NHL 12 (xbox360 & ps3)

  • 401 193
  • 1 498

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Verkkokaupan lisäksi ainakin VPD:stä saa hyvään hintaan from Åland.

Kyllä vain, molemmista tulee sujuvasti ja nopeasti pelit. Kummstakin tullut tilattua ja mitään varsinaisia ongelmia ei ole ilmennyt. Pari kertaa ollut jotain toimitusongelmia, mutta nämäkin(kai) lähinnä johtuen maahantuojista.

Itse peliin, niin eipä tuollainen legendary tiimi kauheasti koveta, varsinkin tosiaan jos siellä on nykyisiä pelaajia. Olisi nyt pelkästään sitten vanhoja legendoja, niillä voisi hyvin höntsäillä sitten maajoukkueita tai esim. allstarsseja vastaan.

Nyt kun palasi vähän aikaa sitten todella pitkästä aikaa NHL 2k10:n kimppuun, niin piti pistää EA:n uusin myyntiin ja varmaan jää tuo 12 tilaamatta. Kaikkine puutteineenkiin vaan niin paljon enemmän imua. Kaveri kuvasi hyvin eroa "tämä tuntuu paljon lämminhenkisemmältä, kun EA:n on kylmempi ja kliinisempi". Itse pelaan vain oikeastaan noita uramoodeja ja/tai kaverin kanssa. Tästä syystä esim. se että kun tiedät yleensä jo etukäteen mitä seuraavaksi aina tapahtuu alkaa syömään peli-iloa.
 

Schadowan

Jäsen
Mä en todellakaan jaksa uskoa, että YKSI Legendary team olisi THE big announcement. Jos siellä olisi 80-luvun Edmontonia, 90-luvun Pensiä tai Detroittia, 70-luvun Bostonia, niin hommahan olis ihan jees. Mutta näinhän ei tule tapahtumaan. Pelonsekaisin tuntein taas pelkää, mitä paskaa sieltä on taas tulossa. Mutta pakkohan se peli on ostaa.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Kyllähän tässä pelonsekaisin tuntein odotellaan, että tuleeko sieltä sitä perinteistä "samaa paskaa, eri paketissa" -tavaraa.

Tosiaan mitään järin suuria uudistuksia ei mielestäni uusimpaan painokseen ole tulossa. Tuo pelaajien profiloiminen on ihan mielenkiintoinen asia, mutta sa nähdä paraneeko sen avulla kaikkien pelaajien tekoäly lainkaan. Nyt, kun näkee jatkuvasti oman puolen tietokoneen ohjaamilta pelaajilta sitä aivan järkyttävää kiekotonta peliä, sekä tehotonta puolustamista.

Tuo maalivahdin ajeleminen on nyt mielestäni niin turha uudistus kuin olla ja voi. Ja kaiken hyvän lisäksi se ajeleminen/kaatuminen näytti vielä tuossa demovideossa aivan järkyttävältä.
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Verkkokaupan lisäksi ainakin VPD:stä saa hyvään hintaan from Åland.

VPD - verkkokaupasta minulla on myös hyvät kokemukset. Kaksi kertaa sieltä tilannut, ja molemmilla kerroilla peli saapunut ajallaan. Myös tänä vuonna NHL tilataan tästä putiikilta tähän osoitteeseen. Viime vuonna oli muuten mielenkiintoinen NHL11 julkaisupäivä, kun se osui samalle päivälle SM-liigan alkamisen kanssa. Tänä vuonna ei taida ihan päivät osua yhteen.
 

Fiiu

Jäsen
NHL 12 Producer Blog: Online Innovations

Linkin takaa löytyy Operation Sportsin artikkeli, jossa kerrotaan EASHL ja HUT-pelimuotojen uudistuksista NHL 12 pelissä.

Vihdoinkin voi tehdä oman buildin per pelipaikka, ei tarvitse jatkuvasti käydä pelaajaa muokkaamassa jos pitää siirtyä pakin paikalta hyökkääjäksi. Ja veskarin xp-pisteet joutuu nyt pelaamaan alusta asti eikä enää voi hyödyntää kenttäpelaajan legendakorttia pelaamatta peliäkään veskana. Ehkä hyvä, ehkä huono asia.
 

motamoro

Jäsen
Milloin mahtaa demo tulla Xboxille ja PS3:lle? Eikö se yleensä ole näihin aikoihin elokuun puolessa välissä marketplaceen ilmestynyt. Nuo HUT:n uudistukset tuntuvat olevan otettu suoraan FIFA 11:n Ultimate Teamista, tulisi edes kunnon hakuominaisuus mm. treenikorteille (vain +5 laukaus).
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Odotellaan sitä oikeaa "huge announcementia", jos se vaikka tulis ennen ens vuoden versiota. Jos se tosiaan tuo oli niin toivottavasti seuraava iso julkistus olisi 2K:n paluu virtuaalikaukaloihin.

Kyllä se tuo valitettavasti on. EA Sportsin Facebook-yhteisössä kyseinen trailer-video ajettiin sisään seuraavalla lauseella:

In the 1st NHL 12 producer video we promised a big announcement...well here it is: 'They're coming!'

Voi luoja... Noh, odotellaan nyt vielä tuleeko tuohon jotain pelattavaakin näiden legendojen kylkeen. Vai luottavatko poijjaat että pelkästään yksittäisissä matseissa käytettävät Väinö ja Mario vetävät ostajia puoleensa? NBA 2k-sarjastahan tuota legendojen ideaa on tunnuttu "lainattavan", mutta pahoin pelkään että toteutus jää vaippa-asteelle. Jordan-moden tyyliin olisi kiva koittaa esimerkiksi Mariolla viittä maalia viidellä eri tavalla samaan peliin. Siinä olisi myös achievement-metsästäjillä tekemistä.

Ainut hyvä asia tuossa NBA 2k-sarjan lainaamisessa on, että EA:n pojat taitavat oikeasti jopa edes vähän norsunluutornissaan seurata, mitä ympärilläkin tapahtuu.
 

Teloch

Jäsen
Jordan-moden tyyliin olisi kiva koittaa esimerkiksi Mariolla viittä maalia viidellä eri tavalla samaan peliin. Siinä olisi myös achievement-metsästäjillä tekemistä.

xbox360achievements.org kirjoitti:
Magnificent Mario (20G): Score goals 5 different ways in a NHL Be A Pro game with a created Pro on Pro difficulty or higher.

Pääsee legendoista huolimatta (ja ilman Mariota) metsästämään tuota saavutusta, vaikka se jonkun nimimerkin huikean logiikan mukaan tarkoittikin sitä, että tietokone ei taaskaan osaa pelata ja kaikki pitää tehdä yksin.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Pääsee legendoista huolimatta (ja ilman Mariota) metsästämään tuota saavutusta, vaikka se jonkun nimimerkin huikean logiikan mukaan tarkoittikin sitä, että tietokone ei taaskaan osaa pelata ja kaikki pitää tehdä yksin.

Kerro ihmeessä oma kantasi asiasta, jos pystyt muiden kantoja vähättelemään. Itse olen BAPpia pelannut siitä lähtien, kun se sarjaan on lisätty. Se tuntui mielenkiintoiselta vaihtoehdolta alkuunsa, mutta tähän mennessä sen joukkueen tekeminen jota itse edustat on ollut ala-arvoista jokaisessa pelissä.

Maalissa ollessa joudut pitämään nollan joka pelissä tai maksimissaan yhden saat päästää, kun omien ruuti on aivan märkää. Kenttäpelaajana omat kyllä vaihtavat kenttää ja antavat sinulle syötön tunnollisesti joka kerta, kun heitä käsket, mutta ei muuta. Puoleen väliin kautta olen kerran tainnut jaksaa pelata kunnes mitta on tullut täyteen. Pelit ovat muistuttaneet liikaa toisiaan, kun yksin on joutunut käymään tekemään suurimman osan joukkueen maaleista.

Nyt kun vielä saavutuksetkin ovat tasoa "hakkaa Väinön enkat", niin pakosti siinä tulee ajatelleeksi, että taas täytyy leikkiä sateentekijää sen sijaan, että voisi pelata jotain miellyttävää roolia.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun vielä saavutuksetkin ovat tasoa "hakkaa Väinön enkat", niin pakosti siinä tulee ajatelleeksi, että taas täytyy leikkiä sateentekijää sen sijaan, että voisi pelata jotain miellyttävää roolia.
Paremmin en itse olisi osannut tätä sanoa. Nuo "tee 8 pistettä yhdessä pelissä" ja "tee 216 pistettä kauden aikana"-tyyliset saavutukset vievät peliä vain entistä epärealistisempaan suuntaan. Nykylätkässä kumpikin yllä mainituista on käytännössä mahdoton toteuttaa, ja sen pitäisi heijastua myös peliin. Itse olisin ihan tyytyväinen kakkosketjun laidan jyräksi jolle piste per peli olisi jo vähintäänkin erinomainen suoritus, mutta minkäs teet kun kaikki täytyy tehdä itse.
 

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens
Maalissa ollessa joudut pitämään nollan joka pelissä tai maksimissaan yhden saat päästää, kun omien ruuti on aivan märkää. Kenttäpelaajana omat kyllä vaihtavat kenttää ja antavat sinulle syötön tunnollisesti joka kerta, kun heitä käsket, mutta ei muuta. Puoleen väliin kautta olen kerran tainnut jaksaa pelata kunnes mitta on tullut täyteen. Pelit ovat muistuttaneet liikaa toisiaan, kun yksin on joutunut käymään tekemään suurimman osan joukkueen maaleista.

Mä tuskailin tuon CPU:n huonouden kanssa, mutta sain tilanteen joillain asetuksilla paranemaan. Oliskohan CPU Aid, tai joku vastaava säädin minkä vedin täysille. Alkoi konekin tekemään maaleja. Superstarilla taisin pelailla.
 

Teloch

Jäsen
Onhan se totta, että aiemmin koneen pelaaminen on ollut täyttä paskaa ja olen sen itsekin haukkunut. En vain ymmärrä tuota logiikkaa, että jos pelissä on joitain saavutuksia, joiden hankkimista varten pitäisi oikeasti venyä, se tarkoittaisi automaattisesti tietokoneen kädettömyyttä. Vielä erikoisemmaksi tuo logiikka menee siinä vaiheessa kun mietitään sitä pientä sivuseikkaa, että EA on vetänyt koko simulointirutiinin uusiksi ja se saa hoitaa hommansa sillä aikaa kun pelaaja on vaihdossa. Kukaan meistä tuskin katselee sitä tietokoneen pelailua tänä vuonna, kun kerran annetaan mahdollisuus hypätä joko nopeutettuun simulaatioon tai suoraan seuraavaan vaihtoon.

Tässä valossa tuo aiempi parkuminen livahtaa meikäläisen kirjoissa siihen turhan itkun kategoriaan, jota tämäkin ketju on jo nyt täynnä, vaikka pelin julkaisuun on kuukausi aikaa. Tokihan se BaP voi edelleenkin olla samaa tuskailua kuin tähänkin asti, mutta parin achievementin takia minä en ainakaan lähde tuomitsemaan tuota pelimuotoa etukäteen.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Onhan se totta, että aiemmin koneen pelaaminen on ollut täyttä paskaa ja olen sen itsekin haukkunut. En vain ymmärrä tuota logiikkaa, että jos pelissä on joitain saavutuksia, joiden hankkimista varten pitäisi oikeasti venyä, se tarkoittaisi automaattisesti tietokoneen kädettömyyttä. Vielä erikoisemmaksi tuo logiikka menee siinä vaiheessa kun mietitään sitä pientä sivuseikkaa, että EA on vetänyt koko simulointirutiinin uusiksi ja se saa hoitaa hommansa sillä aikaa kun pelaaja on vaihdossa. Kukaan meistä tuskin katselee sitä tietokoneen pelailua tänä vuonna, kun kerran annetaan mahdollisuus hypätä joko nopeutettuun simulaatioon tai suoraan seuraavaan vaihtoon.

Tässä valossa tuo aiempi parkuminen livahtaa meikäläisen kirjoissa siihen turhan itkun kategoriaan, jota tämäkin ketju on jo nyt täynnä, vaikka pelin julkaisuun on kuukausi aikaa. Tokihan se BaP voi edelleenkin olla samaa tuskailua kuin tähänkin asti, mutta parin achievementin takia minä en ainakaan lähde tuomitsemaan tuota pelimuotoa etukäteen.

18 saavutusta ja 425 pistettä Be A Prota pelaamalla on mahdollista saavuttaa. 12 näistä on näitä ennätysten rikkomisia. Myönnän aika kärkkäästi asiaa kommentoineeni, mutta mitä muutakaan johtopäätöstä asiasta voi vetää, kun Be A Prossa ennen on joutunut olemaan se supertähti ja nyt vielä päälle on lyöty aimo kasa saavutuksia joissa tarvii aika legenda jo olla? Toivon tuon uuden simulaation toimivan entistä paremmin ja haluan olla väärässä kantani kanssa, mutta aika sen näyttää minkälaisen pelin EA puskee ulos.

Minä pelaan suurimmaksi osaksi nettipeliä ja toivoisin, että sinne oltaisiin jotain saavutuksia lyöty, kun on niitä kuitenkin aina mukava saada. Nyt yli puolet saavutuksista liittyy näihin yhdellä äijällä pelattaviin peleihin. Me not like!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jaa-a, demo pihalle 23. elokuuta.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Nonniin, Rammer on tuupannut blogikirjoitusta legendoista ulos. HUGE annonuncement! Linkki. Mukana on siis hurjat YHDEKSÄN legendaa, joista Rammer nyt paljasti Gretzkyn, Bourquen ja Cheliosin.

Näitä legendoja voi sitten availla Be A Pron aikana yrittäessään rikkoa heidän ennätyksiään, heillä voi pelata uraa nykypelaajien joukossa ja antikliimaksin huippuna voi jopa lisätä omaan suosikkijoukkueeseen Be A GM:ää varten. Niin ja on nuo legendat mukana myös HUTissa, superhyperharvinaisina kortteina.

Noh, HUTiin tuo on ihan hyvä lisä jos vaikka tuurit osuisi kohdilleen. Yhden Väinön myynnillä saisi joukkueen kassan kerralla kuntoon. Muutenhan tuo HUGE legendahommeli menee omissa kategorioissani suoraan höpönassuosastoon.
 

Baldrick

Jäsen
Voi toki johtua siitä, että otan yleensä itse ohjaksiin sen laidan puolustajan mistä vihu pyrkii alueelle. Nämä kaikki siis nettipelistä. Yksinpeliin en koske..

Itse siis en pelaa netissä ja otan myös sen saman laidan miehen ohjattavakseni. Tämä pakkien jäätyminen siis lähinnä vastahyökkäyksissä. Aina sitä ei tapahdu, mutta välillä ne tuppaavat jäävän pohtimaan maailman menoja hetkeksi.

Edit. Tohon Legenda hommeliin olisi hyvä ottaa myös esim. joku legendaarinen tappelija ja muidenkin roolien edustajia, jottei kaikkien tavoitteena ole vain pisteiden takominen.
 
Viimeksi muokattu:

ditrim

Jäsen
Älkää hölmöt ottako sitä lähintä pakkia vaan karvaatte pääosin pelkillä hyökkääjillä. Näin tulee voittoja.
 

Baldrick

Jäsen
Älkää hölmöt ottako sitä lähintä pakkia vaan karvaatte pääosin pelkillä hyökkääjillä. Näin tulee voittoja.

Jos kaveri kuskaa kiekkoa laidassa ja otan pakin siitä vierestä, jolla vedän sen levyksi? Tosin tässähän on se juttu, että sitten kusee, kun ajaa ohi. Aika hyvällä prosentilla kuitenkin osun.
 

ditrim

Jäsen
Jos kaveri kuskaa kiekkoa laidassa ja otan pakin siitä vierestä, jolla vedän sen levyksi? Tosin tässähän on se juttu, että sitten kusee, kun ajaa ohi. Aika hyvällä prosentilla kuitenkin osun.

Saattaa se bottikin ajaa sen kaverin levyksi, jos näin ei kuitenkaan käy, niin voit vielä hakea sen kiekon sillä hyökkääjällä, jota olet koko tilanteen ajan ohjannut kohti puolustusvelvoitetta. Jos hyökkääjistä ei itse sitä yhtä aja puolustuksen avuksi, niin sitten pitää puolustuksen olla se 2 pakin show, josta ei usein hyvä seuraa.

Lisäksi kun ajaa oman hyökkääjän avuksi puolustuspäähän, niin sillä voi peittää sen kolmannenkin syöttösuunnan.
 

otonlätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Legendojen tuominen peliin vaikuttaa ihan mukavalta uudistukselta. Toisaalta olisi ollu huomattavasti mielenkiintosempaa, jos pelkkien yksittäisten pelaajien lisäksi olisi ollut kokonaisia joukkueita. Esimerkkinä NBA2K11 peli, jossa on tuotu vanhat dynastiajoukkueet ja pelaajat loistavasti esille hehkutuksineen. Sitten vaan arvailemaan, keitä pelaajia EA seuraavaksi julkaisee. Toivottavasti ollaan tajuttu lisätä kuitenkin suhtkoht "tuoreita legendoja", eikä palata liiaksi taaksepäin. Ehkä hieman Chelioksen valitsemista ihmettelen?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Sitten vaan arvailemaan, keitä pelaajia EA seuraavaksi julkaisee.
Eipä tuossa ainakaan muutaman tapauksen osalta pitäisi mitään hirveää epäselvyyttä olla. Lemieux ja Roy lienevät aika saletteja. Stevie Y:llekin voisin muutaman lantin sijoittaa. Jos vanhempiakin tähtiä on otettu mukaan, niin Orr, Bossy ja Howe saattaisivat olla vahvoilla. Rocket Richardhan taisi olla jo Habsin 100v juhlajoukkueessa. Sen jälkeen menee vähän vaikeaksi, mutta ainakin Messier, Sakic ja Coffey voisivat olla ihan hyviä veikkauksia.

Olenko ainoa, jonka mielestä legendojen liittäminen Be a GM-joukkueeseen kuulostaa hauskalta? Ei tän aina niin vakavaa tarvii olla ja kuka muka ei haluaisi Gretzkya ykkössentterikseen.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Pavel Bure on myös yksi legendoista. Voi voi sitä hupia kun Buren kanssa spurttaa kymmenen kertaa pelissä vastustajan pakkien välistä karkuun kun ei ne raukat osaa puolustaa edes vähää alusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös