Mainos

NHL 12 (xbox360 & ps3)

  • 401 606
  • 1 498

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja kitinä jatkuu omaltakin osaltani vielä.

Nuo introt ja ns. cutscenet sekä hidastukset ovat itseäni ihmetyttäneet monta vuotta. Se on oikeasti varsin pieni panostus joka vaadittaisiin, että niistä saataisiin se noin kolmannen pelin kohdalla esiin astuva totaalinen itsensä toistavuus pois. En ymmärrä, miksi jotain kesäjamppaa tai paria ei nakiteta tekemään 30 variaatiota jokaisesta yksittäisestä cutscene tapahtumasta ja ohjaamaan joka joukkueelle 10 erilaista sisääntuloa. Se ei yksinkertaisesti ole nykyaikaisilla työkaluilla iso homma skriptata variaatiota tapahtumiin ja vaihdella animaatioiden järjestystä tai edes vain kikkailla kuvakulmilla ja kamera-ajoilla. Psykologinen hinta tässä olisi se, että ne ei kaikki tietysti olisi niin viimeisen päälle hienoja ja välillä joku yllättävä tilanne voisi johtaa siihen, että esimerkiksi joku pelaaja luisteleekin kameran eteen ja peittää näkymän, mutta so what. Ihan erityisesti ihmettelen sitä, että sinne on mallinnettu ilmeisesti varsin hienot katsomot ja areenat, mutta niitä ei nähdä kuin vahingossa sekä noiden sisääntulojen aikana.

Tuo kesäesan postaamaan sharksin sisääntulon sisältämä musiikki oli varsin kaukana Metallican Seek & Destroysta, jota Sharks ainakin youtube videoiden perusteella soittelee ns. aidossa asiassa. Silkkaa amattitaidottomuutta tai välinpitämättömyyttä pelaajia kohtaan olla kaivamatta EA:n todennäköisesti järkyttävän laajasta "royalty free" arkistosta jotain tunnelmaltaan samantyyppistä mättöä videolla kuullun ruikutuspopin tilalle. Hain kidasta muuten luisteltiin kentälle muistaakseni ainakin vuoden 2005 änärissä. Samassa pelissä oli myös maalivahtien tappelut mukana.

Jopa NHLPA '93 pelissä oli monia ominaisuuksia, jotka ottaisin riemulla mukaan NHL 12 versioon. Siellä oli yleisömittaria, kirjoitettuja kuvauksia joukkueista joukkueenvalintaruuduissa, pausetilassa tilanteita muiden paikkakuntien otteluista ja erätauolla pääsi jopa katselemaan huippukohtia ja maaleja muista matseista. Vuoden 94 painoksessa pleksitkin menivät rikki ja pelaajat pystyi niittamaan laidan yli vaihtoaitioon.

Itse otan lähinnä henkilökohtaisena vittuiluna sen, että 11-versioon isolla kohulla mukaan tullut maalien videotarkistaminen vesittyi mm. sillä, että jomman kumman joukkueen ylivoimatilanteessa maalin hyväksymisen / hylkäämisen pystyy tarkistamaan vahingossa selaamalla ketjunvaihtoja heti tilanteen jälkeen. Videotarkastuksetkin olivat pelissä jo yli 10 vuotta sitten. Samoin ihan puhdasta välinpitämättömyyttä mm. ties kuinka monia vuosia mukana ollut omituisuus, jonka johdosta alivoimalla pelatessa aloituksiin meni ties mikä rimpula, vaikka toisena alivoimahyökkääjänä olisi Joe Thornton tai muu sentteri/aloitusexpertti.

Mutta noi on pieniä juttuja. Perusasioissakin riittäisi tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Hyvää kitinää floikkarilta.

Pistetäänpä tähän pari pientä uutta IGN:n vesileimaamaa gameplay-videota, jotka on Tubessa.


DET-CHI, Datsyuk sikailee ja Seabrook ampuu maalin


Ulkoilmaa PENS-CAPS, pleksikin hajoaa ja Knuble maalaa.

Ulkoilmaa, PENS-CAPS, Laich iskee ylivoimalla.

Datsjukin ja molarin kohtaamisesta en sano mitään, kun ei veri kierrä. Eipä noilla videoilla ihmeellisiä ollut, kolmannen videon loppupuolella näkyy 40 sekunnin jälkeen Fehrin toimesta varsin erikoisia uusia animaatioita. Se on kyllä iso plussa, että nyt AI:n pakit eivät aina virittele sitä lämäriä viivasta.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Paskaa jokainen video. Animaatiot samat. Kiva..

Varsinkin tuo eka, ei jumalauta miten tökerö! Chicago pelaaja hipasee maassa makaavaa Datsyukia, ja Paaveli liikkuu kuin olisi saanut suurenkin tällin siltä pakilta kohti Chicagon maalivahtia mikä ei pääse ylös koska Paavelin pää osuu hokkariin. Hyi vittu.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ei jumankauta, mikä itseään kunnioittava urheilupelifirma ei jaksa uusia edes animaatioita seuraavaan julkaisuun. Siis samat helvetin jäähyltätuloanimaatiot ja penkille istumiset ennen peliä. Tuo "maalivahdin ajo" -tapahtumaketju tuossa videossa oli kyllä hivenen ns. outo. Ja kyllähän noi selostajatkin hemmetti vaan samoja toistelee liikaa vuodesta toiseen, kuten tuossa youtube kommentissakin todettiin: "Hi everbody im Gary Thorne with Bill Clement, and we have been saying the same shit for 10 years.. come on ea. switch it up for once"

Kuvittelin, että Jatkoajassa ei olisi samanlaista valitusta tästä pelistä kuin jossain Suomi24:lla. Olin väärässä.
Ns. valitus ehkäpä johtuu ainakin täällä siitä, että peli voisi olla paljon parempi/realistisempi kuin on nykyisellään. Täällä on jääkiekkofaneja, jotka tietävät miltä pelitapahtuman kuuluu näyttää. EA:lla tämä asia taas ei ole niin justiinsa.

Toisin sanoen se peli on ihan vitun iso. Isoissa peleissä on aina bugeja ja paljon, koska kaikkien ominaisuuksien testaaminen veisi aivan liikaa resursseja ja eri komponentteja yhteensovittettaessa tulee yllättäviä virhetilanteita minkä korjaamiseen ei välttämättä ole aikaa. Mitään isoa peliä ei korjata vuodessa. Varsinkaan, jos pitäisi samalla yrittää kehittää jotain ihme pleksin hajoamisia tms. pikkunassikoiden haluamia "parannuksia", jotta peliä saataisiin myytyä.
Joo, eiköhän niitä muitakin isoja pelejä ole. Tuskin pleksin hajoamisen kehittely vie aikaa bugien korjaamiselta. Varsinkin kun itse pelihän on jo "keksitty" aikoja sitten, nyt vain päivitellään sitä.

Kuten joku sanoi tuossa aiemmin, jos pelaa vaikka NHL09:ää ja vertaa uusimpaan, on ero aivan selvä uudemman eduksi.
Totta tuo. Mutta olisihan se outoa jos näin ei olisi.

Jos ruvetaan puhumaan jostain luistelun painavalta näyttämiseltä niin se on jo aikamoista hifistelyä eikä todellakaan ole todo-listan kärkipäässä kun yritetään yhteensovittaa vanhaa ja uutta toiminnallisuutta toisiinsa, debugata ja testata testaamisen päälle.
Ei joo, sama kun autopeleissä auton painavalta tuntuminen ei ole to do-listan kärkipäässä. Fysiikan lait ja sitä rataa. Sitä kutsutaan realismiksi. Se on arcade-pelin vastakohta. Ja eiköhän tosiaan nuo testaajat ja itse pelin kehittelijät ole ihan eri hommissa.


Ihan oikeasti, pelimuotoja on paljon ja niin edelleen, mutta itse peli on aina lähes saman näköistä kuin edeltävän vuoden painos, eikä uusia asioita hirveästi vuodessa tule. Verratkaapa esim. vaikka johonkin ei-urheilupeliin, jossa pitää tehdä ~2 vuodessa paljon enemmän uutta ja silti on aikaa ja tulos ei ole näin suora kopio edeltävästä. Ja onhan EA:kin FIFA:n puolella mennyt oikeaan suuntaan kovaa.

Ensimmäisenä voisi tempaista noi valmiit animaatiot hevon vidduun ja - kuten täällä joku jo ehdottikin - tehdä kaiken pelin omalla moottorilla. No, edes ne samat animaatiot, mutta kuvakulmia vaihtelemalla -idea oli sellaista josta saa vain haaveilla. Selostus uusiksi johonkin ei niin kuluneeseen ja vaikka se 'kuva kuvan sisällä' näyttämään kaikkia jäähyltä pääsyjä yms. Ja jos oikein alettaisiin revittelemään -hu huh- niin voisi ihan näyttää pelaajalle milloin pidetään aikalisää, eikä vain valintana valikosta mahdollisuutta klikata sitä "päälle" ja sen sellaista.

Okei, yksi positiivinen asia noista lyhyistä videoista ainakin. Hallin kuuluttaja on kovemmalla volyymillä. Tämän vuoden painokseen uusivat - ihan hienot, täytyy myöntää - hallikuuluttajan hehkutukset, mutta ne sitten olivat niin hiljaisella kovimmillaankin, että hukkuivat muihin ääniin.
 

Fiiu

Jäsen
Onhan niitä volyymeita voinu säätää jo pitkään, muita pienemmälle ja announcer täysille niin johan alkaa kuulumaan. Ja loput volyymit sitten säädetään joko telkusta tai vahvistimesta oman mieltymyksen mukaan. :)
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Niin siis ihan ymmärrettävää että täällä porukka valittaa pelistä, jota ei uusita juuri ollenkaan ns. peruspohjalta. Tämä on trendi ollut aina NHL06-pelistä asti, joka oli lähes samanlainen kuin NHL05 (PC).

Voi niitä aikoja kun 90-2000 luvun alkupuolilla lähes kaikki pelissä oli uutta ja ihmeellistä, tällöin tosin myös koneiden kehitys otti kovia kehitysaskeleita eteenpäin, mahdollistaen tämän muuttelun. Mutta tuolloin olivat mm. menut, animaatiot ja aikalailla moni muukin asia täysin eri, kuin edellisissä versioissa.

Ostan pelin, mutta toivon TODELLA PALJON täysin uutta versiota siitä lähitulevaisuudessa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kaikista surkeinta noissa valmiissa animaatioissa on se että pelaajilla on väärät mailat usein kädessä(eli lefteillä rightit, jne.). Tämän takia jo pelkästään voisi lopettaa noiden purkitettujen animaatioiden vuodesta toiseen pyörittämisen.

Selostuksesta sen verran, että aika kornia tosiaan kun kaverit toteaa jostain pelaajista "playing his rookie season" tms. vaikka kaverilla oikeasti jo pelin alussa 2-3 kolmas kausi menossa. Eli vähän voisi edes miettiä näitä asioita, syö kauheasti immersiota.

Ottaisivat sitten oikeasti mallia tosiaan vaikka NBA 2k:sta. Itse koris on kaukana fiilistelyssä fudiksen ja jääkiekon takana(silti melko korkealla tosin), mutta pelinä tuo NBA 2k11 on helvetisti enemmän kiinnostava, paremmin tehty joka osa-alueella ja suorastaan imaisee mukaansa. Samalla lähetykset tuntuvat oikeilta tv-lähetyksiltä ja peleiltä. Tämä näin OT:na ja pelisuosituksena kaikille urheilupeli-faneille.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ottaisivat sitten oikeasti mallia tosiaan vaikka NBA 2k:sta. Itse koris on kaukana fiilistelyssä fudiksen ja jääkiekon takana(silti melko korkealla tosin), mutta pelinä tuo NBA 2k11 on helvetisti enemmän kiinnostava, paremmin tehty joka osa-alueella ja suorastaan imaisee mukaansa. Samalla lähetykset tuntuvat oikeilta tv-lähetyksiltä ja peleiltä. Tämä näin OT:na ja pelisuosituksena kaikille urheilupeli-faneille.
Hieman lipsutaan offtopicin puolelle, anteeksi siitä, mutta voiko tuota oikeasti suositella ihmiselle, joka ei NBA:sta, saatika koriksesta ole koskaan oikein välittänyt? Ts. pääseekö peliin sisään, vaikka lajitiedot rajoittuvat sääntöjen hallitsemiseen suurin piirtein ja vaikka yhtäkään konsolikorispeliä ei ole varttia kauemmin tahkottu? Olen suunnitellut tässä PS3:n ostoa ja jotain pelejä tarvitsisi NHL12 kaveriksi hommata. 2k-sarjan NHL2k10:sta tykkäsin kyllä paljon, vaikka onhan siinäkin puutteensa.

Koko pelisarjan (EA:n NHL) suurin ongelma on kyllä siinä, että puutteet eivät näy myyntiluvuissa. Peli on isossa kuvassa sen verran hyvä, että se myy ihan jo nettipelin takia sen verran hyvin, että suurin motivaatio korjata näitä pieniä ongelmia karisee tehokkaasti pois ja peliä "parannellaan" sieltä mistä aita on matalin tuomalla peliin "uusina" jo aikaisemmin mukana olleita ominaisuuksia ja keskittymällä liikaa pelkkiin kosmeettisiin parannuksiin. Kai se jonkun sortin paradoksi on, että minäkin pelaan joka vuosi* uusinta painosta silti, vaikka niitä puutteita tuleekin kirottua.

Kaavan rikkominen ja siirtyminen vuodeksi kilpailijan kelkkaan 2010-versiossa oli piristävää. Ja tuli halvemmaksi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Hieman lipsutaan offtopicin puolelle, anteeksi siitä, mutta voiko tuota oikeasti suositella ihmiselle, joka ei NBA:sta, saatika koriksesta ole koskaan oikein välittänyt? Ts. pääseekö peliin sisään, vaikka lajitiedot rajoittuvat sääntöjen hallitsemiseen suurin piirtein ja vaikka yhtäkään konsolikorispeliä ei ole varttia kauemmin tahkottu? Olen suunnitellut tässä PS3:n ostoa ja jotain pelejä tarvitsisi NHL12 kaveriksi hommata. 2k-sarjan NHL2k10:sta tykkäsin kyllä paljon, vaikka onhan siinäkin puutteensa.

Itse olen nyt pelaillut tuota 2k10:aa selvästi NHL 11:sta enemmän.

Mutta OT-kysymykseen. Mielestäni voi, mutta ehkä kannattaa silti hankkia peli ns. alehintaan. Eli tuonhan saa jo jostain 20eurolla tai alle. Sen lisäksi suosittelen tutustumaan vähän harjoitusmoodeissa/tutorialeissa esim. milloin kannattaa heittää(tai laitat pelissä sitten että oma ajoitus ei ratkaise vaan pelaajien taidot, jne). Oma NBA innostukseni(ja koris) on hiipunut viime vuosina. N.10-vuotta sitten seurasin todella tarkasti, nykyisin lähinnä satunnaisesti. Silti tuo peli itsessään on niin timanttia että sai innostumaan vähän enemmän NBA:sta tällä kaudella ja tuli tutuiksi uusimpia tähtiä enemmän pelin kautta.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Heh, vähän vaikea suositella korispeliä ihmiselle, jota koris ei kiinnosta. Mutta joo, tuo peli on kyllä todella hyvin tehty korispeliksi sekä urheilupeliksi. Peli on aika vaikea aloittelijalle, joten kannattaa aluksi ruuvata vaikeustaso suosiolla helpoimmalle. Ja nimenomaan yrittää pelata peliä, kuten oikeaakin korista pelataan. Siis jos satut ostamaan pelin, tai joku muu. Korishan muutenkin on vähän hidastempoisempi lajina kuin lätkä, joten sekin kannattaa muistaa. Mutta pyrkikää ainakin edes näkemään peliä pelattavan jossain, niin on vertailukohta hiukan eri tavoista hoitaa jutut kuin pelkästään EA:lla. Tai ladatkaa demo, jos on yhä saatavilla.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
^Ja hyvin tosiaan on sössitty siinäkin joukkueiden päädyt vaihtumaan kesken kaiken, kuten Youtube-kommenteista voi nähdä jonkun spotanneen. Näitä on EA:lla pakko olla testaamassa joku futisforumin jalkapallofani.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
^Ja hyvin tosiaan on sössitty siinäkin joukkueiden päädyt vaihtumaan kesken kaiken, kuten Youtube-kommenteista voi nähdä jonkun spotanneen. Näitä on EA:lla pakko olla testaamassa joku futisforumin jalkapallofani.

Nauratti kyllä tuo puolen vaihto. Ja samat animaatiot edelleen. Mikä on kun noin pieneen, mutta tärkeään asiaan ei voida panostaa?
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
En tiedä onko jo tästä täällä mainittu..

Jos tuolla aiemmin puhuttiin siitä kentälle sisääntulosta, jossa aina joukkueen kapteeni näyttä kädellä, että menkäähän siitä...

Niin se sama kohta on kohta on, joko MOH, tai sitten COD. Poikkeuksena vain, että mailojen sijasta on aseet kädessä ja ollaan menossa talon raunioista taistetelukentälle...

Eli noita animaatioita kyllä kierrätetään EA:n peleissä...
 

Herke

Jäsen
Itse tulee pelattua lähinnä Be a GM -modea, joten siihen itse ainakin toivoisin uudistuksia!

Ehdotuksia:

- Jatkosopimusten tekemistä vaikeammaksi, koska tällä hetkellä pelaaja suostuu aina sopimukseen mikäli hyväksyt hänen palkkapyynnön eli tälläiset "bradrichards" -tyyliset tapaukset olisi mielestäni hyvä saada mukaan!!

- Vapaiden pelaajien kiinnostusta eri seuroja kohtaan, voitaisiin myös muuttaa realistisempaan suuntaan, koska nyt sillä on erittäin pieni merkitys siihen minkä joukkueen pelaaja valitsee.

- Junnuliigat olisi kiva saada ns. "seurantaan" eli pystyisit katsastamaan millaisia tehoja varaamasi pelaajat sielä tekevät

- Tappeluihin olisi myös mukava saada realistisuutta siinä mielessä, että tällä hetkellä esim. Arthjukhinin tyrmätä kenellä tahansa!

- Varaustilaisuudet ovat tällä hetkellä melko heikossa hapessa, koska käytännössä 1.krs varaukset ovat luokkaa 65 ja kehittyvyys b - c, joten ei noista tuleviksi kausiksi ihan hirveästi iloa ole.. Eli tietokoneen pitäisi mielestäni luoda joka draftiin 2-4 kovaa lupausta ja ainakin 15-20 "OK-tason" lupausta. Lisäksi nämä Montenegrolaiset varaukset ottavat itseäni päähän, joten mielestäni ne voitaisiin poistaa ja varattavat pelaajat voisivat olla niistä maista, joita pelistä löytyy pelattavana!

- Pelaajien vaihtoarvon pitäisi myös mielestäni nousta/laskea kauden aikana otteiden mukaan. (Esim. WSH:lla pelatessani A. Gustafsson nousi loukkaantumisten johdosta 2. sentteriksi ja pelasi huikean kauden tehden 61 pistettä ja valittiin vuoden tulokkaaksi, mutta silti hänet vaihtamalla tuskin olisi saanut mitään kovin erikoista vastineeksi)
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Itse tulee pelattua lähinnä Be a GM -modea, joten siihen itse ainakin toivoisin uudistuksia!

Sama homma täällä. Mun mielestä yksi tärkeimmistä uudistuksista olisi se, että peli loisi pelaajat regionin mukaan. Ei huvita yhtään pelata, kun varauksissa on kiinalaisia Calle Forsbergejä tai Sidney Spezzoja/serbialaisia Saku Selänteitä ymm. FIFA-sarjassa pelaajat tulevat regionin mukaan, eli kiinalaiset luodut pelaajat ovat Wyon Ming Chungeja eikä Olli Timosia.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
- Jatkosopimusten tekemistä vaikeammaksi, koska tällä hetkellä pelaaja suostuu aina sopimukseen mikäli hyväksyt hänen palkkapyynnön eli tälläiset "bradrichards" -tyyliset tapaukset olisi mielestäni hyvä saada mukaan!!

Mikä on bradrichardsmaiset tapaukset? Bradillehan ei edes tarjottu sopimusta ihan siitä syystä koska ei ole omistajakuviot selvillä Starsilla.

Vai tarkoitatko sitä, kun Brad ei suostunut poistamaan NMC pykälää jotta hänestä olisi saatu edes jonkinlainen korvaus?
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Vai tarkoitatko sitä, kun Brad ei suostunut poistamaan NMC pykälää jotta hänestä olisi saatu edes jonkinlainen korvaus?

Tämä NMC pykälän mukaan tuonti olisi omalla toivelistalla. Tuota GM modea tulee tahkottua kuitenkin aika paljon ja tuo toisi oman lisämausteen neuotteluihin ja treidien hieromiseen. Mutta eiköhän tuon mukaan tuloon kestä se 5-10 vuotta.
 

neprz

Jäsen
NHL 12 Hockey Whiteboard

Kätevä "taulukko", jonne on nyt ilmestynyt päivämäärät milloin on luvassa mitäkin paljastuksia pelistä.

mm. Ultimate Teamissa on nyt mahdollista haastaa kavereita, ja pelaajat voivat loukkaantua.
Hockey Ultimate Team returns to NHL®12 with Three Stars of the Week cards, the ability to injure players, injury cards that heal them, the chance to play a friend, even when they aren’t online, and more!



linkki vie EA Sportsin NHL 12 peliä esittelevälle nettisivustolle
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Operationsports-sivustolle on tullut EA:n tuottajan valotusta näistä pelaajien erikoisosaamisista. Linkki tässä.

Yhteensä eri taitoja ja kykyjä on 15, joista vähemmän yllättäen vain kaksi suoraan puolustajille. Ja pelaajille voi laittaa olla myös useampia kykyjä yhtä aikaa, tai sitten ei ollenkaan.

Nopea listaus, käännökset omiani joten syytökset minulle erheellisistä tulkinnoista. Vaihdoin myös artikkeliin nähden shoots on the rush ja one timer kykyjen paikkaa, koska onetimer on selvästi kiekoton kun taas toinen on kiekollinen. Lopussa artikkelin tarjoama esimerkkipelaaja.

Taidot kiekottomana:

Net Agitators – pelaaja, joka painii usein maalivahdin nenän alla puolustajien kanssa. Esim. Tomas Holmström

Net Presence – pelaaja, joka sijoittuu maalin eteen hakemaan irtokiekkoja ja ohjauksia. Ryan Kesler

Peripheral Players – pelaaja, joka kurvailee kulmissa ja välttelee kontakteja. Alex Kovalev.

Setup Players – pelintekijät, jotka jakavat päädystä ja kulmista paikkoja maalinedustalle ja b-pisteille. Joe Thornton

Finishes Hits – pelaaja, joka ajaa taklaukset loppuun vaikkei kohteella enää kiekkoa olisikaan. Matt Cooke.

Non-Physical – pelaaja, joka ei taklaa juuri ollenkaan. Henrik Sedin.

Offensive Opportunists - pelaaja, joka ennakoi vahvasti tilanteita läpiajojen toivossa. Marian Gaborik.

Shooter Slot – pelaaja, joka hakee hyökkäysalueella vapaita paikkoja hyviltä vetosektoreilta.

One-time Specialists – pelaajat, jotka erikoistuneet laukomaan suoraan syötöstä ja hakevat mm. laidoilta tällaisia paikkoja. Steven Stamkos.

Taidot kiekollisena:

Shoots on the Rush – pelaaja, joka nopeassa hyökkäyksessä mielellään kuljettaa alueelle ja hakee itse vetopaikan. Alexander Ovechkin.

Drives the Net – hyökkääjä, joka ajaa voimalla kohti maalia. Sidney Crosby.

Dump and Chaser – Pitkä päätyyn ja perään. 3. - 4. ketjun pelaajat

Puck Protectors – pelaajat, jotka nopeissa hyökkäyksissä kuljettavat kiekkoa alueelle ja hakevat syöttöä.

Puolustajat:

Pinching D – puolustajat, jotka hakevat hieman riskimpiä ratkaisuja keskialueella (ilmeisesti kyseessä riistot tai avojään taklaukset). Brent Seabrook

Rush Joining D – puolustajat, jotka eivät pelkää lähteä vastahyökkäykseen mukaan. Duncan Keith


Ihan hyvältä alulta kuulostaa, että pelaajista joskus saataisiin vähän erilaisiakin. Vaikkakin noiden muutaman gameplay-videon perusteella esimerkiksi tuo shoots on the rush toimi Ovechkinilla niin että lämäri sujahti heti siniviivan jälkeen toivottomasta paikasta. Toivottavasti E3:n peli oli tuolta osalta vielä vahvasti vaiheessa. Pakeille kykyjä olisi toivonut pari lisää, nyt on vain kaksi + ehkä tuo "taklauskyky" riippuen onko se positiivinen vai negatiivinen kyky puolustajaa ajatellen.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nuo eri pelaajatyypit ovat ihan hyva uudistus, jos EA Sports ei vain veda sita overiksi, kuten yleensa tuollaisten uudistusten kanssa. Eli siis Stamkosin jokainen laukaus on polvi maassa lauottu one-timer, Ovechkin vetelee huonosta kulmasta heti sinisen yli paastyaan jne.

Ja toivottavasti tietokoneen simuloimien matsien tulokset & pelaajien pisteet eivat ole taysin pain persetta kuten nykyisessa versiossa. Vai kuinka normaalia on, etta Henrik Sedin keraa kaudessa 31 pistetta ja Dustin Penner voittaa pisteporssin 95 pisteella 2 pisteen erolla Olli Jokiseen? Samalla esim. Crosby tekee max. 75 pistetta.

Tai etta Nicklas Lidstrom ja Zdeno Chara jaavat alle 20 pisteen?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Nuo eri pelaajatyypit ovat ihan hyva uudistus, jos EA Sports ei vain veda sita overiksi, kuten yleensa tuollaisten uudistusten kanssa. Eli siis Stamkosin jokainen laukaus on polvi maassa lauottu one-timer, Ovechkin vetelee huonosta kulmasta heti sinisen yli paastyaan jne.

Ja toivottavasti tietokoneen simuloimien matsien tulokset & pelaajien pisteet eivat ole taysin pain persetta kuten nykyisessa versiossa. Vai kuinka normaalia on, etta Henrik Sedin keraa kaudessa 31 pistetta ja Dustin Penner voittaa pisteporssin 95 pisteella 2 pisteen erolla Olli Jokiseen? Samalla esim. Crosby tekee max. 75 pistetta.

Tai etta Nicklas Lidstrom ja Zdeno Chara jaavat alle 20 pisteen?

Jeps. Veikkaan että tuo pelaajatyyppi menee kyllä yli, mutta ehkä NHL 13 se on jo paremmin tehty...

Mitä tulee simulointiin, niin jossain jo olikin mielestäni siitä että simulointi on täysin uudistettu. Eli se menee vähän kuin NBA 2k11:ssa ja oikeasti NHL.commissa eli näkyy laukaisukarttaa, tilastot juoksevat kokoajan ja aika juoksee myös. Eli ei enää erän simulointeja, jne. Ja samalla näyttivät pistepörssiä, joka vaikutti realistiselta. Sanoivat että peli sisällään laskee kokoajan miten peli etenee, eikä vain "arvo" tapahtumia. Noh se nähdään sitten kun ilmestyy.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jeps. Veikkaan että tuo pelaajatyyppi menee kyllä yli, mutta ehkä NHL 13 se on jo paremmin tehty...

Mitä tulee simulointiin, niin jossain jo olikin mielestäni siitä että simulointi on täysin uudistettu. Eli se menee vähän kuin NBA 2k11:ssa ja oikeasti NHL.commissa eli näkyy laukaisukarttaa, tilastot juoksevat kokoajan ja aika juoksee myös. Eli ei enää erän simulointeja, jne. Ja samalla näyttivät pistepörssiä, joka vaikutti realistiselta. Sanoivat että peli sisällään laskee kokoajan miten peli etenee, eikä vain "arvo" tapahtumia. Noh se nähdään sitten kun ilmestyy.

Tuo simulointi on kuitenkin ilmeisesti sita silmalla pitaen, etta itse simuloi oman joukkueensa matsi. Mutta entas muut samaan aikaan pelattavat pelit? Simuloidaanko nekin samalla tavalla (mika tarkoittaisi sita, etta yhden paivan simuloiminen kestaisi kauemmin kuin nykyaan) vai arvotaanko esim. Panthers-Preds-pelin tulos ja tehdyt maalit & pisteet vain taustalla.

Toivottavasti pisteporssi on tosiaan realistinen. Nykyisellaan siina ei ole mitaan realismia kun parhaan pelintekijat kuten H.Sedin, Thornton ja Backstrom jaavat sinne 40 pisteen tienoille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös