Mainos

NHL 12 (xbox360 & ps3)

  • 401 596
  • 1 498

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Suoritin juuri rekisteröitymisen Yhdysvaltojen PSN Networkiin, mutta tuskaisen hitaasti demo latautuu. Hieman ilmeisesti ruuhkaa, koska Madden 12 demo on myös ilmestynyt tänään. Vielä puolisen tuntia :)

Sama muuten, paitsi että latautuu täydellä kaistalla. 20min. :)

e. OT: Voiko luotuja PS3-tilejä poistaa käytöstä?
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Eli liigan paras maalivahtiduo Thomas&Rask 91 ja Luongo&Schneider (myönnän että myös tämä kaksikko on hyvä) huima 97!? Mistä tämä huikea ero on arvottu?

Eiköhän EA ole jälleen vaan heittänyt arvioita sinne suuntaan. Luulen ettei pelin yksikään kokonaisuus pidä paikkaansa. Sama oli myös NHL 11:n painoksessa. En millään saa Islandersin maalivahdeista kokonaisuutta/keskiarvoa 86. DiPietro kun on 83 ja Montoya 74.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ensimmäiset pelit pelattu ja kyl mä jostain syystä tykkään tästä. Tekoäly tuntuu paremmalta, ranarit lähtee napakammin, taklaukset ei ole niin helppoja toteuttaa ja kiekko karkaa lavasta paljon helpommin. Taklauksia hain oikein hakemalla enkä yhteen erään saanut kuin kaksi kunnon pommia jossa vastustaja keräili vähän aikaa. Tosin jotenki pelkään et tää on ihan erilaista lopullisessa versiossa tai ainaki ensimmäinen päivitys muuttaa tuon ihan eri suuntaan. Maalinteko tuntu olevan melkoista tuskaa eikä ainakaan näin äkkiseltään tuntunu uppoavan nää perinteiset maalit. Kerran pääsin nokikkain veskan kanssa ja parin nopean veivin jälkeen kiekko karkas lavasta <- helvetin hyvä.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolisenkymmentä peliä (tai, no, erää) pelattu ja ihan hyvältä vaikuttaa. Joitain huomioita:

-Vedot lähtevät huomattavasti vihaisemmin kuin ennen. Ihan perusrannareilla saa jo melko kovia tykkejä aikaiseksi ja lämärit ovat toiselta planeetalta. Charalla hyvästä paikasta kun pääsee tälläämään niin hyvä kun lentorataa edes näkee kun kiekko on jo maalissa.

-NHL11 varmoja kikkoja poistettu. Enää pakin ohi ei 1v1 tilanteessa pääse joka kerta samalla kikalla ja läpiajot/rankkarit eivät ole varmoja maaleja. Toki eipä siinä kauaa kestä kun löytää taas uudet temput...

-Kone pelaa vähemmän ennalta-arvattavasti. Loputtoman mittaisia syöttöralleja ei tullut vastaan ainuttakaan, kone laukoo välillä huonoistakin paikoista, yrittää vaikeita syöttöjä ja tekee todella yllättäviäkin ratkaisuja välistä. Oman puolen pelaajat kärkkyvät läpiajoja, nousevat maalille, tulevat auttamaan kulmissa ja etsivät vapaita paikkoja.

-Kiihtyvyys- ja nopeusatribuutit vaikuttavat paljon entistä vahvemmin, oikea-aikaisella syötöllä vauhtiin pääsee pakeista heittämällä ohi. Hyökkäyspeli pyörii paremmin ja pidempään vastustajan alueella tekoälyn tukiessa paremmin kuin edellisosassa.

-Taklauspeli on monipuolisempaa, yhteentörmäykset vaikuttavat molempiin osapuoliin ja kaveria on hieman vaikeampi vetää täysin katolleen. Pleksejä en saanut rikki kertaakaan, kypärä lensi kahdesti ja niittasin kaverin vaihtoaitioon suunnilleen kerran per erä...

-Maalivahtien ajelussa ei tunnu olevan juuri mitään järkeä. Veskan edessä on näkymätön seinä kunnes peli vihelletään poikki ja sen jälkeen maalivahtia voikin ajella surutta pitkin puolustusaluetta eikä jäähyä tule koskaan. Maalivahti itse ei myöskään näihin reagoi, joukkuekaverit sitäkin hanakammin.

-Tappelut ovat edelleen samaa surkeaa nyhjäystä.

-Harhauttaminen on paljon vaikeampaa, ja hyvä pelinluku, syöttely ja kiekonriistot ovat entistä suuremmassa osassa.

-Mailannosto on paljon tehottomampi kuin aikaisemmin.

-Maalinteko tuntui alkuun ihmeen helpolta, vaikeustasosta toki johtuen kun on vaikeampaan tottunut. Yksittäisiä "varmoja" kikkoja ei toki vielä löytynyt, mutta laukoa kannattaa entistä enemmän sillä välillä uppoaa aika helpostikin.

-Kiekkokontrolli on tosiaan hieman vaikeampaa, sillä kiekko karkaa helpommin ja soolokuljetuksia on hankala tehdä. Kiekon suojaus toimii erinomaisesti, kuten myös oikein ajoitetut harhautukset. Aivoton mailan vemputtaminen puolelta toiselle ei toimi enää juuri ollenkaan.

-Signature traitseista en osaa vielä sanoa, mutta Stamkos kyllä tuntuu paukuttavan onetimerit sisään aika kovalla prosentilla. Kertaakaan ei kyllä polvelta ampunut vaikka yritin.

-Animaatioita on ainakin pari uutta luistelun osalta ja useampikin uusi taklaus. Ihan OK näköistä menoa, ei nyt mitään ihmeellisyyksiä.

-Selostuksessa ehkä pari hassua uutta replaa, hohhoijaa.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
-Pelin tempo vaikuttaa selvästi hitaammalta.
Itse en pääse vielä testaamaan ja mielenkiinnoslla näitä luen, mutta että pelin tempo vielä hitaammaksi?? Ilmeisesti nyt kävellään? Sillä 11 oletusnopeushan oli järkyttävän hidas ja kaukana oikeasta lätkästä. Ei se voi olla hitaampi enää...
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en pääse vielä testaamaan ja mielenkiinnoslla näitä luen, mutta että pelin tempo vielä hitaammaksi?? Ilmeisesti nyt kävellään? Sillä 11 oletusnopeushan oli järkyttävän hidas ja kaukana oikeasta lätkästä. Ei se voi olla hitaampi enää...
Nyt oli vähän huono sanavalinta itseltä. Oikeammin pelaajat siis tuntuvat ainakin näin alkuun kiihtyvän ja kääntyvän hitaammin kuin ennen, eli viivelähdöillä sun muilla on enemmän merkitystä ja hyökkäysalueelle on hankalampi päästä keskialueen kiekonriistojen jälkeen. Vastaavasti myös tekoälyn parannuttua kiekkoa vaikuttaa olevan huomattavasti helpompi pitää hyökkäysalueella ainakin konetta vastaan. Ainakin nyt alun kokeilujen jälkeen hyökkäyspään pyöritykset rullaavat hienosti. Toki nämä vähemmän empiiriset reilun tunnin alkukokeilut eivät kovin laajaa kokonaiskuvaa anna :)

edit. kiekko myös liikkuu selvästi nopeammin kuin edellisosassa, ainakin siltä tuntuu.
 
Viimeksi muokattu:

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta onko nhl12 ps3 version demo julkaistu jo?? :)
Euroopan PS-Storen kautta se ilmestynee ladattavaksi iltapäivän tienoilla tai viimeistään alkuillasta. Jenkkistoresta sen saa itse kukin kikkailtua jo nyt, tekemällä uuden PSN id:n ja laittamalla asuinpaikaksi Yhdysvallat.
 

Sinkel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Euroopan PS-Storen kautta se ilmestynee ladattavaksi iltapäivän tienoilla tai viimeistään alkuillasta. Jenkkistoresta sen saa itse kukin kikkailtua jo nyt, tekemällä uuden PSN id:n ja laittamalla asuinpaikaksi Yhdysvallat.

Kiitos tiedosta, ja illalla nhl12 lataukseen!
Nyt kun on tullut pidettyä vähän "lomaa" nhl11 niin kyllä on mukava siirtyä nhl12 demolle harjoittelemaan. Eihän tuohon arvioituun julkaisupäivään ole kuin vajaa kolme viikkoa!
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo kyllä vaikuttaa helvetin hyvältä, että kiekko ei ole enää niin liimattu edes Sedinien ja muiden huippupelaajien mailan lapaan. Nopea mailan (ja sitä mukaa kiekon) siirtely vasen-oikee-vasen-oikee-vasen-oikee...näyttää todella naurettavalta eikä toki ole realististakaan.

Toisaalta taas tästä herää väkisin mieleen ajatus ohjain seinään -reaktioista: pääset viimeisellä minuutilla 2-3 tappiotilanteessa läpiajoon, ja kiekko karkaa kun lähdet harhauttamaan maalivahtia. :) Tämän pohjustan lähinnä NHL 11:sta tuttuihin reaktioihin kun esim. omat pelaajat kaatuvat kiekon kanssa tai ilman useita kertoja saman vaihdon aikana normaalissa kaartoluistelussa tai oman pelaajan maila katkeaa kolme kertaa saman hyökkäysalue-pyörityksen aikana... Mutta onhan tämä taas aste realistisempaan suuntaan, ja siitä tykkään.

Isot propsit myös taklauksien osalta siitä, että myös taklaava pelaaja voi horjua taklatessaan ja ilmeisesti myös kaatua?

Aikoinaan pelasin vanhalla Xboxilla jotain 2k-sarjan peliä, oisko ollut 2004-vuoden versio tms. Siinä tykkäsin helkkaristi kun esim. AI:ta vastaan oli maalipaikoille todella vaikea päästä, pelissä oli oikeasti haastetta myös AI:ta vastaan. Tämän vuoden NHL:ssä on AI mennyt demon perusteella kyllä eteenpäin mutta samoja lapsuksia sieltä löytyy edelleen kuin aiemmin. Käyttääkö / käyttikö muuten monikin itse luotuja (hyökkäys)kuvioita NHL 11:ssa? Nimittäin ei se AI tuntunut demopelien perusteella paljoa fiksummin / hanakammin hakevan vapaata paikkaa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Sellainen pikku huomio myös rankkareista, että kiekon vieminen rystylle on kuin hidastetusta filmistä kun vertaa nhl11:n. Pidän sitä hyvänä asiana, koska meinasi palaa käämi niiden kanssa jotka vievät kiekon salamannopeasti rystylle ja kiekko veskarin kainalosta sisään. Siinä ei edes oikealla sijoittumisella ole mitään tehtävissä. Jotka tuon osasivat, olivat lähes mahdottomia voitettavia rankkareissa.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Toisaalta taas tästä herää väkisin mieleen ajatus ohjain seinään -reaktioista: pääset viimeisellä minuutilla 2-3 tappiotilanteessa läpiajoon, ja kiekko karkaa kun lähdet harhauttamaan maalivahtia. :) Tämän pohjustan lähinnä NHL 11:sta tuttuihin reaktioihin kun esim. omat pelaajat kaatuvat kiekon kanssa tai ilman useita kertoja saman vaihdon aikana normaalissa kaartoluistelussa tai oman pelaajan maila katkeaa kolme kertaa saman hyökkäysalue-pyörityksen aikana... Mutta onhan tämä taas aste realistisempaan suuntaan, ja siitä tykkään.

Parin superstar/hc -pelin jälkeen voi kyllä todeta, etteivät nämä ole kadonneet minnekään. Ensin katkaisin Peverleyllä hyvin löysän pakki-pakin, mutta kiekko sattumalta juuri sillä kertaa kimposi lavan kautta yli Sami Salolle, joka otti tyhjät pois ja lämäsi maalin. Saman pelin jatkoajalla Burrows haki sinisen jälkeen rannevetoa, se peitettiin mutta kiekko kimpoili H. Sedinille läpiajoon. Sedin vain liukui kohti Thomasia maila hieman kämmenelle suunnattuna, Timppa heitti spagaatit ja jatkoaikamaali ihan kattoon.

NHL11:ssa pelasin superstaralla pitkään, mutta löysin haastavat säädöt myös allstarsiin. Eiköhän sillä tule mentyä nyttenkin, säilyy ohjaimet kunnossa.

Pari ajatusta demosta:
- "Vapaat" molarit toimii ihan hyvin, yhden maalin jo tein kun Alberts ajoi hieman päin Luongoa. Hauskoja tilanteita tulee varmasti paljon, AI-Edler hukkasi rankkukisassa ensin kiekon, sitten törmäsi Thomasiin jonka johdosta kaatui vielä näyttävästi itse maalin taakse.

- "Vapaat" molarit vihellysten jälkeen on silkkaa tuskaa. Nostan yleensä sormen tatilta kun tulee vihellys, jätkä jatkaa liukua mokkea päin ja mylly pystyssä. Online-pelit tulevat olemaan silkkaa tuskaa jollei tuota rajoiteta.

- AI pelaa ehkä hieman suoraviivaisemmin hyökkäysalueella, mutta tuntuu että BÅ Gustafsson on väsännyt heille pelikirjan kaikkeen muuhun. Pakki saattaa kääntyä karvaajan pelossa punaviivalla ja peruuttelisi varmaan Cittarin parkkikselle jos pääty olisi auki. Toivottavasti esim. puck controlin vähentämisellä tätä jääliläistä itseluottamusta saisi AI:lta vähennettyä. Niin ja edelleen ne laitaa päin (siis kirjaimellisesti) kääntymiset on mukana.

- Tekoäly tuntuu puolustavan muutenkin aika tuttuun malliin. Pakit valuvat helposti sinisen alle, laiturit merkkaavat pakkeja niin tiiviisti, että valuvat vaikka kävelyvauhtia keskialueelta jos pakkikin tekee niin.

- Kiekko tuntuu mukavan eläväiseltä nyt. Molarin patjoistakaan ei kimpoile ihan niin ärhäkkäästi.

- Veskat on sitä samaa kuin ennenkin. Maagisia liukuja perhosasennossa, poikittaissyötössä ehtivät juoda hartsporttia välissä ja napata marjat haltuun. Demossa vielä molarit korostuvat kun reaktionopeus on 4/6 melkein kaikissa asetussarjoissa. Suoraa vetoa tuntuu mahdottomalta saada sisään, onneksi sliderilla ja attribuuttimuokkauksilla saa isoja muutoksia aikaan.

- Uudet animaatiot tuntuvat mukavan freesseiltä. Etenkin lähietäisyydeltä lauottaessa pelaaja tuntuu tekevän pieniä kurotuksia ja vastaavia jotta pystyisi ampumaan molarin ohi.

- Fysiikkamoottoriin joutunee totuttelemaan pitkään. On mahdoton arvata millaisella taklauksella saa äijän maahan, kiekon horjutettua, perus "tattisuojaus" -efektin tai jopa itsensä hanurilleen. Tähän mennessä H. Sedinin taklaaminen on tuottanut järjestään tuon tattisuojauksen, taklaaja ulos tilanteesta ja Henkka tekemässä pahojaan. Ja toivottavasti on vielä demon koodi, mutta törmäykset ovat 4/10 hyvin epäloogisia.

EDIT: Niin juu se huonoin uudistus unohtui. "Aidot" vaihtopenkit. Esim. BeAProssa se jannu pitää itse ohjata juuri luukun kohdalle, muuten se ei mene vaihtoon. Teen tätä usein myös muuten pelatessa, lyön pitkää ja vien äijän itse nopeasti vaihtoaition eteen. Nyt se ei ole ihan niin helppoa. Mistä lähtien NHL-miehistä tuli niin kankeita, ettei laidan yli voi hypätä?
 
Viimeksi muokattu:

Teloch

Jäsen
Esim. BeAProssa se jannu pitää itse ohjata juuri luukun kohdalle, muuten se ei mene vaihtoon.

Nyt meni ohi. Miksi se pitää ohjastaa luukun kohdalle? Minä ainakin painan vain B:tä kun haluan vaihtoon ja ukko singahtaa penkille. Ei kai sen tuossa vaiheessa ole väliä, meneekö luukusta vai laidan yli?
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Nyt meni ohi. Miksi se pitää ohjastaa luukun kohdalle? Minä ainakin painan vain B:tä kun haluan vaihtoon ja ukko singahtaa penkille. Ei kai sen tuossa vaiheessa ole väliä, meneekö luukusta vai laidan yli?

Varmasti tuo B:llä onnistuu, en vain pelaa BeaProta niin en tiennyt oikonäppäimiä.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koskas tama nyt sitten virallisesti ilmestyy Euroopassa?

13.9 oli jossain juttua, mutta Amazonin mukaan peli pitaisi olla postilaatikossa 8.9, jos tilaa ennakkotilauksella. Hinta on kylla aika suolainen.

NHL 12: Playstation 3: Amazon.de: Games

edit: laitoin tilauksen Englannista. 37 puntaa eli n. 42 euroa.
 
Viimeksi muokattu:

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Olipas melkonen.. Noh, pettymys. Ei taida tulla ihan heti meikäläisen hyllyyn tuota, valitettavasti. En käytännössä huomannut eroa juuri ollenkaan aiempaan, paitsi että turha molarien ajelu ja pari taklausta vaihtopenkille. Nekin aika tökeröitä.

Oikeasti, eikö vuodessa tuon parempaan pystytä? Jokainen NHL on hyllyssä vuodesta 2003 alkaen, tämä jää ainakin aluksi väliin. Vituttaa. Missä olet 2K -sarja?
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Itse olin kyllä hiukan pettynyt...

Pelasin jonkun 5 erää.

- Pleksi paskaksi taklauksesta -> Ei mitään hyötyä pelaamisen kannalta
- Taklauksella vastustaja vaihtoaitioon -> Ei pelillistä hyötyä
- Maalivahdin ajo ja siitä kakkonen estämisestä -> Hiukan kökkö mutta menettelee
- Perstakli tuntui olevan vaikeampi ja tarkempi, jos olit myöhässä vastustaja meni menojaan.
- Tekoäly heiluttaa mailaa mikkopukkamaisesti puolustustilanteessa
- Syötöt jotenkin hallitumpia, kun nhl11 jöi se syöttönappula vahingossa pohjaan lähti ihan hehtaarisyöttö mihin sattuu, mutta tässä näytti menemään sinne mihin piti -> Voi olla että korjaantuu
- Ja syötöistä vielä, pystyin antamaan syötön hieman eteen, jolloin hyökkääjä kurotti kiekkoon ja sai hieman etua pakkiin nähden

Tuossa se mitä muistin...

Ehkä saatoin odottaa liikoja, mutta pelillisiä muutoksia oli omasta mielestä vähän...
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Itse olin kyllä hiukan pettynyt...

- Ja syötöistä vielä, pystyin antamaan syötön hieman eteen, jolloin hyökkääjä kurotti kiekkoon ja sai hieman etua pakkiin nähden

Tämä ominaisuus oli jo 11:ssa, ellei jo aiemmin. HC-pelitapa valikoista ja syöttö lähtee sinne minne osoitat sen.

Pettymyshän tuo peli on, mutta parempi kuin aiempi, joten ostoon menee :/
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Pelailin superstar tasolla ja hardcore & normal moodilla.

Mielestäni :

- tekoäly puolustaa paljon paremmin ja tukee hyökkäyksiä paremmin. Ei enää ylivoimahyökkäyksessä kulmiin luistelua.

- kone laukoo hanakammin ja pelaa huomattavasti suoraviivaisemmin. Paljon tuli omaan päähän maaleja realistisen tuntuisista reboundeista.

- läpiajossa tarkka rannari takanurkkaan! Yes, toimii.

- fysiikkaerot paremmin esillä.

- puolustajien viivapommit korostuvat ylivoimalla, ruuhkaa maalille ja maalivahdille pientä häirintää, muutama pomppumaali pelaajan housuista jne.

- maalivahdin kolaaminen turhahko, tosin toimii turhautumisen purkajana.

Ihan positiiviset fiilikset tästä. Mielestäni suurimmat puutteet on korjattu.
 

Shawshank

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers & Tampereen Ilves
Kuinkas tämä uusi ominaisuus on näkynyt demoa pelanneille?

"Signature Traits, joka tarkoittaa, että jokainen pelaaja on oikeanlainen. (Esim. Steven Stamkos ampuu onetimerit polveltaan.)"

Huh, äsken pääsin juuri tätä kokeilemaan Ultimate Teamin puolella ja kahdella peräkkäisellä yv:llä pääsin Stamkosilla ampumaan kunnon one-timeria ja molemmilla kerroilla Steven tipautti toisen jalan jäähän ja täräytti kiekon vastusmattomasti verkkoon. Huikea fiilis tuli kun pari kertaa joutu hinkkaamaan että sai kaverin sinne vasemmalle pointille. Komeasti lopulta upposi ja fiilis katossa.

Mielestäni hieno asia muutenkin että nyt kokoversiossa ylivoimien merkitys tulee varmasti korostamaan ja aika mukava se on asetella juuri joku Stamkos sinne pointille kun vihdoin vetoihinkin on saatu voimaa - myöskin ranareihin.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Voi olla tyhmäkin kysymys, mutta antaa mennä:

Siirtyykö tämän demon *HUT:ssa kerätyt pisteet ja joukkue kokoversioon?

e. *Siis HUT:ia meinaan :D. Ei siis siirry, selvä.


HUTia meinaat? Ei siirry, saadaan taas aloittaa huippujoukkueen kokoaminen paskoista pelaajista:) (ainakin näin oli NHL11, että demossa sai aika kovia pelaajia pakasta ja kokoversion alkupakasta max kokonaisuus pelaajalla oli joku vajaa 80..)

Joo, alkoi tuo pelimuoto kiinnostamaan kun avauspakasta tuli Malkinia ja Stamkosia^^.
 
Viimeksi muokattu:

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi olla tyhmäkin kysymys, mutta antaa mennä:

Siirtyykö tämän demon UHL:ssa kerätyt pisteet ja joukkue kokoversioon?
HUTia meinaat? Ei siirry, saadaan taas aloittaa huippujoukkueen kokoaminen paskoista pelaajista:) (ainakin näin oli NHL11, että demossa sai aika kovia pelaajia pakasta ja kokoversion alkupakasta max kokonaisuus pelaajalla oli joku vajaa 80..)
 

Schadowan

Jäsen
Itse olin kyllä hiukan pettynyt...

Pelasin jonkun 5 erää.

- Pleksi paskaksi taklauksesta -> Ei mitään hyötyä pelaamisen kannalta
- Taklauksella vastustaja vaihtoaitioon -> Ei pelillistä hyötyä
- Maalivahdin ajo ja siitä kakkonen estämisestä -> Hiukan kökkö mutta menettelee
- Perstakli tuntui olevan vaikeampi ja tarkempi, jos olit myöhässä vastustaja meni menojaan.
- Tekoäly heiluttaa mailaa mikkopukkamaisesti puolustustilanteessa
- Syötöt jotenkin hallitumpia, kun nhl11 jöi se syöttönappula vahingossa pohjaan lähti ihan hehtaarisyöttö mihin sattuu, mutta tässä näytti menemään sinne mihin piti -> Voi olla että korjaantuu
- Ja syötöistä vielä, pystyin antamaan syötön hieman eteen, jolloin hyökkääjä kurotti kiekkoon ja sai hieman etua pakkiin nähden

Tuossa se mitä muistin...

Ehkä saatoin odottaa liikoja, mutta pelillisiä muutoksia oli omasta mielestä vähän...

Ihan hyvä listaus.

Itse pelailin superstarilla ja pääsin melkein joka kerta yksin luistellen p-pisteiden väliin asti vetopaikalle. Ja siis AI:n puolustusta on parannettu? En ihan ymmärrä. Lisäksi laitaa pitkin pääsee luvattoman helposti alueelle pelkästään liukumalla ja pitämällä mailaa kämmenpuolella. Vastustajan pakit eivät tehneet mitään. Yhdessä vaiheessa jäin tuohon asentoon seisomaan hyökkäysalueen kulmaan eikä kukaan (omat tai vastustajan pelaajat) tehneet mitään. Siinä sitten seistiin pari minuuttia. Toimii.

Tietokoneen hyökkäyspelistä sen verran, että jos laittaa trappia siniviivalle niin lähes poikkeuksetta tietokone jää pyörimään keskialueelle, ja lopuksi limppu päätyyn. Aivan saama skeidaa kuin siis NHL11:ssa. Sama jos joku Chara tuo kiekkoa keskialueelle ja olen tulossa taklaamaan häntä niin vieläkin siellä näkyy näitä piruetteja, joilla Chara pääsee yhtäkkiä tilanteesta pois, vaikka oikeassa pelissä ei olisi muuta mahdollisuutta kuin laittaa kiekko päätyyn. Tuo keskialueella pyöriminen on enemmän salibandya kuin jääkiekkoa. Niin kauan kuin tuo 4 vuotta vanha luistelumoottori on käytössä niin homma jatkuu samanlaisena.

Lättynappia ei ole viilattu juurikaan NHL11:sta verrattuna. Edelleen lätty lähtee liian hitaasti, mutta tarkkuutta on tullut vähän lisää. Lisäksi esim 3vs2 hyökkäyksessä kun laittaa lätyn keskeltä laitahyökkääjälle niin kyseisen laidan pakki jähmettyy hetkeksi paikalleen. Selkeä bugi, joka olisi pitänyt korjata.

Miksi muuten noita kikkoja on hidastettu? Olivatko ne muka liian tehokkaita NHL11:ssa? Ei mun mielestä. Varsinkaan spin-o-rama, joka on säälittävä katseltavaa oli kyseessä sitten taitava pelaaja tai sitten puukäsipakki. NHL10:ssä tuo liike oli sinänsä liian tehokas, ettei pelaajaa pystytty taklaamaan tuon animaation aikana, mutta liike itsessään oli mielestäni varsin hyvä.

Huomattavaa demossa oli myös se, että viime vuosien versioissa alkuun on tullut snadi tutorial missä esitellään kyseisen vuoden uudistuksia kontrolleissa (aloitukset, uusia kyniä jne) mutta tänä vuonna mitään uutta ei sitten vissiin ole tullut.

Vaikka tässä on nyt valittamista ja avautumista niin painotan, että onhan niitä kriittisimpiä asioita korjattu ihan hyvä määrä. Mutta EAmaisesti on panostettu liikaa vääriin asioihin, jotka eivät vaikuta peliin millään tavalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös