NHL 12 (xbox360 & ps3)

  • 399 272
  • 1 503

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse ostaisin 2k10:n, jos tahtoo vähän perspektiviiä tuohon EA:n peliin. Muutamassa asiassa on toki vähän kankeahko, mutta toisissa asioissa erinomainen ja suosittelen lämpimästi.

Eikös lähes kaikkien 2K-fanien mielestä NHL2K8 on se peli, mikä pitäisi ostaa. Ainakin mitä itse lukenut, niin suurimman osan mielipide on se, että 2K8 on se kaikkien aikojen lätkäpeli.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Eikös lähes kaikkien 2K-fanien mielestä NHL2K8 on se peli, mikä pitäisi ostaa. Ainakin mitä itse lukenut, niin suurimman osan mielipide on se, että 2K8 on se kaikkien aikojen lätkäpeli.

On, mutta sitä voi olla tosi vaikea saada käsiinsä. Mielestäni 2k10:kin on hyvin viihdyttävä ja toimiva paketti. Toki se ei ole niin "kiiltoisa" kuin EA:n tekeleet, mutta toisaalta jotenkin raikas ja huomattavasti vaihtelevampi tuotos.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On, mutta sitä voi olla tosi vaikea saada käsiinsä. Mielestäni 2k10:kin on hyvin viihdyttävä ja toimiva paketti. Toki se ei ole niin "kiiltoisa" kuin EA:n tekeleet, mutta toisaalta jotenkin raikas ja huomattavasti vaihtelevampi tuotos.
Veljellä on Xboxilla tämä peli ja ollaan aloitettu play-offs turnee Anaheimilla. Itse yllätyin miten hyvä tämä 2K10 on. Antaa vaihtelua EA:n peleihin kun on erilaisia ratkaisuja. Suosittelen kyllä jos EA:n pelit tökkii!
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
http://www.youtube.com/watch?v=GPzxXlAGnBA&feature=related

ja tassa viela video, jossa on lisaa oikeaa pelikuvaa eika vain traileria. Winter Classicia siis pelaavat.

Ei voi kylla muuta sanoa kuin etta voihan vittu. Pelaaminen nayttaa aivan samalta kuin '11:ssa. Siina heti aloituksen jalkeen tulee jaahy ilmeisesti kampituksesta jne. Mutta suurin huomio kiinnittyi siihen, etta kiekko nayttaa liikkuvan taas magneettimaisesti pelaajan lavassa mukana. Ei nain!
 

Schadowan

Jäsen
Melkoinen tuo uusi fysiikkamoottori ja "full contact": http://www.youtube.com/watch?v=aN1AaGfWmr0

Videossa siis käytännössä näkyy kuinka pelaajaa tönäistään vaihtoaition kohdalla merkiksi siitä että on aika kiivetä laidan yli vaihtoon. Mitä v*ttua, EA?

Tuohan on hidastettu pätkä, joten kyllä varmaan normaalivauhdissa näyttäisi fiksummalta koko tilanne. Omasta mielestäni ihan ok näköinen. That said..
Ennen uutta luistelumoottoria ei voida puhua NHL:stä ja FIFA:sta samassa lauseessa. Sen takia peli näyttääkin samalta kuin NHL11.

Gameplay-pätkien perusteella siellä on tehty snadeja uudistuksia tuon updeitatun fysiikkamoottorin lisäksi, kuten pieniä parannuksia kiekon fysiikassa, uudennäköinen hustle/spurttausanimaatio, maalinedusväännöt (mikä näytti ihan positiiviselta lisäykseltä) sekä veskarien vh-tekniikka.

Tämä näyttäisi vahvistavan sitä käsitystä, että EA tekee joka vuosi pari oikeasti merkittävää uudistusta (tänä vuonna maalinedusvääntö+varauksin uusi presentaatio ja lopullisesti tunattu fysiikkamoottori) ja sitten kasan enemmän tai vähemmän epäolennaisia lisäyksiä, jotka eivät tuota minkäänlaista lisäarvoa mihinkään. En jaksa uskoa, että nämä olemattomat muutokset olisi resurssikysymys. Tilanne on nyt vaan se, että EA:n NHL on monopoliasemassa lätkäpelien suhteen. Ei kilpailua - Ei merkittävää kehitystä.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Voi *ttu palaa jo valmiiksi hermot, kun noita "uudistuksia" katsoo... Samaa paskaa taas minimaalisen erilaisessa paketissa. Mutta hei, LASIT MENEE RIKKI! Kaikki 9-vuotiaat on vitun innoissaan. Tää pelisarja kaipaa kunnon kilpailijaa...

Parannusehdotuksia:

-Tekoäly! 2-1 -hyökkäyksen aikana ei lähdetä vaihtoon!
-Pelaajien ulkonäkö. Esimerkkinä Ville Leino, josta on saatu taiottua niin epäleinomainen kokonaisuus että. Leino on kuitenkin niin omalaatuinen pelaaja, että hänet kyllä kentällä erottaa muista. Tässä pelissä Leinon nimeä kantaa joku tasapaksu läskiperse.
-SM-liigat yms. voisi poistaa, jos niiden eteen ei jakseta nähdä ollenkaan vaivaa.
-Maalivahdit.
-Jne.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Väitän että toi kenttä on yhä liian suuri. Kiemurtelemalla pystyy väistelemään kaikkia pelaajia, jossain videossa Rammer tosin väitti että tällästä ei enää pystyisi tekemään.

Toivoisin että peliin saataisin enemmän intentiivisyydestä, lauottaisiin enemmän huonoistakin paikoista, ja pelaajaa vaan maalilla, ja reboundit olisivat tasa-arvoisia kiekon tavoittelutilanteita, tietokone on nyt noissa paljon parempi kuin ihmispelaaja.

Esim. läpiajossa veskari voisi joskus tulla aggresiivisesti vastaan, jotkut veskat taas yrittäisivät vaan mahd. paljon peittää kokoajan jne. Nykyään kaikki veskat, ei mitään väliä kuka, tulee sen pari metriä vastaan, sit sä teet sen saman harhautuksen, ja jos osaat, niin teet siitä joka kerran maalin. Myös tietokone osaa tehdä läpiajosta satavarmasti maalin, aina pitää toivoa vaan että laukoo tolppaan.

Sitten yksi on se, että kun tulee joku kiekko tohon maalin eteen, niin pakit vie sen kiekon aina lavassaan maaliin, mutta sitä ei koskaan lasketa. Se on oikeasti ärsyttävää.

Ja sitten ne tietokoneen pakit, vaikka niille antaisi minkälaisen paineen, ja tulis millä vaan Lucic:lla päälle, ei ne koskaan vaan heitä jonkunlaista että saavat paineen pois, vaan syöttävät sen millin tarkan syötön.

Ja tosiaan, kiekko kyllä pysyy todella hyvin lavassa: LIIAN hyvin, olen asettanut itsellä kiekonhallinnan nollille NHL 11:ssa, kyllähän se nyt vähän auttaa, mutta ei todellakaan paljoa.

Sitten nämä ns. poliisipelaajat. Ne pelaa aina ihan liian kovassa ketjussa, osaavat syöttää kuin Crosby, laukovatkin ihan tarpeeksi hyvin. Oikeestihan usea noista poliiseista vaan tulevat tappelemaan ja purevat mailan tuppea loppu matsin. Kiekonmenetyksiäkään heille ei tule sen kummemmin kuin muille.
Joku Barch tekee sen yksinläpi harhautuksen ihan yhtä hyvin kuin Crosby, aina uppoo. Se on myös ärsyttävää, kun noi tappelijat on tehty kokonaisuudeltaan hyviksi, tai se tappelu sitä nostaa aika paljon. Just jonkun Barchin olen useasti nähnyt kakkoskentässä.

Pakko-ostoshan tämä on, se on selvä. NHL 11 oli kuitenkin jo niin hyvä.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitää kyllä yhtyä näihin kritisoiviin kommentteihin. Sarja kaipaisi reipasta uudistusta vähän joka tasolla jo pelkästään siitä syystä, että tätä samaa on nyt katseltu jo niin monta vuotta. Ihan alkaen valikoista, niistä "alkuvideoista" ja muista, puhumattakaan sitten itse "gameplayn" graafisesta yleisilmeestä, joka on pysynyt samana nyt 5 änäriä peräkkäin.

Korvaisivat vaikka ne geneeriset sliipatut latausruutujen pinnat kuvilla kotijoukkueen kaupungin silhuetista yötaivasta vastan, vaihtaisivat selostajaa ja vetäisivät sitten perkele sen itse peligrafiikan päälle jonkun tosi reippaan filtterin, jos ei muuta.

Eli ei pientä kasvojenkohotusta, vaan kunnolla uutta ilmettä kehiin, niin ne itse "gameplayn" ongelmatkin voisivat tuntua taas pari vuotta vähän vähemmän masentavilta ja uuden version osto vähemmän turhauttavalta.

Sitä tekoälyä ja kiekon "elävyyttä" nyt eniten tietysti pitäisi korvata. Sitten kun meno kentällä näyttää oikealta jääkiekolta, eikä ala-asteen sählypeliltä etenkin keskialueella niin ollaan oikein hyvällä mallilla jo.

Ja se kaukalo tosiaan vaikuttaa aivan liian isolta, kuten tässä on jo mainittukin. Voi olla, että se on kuvakulman aiheuttamaa harhaa, mutta sitä saisi joka tapauksessa pienentää - se voisi tehdä pelistä vähän tiiviimpää ja taktisempaakin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Samaa mieltä floikkarin kanssa graafisesta ulkoasusta. Oli helvetin hienoa aikanaan PC:llä, kun joka änärissä oli erinäköinen valikko, alkuruudut, alkudemot, yms.

Nyt tuntuu että pelaa tasan samaa peliä vuodesta toiseen, mitä nyt näitä pieniä turhamuutoksia peliin tulee. Molareiden ajelemiset on hauskaa varmasti pienessä nosteessa, kaveriporukalla tai EASHL-tiimissä perjantaina/lauantaina, mutta itse pelatessa en kyllä niin innostu.

Korjaisivat nyt saatana edes tietokoneen tekoälyä tähän ensin. Myös selostaja ja kommentaattori vaihtoon kiitos.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saa nyt nähdä jaksaako tätä edes hankkia, sen verran täyttä paskaa näyttäisi olevan. Samanlainen kuin 11', mutta veskarit voi ajaa pystyyn. Vou! Kyllä paljon on töitä edessä EA:lla kiekon käyttäytymisen ja luistelun kanssa. Fysiikkamoottorin uudistukset voisikin jättää nyt vähäksi aikaa, kyllä ne pelaajat jo ihan riittävän monta kuperkeikkaa heittää niistä lonkkataklauksista. Jos fysiikan saralta jotain pitäisi parantaa, olisi se mielestäni todelliset kaksinkamppailut. Tällä hetkellä ne ovat avojäällä mailan kanssa huiskimista ja laidoissa laitaa vasten sitomista. Vähän realistisuutta niihin, kiitos.

Ja sitten extrana (menee sarjaan turhat uudistukset) Be A Prohon MM-kisat. Hajoaa välillä pää, kun hakkaa 80 peliä runkosarjaa ja kausi päättyy siihen ja ei muuta kun uudet 80 matsia taas. MM-kisat toisivat mukavaa vaihtelua ja realistisuutta jääkiekkoilijan elämään. Luonnollisestikkaan millään AHL-jyrillä ei pitäisi olla sinne mitään asiaa. Korostan nyt kuitenkin, että ne todelliset ongelmat ovat täysin muualla kuin tässä...
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Itse haluaisin, että peliin tulisi sellainen "olkapaa-olkapäätä" - vastaan vääntäminen. Eli esim kulmaan mentäessä yhdellä napilla oltaisiinkiin iholla ja usein heikompi horjahtaisi tai jopa kaatuisi. Ei mitään estämistä vaan sellaista normaalia fyysistä vääntöä mikä on jo esim fifassa kun riistät palloa. Toisi lisää mm. voimahyökkääjällä pelaamiseen. Sitten atribuutteja pitäisi laskea. Kuten todettua, niin on aivan sama onko läpiajossa Crosby, Chara tai vaikka Orr. Kaikki tekevät yhtä isolla prosentilla. Myös syöttöjä pitäisi vaikeuttaa lisää koska huonokin pelaaja antaa sen millin tarkan lätyn takatolpalla niin halutessaan.

EA voisi myös harkita noiden selostajien "lainien" muuutamista. Samat läpät olleet yhtä pitkään kuin Mertsillä. Jotain uutta myös sinne, kiitos. Nimim. Alkaa hajottaa jo se "ping päng pung, he hit's the post".
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Väitän että toi kenttä on yhä liian suuri. Kiemurtelemalla pystyy väistelemään kaikkia pelaajia, jossain videossa Rammer tosin väitti että tällästä ei enää pystyisi tekemään.

Toivoisin että peliin saataisin enemmän intentiivisyydestä, lauottaisiin enemmän huonoistakin paikoista, ja pelaajaa vaan maalilla, ja reboundit olisivat tasa-arvoisia kiekon tavoittelutilanteita, tietokone on nyt noissa paljon parempi kuin ihmispelaaja.

Esim. läpiajossa veskari voisi joskus tulla aggresiivisesti vastaan, jotkut veskat taas yrittäisivät vaan mahd. paljon peittää kokoajan jne. Nykyään kaikki veskat, ei mitään väliä kuka, tulee sen pari metriä vastaan, sit sä teet sen saman harhautuksen, ja jos osaat, niin teet siitä joka kerran maalin. Myös tietokone osaa tehdä läpiajosta satavarmasti maalin, aina pitää toivoa vaan että laukoo tolppaan.

Hyvää juttua. Itsehän olen puhunut myös tuosta kaukalon koosta aiemmin ja edelleen se hyppää silmille. tilaa on tosiaan aivan liian paljon ja esim. hyökkäysalueelle pääsee AINA, kulmissa ja maalin takanakin pystyy melkein kokoajan pyörimään vastustajien ympärillä. Ilman että nämä pääsevät edes koskemaan itseä.

Kaikki maalivahdit tuntuvat melko samalta kyllä. Toiset ovat vain parempia kuin toiset.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Nyt on EA tuottajien blogissa jo sellaista juttua uudistuksista, että kuulostaa oikein mukavalta. http://www.operationsports.com/features/1286/ea-producer-blog-nhl-12-gameplay/

Hyviltä kuulostivat ainakin nuo maalinedustaistelut, yleisesti rukattu tekoäly hyökkäyksessä ja puolustuksessa sekä pelaajien erilaisuuden korostaminen. Tosin voisi veikata, että EA:n tapaan tuo pelaajien "erilaisuus" valittaneen juuri muutamasta vaihtoehdosta, eikä esimerkiksi samassa paketissa suoraa syötöstä tarkka-ampuja ja pakin jaloista ranaria hakeva ilyakovalchukmainen pelaajatyyppi tule kysymykseen. On vain joko tai. 2k-sarjan tendency-liukusäädin, miten olisi EA?

Nuo vaihtoaition luukun käyttämiset ja automaattinen vaihtoon pakottaminen kypärän irrotessa on sitten taas näitä turhempia.
 

Schadowan

Jäsen
Toi on taas sitä perusjargonia,mitä ea viljelee joka vuosi. Nyt osui silmään nuo one-knee specialistit. Siis hei,mitä helvettiä? Jos stamkos on nyt kerran vuodessa ampunut onetimerin toinen polvi jäässä niin pitääkö siit vääntää joku helvetin pelaajamalli?perus ea-logiikkaa taas ainakin teoriassa,katotaan se käytäntö viel erikseen.

Tuota pelaajan erilaisuutta ja ai-tunausta on jankutettu jo vuosikausia,joten saapa taas nähdä.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Kyllähän saisi hieman jo panostaa, joku vuosi enemmän kyseiseen peliin. Liian samanlaista ollut nyt viimeisimmät. Saisi tulla enemmän hienoja harhautuksia, ottaen huomioon vaikka kuinka paljon niitä on fifassa. Kuvaukset nyt ovat käytännössä turhia pelin kannalta, mutta olisihan se kiva saada hieman erilaiset kuvaukset sisääntuloon ja mestaruuksien voittoon. Taklauksia, veskarifightit yms. tulossa, ei kuullosta huonolta, mutta vielä juuri harhautuksia saisi tulla lisää, pleksit saisi joskus hajota. Kaveri voisi joskus kovasta niitistä lentää vaihtoaitioon ja tappelutkin voisi hieman uudistua. Pieniä uudistuksia toisi paljon enemmän intoa änärin pelaamiseen. Tälläiset auttaisivat paljon. Be A GM pohja on erittäin hyvä ja sitäkin olisi kiva jauhaa tälläisten pikku uudistusten jälkeen. Veskarit, aloitukset ja mailan hajoamiset olivat onnistuneet lisä NHL 11 ja toivoisin näiden lisäksi lisää hyviä uudistuksia. Vielä pieni lisä, ehkä mikä on hieman sivuseikka, mutta loukkaantumisetkin voisi olla välillä hieman erilaisia ja vielä mitä nyt, mutta tuo nyt ei ole niin justiinsa.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuvaukset nyt ovat käytännössä turhia pelin kannalta, mutta olisihan se kiva saada hieman erilaiset kuvaukset sisääntuloon ja mestaruuksien voittoon.
Tätä minäkään en tajua. Pelin presentaatio on vuodesta 2007 alkaen ollut aivan samanlainen. Itse peliinhän ei näköjään enää mitään järkevää keksitä, niin luulisi että tähän puoleen sitten kehiteltäisiin jotain uutta ja mielenkiintoista. Koko ottelutapahtuma uusintoineen ja ruutugrafiikkoineen ei ole puoleen vuosikymmeneen kokenut mitään muutoksia. Ei edes yhtä uutta kamerakulmaa maaliuusintoihin. Ihan hiton laiskaa meinikiä kun miettii millä miehistöllä ja budjetilla tätäkin pelisarjaa väännetään. Minulla ainakin olisi visioita vaikka miten siisteihin TV-tyylisiin ottelutapahtumiin nätteine uusintoineen ja grafiikkoineen, mutta ilmeisesti EA:lla ei ole.

Onhan nämä vähän toissijaisia asioita, mutta samalla tavalla on jokin kypärän irtoaminenkin. Joku jääkiekosta piittaamaton voisi varmasti luulla, että NHL 08 ja NHL 12 on sama peli. Niin vähän pintapuolisia muutoksia on tapahtunut.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Luulisi että nykyisin kun EA:n pelit ovat visuaalisesti jo tuolla tasolla, niin eikö voisi siirtyä siihen että kaikki välianimaatiot jne. poistettaisiin kokonaan pelistä. Eli siis kaikki maalin jälkeiset juhlinnat, pelin alku, katkot, jne. Tehtäisiin ns. eri kamerakulmista, eri zoomauksilla, jne. mutta sillä varsinaisella moottorilla ja ns. lennosta. Näin ei tulisi kovin tönkön oloisia itseään toistavia välianimaatioita, missä maila on väärä(leftin pelaajilla right tai toisinpäin), samat asiat toistaisi itseään jne.

Tämän lisäksi sitten ei luulisi olevan vaikea nykyaikana mahduttaa selostajille sellaiset vuorosanat etteivät ne kuulosta niin korneilta, kuin pelissä tuntuu olevan. Esim. kausi kaksi menossa ja olemme voittaneet kaverin kanssa ekalla kaudella mestaruuden. Noh kommentoija/selostaja toteaa miten "LA Kings on päässyt kerran Stanley Cup finaaleihin ja hävinnyt siellä Montrealille". Tai sitten joku pelissä jo 30-vuotiaaksi ehtinyt kaveri on "rising star" tai "still in his rookie season", tms. Luulisi että nämä pystyisi jättämään pois. Tekisivät sitten kommentoijille sellaiset vuorosanat että toteaisivat vaikkapa edellisen kauden pisteitä, viimeisen 10 ottelun pisteitä, jos pelaaja ollut viime aikoina todella hyvä tai todella huono, tms. Tälläisiä mitä ei ole vaikea varmasti pistää vuorosanoiksi, mutta samalla sopivat ns. kaikille pelaajille ja ne hyvin sopivat väleihin. Tai sitten mainita tyyliin "pelaaja on treidattu kauden aikana kerran"(tai vaikka kaksi), jne.

Nämä ihan vain yksinkertaisina prenstaatioon liittyvinä asioina, jotka elävöittäisivät paljon peliä ja vähentäisivät toistoa. Ilman että lähdetään tekemään mitän älyttömän vaativia/monimutkaisia asioita.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Taklauksia, veskarifightit yms. tulossa, ei kuullosta huonolta, mutta vielä juuri harhautuksia saisi tulla lisää, pleksit saisi joskus hajota. Kaveri voisi joskus kovasta niitistä lentää vaihtoaitioon ja tappelutkin voisi hieman uudistua.
Pleksit tulevat hajoamaan ja pelaajat pystyvät lentämään taklauksen voimasta vaihtoaitioon. Näin ovat kehittäjät kertoneet.
 

Fiiu

Jäsen
Pitkään on mietityttänyt että jatkuuko rahastus (boostit, jos haluaa heti käyttöön) vielä niinkin pitkälle että parempia mailoja pitää ostaa, 100 MS-pistettä/5 mailaa. Viimeisen mailan mennessä poikki ihmetelläänkin sitten mitä tehdään, paitsi jos painaa Y-painiketta dialogin "buy extra stick for 200 MS-points" lävähtäessä tauluun.
 

ysiyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Kärpät, Rams, Real Madrid
Facebookin mukaan änärin kansikuvapojaksi tulisi Steven Stamkos.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Facebookin mukaan änärin kansikuvapojaksi tulisi Steven Stamkos.

Siltä tosiaan näyttää. Laitetaan vielä linkki facebookin kuvaan.

Mitäpä tuosta nyt voi muuta sanoa kuin, että helevtin rumahan tuo kansi on. Ei tietenkään ostopäätökseen vaikuta millään tavalla, mutta ei tuo sininen väri omaa silmää mielytä ollenkaan. Stamkosistakin olisi varmaan löytänyt satoja kuvia, jotka ovat tuota hirvitystä parempia. Stamkos on kanteen ihan hyvä valinta, kun viime vuosina näitä nuorempia tähtiä on tupannut olemaan, niin mitä sitä suotta rikkomaan kaavaa. Thomasia tai jotain muuta maalivahtia hieman olin haaveillut, mutta kuten sanottua, niin oikeastaan ihan sama, vaikka siinä olisi Parros kannessa, niin peli tulee hommattua joka tapauksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös