Mainos

NHL 12 (xbox360 & ps3)

  • 401 607
  • 1 498

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt tarvittaisiin äkkiä kilpaileva NHL-sarja, nimittäin muussa tapauksessa EA:n lätkä ei tule muuttumaan mihinkään seuraavaan 10:n vuoteen. Vuoden päästä suurin uudistus lienee mailateipin värin valitseminen kaikista sateenkaaren väreistä...joka toki maksaa oikeaa rahaa! Futispelien saralla FIFA-sarja on mennyt selkeästi eteenpäin kun Konamin kilpaileva PES-sarja hengittää niskaan ja uhkaa ohituksella paikka paikoin. Sama tilanne tarttis olla lätkäpelien suhteen...
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Totta on, että kilpailuasetelman puuttuessa lähes täysin, ei pelivalmistajalla ole painetta niskassa, muuta kuin tehdä hyvä tuote vuodesta toiseen. Tähän he (EA) mielestäni ovat pystyneetkin. Toki myös täällä odotellaan kieli-vyön-alla minkälaiseksi varsinkin tuo AI muodostuu tuolla versus-puolella NHL12:ssa. Muutakin paranneltavaa löytyy, mutta itse kyllä suurena Änäri fanina ihmettelen miten porukka syytää tällaista "bitching ´n whining" soopaa täydeltä laidalta. Odotetaan kuuta taivaalta ilmeisesti, heti-nyt.

Ehkä itse vaan sitten tyytyy vähempään, mutta pitkä matka on silti kuljettu ysärin alkupuolen Sega-ajoista.

Eikös demon pitäisi kohta pamahtaa eetteriin?
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Totta on, että kilpailuasetelman puuttuessa lähes täysin, ei pelivalmistajalla ole painetta niskassa, muuta kuin tehdä hyvä tuote vuodesta toiseen. Tähän he (EA) mielestäni ovat pystyneetkin. Toki myös täällä odotellaan kieli-vyön-alla minkälaiseksi varsinkin tuo AI muodostuu tuolla versus-puolella NHL12:ssa. Muutakin paranneltavaa löytyy, mutta itse kyllä suurena Änäri fanina ihmettelen miten porukka syytää tällaista "bitching ´n whining" soopaa täydeltä laidalta. Odotetaan kuuta taivaalta ilmeisesti, heti-nyt.

Ehkä itse vaan sitten tyytyy vähempään, mutta pitkä matka on silti kuljettu ysärin alkupuolen Sega-ajoista.

Eikös demon pitäisi kohta pamahtaa eetteriin?

Käytännössähän tässä ei odoteta heti ja nyt, vaan nimenomaan se aika alkaisi alla jo uudistumaan, kun on viimeiset kolme vuotta ollut lähes samanlainen, muutamia uudistuksia lukuunottamatta.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Itse haikailen takaisin tuota talousjuttua hieman parannellusti tietenkin.

Eli siis ainakin yhdessä NHL versiossa pystyi esim lipun hinnan määrittämään, fanituotteiden hinnat jne. Tuo kun tulisi takaisin niin olisi hyvä.

Saas nähdä minkälainen peli tämäkin on..
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Itse haikailen takaisin tuota talousjuttua hieman parannellusti tietenkin.

Eli siis ainakin yhdessä NHL versiossa pystyi esim lipun hinnan määrittämään, fanituotteiden hinnat jne. Tuo kun tulisi takaisin niin olisi hyvä.

Saas nähdä minkälainen peli tämäkin on..

Ainakin 04-vuosikerrassa pystyi näitä säätämään ja olisko ollut myös 07:ssa. Mielestäni tuo oli täysin turhaa mikromagerointia varsinkin, kun taloudella ei ollut minkäänlaista merkitystä.

Oma visioni on, että Be a GM saataisiin joskus EHM-pelin tasolle. Olisi silloin kyllä todellakin hintansa värtti peli.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Ole toimitusjohtaja päivitysehdotukset.

1. Kykyjenetsintä tarvii uudistuksen, nykyinen huono.

2. Hidastetaan simulaatiota tuomalla lisää liigoja peliin. SM-liiga, Elitserien ja KHL nyt ainakin. Vaikka on niin saatanan raskasta jo tuo simulointi niin ehdottomasti tarvitsee lisää manageripelimäisyyttä.

3. Treidijärjestelmä, salary cap ja kokoonpanot on perseestä. Ensinnäkin tuo treidien teko arvojen perusteella on niin kehno, sitten kauden alku, vapaat agentit ja kokoonpano. Koska kokoonpanoa ei pääse muuttamaan vasta kuin harkkapelien alkaessa niin salary cappiin ei pääse käsiksi näin ollen parhaat vapaat pelaajat karkaavat muihin seuroihin.

4. Simujärjestelmä uusiks, se on niin pirun raskas nykyään.

5. Parempi pelaajien arviointi. Myös junnujen taitojen päivittäminen, keskushyökkääjä Joel Armia joku 68 ja yleispotentiaali C. Mitä?

6. Tehkää asiat kerralla vittu kunnolla

Menee hermot EA:n toimintaan. Myyvät peliä vuoden urheilupelileimalla, se oikeuttaa EA:n perseilemään pelin kehityksen kanssa. Se mikä on helpoin uudistaa tehään ja sitten lisäksi yksi keskitason uudistus ja parille pelaajalle kasvot. Loput saa aika randomilla heittää, kunhan menee sinne päin ni o hyvä! Vituttaa että tuo perseily! Osalla pelaajista on 5 vuotta vanha naama, Crosby näyttää babyfacelta, Ovechkin taas joltain puliukolta, Taylor Hallin naama tehty siitä hölmistyneestä kuvasta. Vittu eikö oikeesti oo resursseja kuvata jokainen pelaaja ennen kautta, sen jälkeen tehdä kunnon naamat pelaajille? Eikö vittu oo rahaa hä?
 

Kaidekuningas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, #16, #87
Mitäpä tuosta nyt voi muuta sanoa kuin, että helevtin rumahan tuo kansi on. Ei tietenkään ostopäätökseen vaikuta millään tavalla, mutta ei tuo sininen väri omaa silmää mielytä ollenkaan. Stamkosistakin olisi varmaan löytänyt satoja kuvia, jotka ovat tuota hirvitystä parempia.

Samaa mieltä, että kansikuva ei luonnollisestikaan vaikuta ostopäätökseen millään tavalla. Mutta nyt on mahdollista saada jopa oma pärstä pelin kanteen, suosikkijoukkueen paidassa tietenkin. EA:n pojat on kehitelleet Facebook appsin, jonka avulla voi uploadata oman naamarin pelin kanteen ja tulostella sitten koko komeuden pihalle. Täytyy kyllä myöntää, että jouduin tarkastamaan kalenterista, onko nyt aprillipäivä, sillä omasta mielestäni tuo applikaatio on kyllä ihan jäätävää neppailua. Saapahan tuolla tavalla toki mieleisensä kannen. Mielikuvitus on siis rajana.

Oheisesta linkistä pääsee lukemaan jutun tuosta appsista.

You're Covered in NHL 12

Edellä on enemmän ja vähemmän mietitty parannuksia peliin. Komppaan edellä kirjoittaneita täysin siinä, että be a GM vaatii lisää syvyyttä. Ehkä juuri tuo talouspuolen takaisin tuominen olisi se toivottu lisä. Toinen muutoskohta PITÄÄ olla tuo scouttaus ja varattavat prospectit. Varausvuoroilla ei tee yhtään mitään jos aina tulee varattua 70 tasoisia pelaajia C:n kehittyvyydellä. Yleensäkään noista varattavista kavereista ei mitään franchisepelaajia useinkaan tule. Täytyy tosin myöntää, etten ole pelannut GM:ää niin pitkälle, että tietäisin alkaako draftiin tulla ns. jo lopettaneiden pelaajien regenejä. Jossain vanhemmassa änärissä scoutit arvioivat pari nuorta pelaajaa jo lähtökohtaisesti franchisepelaajiksi, mutta en tiedä mihin tuo ominaisuus on nyttemmin kadonnut. Vai onko? Korjatkaa jos tiedätte paremmin. Lisäksi voisi olla ihan siistiä saada sopimusneuvotteluihin oikeasti neuvottelumeininkiä. Muistaakseni NHL 2K8:ssa sopimuksia joutui oikeasti neuvottelemaan.

Tuli uuteen änäriin sitten muutoksia tai ei, on se joka tapauksessa edelleen pakko-ostos. Syyskuuta odotellessa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
"Winner of twenty two sports game of the year awards".

Salaliitto siellä, toinen täällä. :)
Niin, tarkoitetaankohan tuolla nyt koko pelisarjaa vai pelkästään tuota peliä? Onkohan EA:kin jo suostunut myöntämään että uusi vuosikertapäivitys ei ole uusi peli
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, tarkoitetaankohan tuolla nyt koko pelisarjaa vai pelkästään tuota peliä? Onkohan EA:kin jo suostunut myöntämään että uusi vuosikertapäivitys ei ole uusi peli
Jääkiekko videopelinä on vähän vaikea keksiä uudestaan. 2000-luvun alkua oli ne ajat kun laitettiin uudet kokoonpanot ja hiukan viilattiin graafikoita. Nykypeleistä jos niin väittää, niin tosiaan on pelannut noita vanhempia pelejä pelkästään. Tänäkin vuonna tuli HUT. Uusi pelimuoto, joka koukutti aika monet pelaajat. Pari vuotta sitten tuli Be a Pro, joka käytännössä on mullistanut pelisarjan uudestaan.

Lainaukseen vastauksena tarkoitettiin kaiketi 06-tai 07-versiosta lähtien, kun ilmestyivät nykykonsoleille.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jääkiekko videopelinä on vähän vaikea keksiä uudestaan. 2000-luvun alkua oli ne ajat kun laitettiin uudet kokoonpanot ja hiukan viilattiin graafikoita. Nykypeleistä jos niin väittää, niin tosiaan on pelannut noita vanhempia pelejä pelkästään. Tänäkin vuonna tuli HUT. Uusi pelimuoto, joka koukutti aika monet pelaajat. Pari vuotta sitten tuli Be a Pro, joka käytännössä on mullistanut pelisarjan uudestaan.

Lainaukseen vastauksena tarkoitettiin kaiketi 06-tai 07-versiosta lähtien, kun ilmestyivät nykykonsoleille.

Pelimuotoja voivat keksia vaikka toista sataa lisaa, mutta ei se muuta sita asiaa, etta pelattavuus on pysynyt samana jo muutaman vuoden.

NHL-kaukalo on edelleen melkoinen lentokentta, puhumattakaan sitten pelissa olevasta kansainvalisesta kaukalosta. Kiekon fysiikka on kaukana siita mita sen pitaisi olla, maalivahdeilla on vain tietyt ohjelmoidut liikkeet, kiekko pysyy kuin magneetti mailan lavassa ja niin poispain.

Nuo asiat pitaisi ensimmaiseksi saada kuntoon eika keskittya mihinkaan "taklaa kaveri pleksista lapi tai vaihtoaitoon"- ja "AJA PAIN MAALIVAHTIA!!!"-uudistuksiin.

EA Sports sanoi tosin joskus vuosia, vuosia sitten, etta voisivat kylla tehda realistisen jaakiekkopelin, mutta ei sita kukaan jaksaisi pelata.

Kai tamakin peli tulee sitten aikanaan ostettua, vaikka ei ehka pitaisi.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Sanotaan, että jos en pelaisi onlinessä niin ostaisin änärin ehkä kolmen-neljän vuoden välein. Itse asiassa niin teinkin silloin kun en onliessä pystynyt pelaamaan. Silloinkin tuntui uskomattomalta, että ostamieni versioiden väliin mahtui pari versiota. Eikä se kehitys tänä paivänä ole sen kummempaa.

Ei änäri missään nimessä huono peli ole, sitä en yritä sanoa. Kyllähän se joka vuosi kehittyy aina vähän, ja kun vuosikertoja on aika monta takana, niin kehitystä on ilman muuta tapahtunut. Mutta kn puhutaan kahden peräkkäisen vuosikerran eroista, niin eri pelistä puhuminen on makuasia.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tuosta Be A GM -modesta löytyy kyllä niin paljon käsittämättömyyksiä ja järjettömyyttä ettei mitään rajaa. Jengiähän ei periaatteessa voi oikein suunnitella mitenkään, kun logiikka ontuu kaikessa eikä mitään edes selitetä missään. Kaikkein naurettavinta on se, että Risto Remes rytmiryhmineen teki freewarena eli ilmaiseksi noin kymmenen vuotta sitten Eastside hockey managerin, joka hakkaa tämän Be a GM -virityksen tuhat-nolla edelleen!

NHL 12 jo mainittujen juttujen lisäksi olisi hienoa olla sellainen tutoriaali/manuaali, joka selittää tuota pelimekaniikkaa edes vähän alusta. Ie. mikä vaikuttaa ja mihin. Oon kokeillut esimerkiksi peluuttaa pakkeja hyökkääjinä ja hyökkääjiä pakkeina, mutta ei sillä tunnu olevan minkään maailman merkitystä. Sama tietysti pätee hyökkääjien pelipaikkoihin, av-koostumuksiin jne. En tiedä onko noilla mitään ohjelmoitua eroa. Sama pätee pelaajatyyppeihin, joiden määräytymisestä ei ole mitään käryä, kun niitä voi kaiken lisäksi vielä vaihtaa kesken kaiken. Ehkäpä en vain ymmärrä, mutta tuntuu usein siltä että juuri millään ei ole todellisuudessa mitään merkitystä, kunhan tuijottaa maagista "kokonaisuus" numeroa.

Eikö oikeasti, edes vähän, voida ottaa mallia vaikka noista uudemmista EHM-peleistä? Tekisitte perkele sitten vaikka "Be a real hardcore GM" -moodin ja lisäksi "Be an american teenager GM-mode for dummies" -moodin, jos pelkäätte että menee liian vaikeaksi. Ja palkatkaa niitä tekemään joku jota kiinnostaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Menee liikaa massii, EA:n mottohan on maksimoi tuottavuus, eli kaikki tehdään halvalla ja nopeesti.
Tämä on kyllä se suurin vitsaus. Pari EASHL-kaveria ostivat kuulemma ekana päivänä kaikki tehostepaikat ja tehosteet auki. Ovat tämän vuoden aikana käyttäneet yli 100e korttipakkoihin HUT:ssa.

Sehän on juuri hienointa kun omalla pelaamisellaan saa availtua niitä tehoisteita? Ai ei? Yhtäkään jeniä en tule seuraavassa versiossakaan käyttämään noihin.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
"Voi kun sniif yhyy tää on niin paska yy. Pelattavuus on pysynyt samana jo monta vuotta yhyy!" Ottakaa nyt se peukalo pois perseestä ja laittakaa vaikka se 09 julkaisu koneeseen ja kokeilkaa pelata sitä. Kyllä siinä on "samanan monta vuotta pysynyt pelattavuus" jo aivan toista.

Tottahan se on että kilpailevan firman julkaisun puuttuminen aiheuttaa sen että EA ei kehitä peliään välttämättä joka vuosi niin paljoa kuin mahdollista, mutta kyllähän tämä kohta sadan viestin itkuketju siitä kuinka surkea julkaisematon peli on tuo esille tämän kliseisen perussuomalaisen positiivisuuden. YHYY!
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Onko kaukalo edelleen aivan liian iso? On.
Onko kiekkofysiikat edelleen aivan muuta kuin fysiikan lakeihin perustuvia? Ovat.
Onko maalivahdeilla liimapintaa suojuksissa edelleen? On.
Onko pelaajien tekoäly edelleen sellaista ettei se ole lähelläkään fiksua pelaaja? On.
Ajavatko pelaajat maalille vai kulmiin 2/3vs1 tilanteissa, kun et ohjasta heitä? Kulmiin.

Jne. tälläisiä ihan perusasioita mielestäni voisi korjata, koska ne ovat niin räikeitä ja pomppaavat heti silmille. Varsinkin nuo kolme ensimmäistä. Se että niihin ei puututa tai vähetellään on todella pelaajien väheksymistä ja oikeuttaa kaiken "itkun" mitä niitä kohtaan tulee.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja lisää perusasioita. Luistelu on lähes kauttaaltaan aika hirveän tuntuista ja näköistä höttöä. Kiihdyttelyt, suunnanvaihdokset ja ylipäätään jonkinlainen liikkeen dynaamisuus on varsin kaukana ns. aidosta asiasta. Ei ole sellaista luonnollista liikkeen ja massan tuntua. Ajatellaan esimerkkinä vaikka tilannetta, jossa laitahyökkääjä ajaa kiekon kanssa sisään alueelle ja pakki tulee vastaan hyökkäyssiniviivan kohdalla. Ensimmäisessä esimerkikssä hyökkääjä ottaa vauhtia luistellen oman maalin takaa ja jatkaen "täydellä höyryllä" aina sinne hyökkäyssiniselle asti esteettä. Toisessa esimerkissä sama hyökkääjä ottaa seisovin jaloin kiekon punaviivalla ja lähtee tästä kohti hyökkäyssinistä. EA:n NHL peleissä asialla ei ole sen pakin kohdalla enää mitään väliä. Tuubia.

Pelaajille pitäisi myös jostain kaivaa väkisin sellainen jonkinlainen pelitilanteen taju, että ymmärtävät milloin voi ottaa iisisti ja milloin pitää painaa täysillä omasta terveydestä välittämättä. Esimerkiksi silloin kun on aikaa, niin syötöt lähtisivät tarkkoina lättyinä, ja silloin kun mennään täysillä, olisi kiekon karkaaminen lavasta enemmän sääntö kuin poikkeus jos puolustava joukkue pääsee antamaan painetta ja syötöt enemmänkin sutaisuja. Ja vastaavasti pienemmässä vauhdissa suunnanmuutosten teko olisi yksinkertaista ja kovassa vauhdissa sen vauhdin/kiekkokontrollin ihan oikeasti menettäisi jos yrittää 90 asteen käännöksiä.

Ja mitä muuten tulee tuohon Be-A-GM modeen, niin itse toivoisin ihan alkuun, että ottaisivat mukaan mahdollisuuden pelata vaikka puolikkaita tai jopa kolmas- tai neljäsosakausia. ~100 matsia per kausi on ihan HC meininkiä tyypille, joka kuitenkin haluaa itse pelata kaikki matsit simuloinnin sijaan. Taas yksi ominaisuus, joka on vuosien saatossa mystisesti poistunut pelistä. Veikkaan, että parin vuoden sisään voisi tulla top 3 uutuutena peliin?
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Onko kiekkofysiikat edelleen aivan muuta kuin fysiikan lakeihin perustuvia? Ovat.

Parannetaanko sitä kokoajan? Kyllä.

Onko maalivahdeilla liimapintaa suojuksissa edelleen? On.

Parannetaanko sitä kokoajan? Kyllä.

Onko pelaajien tekoäly edelleen sellaista ettei se ole lähelläkään fiksua pelaaja? On.

Parannetaanko sitä kokoajan? Kyllä.

Ajavatko pelaajat maalille vai kulmiin 2/3vs1 tilanteissa, kun et ohjasta heitä? Kulmiin.

Parannetaanko sitä kokoajan? Kyllä.

Kuten EA on moneen kertaan sanonut, kiekko- ja maalivahtifysiikka tulee olemaan kunnossa NHL 2013 mennessä. Sen sijaan kenttäpelaajien tekoälyä parannetaan jo tulevaan osaan.

Aivan liian isoon kaukaloon ei ole nähtävästi tulossa parannusta...
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tämä on kyllä erikoinen pelisarja. Haukutaan täällä aina lyttyyn, mutta kuitenkin löytyy vuodesta toiseen kaikkien pelihyllystä.
 

Oakley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punanutut
Tämä on kyllä erikoinen pelisarja. Haukutaan täällä aina lyttyyn, mutta kuitenkin löytyy vuodesta toiseen kaikkien pelihyllystä.
Surullista, mutta totta. Kilpailua kun ei ole (vrt. Fifa vs. PES) niin lopputulos on tämä. Toivottavasti 2K palaa ensi vuonna huikean lätkäpelin kanssa ja pistää EA:lle jauhot suuhun.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ja lisää perusasioita. Luistelu on lähes kauttaaltaan aika hirveän tuntuista ja näköistä höttöä. Kiihdyttelyt, suunnanvaihdokset ja ylipäätään jonkinlainen liikkeen dynaamisuus on varsin kaukana ns. aidosta asiasta. Ei ole sellaista luonnollista liikkeen ja massan tuntua. Ajatellaan esimerkkinä vaikka tilannetta, jossa laitahyökkääjä ajaa kiekon kanssa sisään alueelle ja pakki tulee vastaan hyökkäyssiniviivan kohdalla. Ensimmäisessä esimerkikssä hyökkääjä ottaa vauhtia luistellen oman maalin takaa ja jatkaen "täydellä höyryllä" aina sinne hyökkäyssiniselle asti esteettä. Toisessa esimerkissä sama hyökkääjä ottaa seisovin jaloin kiekon punaviivalla ja lähtee tästä kohti hyökkäyssinistä. EA:n NHL peleissä asialla ei ole sen pakin kohdalla enää mitään väliä. Tuubia.

... Ja vastaavasti pienemmässä vauhdissa suunnanmuutosten teko olisi yksinkertaista ja kovassa vauhdissa sen vauhdin/kiekkokontrollin ihan oikeasti menettäisi jos yrittää 90 asteen käännöksiä.

Ja mitä muuten tulee tuohon Be-A-GM modeen, niin itse toivoisin ihan alkuun, että ottaisivat mukaan mahdollisuuden pelata vaikka puolikkaita tai jopa kolmas- tai neljäsosakausia. ~100 matsia per kausi on ihan HC meininkiä tyypille, joka kuitenkin haluaa itse pelata kaikki matsit simuloinnin sijaan. Taas yksi ominaisuus, joka on vuosien saatossa mystisesti poistunut pelistä.
Kaikki tämä täyttä asiaa. Varsinkin tuon massan tunnun luistelussa pitäisi olla printattuna EA:n seinälle. Eivät varmaan itse ole ikinä luistelleet.. Miettikää autopeliä, jossa auto kiihtyy huippuvauhtiin ja pysähtyy siitä sekunneissa.

Lisänä tosiaan tuo liian iso kaukalo ja jostain syystä oletuksena liian hidas pelitempo vievät luistelun kanssa pelituntumaa kauas väärään suuntaan. Ja tuo lyhennetty kausi ja sen puute on itseänikin ihmetyttänyt, että miksi se piti ottaa pois.

Eteenpäin on toki menty, mutta paljon suuremmin harppauksin pitäisi pystyä menemään vuosittain, kun varsinaista peliä ei tarvi enää keksiä. Haisee "fanien kuuntelemiselta" kuin Jagrin sopimus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös