Itselläkin alkaa olla päälle 10 erää nyt alla, niin joitain omia mietteitä plussan ja miinuksen muodossa aika jakaa.
+Pelin rakentelu toimii oikeasti, hakee vähän totuttelua vaihto yksin kiekon kuskaamisesta siihen että oikeasti voi antaa muutaman syötön ennen vastustajan siniviivaa ilman että siihen joku iskisi mailan väliin viiden metrin päästä, sen sijaan yksin laidasta maalipaikoille puskeminen ilman tuota bugia on lähes mahdotonta jopa Perryn kokoisilla pakeilla jos ei pelitilanne ole erittäin otollinen.
+Kiekkofysiikat ja uusi AI, tähän menessä aina tuntunut että pelaa vaan lätkäpeliä, mutta uusimassa änärissä tämä osa erityisesti on mennyt kovasti eteenpäin, peli jopa näyttää parhaimmillaan ihan lätkältä.
+Laukaukset taas mennyt parempaan suuntaan, normirannareillakin saa nyt maaleja ja lämärit on juuri sitä luokkaa mihin olen ne itse säätänyt ennen, eli tällä kertaa ei siltä osalta tarvitse edes koskea slidereihin!
+/- Taklauspeli, pääasiassa pelkästään positiivista sanottavaa, pakeilla raivopäisten avojääpommien antaminen sivuttaisluistelusta on nyt helvetin vaikeaa ja vaatii oikeasti hyvän ajoituksen, mutta toisaalta esimerkiksi isojen lonkkataklausten kohdalla se ryminä-fiilis on kyllä paljon pienempi tässä versiossa.
-Maalivahtien ajelu käytännössä mahdotonta itse ohjaamalla pelaajalla pelitilanteen ollessa käynnissä. Odotin kovasti sitä että olisin saanut napata ison pahan Artun joukkueeseen ja käydä ajalemassa joka pelissä vastustajan molarin lasarettiin :( .
Miten noita maalivahti vs. maalivahti myllyjä oikein saa aikaiseksi? En ole vielä keksinyt mistä voisin valita itseni maalivahdiksi koko pelin ajaksi, ja ainoastaan kerran on edes joku haastanut, mutta sekin oli HUTin turnausfinaalissa ainoalla edes kelvollisella molarilla tasatilanteessa niin väistin houkutuksen, mutta tekisi mieli ihan kokeilun vuoksi kurittaa Timppa Tuomaksella Luongoa.
Kaikenkaikkiaan sellaiset fiilikset, että pienillä slidereiden viilaamisella tämä tulee kyllä olemaan erittäin positiivinen pelikokemus joka kestää taas koko kauden.