12-0 vaan 3-1, 2-1. Sama dominointi kyllä jatku, mutta huomasin etten enää saanut yhtään nin vaivattomasti 2 syötöllä omista hyökk alueelle ja jos ensimmäinen syöttö meni koneelle niin aika varma maali. Omaa peliä kuvastaa, että suurin osa maaleista syntyy viivalta. 1timereilla ja ohjauksilla syntynyt suurehko osa maaleista. P-pisteen kaaren laidasta poikkari viivalle ja boom ja pakki pakki onnistuu, mutta se vaatii nopeita syöttöjä edestakaisin. Kulmissa pelaaminenki onnistuu hyvin kunhan vain pistää kiekkoa liikkeelle. Ite käyttäny aggr hyök ja puol kiekon perään. Karvaukset tappiin ja annat tietokoneen mennä ekana kiinni ja itse menet perässä ja otat kiekon pois. Jos itse menet ensimmäisenä niin saat kaatumaan AI:n, mutta kiekko on jo toisella pakilla tahi valumassa punaviivalle. Omassa päässä kun puolustaa antaa koneen pyöriä kulmissa. Ainut paha tilanne tulee kun koneen pelaaja pääsee maalin kiertämään ja silloin avautuu monta puolustettavaa vaihtoehtoa.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä nyt vähän särähti. Kyllä supertähdelläkin pystyy dominoimaan tietokonetta vastaan. Väitän kyllä ihan kirkkain silmin, että samantasoisilla jengeillä pelattaessa voitan kahdeksan ottelua kymmenestä tietokonetta vastaan, enkä pidä itseäni edes hyvänä pelaajana.

Jees, vähän vittuuntuneena tuli kirjoiteltua taas ja ehkä se tosiaan on mahdollista, että ahkeralla harjoittelulla konetta vastaankin voi pärjätä. Ihan hyviä vinkkejä varmasti nuo kertomasi niille, jotka tuskailevat koneen kanssa pelatessa.

Olen muuten huomannut semmoisenkin jutun tässä, että onlinessa tappiolla oleva joukkue tekee viimeisillä minuutilla todella usein maalin. Kunhan vaan jonkinlaisen vetopaikan saa niin aika hyvällä prosentilla yleensä osuu. Muutaman kerran on tullut menetettyä viime aikoina maalin johto viimeisen minuutin tasoituksella. Usein kuitenkin olen vielä onnistunut kääntämään pelin itselleni aivan erän lopussa tai jatkoajalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös