NHL 13 EASHL-keskustelu

  • 36 806
  • 158

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämmöisen ketjun voisi taas avata, koska mua ei ainakaan kiinnosta lukea vääntöä pelaajien overalleista ja muutenkin bottien kanssa pelaaminen jäänyt nollaan (versus-pelit kuuluu tähän kategoriaan). Ennakkoversiota pelaavilta tietty tässä vaiheessa kaikki mahdolliset kommentit kiinnostaa, jatkossa sitten olisi mukava lukea minkälaisilla buildeilla porukka pelaa eri pelipaikkoja. Tähän versioon muutoksena tullut ilmeisesti taitokohtaiset maksimiarvot, jotka riippuu pelaajatyypistä. KFINistä löytyi tämmöinen taulukko aiheesta: https://docs.google.com/ ja buustien avulla voi noi maksimit ylittää.

Mä olen suht paljon sentteröintiä harrastanut ja two-way-forwardilla tuli valtaosa peleistä pelattua kaksitoistaisessa. Hyökkäysarvot sai omaan makuun riittävän korkealle, mutta puolustuspäässä ei täysin turisti tarvitse olla ja niittejäkin saa jaettua. Kiihtyvyyttä olen turhana arvona pitänyt, saa nähdä onko sama edelleen voimassa. Tarkemmin sitten kommentteja voin laittaa, kunhan pelin saa käsiinsä.

Vanhan ketjun linkitän ihan aloittelijoita varten ton kakkosviestin takia.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
nostetaanpas tätä hieman ylöspäin.. Onko kenelläkään antaa jotain yleistä vihjettä, että miten omaa pelaajaa kannattaa ruveta kehittämään? Tietysti se riippuu omasta pelityylistä, mutta noin yleisesti ajateltuna.
Kannattaako ensin kehittää nopeutta, ketteryyttä, laukauksia?? Vai kaikkia osa-alueita tasaisesti?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
nostetaanpas tätä hieman ylöspäin.. Onko kenelläkään antaa jotain yleistä vihjettä, että miten omaa pelaajaa kannattaa ruveta kehittämään? Tietysti se riippuu omasta pelityylistä, mutta noin yleisesti ajateltuna.
Kannattaako ensin kehittää nopeutta, ketteryyttä, laukauksia?? Vai kaikkia osa-alueita tasaisesti?

Minä olen kehittänyt tasaisesti kaikkia, mutta painottanut taklauksia, rannarin/lämärin tarkkuutta, nopeutta ja kiekon kontrollia.

Sitten EASHL -guruille kaksi kysymystä. Miksi matseissa mulla on aina numero 13, vaikka olen ukolleni laittanut #88? Tehdessäni pelaajaani, laitoin tyypiksi power forward... nyt se on kuitenkin playmaker. Vaihtuuko pelaajatyyppi itsestään vai onko tuo joku bugi?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Sitten EASHL -guruille kaksi kysymystä. Miksi matseissa mulla on aina numero 13, vaikka olen ukolleni laittanut #88? Tehdessäni pelaajaani, laitoin tyypiksi power forward... nyt se on kuitenkin playmaker. Vaihtuuko pelaajatyyppi itsestään vai onko tuo joku bugi?

Ei ole bugi. Jos et tee jokaiselle pelipaikalle ukkoa, niin se on playmaker ja numerona on 13, myös arvot defaultteina.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, AVS, Mustapha Lemieux
Noniin, nyt on 6 matsia sparrausta/verkkojoukkuepeliä/EASHL:ää takana, ja jonkunlaisen kuvan saanut tuosta. Kyllä pelaaminen tuntuu todella erilaiselta, kuin NHL12:ssa. Luistelumoottoriin totuttelu on tietysti yksi uusi haaste, mutta on tuossa muutakin uutta. Jos versus-peleissä taklaaminen on ylitehokasta, niin tässä modessa se on päinvastoin alitehoista. Olen saanut yhden kerran vastustajapelaajan kaatumaan taklauksella! Sen sijaan pokechecking-teho on vedetty aivan överiksi ja pelaaminen onkin pääasiassa mailaviidakossa seikkailua. Pakilla on todella helppo ajaa itsensä ulos tilanteesta ja läpiajoja tulee paljon, joten tarkkana saa olla. Jokainen matsi lagaa hieman, mutta itsellä se ei ole onneksi vaikuttanut juurikaan oman pelaajan ohjailuun. Matsit myös bugailevat ja yhdessäkin ottelussa kesken joukkue A:n hyökkäyspään pyöritystä peli warppasi joukkue A:n puolustuspään aloitukseen! Käsittämätöntä...

Maaleista n. 90% tuli säbäranteella etukulmaan, tämä ketuttaa todella paljon. Bottimolarit ovat äärimmäisen huonoja ja pompottelevat kiekkoa jatkuvasti. Jäähyjä otteluissa tulee todella vähän, mutta tämä saattaa osittain johtua siitä, että jengi tyytyy tökkäilemään taklailun sijaan tökkimistehon ollessa järjettömän kova.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Ilmeisesti osa legenda 3 -pelaajista ei ole saanut amatööri 3 -kortta uuteen änäriin suoraan. Vai olenko ainoa joka ei ole saanut?

nimim. "rookie-korttilainen"
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Ilmeisesti osa legenda 3 -pelaajista ei ole saanut amatööri 3 -kortta uuteen änäriin suoraan. Vai olenko ainoa joka ei ole saanut?

nimim. "rookie-korttilainen"

Pitikö se saada? Vittu!
Mulla ei ole ainakaan tullut..
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Vai olenko ainoa joka ei ole saanut?

Ekaa kertaa kun änäriä käynnisteli tai EASHL-valikkoa kohti suunnisti niin peli kysyi "haluatko tuoda NHL12-profiilin?" tms. Jos tuota ei valinnut niin ei varmaan tullut amatööri3. Toki syy voi olla muuallakin, kunhan arvailen.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Ekaa kertaa kun änäriä käynnisteli tai EASHL-valikkoa kohti suunnisti niin peli kysyi "haluatko tuoda NHL12-profiilin?" tms. Jos tuota ei valinnut niin ei varmaan tullut amatööri3. Toki syy voi olla muuallakin, kunhan arvailen.

Tuli valittua tuonti 12:sta ja pelaajien nimi mittoineenkin on samat, mutta kortti on tulokas. Ilmeisesti läheskään kaikki ei ole saanut amatööri-korttia.

e. Heh, taisi se amatööristä alkaa sittenkin. Meni taas tasot sekaisin. Amatööri lienee ennen tulokasta. Sorry.

Oon melkoinen amatööri näköjään.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Tuli valittua tuonti 12:sta ja pelaajien nimi mittoineenkin on samat, mutta kortti on tulokas. Ilmeisesti läheskään kaikki ei ole saanut amatööri-korttia.

e. Heh, taisi se amatööristä alkaa sittenkin. Meni taas tasot sekaisin. Amatööri lienee ennen tulokasta. Sorry.

Oon melkoinen amatööri näköjään.

Allekirjoitan tämän kokonaan. :-D
Voisiko joku laittaa tähän missä järjestyksessä ne kortit menee... ?

edit: Ei tarvitsekaan. Löytyi jo.

Amatööri, Tulokas, Ammattilainen, Veteraani, Supertähti, Legenda.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Voisivat kyllä pikku hiljaa paskentaa maalivahtipeliä. Laittaisivat vaikka maalivahdit ottamaan paremmin suoria kuteja kiinni, mutta toisaalta heikentäisivät radikaalisti kykyä ottaa onetimereja. Eihän siinä ole mitään järkeä, että ensin veivailee 2-0 tilanteessa, syöttää ja silti on lähes mahdoton pistää sisään, ellei satu lirahtamaan. Toinen, että poikittaissyötön jälkeen kova onetimerlämärikään ei uppoa tässä, kun maalivahti saa jotain väliin.

No, onhan maalinteko toki helppoa, kun ampuu rannarin tai lämärin takakulmaan... Se kun on ainoa tapa, millä tässä pelissä on järkeä tehdä maali.

Ironista on, että EA panosti syöttöpeliin ja syötönkatkoihin, mutta tässä pelissä ei ole järkeä yrittää hienoa syöttöä, kun paremmin saa maalin ampumalla suoraan.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Latasin jämäpisteillä +5 luisteluboostin. Jostain syystä se menee aina pois päältä itsekseen ja sen joutuu laittamaan uudelleen päälle. En edes tiedä, toimiiko se pelin aikana. Kun menen kiekkokauppaan, alareunaan tulee viesti missä sanotaan että ladattu sisältö on vaurioitunut, ja kehoitetaan lataamaan se uudelleen. Miten sen edes voi ladata uudelleen?
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kertokaas viisaammat. Jos pelailen sparri pelejä ja lähden pois pelistä kesken ottelun, niin vaikuttaako se heikentävästi pelaajan yleisarvosanaan? Ottaa vaan niin suunnattomasti päähän jotkut toiset pelaajat. Yritä siinä nyt sitten kehittää pelaajasi arvosanoja ja kerätä voittoja, kun todella usein jonkun on pakko mennä pelleilemään sinne maalivahdin paikalle. Ensin leikitään siellä veskarin tontilla ja sitten lähdetään pois jossain 0-6 tilanteessa !!
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Latasin jämäpisteillä +5 luisteluboostin. Jostain syystä se menee aina pois päältä itsekseen ja sen joutuu laittamaan uudelleen päälle.

Peliä käynnistäessä joskus nuo ostetut boostit on kadonnut multakin. Ts. boostipaikka on tyhjänä ja se boosti pitää vain uudestaan laittaa siihen, ei tarvitse uudestaan latailla.

EDIT: Eikun nyt ymmärsin kysymyksen vasta :) Kovolta pitäisi varmaan poistaa ladattu sisältö, jolloin se lataisi sen uudestaan. Pitääpä tätä itsekin tutkia, koska sama ongelma vaivaa.

Kertokaas viisaammat. Jos pelailen sparri pelejä ja lähden pois pelistä kesken ottelun, niin vaikuttaako se heikentävästi pelaajan yleisarvosanaan?

Heikentäähän ne, äffät taitaa tulla tauluun kyseisestä matsista. Toi on ihan perus sparrausmeininkiä ja yksikin ääliö omalla puolella tuhoaa aika täydellisesti pelin.


Yleisesti sitten että paljon on uudistuksia tullut, mikä on hyvä juttu, mutta kyllähän tämä vähän testiversiolta tuntuu. Bugeja on tullut vastaan ihan riittävästi ja muutenkin tuo uusi luistelumoottori on selvästi kehitysvaiheessa vasta, koska pelaajat kimpoilee aivan ihmeellisesti välillä yhteentörmäillessään. Poketus on tosiaan vähän liiankin helppoa, mutta toisaalta tykkään että laukaisupaikoille ei pääse niin helposti. Kaikenkaikkiaan suunta on hyvä, mutta odotan jo ensi vuoden änäriä, missä homma ehkä vähän tasapainotetummin toimisi. Tätähän tämä EA:n kierto on, ensin vedetään överiksi ja sitten taas korjataan takaisinpäin.
 
Viimeksi muokattu:

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laitetaas vielä toinen kysymys. Millä pelaajatyypillä on helpointa kehittää oman pelaajan joukkuepeliä? Tällä hetkellä hyökkääjäni on työmyyrä ja puolustajani on puolustava pakki.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
EDIT: Eikun nyt ymmärsin kysymyksen vasta :) Kovolta pitäisi varmaan poistaa ladattu sisältö, jolloin se lataisi sen uudestaan. Pitääpä tätä itsekin tutkia, koska sama ongelma vaivaa.
Joo, olen koittanut etsiä että mistä se löytyisi sieltä kovalevyltä, en vain millään löydä. Eikä marketin kauttakaan taida noita boosteja löytyä, että voisi käydä uudestaan lataamassa.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joo, olen koittanut etsiä että mistä se löytyisi sieltä kovalevyltä, en vain millään löydä. Eikä marketin kauttakaan taida noita boosteja löytyä, että voisi käydä uudestaan lataamassa.

Mä onnistuin löytämään ja siellä on jokaiselle ostetulle boostille oma pikkutiedostonsa. Poistin yhden ja silloin se piti tavallaan ostaa uudestaan kiekkokaupasta, hinta tosin oli viimeisessä varmistuksessa 0 pistettä kuten pitääkin. Tosin tuntuu vieläkin jotain häikkää olevan, mutta mulla onkin useampi noita ostettuna enkä ihan kaikkia uskaltanut poistaa kerralla :)

Dashboardilta settings -> storage -> games -> NHL13. Noin suurinpiirtein polku menee näin ulkomuistista.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Nyt on jo jonkin verran EASHL -pelejä takana ja alkaa tuntua paremmalta tuo pelaajan hallitseminen. Toki senkin takia, kun on pelaajaa kehittänyt, mutta myös sen takia, että alkaa tottua noihin hieman kankeisiin, mutta parempiin kontrolleihin. Pakkia on kyllä kieltämättä kiva pelata. Lähes tulkoon kaikki matsit on tullut jomman kumman puolen pakkia pelattua ja vain muutama hyökkääjänä. Nekin pääasiallisesti sentterinä.

Kaiken kaikkiaan huippua! :)

Vain yksi sooloilija on sattunut näihin peleihin, joten pääasiallisesti varsin mukavaa peliseuraa tuolla aina on.

Äskeisessä matsissa pelasi joku Jukka Voutilainenkin.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mä onnistuin löytämään ja siellä on jokaiselle ostetulle boostille oma pikkutiedostonsa. Poistin yhden ja silloin se piti tavallaan ostaa uudestaan kiekkokaupasta, hinta tosin oli viimeisessä varmistuksessa 0 pistettä kuten pitääkin. Tosin tuntuu vieläkin jotain häikkää olevan, mutta mulla onkin useampi noita ostettuna enkä ihan kaikkia uskaltanut poistaa kerralla :)

Dashboardilta settings -> storage -> games -> NHL13. Noin suurinpiirtein polku menee näin ulkomuistista.

Joo sain ladattua uudelleen, mutta ei poistunut tuo ongelma...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, AVS, Mustapha Lemieux
Nyt on EA säätänyt slidereita rutkasti, on meinaan pelinopeus taas samaa luokkaa kuin oli NHL12:ssa. Ja muutenkin tahmeus on hävinnyt ja peli sujuu smoothimmin. Tuntui itseasiassa, kuin olisi pelannut NHL12:sta :)
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Mites, oisko Xboxin omaavilla kiinnostusta muodostaa EASHL -jengiä, jolla alkaa pelailemaan? Mulla ei ole headsettiä tällä hetkellä, mutta jos homma alkaa rullaamaan, niin toki sellaisen hankin.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Minäkin oisin kiinnostunu tulla pelaamaan! Ongelmana se että en oo ikinä kyseistä pelimuotoa kokeillut :P

Ei se mikään ongelma ole! Hyvin tuohon pääsee sisälle. Vaatii vaan vähän pelisilmän kehittelyä, ettei ajele itseään pahasti ulos tilanteista.

Katellaan jos tulis muitakin halukkaita. Itsellä ensisijaisesti oikea puolustaja on se, millä tykkään pelata, mutta muutkin neljä paikkaa käy. Molariin en vielä koske, vaikka sitä on tullut vähän treenattuakin.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Jos se boxin tiimi tehään niin haluisin olla laituri mieluiten.
Nebula voisit mun mielestä tehä sen joukkueen jos jaksat?





e. Kumpikin laituri kelpaa sittenki :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös