NHL 12 (xbox360 & ps3)

  • 401 175
  • 1 498
Näissä kokoonpanopäivityksissä ei ole kyllä mitään järkeä. Just tuli mulle joku juttu et pitää päivittää uusimpiin kokoonpanoihin, noh näin tein ja menin tutkimaan näitä tuoreita kokoonpanoja. En ymmärrä miten joku Rajamäki saadaan hommattua IFK:hon mutta Lennua ei saada millään hommattua Edmontoniin, taikka Järventietä Ilvekseen ja Wärniä Pelsuihin, Hamiltonkin roikkuu mukana vielä. Huhhu.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näissä kokoonpanopäivityksissä ei ole kyllä mitään järkeä. Just tuli mulle joku juttu et pitää päivittää uusimpiin kokoonpanoihin, noh näin tein ja menin tutkimaan näitä tuoreita kokoonpanoja. En ymmärrä miten joku Rajamäki saadaan hommattua IFK:hon mutta Lennua ei saada millään hommattua Edmontoniin, taikka Järventietä Ilvekseen ja Wärniä Pelsuihin, Hamiltonkin roikkuu mukana vielä. Huhhu.

Miten ihmeessä nuo kokoonpanot saa päivitettyä? Omasta mielestäni olen päivittänyt, mutta silti esimerkiksi Chicagossa ei näy Lepistöä. Ja HIFK:n kokoonpano on viimevuotinen.
 
Miten ihmeessä nuo kokoonpanot saa päivitettyä? Omasta mielestäni olen päivittänyt, mutta silti esimerkiksi Chicagossa ei näy Lepistöä. Ja HIFK:n kokoonpano on viimevuotinen.

Tämä päivitys vaadittiin kun avasin HUT:in, mutta muuten ne saa päivitettyä valitsemalla päävalikosta Online--> OMA NHL12 -VERKKO-->Lataa kokoonpanoja.

Yleensä NHL kokoonpanot päivitetään ensin siksi juuri ihmettelen että rajamäki ifkoosta löytyi mutta ei lennua edmontonista. Ja I.Filppulaa en löydä koko pelistä ei Jokereista eikä Grand Rapidsistä.
 

Teloch

Jäsen
En muista joko asiasta mainitsin, mutta boksi-änäristeille on tarjolla taas Petr Puckin ladattavat rosterit. Ensimmäinen vedos tuli joskus viikko sitten linjoille. Eipähän tarvitse ihmetellä EA:n kädettömyyttä tämän suhteen.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Itse olen tässä saanut jo riittävät touchin, joten voisin huvikseni parit viivaat heitellä tänne myöhässä muilta:

- Syötöt lähtevät vieläkin usein ihan mihin sattuu. Pelaan peliä aika harvoin - ja usein silloinkin vain kaksinpelinä samalla puolella -, joten asetuksia ei ole tullut pahemmin tongittua. Onko siellä siis joku syöttöavun kontrolliasetus, sillä tuntuu, että tuo automaattinen syöttöapu löytää vapaan maalinedusta pelaajan sijaan aina sen siniviivalla kahden vastustajan hampaissa olevan puolustajan. En sitten tiedä tuosta, mutta sama vika oli aiemmassakin versiossa, ja tässä uudessa painoksessa on ongelma vieläkin räikeämpi.

- Pakkien jäätyily omaan päähän tulevissa vastahyökkäyksissä ottaa myös ajoittain hermoon, sillä välillä pakit tuntuvat tietokoneen ohjaamina säntäilevän ihan mihin sattuu - kuin he olisivat tekemässä jotain futismaista paitsioansaa - ja kun vihdoin heidät saa vaihdettua omaan kontrolliin, on hyökkääjä jo kaukana karussa. Myös tätä samaa jäätyilyä tapahtui aiemmassa versiossa.

- Ja se etukulma veivi menee vieläkin sisään. Ainakin minulla. Tosin ei läheskään niin usein kuin edellisessä versiossa, joten en tiedä voiko sitä enää sanoa varmaksi maalikikaksi, mutta kyllä sieltä saa vieläkin sen kiekon aika usein häkkiin ängettyä.

- Maalivahdit ovat rännikiekkojen kanssa todella vammaisia. Voi hyvänen aika sentään mitä sähellysstä. Tuntuu kuin jokaisella joukkueella olisi Mika Lehto maalissa.

- Uusi maaliedustavääntämis-systeemi on ihan mukava lisä, mutta mikä tekee siitä naurettavan, on se, että jos haluat mennä hakemaan kiekkoa kulmasta ja maalin edustalla on vastustajan pakki, jää kiekkoa hakeva pelaaja väkisin vääntämään maalin edustalle puolustajan kanssa. Kuinkakohan usein noin tapahtuu oikeassa jääkiekossa.

No onhan sentään uusi huippuunsa tuunattu fysiikkamoottori, ja peli on nyt aidompi kuin koskaan. Pleksitkin hajoaa sitomalla. Ei siinä, ihan mukavaahan se on, kun aina silloin tällöin ilmestyy päivitetty versio jääkiekkopelistä, mutta silti vähän nään, että nyt ollaan panostetty ihan vääriin asioihin. Valitettavasti.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kuinka tuossa xbox 360 versiossa onnistuu suoraan aloituksesta laukominen? Tietokone iski voittomaalin suoraan aloituksesta 0,7 s ennen loppua, me like.
 

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Muutaman päivän nyt pelanneena voisin tehdä pienehkön analyysin omista kokemuksista:

+ Maalin eteen saa tehdä oikeasti töitä. Ei ole olemassa mitään satavarmaa kikkaa, jolla pääsisi 2v1 tai 1v0, kuten NHL 11.
++- Fysiikkamoottori. Enää ei taklailla männiköillä charoja pystyyn. Tosin perstakli on liian tehokas.
+ tietokoneella on oikeasti enemmän älyä kuin ennen: kiekko ei heitetä aina päätyyn, vaan pelataan virtamaisesti jätöllä ja rakennetaan tilanne uudestaan.
+ Lämäriä virittäessä kiekko ei ole liimaantunut lapaan.
+ Maalivahtien liikkeet
-- tilttaukset
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
Onko jollain antaa toimivia ohjeita noihin Petr Puckin päivityksille kun tuntuu ettei saa mitään tolkkua!!!! Thanks!
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
+ Maalivahtien liikkeet

Tähän uskaltaisin heittää sanat "vahva eri".

Monen monta offlinematsia ja muutamia onlinematseja pelanneena edellenkin vituttaa maalivahtien tietyt ominaisuudet:
- Kiekko jää pomppimaan olkapäille, josta se tippuu muutamien heiluntojen jälkeen lähes aina maaliin.
- Kiekko liruu hel-ve-tin hidasta vauhtia kohti maaliviivaa ja sen yli ja maalivahti vain pitää etukulmaa kiinni, ei edes katso jalkoihinsa.
- Poikittaisliikkeessä maalivahti heittää jonkin aivan ihmeellisen istuvan spagaattitorjunnan, jollaisia näkee oikeassa lätkässä aika todella harvoin. NHL12:ssa (ja parissa edeltäjässään) noita torjuntoja tulee joka ottelussa.

Ovat vituttaneet aika monesti näitä uudempia änsypelejä pelatessa nuo maalivahdit...
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen pelannut viime aikoina vain Be A Pro:ta ja vaikka se onkin parempi kuin viime vuonna niin on se nyt perkele, etta tietokone ei nayta tekevan yhtaan maalia. Aina pitaa kaikki maalit joko tehda itse tai syottaa. Olen pelannut uudella kaudella 11 pelia ja tehnyt 34 maalia. Mun pelaajalla (LW) on 23 pistetta eli kone on tehnyt 11 pelissa vain 11 maalia kun en ole ollut kentalla.
 

Teloch

Jäsen
Onkos Mdawgilla ilmennyt samoja ongelmia kuin minulla BAP:in puolella (tietokoneen kädettömyyden lisäksi), että esimerkiksi juuri aloittamani toisella kaudella valmentajana on joku S.Pihvonen, joka peluuttaa joka ketjun keskellä puolustavaa pakkia?
Maalittomuuden suhteen olen miettinyt, josko QMJHL olisi liigana ratkaiseva tekijä tuossa. Ilmeisesti sitten samaa menoa voi odottaa ylemmissäkin sarjoissa, vai oletko itsekin vielä junnuliigoissa? Ensimmäisellä kaudella kone teki mielestäni huomattavasti enemmän maaleja kuin nyt.
BAP-muodosta voisi muutenkin valittaa hieman enemmän, mutta toistaiseksi se on puutteistaan ja suht vakavista hölmöyksistään huolimatta onnistunut viihdyttämään. Selkeästi parempi viime vuosiin nähden, lähinnä tuon simuloinnin takia, mutta toisaalta kyllä pettymys verrattuna odotuksiin. Aika heikko "total overhaul". Ehkä sitten ensi vuonna...taas.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onkos Mdawgilla ilmennyt samoja ongelmia kuin minulla BAP:in puolella (tietokoneen kädettömyyden lisäksi), että esimerkiksi juuri aloittamani toisella kaudella valmentajana on joku S.Pihvonen, joka peluuttaa joka ketjun keskellä puolustavaa pakkia?
Maalittomuuden suhteen olen miettinyt, josko QMJHL olisi liigana ratkaiseva tekijä tuossa. Ilmeisesti sitten samaa menoa voi odottaa ylemmissäkin sarjoissa, vai oletko itsekin vielä junnuliigoissa? Ensimmäisellä kaudella kone teki mielestäni huomattavasti enemmän maaleja kuin nyt.

Olen NHL:ssa. Rangersissa pelaan ja Gaborikilla on esim. 11 pelin jalkeen jotain 4 pistetta. Mun ketju (2. ketju) tekee periaatteessa kaikki maalit omalle joukkueelle. Olen joukkueen ylivoimainen pisteykkonen, mutta silti en paase edes ylivoimaa pelaamaan.

Peluutuksessa en ole huomannut sen isompia bugeja muuten. Kaikki nayttavat pelaavan oikeilla paikoillaan.
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikähän mahtaa olla, että aina kun aloitan GM moden (tai minkä tahansa muun, turnaus, play offs...) niin asetukset ovat defaultilla kauden alkaessa. Olen siis duunannut mieleiseni sliderit päävalikossa ja tallentanut ne, mutta uutta kautta aloittaessani sliderit ovat aina defaultilla. Yksittäistä ottelua pelattaessa asetukset ovat kuitenkin kunnossa. Vähän turhauttaa joka kerta kikkailla palkkien kanssa kun uutta uraa aloittaa.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kenelläkään mitään hajua milloin Jetsille tulee oikeat paidat? Tekisi mieli pelata Be A GM:ää Winnipegilla mutta ei kiinnosta pelata niillä NHL-paidoilla eikä niillä vanhoilla lakanoilla. EA:n tuntien päivitetään varmaan ens vuoden versioon...
 
Miksi minulla vaihtuu taktiikat kesken kausipelien, vaikka niitä en todellakaan haluaisi vaihdella? Ja apulaisvalmentajan tuki ei ole päällä. Ei pysty yhtään keskittymään peleihin, kun aina kiinnittää huomion siihen että koska ne taktiikat taas vaihtuu. Vittu mitä paskaa taas vaihteeksi.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Miksi minulla vaihtuu taktiikat kesken kausipelien, vaikka niitä en todellakaan haluaisi vaihdella? Ja apulaisvalmentajan tuki ei ole päällä. Ei pysty yhtään keskittymään peleihin, kun aina kiinnittää huomion siihen että koska ne taktiikat taas vaihtuu. Vittu mitä paskaa taas vaihteeksi.
Otteluasetuksissa on slideri "Tietokoneen taktiikanvaihdot." Se nollille niin ei vaihdu.
 
Otteluasetuksissa on slideri "Tietokoneen taktiikanvaihdot." Se nollille niin ei vaihdu.

Testasin näytöspelissä pelata tuo slideri nollilla, niin eipä siellä lähtenyt tietokone yrittämään enää tasoitusta ilman maalivahtia... Huoh, koskahan sitä saa kauden pelattua loppuun ilman että mikään asia ottaa pattiin.

Onko mahdollista että minä itse vahingossa muokkaan noita taktiikoita jollain oudolla tavalla? No onneksi tässä on aikaa säätää pelin kanssa.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
Siis miten helvetissä tuota GM:n arvostusta saa beaGM:ssä korkemmalle??!! Yrittäny kaupitella kaikkea mahdollista varausvuorojen kera mutta arvostus laskee kuin lehmän häntä! Viime vuotisessa versiossahan noi varausvuorojen tarjoaminen nosti arvostusta heti...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös