NHL 12 (xbox360 & ps3)

  • 399 628
  • 1 503

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Mistähän mahtaa kyseinen ongelma johtua?

Kun lähden pelaamaan peliä, ja tulee aloitus.. tulee sellainen kiva piikki/lagi siihen heti alkuun, joka kestää aivan hetken. Piikkejä sattuu jonkin verrankin pelissä, mutta kesto on vain se hetkellinen. Televisio on uusi, eli viikon vanha. Pelaan HDMI -piuhalla, ja boxikin on vain 2-3 viikkoa vanha. Se ei sinänsä hirveästi haittaa, mutta onhan se kettumaista kun aina tulee pientä piikkiä. Piikit osuu vain pelissä.

Oikeastaan toinenkin ongelma on, kun resoluutio muuttuu välillä isoksi. Kun painan vaikka keskinappulaa ohjaimesta, niin siihen tulee se Dashboard -juttu ym., niin näyttö muuttuu älyttömän isoksi, eli se zoomaa sen. Sitten kun vaikka menee peliin, niin ensin se on hetken sen verran iso, että pelin tulokset yläreunassa ei näy kunnolla edes ruudussa ja hetken päästä tuosta se hakee automaattisesti sen ruudun mikä pitääkin olla. Ärsyttää tuokin, kun sen pitää zoomata se noin suureksi.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Yksi nettipelien (oikeammin -pelaajien) ominaisuus vähäsen ärsyttää. Melkoisen monet eivät paina heti A:ta maalin jälkeen, että skippaisi uusinnat. Varsinkin rankkarikisoissa katsotaan vähintään yksi uusinta joka maalista. Mikä siinä on, että niitä pitää tiirailla niin pitkään? Onko täällä alan harrastajia, jotka voisivat kertoa mikä niissä uusinnoissa niin kiehtoo? Häpeäkseni tunnustan joskus olleeni niin pikkumainen (tunteet pinnassa), että jos vastustaja on katsonut jonkun räkämaalinsa uusinnan, niin olen sitten seuraavan tekemäni maalin katsellut kahteen kertaan. En ole ylpeä siitä, mutta josko se hillitsisi vähän muidenkin haluja katsella maalejaan. Suurin osa niistä ei ole edes hienoja maaleja!
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Melkoisen monet eivät paina heti A:ta maalin jälkeen, että skippaisi uusinnat. Varsinkin rankkarikisoissa katsotaan vähintään yksi uusinta joka maalista. Mikä siinä on, että niitä pitää tiirailla niin pitkään? Onko täällä alan harrastajia, jotka voisivat kertoa mikä niissä uusinnoissa niin kiehtoo?

Miksei niitä sitten saisi katsoa? Siis mikä siinä niin kovasti ärsyttää? En itsekään katsele uusintoja, mutta en myöskään näe mitään pahaa siinä, jos joku ne tahtoo nähdä.

Sitäpaitsi "A":n painaminen taitaa olla mahdollista vain Xboxilla.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Miksei niitä sitten saisi katsoa? Siis mikä siinä niin kovasti ärsyttää? En itsekään katsele uusintoja, mutta en myöskään näe mitään pahaa siinä, jos joku ne tahtoo nähdä.

Sitäpaitsi "A":n painaminen taitaa olla mahdollista vain Xboxilla.

Totta kai niitä saa katsoa. Olen pahoillani, jos kirjoitin aiemmin jotain siihen viittaavaa, että niitä ei saisi katsoa. Kysyin vain, että mikä motiivi ihmisillä siihen on. Et vastannut kysymykseeni, vaan vastasit sen vierestä. Minua siinä ärsyttää se, että peli, joka normaalisti kestäisi sen n. 15 minuuttia, kestää n. 20 minuuttia tai enemmän. Ja kyllähän se vituttaa, kun on päästänyt helpon maalin ja vastustaja kelailee sitä sen seuraavan minuutin.

Niin, ja painike on tosiaan A tai X konsolista riippuen. Olen jälleen pahoillani, kun jätin pleikkarinpelaajat tämän keskustelun ulkopuolelle. Kuvittelin kai, että tuosta pelkästä A:sta ymmärrettäisiin asia.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yksi motiiveista on hidastuksen saaminen filmille, tapauksessa, jossa koko peli videokuvataan vastustajan toimesta. Toinen varmasti sitten juurikin se vastustajan turhauttaminen helpon omiin menneen maalin jälkeen. Ikävästihän se pelejä venyttää.
 

motamoro

Jäsen
Onko täällä alan harrastajia, jotka voisivat kertoa mikä niissä uusinnoissa niin kiehtoo?

Katson jokaisen maalin väh. kertaalleen, johtuen yksinkertaisesti siitä, että varsinkin päästetyissä maaleissa tutkailen miten tuokin syöttö nyt tosta välistä meni, minkä uskoin pitäväni pakilla kiinni / mistä moken suojien välistä tämäkin rannari meni. Ja tehdyissä maaleissa haen hieman sitä "jes" - fiilistä.

Minua ärsyttää ne ketkä hidastusta katsellessa jossain vaiheessa peliä turhautuvat ja painavat Pausen päälle, pelkästään vain odottaen sen 30sek kostoksi siitä että katselen hidastuksia. Kasvaisivat aikuisiksi...
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Yksi motiiveista on hidastuksen saaminen filmille, tapauksessa, jossa koko peli videokuvataan vastustajan toimesta. Toinen varmasti sitten juurikin se vastustajan turhauttaminen helpon omiin menneen maalin jälkeen. Ikävästihän se pelejä venyttää.

Onko muka, niin että vain yksinpelissä pystyy katsomaan ottelun jälkeen maalien uusinnat? Olen ollut siinä uskossa, että maalien uusintojen katsominen onnistuisi myös moninpelissä. Kaikkien reiluinta moninpelissä olisi, jos maalin jälkeen olisi pieni hetki aikaa vaihtaa ketjut ja sen jälkeen jomman kumman pelaajan napin painallus keskeyttäisi uusinnat.
Ruotsalaiset tuntuvat tuota uusintojen ihastelua harrastavan, vaikka maali olisi luokkaa "tusinassa kolmetoista". Joudun myös tunnustamaan, että harrastan tuota omien maalien ihastelua, jos toinenkin tätä tekee.

Pelityyliäkin koitan nettipeleissä mätsätä vastustajan vastaavaan. Toisen alkaessa hakea pelkkää suoraan syötöstä vetoa, niin minä toimin samoin. Parhaimmat pelit tulevat yleensä niitä vastaan jotka pelaavat vain "normaalisti" eivätkä hae hampaat irvessä koko ajan sitä suoraan syötöstä maalia tai nouse maalin takaa maalille samalla, kun maalivahti pysyy liimattuna siihen rakkaaseen tolppaansa.
Loppujen lopuksi nämä EA:n NHL-pelit ovat kaikkein parhaimmillaan heti julkaisuun jälkeen jonkin aikaa, kun ihmiset eivät tiedä vielä ns. varmoja temppuja. Pelit menevät erittäin kaavamaisiksi sen jälkeen, kun pelaajat hakevat vain maaleja tietyillä tavoilla, mutta ei auta valittaa vaihtoehtojen puuttuessa kiekkopelien saralla.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Minua ärsyttää ne ketkä hidastusta katsellessa jossain vaiheessa peliä turhautuvat ja painavat Pausen päälle, pelkästään vain odottaen sen 30sek kostoksi siitä että katselen hidastuksia. Kasvaisivat aikuisiksi...

Tuo on kyllä lapsellista toimintaa. Vaikka minua hidastusten katselijat ärsyttävätkin, en silti tuollaiseen "vastaiskuun" ryhdy. Joskus, jos olen ollut oikein kiihtynyt jostain tuuripompusta, olen saattanut painaa startia, jos näyttää siltä, että vastustaja katsoo uusinnat. Mutta en ole pitänyt pysäytysvalikkoa 30 sekuntia päällä, vaan laittanut heti pelin takaisin käyntiin. Kiitos muuten vastauksesta, nyt ymmärrän vähän paremmin, miksi uusintoja katsotaan. Ehkä sitten, kun minäkin alan analysoida peliäni paremmin, saatan voittaa joskus joitain pelejä.

Aiheesta toiseen; käykö muille Be a Pro -pelimuodossa usein niin, että kun oma äijä on hyppäämässä boksiin, oma pakki syöttää juuri sillä samalla hetkellä, kun vaihto tapahtuu ja kiekko liruu aina pitkäksi? Minulle on nimittäin käynyt niin kymmeniä, ellei satoja kertoja. Se pistää vähäsen ärsyttämään, kun ei kavereilta löydy peliälyä.
 

ditrim

Jäsen
Uusintojen katseleminen voi olla opettavaista hommaa. Sellaiselta ADHD-peliveijarilta voi jäädä hyvät temput oppimatta jos kaikki uusinnat jätetään katsomatta. Yleensä katson pätkät kerran, toinen uusinta menee jo vähän vittuiluksi.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Oon kelannu joskus että pelaan "liian tosissaa" änärii, mutta kun lukee tätä ja tota "Musta-Lista" ketjua niin ei helvetti oon ihan lapsien maailmassa. Tuntuu, että jotkut ottaa vähä liian tosissaan tämän pelin. Jokainen tavallaan.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko täällä alan harrastajia, jotka voisivat kertoa mikä niissä uusinnoissa niin kiehtoo?
Katson uusinnat, mikäli:

-Maali on jotenkin erityisen hieno
-Maaliin johtaneessa tilanteessa on jotain mitä haluan katsoa uusiksi, esim. mistä se kiekko lopulta pomppasi tai millä ruumiinosalla ohjasin kiekon maaliin
-Vastustaja vituttaa niin paljon, että haluan hieroa sitä voittomaalin katkeraa kalkkia vielä lisää parin hidastuksen myötä
-Vastustaja katsoo kaikki omat uusintansa läpi räkämaaleistaan ihan vittuillakseen
-Haen henkistä yliotetta, esim. mikäli vastustaja tuntuu käyvän kuumana kuin hellankoukku ja hakee tappelua joka pelikatkolla, saatan jättää hidastukset pyörimään -> useimmiten seurauksena on pausen painaminen, mistä riemastun koska nyt voin antaa kaverin hajota elämäänsä ylimääräiset 30 sekuntia ennen pelin jatkumista pelkkien hidastusten sijaan. Tämä 30 sekunnin erityiskohtelu toistuu joka kerta kun kyseinen tampio innostuu painamaan starttia välivideoiden tai videotarkistusten aikana.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Huonon pelaajan, joista ei yleensä ole vastusta ja jotka yleensä luovuttavat pelin viimeistään, kun siirryt 3:n maalin johtoon, tunnistaa seuraavista merkeistä:
-Katsovat jokaisen räkämaalinsa 2 kertaa(eivät tosin tee kuin max 2-3 maalia/peli)
-Heti kun teet itse maalin he painavat starttia.
-Pelaavat vain Vancouverilla, Tampalla, Detroitilla, Kanadalla yms.
-Fucking gay/vitun homo/lucky viestejä rupeaa tulemaan viimeistään toisella erätauolla :)
-Jos teet maalin heitä vastaan ekalla minuutilla, kerkevät he luovuttamaan pelin ilman, että siitä jää mitään merkintää.
Näitä pelaajia on sitten mukava kuumotella erinäisillä tempuilla ja naureskella heidän hajoiluihinsa.

Toisinaan pelissä tapaa myös ns. reiluja vastustajia, joita vastaan tulee sitten itsekin pelattua reilusti. Heidät tunnistaa päinvastaisista asioista kuin yllä olevasta listasta.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisinaan pelissä tapaa myös ns. reiluja vastustajia, joita vastaan tulee sitten itsekin pelattua reilusti. Heidät tunnistaa päinvastaisista asioista kuin yllä olevasta listasta.

Näitä tapauksia onkin sitten valitettavan harvoin, että vastustaja paitsi pelaa, niin myös käyttäytyy asiallisesti. Useasti tuleekin sitten tuollaisille pelaajille laitettua viestiä ja ehdotettua uusintamatsia, muutama on tullut lisättyä kaverilistallekin. Mieluummin pelaa monta laadukasta (ja tasaista) peliä putkeen saman jannun kanssa, kuin koittaa onneaan.

Täytyy kuitenkin myöntää että itsekin tulee välillä uusintoja "ihailtua", jos siihen on syytä. Esim. vastustaja tekee samaa... Joskus sitten tulee omasta tai vastustajan toimesta niin hieno maali / muu suoritus että uusinnan katsoo puhtaasti siitä syystä. Välillä tulee myös katsottua ihan puhtaasti vitutuksen takia jotain käsittämättömiä pomppu-/tuurimaaleja...

Anyway, maaliuusintojen kattominen nyt vielä on ihan ok, mutta siinä vaiheessa menee p******** käpy kun joutuu katsomaan _joka ikisen_ uusinnan ja katkon pelin aikana.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Olen tässä syksyn mittaan pelannut lähes vain Be a Prota ja eilisestä vasta muutaman online ottelun. Nyt alkoi oikeasti tuo EASHL kiinnostamaan. Olisi muutama kyssäri siihen liittyen. Voin ilmeisesti perustaa oman jengin ja käyttää rosterina olemassa olevaa jengiä? Tai sitten voin muokata pelaajia ja tehdä oman jengin? Entäs jos olen tottunut pelaamaan tiettyä paikkaa niin voinko liittyä mukaan johonkin olemassa olevaan jengiin? Tähän siiten lisäkysymys, onko jotain jengiä johon pääsis mukaan? Niin pelaan hyökkäävänä puolustajana. Laitteena on PS3

Niin ja toinen kyssäri. Pelaajia ja jengeja voi muokata aika kivasti. Voiko niitä jengejä sitten siirtää toiselle käyttäjälle (konsolille). Lähinnä kiinnostaisi jos joku olisi nähnyt vaivaa ja tehnyt legendaarisen HIFK 1998 mestaruusjengin.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Olen tässä syksyn mittaan pelannut lähes vain Be a Prota ja eilisestä vasta muutaman online ottelun. Nyt alkoi oikeasti tuo EASHL kiinnostamaan. Olisi muutama kyssäri siihen liittyen. Voin ilmeisesti perustaa oman jengin ja käyttää rosterina olemassa olevaa jengiä? Tai sitten voin muokata pelaajia ja tehdä oman jengin?
Valitettavasti et voi tehdä kumpaakaan. Ensinnäkään et voi yksin pelata eashl-pelejä vaan niissä on oltava vähintään kaksi ihmispelaajaa. Pelipaikka valitaan erikseen joka peliin ja tietokoneen ohjaamat pelaajat on jotain random-ukkoja.

Eashl-peleihin sinun on tehtävä oma pelaaja, joka on siis eri kuin bap-pelaaja.

Toivottavasti nyt aukaisi edes vähän, kun en ole varma, tulkitsinko kaikki kysymykset oikein.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Valitettavasti et voi tehdä kumpaakaan. Ensinnäkään et voi yksin pelata eashl-pelejä vaan niissä on oltava vähintään kaksi ihmispelaajaa. Pelipaikka valitaan erikseen joka peliin ja tietokoneen ohjaamat pelaajat on jotain random-ukkoja.

Eashl-peleihin sinun on tehtävä oma pelaaja, joka on siis eri kuin bap-pelaaja.

Toivottavasti nyt aukaisi edes vähän, kun en ole varma, tulkitsinko kaikki kysymykset oikein.

Eli minun on luotava uusi pelaajaa Eashl:ää varten ja sen jälkeen päästävä mukaan johonkin jengiin? Avoimia jengejä löytyy sitten näköjään pelistä etsimällä.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Eli minun on luotava uusi pelaajaa Eashl:ää varten ja sen jälkeen päästävä mukaan johonkin jengiin? Avoimia jengejä löytyy sitten näköjään pelistä etsimällä.

Pääset pelaamaan "sparrauspelejä" ilman mihinkään joukkueeseen liittymistä...
 
Kun pelaat offlinessa esim. Be a Pro-muotoa ja kehität hahmoasi siellä, niin siirtyykö se taitotaso myös nettipeleihin? Eli jos olet kehittänyt hahmosi overall 80:neen, niin oletko myös netissä 80-tason peluri vai kehitetäänkö hahmoa netissä erikseen?
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Pääset pelaamaan "sparrauspelejä" ilman mihinkään joukkueeseen liittymistä...

Mahtavuutta. Eli pikkasen reeniä niin sit voi kiltisti pyytää jos pääsis johonkin jengiin mukaan?
 

Tyler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mahtavuutta. Eli pikkasen reeniä niin sit voi kiltisti pyytää jos pääsis johonkin jengiin mukaan?

Juurikin näin, jos vaan jaksaa pelata niitä sparrauspelejä, kun joskus ainakin kun ite kokeilin siellä kaikki paino laput silmillä ja jos syötit ni kiekkoa oli turha odottaa takasin. On tuolla joukkueita mihin voin liittyä ilman kutsuakin, mutta parempiin joukkueisiin pitää hakea.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko muka, niin että vain yksinpelissä pystyy katsomaan ottelun jälkeen maalien uusinnat?

Pystyy katsomaan moninpelissäkin, mutta tarkoitin tilannettta jossa koko ottelu "striimataan" esim. youtubessa ja halutaan ne uusinnat heti maalien jälkeen.

E: #3, Irtokiekko kaipaa pakkia, pistin viestiä inboxiisi.
 
Viimeksi muokattu:

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun pelaat offlinessa esim. Be a Pro-muotoa ja kehität hahmoasi siellä, niin siirtyykö se taitotaso myös nettipeleihin? Eli jos olet kehittänyt hahmosi overall 80:neen, niin oletko myös netissä 80-tason peluri vai kehitetäänkö hahmoa netissä erikseen?

Nämä kehittyvät erikseen eli ei siirry. Toki offline Be a Pro:ta pelaamalla saa auki boost slotteja ja boosteja myös online Pron (EASHL) puolelle että sitä kautta tuosta BaPista on hyötyä.

Niille joille EASHL ei ole tuttu niin muutama vinkki:

-EASHL:ään (BaP online pelimuoto) pitää luoda oma pelaaja jota pystyt kehittämään pelaamalla joko drop-in tai kerhopelejä. Drop-in peleihin tulee muut pelaajat randomina ja kerhopelejä pelataksesi pitää sinun liittyä johonkin EASHL-tiimiin.
-Näistä peleistä saat noin 10 pelin välein käyttöösi pisteitä joilla voit parantaa ukkosi eri ominaisuuksia. Pisteitä voit lisätä edit attributes kohdassa.
-Lisäksi voit avata hockey shopin kautta boost slotteja joihin voit liittää boosteja (esim. vauhti +5, rannelaukauksen tarkkuus +3 jne,)
-Boost slotteja ja boosteja saat avattua joko pelaamalla (esim. 35 syöttöä online ukollasi) tai sitten käyttämällä MS pisteitä/PS valuuttaa. Itse suosittelen että ostelee jonkun verran boosteja rahalla alkuun ja availee noita loppuja sitten pelaamalla. Osa on aika helppoja saada auki.

-Voit tehdä eri pelipaikoille (C,RW,LW,D,G) erilaiset pelaajat ja laittaa ominaisuuspisteet pelipaikan mukaan.

Tässä nyt jotain, toivottavasti näistä on apua.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Onko EA julkaissut vielä koodia jolla avata "kolmannet" paidat joukkueille? En pikaisella googletuksella löytänyt, joten jos jollakin aiheesta tietoa, niin kuulisin mielelläni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös