Kiitokset Kamenskille ja punasydämmelle, pitää tuota kokeilla kun taas joskus innostun pelaamaan.
Välillä noilla puukäsipakeilla edes oikein sijoittuminen ei tunnu auttavan, vaikka maalin edustalla blokkaat syöttölinjat hyvin niin silti ne syötöt löytävät tiensä takatolpalle luvattoman usein, liekkö sitten syynä se että pelaajan taidot on siltä osin täyttä kuraa, vaiko se että en vaan osaa, paha mennä sanomaan. Vastaavia syöttöjä on ainakin itselläni vaikeuksia jaella.
En väitä, että itse olen aina se joukkueen paras pelaaja, mutta kyllähän se tekee voittamisesta aika vaikeaa jos hyökkäyksen kärkenä viilettää molemmat joukkueen pakit samalla kun itse koitat hyökkääjänä sitten roikkua alimpana pelaajana yksin kaikkia vastustajan hyökkääjiä vastaan. Samoin nuo ihmismaalivahdit antavat kanssa aika paljon tasoitusta vastustajalle mitä itse olen pelannut jos joukkue ei muuten jää aivan alakynteen. Toki välillä tulee noiden äärettömien persraiskausten vastapainoiksi niitä pelejä, joissa saa itsekkin iskettyä 3+ häkkiä kun pelikaverina on sellainen jätkä jolla taidot korkealla ja peli osuu kohilleen, ja sillon homma on oikein mukavaa. En siis vaadi, että joka peli loppuu täydelliseen dominointiin, mutta kivaa olisi, jos edes suurinta osaa joukkueesta kiinnostaisi voitto eikä pelkästään omat tilastot, yleensä kun nuo kulkevat aika hyvin käsi kädessä eivätkä haittaa toisiaan. Esimerkiksi eilisissä peleissä löytyi näitä järjen jättiläisiä, joista yksi esimerkiksi otti ensimmäisessä erässä kolme pikkukakkosta epäurheilijamaisesta käytöksestä, yksi esimerkiksi kesken vahvan hyökkäyspyörityksen. Vihellys tuli siihen kohtaan kun oma laukaus lähti, joten en tiedä olisiko ilman vihellystä mennyt häkkiin, mutta vitutti silti. Sitten on näitä maalivahteja, jotka jouksentelee kesken peli oman siniviivan tuntumaan että saisivat myllyn päälle, mutta kun eivät tunnu millään käynnistyvän niin sitten tulos en se että omissa soi eikä sille voi oikein tehdä sen enempää kun jos ilman molaria pelaisi. Sitten on näitä kavereita jotka ottavat 3+ paitsiota/erä kun en suostu syöttämään kahden vastustajan jalkoihin kiekkoa että tämä kaveri pääsisi ajamaan päin ensimmäistä pakkia. Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta pääpointti on se, että yksi pelaaja pystyy aika helposti pilaamaan peli-ilon kaikilta muilta ja tekemään voittamisen aika hankalaksi. Siihen päälle nuo EA:n oivallukset siitä että SM-liigan linja taklausten suhteen on ylivoimaisesti paras, niin turhautuminen voi joskus kasvaa sietämättömäksi.
Ja jos tuo nyt ei riitä, niin mulla alkaa olla päälle 30 loppuun pelattua matsia kasassa (edellä kuvatut älykääpiöt saavat minut usein vaihtamaan peliä, tämän myönnän ihan suoraan) ja voittoja tuli vasta eilen täyteen se 10. Ehkä nuo tasoittuvat lähemmäs sitä 50% sattumanvaraista jakaumaa sen joukkueen valinnassa käyvän tuurin kanssa kun lähestytään 100 pelin rajapyykkiä, ja ehkä siihen mennessä omakin panos alkaa jo vaikuttaa johonkin, kuka tietää. Paras vaihtoehto olisi vaan varmaankin vaan etsiytyä johonkin joukkueeseen, mutta kun kohta on taas tarkoitus alkaa treeneissä jouksemaan niin esimerkiksi illat on sitten täynnä ohjelmaa eikä silloin ole aikaa pelata kun ehkä viikonloppuisin korkeintaan jos muu aikataulu sallii. Jos nyt jotain täydellistä ja positiivista omasta pelistä tahtoo hakea, niin kaikki myllyt olen tähän mennessä voittanut joita olen harrastanut, kai niitä alkaa olemaan jotain luokkaa 15-20 (joskus vaan se paras vaihtoehto ottaa vähän taukoa kesken pelin ettei ihan ylikuumene :P ) .
Kiitos kaikille jotka jaksoivat noihin eilisiin vitutus-viesteihin vastata, odotin jotain ihan muuta, tämän palstan taso jaksaa aina yllättää positiivisesti!