Jou!
Olen jo jonkun ajan yrittänyt ruveta pelaamaan maalivahdilla, mutta homma on kussut aina siihen, kun kolmesta ekasta vedosta kaksi on mennyt sisään. Siinä vaiheessa alkaa tulla vihaisia viestejä ja olen lähtenyt (niiden vaatimusten takia) litomaan pelistä.
Eli, siis miten pääsisin sisään? Luin jostain, ettei maalivahdilla kannata tatilla hakea niitä laukauksia, vaan antaa sen moken automaattisesti ottaa ne vedot kiinni. Millä muulla voin parantaa maalivahtia(kuin ostamalla pongoja)? Olen kuitenkin sitä maalivahtia offlinessä pelannut, etten nyt siis oikeasti ole aivan käsi...
Jos sinulla on englanti yhtään hallussa, niin suosittelen katsomaan
tämän maalivahtipeliin keskittyvän videon YouTubesta. Sen verran täytyy tuosta videosta sanoa, että vaikka kyseinen kaveri kehottaakin menemään polvilleen aina, kun kiekko on teidän puolustusalueella vastustajan hallussa, älä tee niin. Yläkulmat jäävät täysin auki tuolla pelityylillä ja hyvä vastustaja rokottaa näistä automaattisesti. Seisot vain katse kiekkoa kohti ja menet polvillesi vain silloin, kun vastustaja on kiekon kanssa maalin lähettyvillä. Itse menen polvilleni myös laukauksen lähdettyä, mutta teen näin, koska ukkoni on 190cm/85kg ja peittää yläkulmat hyvin. Pienikokoisilla kassareilla kannattaa pysytellä vaan seisoma-asennossa ja antaa automaattitorjunnan hoitaa tuo jäihinmeno.
15 ottelua takana torjuntaprosentilla 84.8% ja päästettyjen maalien keskiarvolla 2.99. Noususuhdanteessa viime otteluiden perusteella, joissa tuli pari 94% ottelua. Aloitin vasta pari viikkoa sitten tämän maalivahtina pelaamisen, joten tasokin on vasta tulokas 2 ja en ole boosteja avannut yhtään, kun sparripelejä pelaan. Noissa sparripeleissä kannattaa toivoa, että omalla puolella ei ole yhtään ihmispakkia ja jos on, niin toivot vaan, että ne kanssa puolustavat, eivätkä mene hyökkäyksen kärkenä jatkuvalla syötöllä.
Vastustajat hakevat varsinkin vanhanaikaisia, mutta nämä on helppoja torjuttavia kun menet aina siihen tolppaan kiinni, josta vastustaja on vanhanaikaista hakemassa. Viivalaukauksista tulet jonkin verran vastaan, etkä kyki siellä maaliviivalla, jolloin kiekon mentäviä aukkoja ei jää juuri lainkaan. Puolustajien tehtävä on siivota mahdolliset irtokiekot kulmiin/pois omalta alueelta/käynnistää vastahyökkäyksiä.
Maalivahdin kannalta turhia attribuutteja on aggressiivisuus, poke checking, laukaisukulmat ja kunto. Edellä mainitut vaikuttavat ainoastaan CPU-maalivahteihin.
Sparripeleissä tee AINA pelikatko, jos yksikään vastustaja on lähelläsi. Älä syötä sitä kiekkoa, vaikka omat kuinka rämpyttäisi syöttönamiskaa. Älä myöskään ole kyljelläsi siellä maalissa, jos kiekko on omilla/hyökkäysalueella. Yksi kiekonmenetys ja vastustajalla on edessä puolityhjä maali. Skarppina vaan kokoajan siellä maalissa, niin tulostakin alkaa tulla.
Linkki YouTubeen.