Ja kitinä jatkuu omaltakin osaltani vielä.
Nuo introt ja ns. cutscenet sekä hidastukset ovat itseäni ihmetyttäneet monta vuotta. Se on oikeasti varsin pieni panostus joka vaadittaisiin, että niistä saataisiin se noin kolmannen pelin kohdalla esiin astuva totaalinen itsensä toistavuus pois. En ymmärrä, miksi jotain kesäjamppaa tai paria ei nakiteta tekemään 30 variaatiota jokaisesta yksittäisestä cutscene tapahtumasta ja ohjaamaan joka joukkueelle 10 erilaista sisääntuloa. Se ei yksinkertaisesti ole nykyaikaisilla työkaluilla iso homma skriptata variaatiota tapahtumiin ja vaihdella animaatioiden järjestystä tai edes vain kikkailla kuvakulmilla ja kamera-ajoilla. Psykologinen hinta tässä olisi se, että ne ei kaikki tietysti olisi niin viimeisen päälle hienoja ja välillä joku yllättävä tilanne voisi johtaa siihen, että esimerkiksi joku pelaaja luisteleekin kameran eteen ja peittää näkymän, mutta so what. Ihan erityisesti ihmettelen sitä, että sinne on mallinnettu ilmeisesti varsin hienot katsomot ja areenat, mutta niitä ei nähdä kuin vahingossa sekä noiden sisääntulojen aikana.
Tuo kesäesan postaamaan sharksin sisääntulon sisältämä musiikki oli varsin kaukana Metallican Seek & Destroysta, jota Sharks ainakin youtube videoiden perusteella soittelee ns. aidossa asiassa. Silkkaa amattitaidottomuutta tai välinpitämättömyyttä pelaajia kohtaan olla kaivamatta EA:n todennäköisesti järkyttävän laajasta "royalty free" arkistosta jotain tunnelmaltaan samantyyppistä mättöä videolla kuullun ruikutuspopin tilalle. Hain kidasta muuten luisteltiin kentälle muistaakseni ainakin vuoden 2005 änärissä. Samassa pelissä oli myös maalivahtien tappelut mukana.
Jopa NHLPA '93 pelissä oli monia ominaisuuksia, jotka ottaisin riemulla mukaan NHL 12 versioon. Siellä oli yleisömittaria, kirjoitettuja kuvauksia joukkueista joukkueenvalintaruuduissa, pausetilassa tilanteita muiden paikkakuntien otteluista ja erätauolla pääsi jopa katselemaan huippukohtia ja maaleja muista matseista. Vuoden 94 painoksessa pleksitkin menivät rikki ja pelaajat pystyi niittamaan laidan yli vaihtoaitioon.
Itse otan lähinnä henkilökohtaisena vittuiluna sen, että 11-versioon isolla kohulla mukaan tullut maalien videotarkistaminen vesittyi mm. sillä, että jomman kumman joukkueen ylivoimatilanteessa maalin hyväksymisen / hylkäämisen pystyy tarkistamaan vahingossa selaamalla ketjunvaihtoja heti tilanteen jälkeen. Videotarkastuksetkin olivat pelissä jo yli 10 vuotta sitten. Samoin ihan puhdasta välinpitämättömyyttä mm. ties kuinka monia vuosia mukana ollut omituisuus, jonka johdosta alivoimalla pelatessa aloituksiin meni ties mikä rimpula, vaikka toisena alivoimahyökkääjänä olisi Joe Thornton tai muu sentteri/aloitusexpertti.
Mutta noi on pieniä juttuja. Perusasioissakin riittäisi tekemistä.
Nuo introt ja ns. cutscenet sekä hidastukset ovat itseäni ihmetyttäneet monta vuotta. Se on oikeasti varsin pieni panostus joka vaadittaisiin, että niistä saataisiin se noin kolmannen pelin kohdalla esiin astuva totaalinen itsensä toistavuus pois. En ymmärrä, miksi jotain kesäjamppaa tai paria ei nakiteta tekemään 30 variaatiota jokaisesta yksittäisestä cutscene tapahtumasta ja ohjaamaan joka joukkueelle 10 erilaista sisääntuloa. Se ei yksinkertaisesti ole nykyaikaisilla työkaluilla iso homma skriptata variaatiota tapahtumiin ja vaihdella animaatioiden järjestystä tai edes vain kikkailla kuvakulmilla ja kamera-ajoilla. Psykologinen hinta tässä olisi se, että ne ei kaikki tietysti olisi niin viimeisen päälle hienoja ja välillä joku yllättävä tilanne voisi johtaa siihen, että esimerkiksi joku pelaaja luisteleekin kameran eteen ja peittää näkymän, mutta so what. Ihan erityisesti ihmettelen sitä, että sinne on mallinnettu ilmeisesti varsin hienot katsomot ja areenat, mutta niitä ei nähdä kuin vahingossa sekä noiden sisääntulojen aikana.
Tuo kesäesan postaamaan sharksin sisääntulon sisältämä musiikki oli varsin kaukana Metallican Seek & Destroysta, jota Sharks ainakin youtube videoiden perusteella soittelee ns. aidossa asiassa. Silkkaa amattitaidottomuutta tai välinpitämättömyyttä pelaajia kohtaan olla kaivamatta EA:n todennäköisesti järkyttävän laajasta "royalty free" arkistosta jotain tunnelmaltaan samantyyppistä mättöä videolla kuullun ruikutuspopin tilalle. Hain kidasta muuten luisteltiin kentälle muistaakseni ainakin vuoden 2005 änärissä. Samassa pelissä oli myös maalivahtien tappelut mukana.
Jopa NHLPA '93 pelissä oli monia ominaisuuksia, jotka ottaisin riemulla mukaan NHL 12 versioon. Siellä oli yleisömittaria, kirjoitettuja kuvauksia joukkueista joukkueenvalintaruuduissa, pausetilassa tilanteita muiden paikkakuntien otteluista ja erätauolla pääsi jopa katselemaan huippukohtia ja maaleja muista matseista. Vuoden 94 painoksessa pleksitkin menivät rikki ja pelaajat pystyi niittamaan laidan yli vaihtoaitioon.
Itse otan lähinnä henkilökohtaisena vittuiluna sen, että 11-versioon isolla kohulla mukaan tullut maalien videotarkistaminen vesittyi mm. sillä, että jomman kumman joukkueen ylivoimatilanteessa maalin hyväksymisen / hylkäämisen pystyy tarkistamaan vahingossa selaamalla ketjunvaihtoja heti tilanteen jälkeen. Videotarkastuksetkin olivat pelissä jo yli 10 vuotta sitten. Samoin ihan puhdasta välinpitämättömyyttä mm. ties kuinka monia vuosia mukana ollut omituisuus, jonka johdosta alivoimalla pelatessa aloituksiin meni ties mikä rimpula, vaikka toisena alivoimahyökkääjänä olisi Joe Thornton tai muu sentteri/aloitusexpertti.
Mutta noi on pieniä juttuja. Perusasioissakin riittäisi tekemistä.
Viimeksi muokattu: