Pientä listausta EA:n uudesta tulokkaasta...
-Seuraavat huomiot superstar-vaikeustasolla.
-Pienestä kulmasta maalin takatolpan juureen lauotut kiekot kimpoavat yhä tolpan vieressä kaarella olevasta verkosta pois maalista ylittämättä kokonaan maaliviivaa, verkko näet on kivikovaa materiaalia. Sama homma jatkunut muistaakseni NHL 07:sta asti.
-Tässä ketjussa jo useaan otteeseen mainittukin tietokoneen päätykiekot, tietokoneen lähtiessä hyökkäykseen sinun ei tarvi kuin ottaa pois helposti oletettavissa olevat syöttölinjat ja kone nakkaa hetken pyörimisen jälkeen kiekon päätyyn josta toinen pakeistasi saa sen haltuunsa 90% varmuudella.
-Tuo suojausnappi kiekon kanssa (X/A) on turhankin tehokas, tietokonepakit eivät uskalla kunnolla tulla päälle kun se on pohjassa, välillä saattavat töytäistä, mikä tuntuu vain lisäävän suojaavan pelaajan vauhtia entisestään. kaverin kanssa pelatessa tosin ihmisaivot osaavat paremmin haistella suojaavan pelaajan pyörimisaikeet ja väkkärä on suhteellisen helppo ajella levyksi.
-Lämäriä ladatessa vapaaksi ohjelmoitu kiekko on mielestäni hyvä uudistus, koska edellisissä versioissa oli liian helppoa latailla kutia ties minkälaisesta luistelusta tai asennosta.
-Laukaukset ovat mielestäni liian tehokkaita, toisaalta kentällä tuntuu tässä versiossa olevan aika ajoin edellisiä versioita paljonkin vaikeampaa hankkia edes minkäännäköistä vetopaikkaa, mutta kun saat vetopaikan ja maalilla on sopiva maski niin lähes puolet vedoista uppoaa verkkoon, ja ottaen huomioon että demossa pelataan bostonilla ja vancouverilla, maaleissa oletettavasti pelin kaksi parasta maalivahtia, niin pelottaa.
-Pleksien rikkoutuminen, maalivahtien ajelu, hypetetty winter classic, molarien tappelu, kaikki pelillisesti täysin turhia uudistuksia.
-Yksi hyvä puoli on se että saat pelkällä syöttönapin näpäyttämisellä jo kohtuullisen kovan syötön, NHL11:sta tuli omalla alueella paljon kiekonmenetyksiä kun piti ladata edes normaalinlujuista syöttöä sen ratkaisevan puoli sekuntia.
-Demon perusteella et voi ilmeisesti vieläkään vaihtaa samalla konsolilla kaksinpeliä pelatessa kuvakulmaa ylös tai alas, kotijoukkue siis pelaa kaksi erää ylöspäin ja vierasjoukkue vain toisen erän. Enemmistö osaa pelata ylöspäin hyökäten paremmin ja yleensä myöskin luonnollisesti haluaa pelata, näin kotijoukkueella pelaava saa usein edun kaksi erää ylöspäin hyökätessä. tämä bugi esiintyy myös pelissä vuosimallia 10 sekä 11.
-Taklaukset ovat parempia kuin edellisissä versioissa, mielestäni on ensimmäistä kertaa tässä pelisarjassa mukavaa taklata kunnon avojääpommeja koska taklausten fysiikka alkaa edes jollain lailla olla realistinen.
-Edelleen nopeissa hyökkäyksissä viistosti pakin edestä laitahyökkääjälle lentävä lättysyöttö saa puolustajan himmaamaan juuri sen verran että lähes aina pääset laidasta ajamaan maalin eteen rauhassa.
-Uskon että 1vs1 nettipeleissä lukemat tulevat olemaan aika ajoin järkyttäviä sellaisia pelaajia vastaan jotka eivät jostain syystä osaa kovin hyvin blokata laukauksia tai yleensäkään puolustaa.
-Edelleen on liian tehokasta sitoa pelaajia laitaan, kuinka usein olette nähneet kun pakki sitoo täydessä vauhdissa olevan laiturin laitaa vasten ilman minkäänlaista ongelmaa?
-Toivoisin netissä pelaavilta kanssapelaajilta sitä, että jos ja kun tähänkin peliin löytyy jokin bugimaali, älkää lätkikö pelkästään sitä, vaan käyttäkää mielikuvitustanne niin pelikokemuskin paranee, kuka oikeasti saa siitä iloa että osaa jonkin bugimaalin, jota vastustaja ei, "jes tein 6 bugimaalia ja voitin 6-5, oon paras!"
Kaikenkaikkiaan ihmettelen että mitä ne EA:n pelientestaajat siellä oikeen tekee, samat ongelmat vuodesta toiseen. Kun peli rakennetaa edellisvuoden version pohjalta, niin luulisi että ei ole kova homma vuodessa poistaa edellisvuoden ongelmia. Tässäkin tuotoksessa on perinteiset bugiset, varmaankin lähes testaamattomat uudistukset ja vanhojakaan glitchejä ei ole korjattu, onkohan niillä kunnon testaajia siellä ollenkaan.
Turha toivo muuten että kokoversioon olisi mitään korjattu, peli on joka vuosi ollut se mikä se demossa on.