Mainos

NHL 11 (Xbox ja PS3)

  • 378 557
  • 1 592

Schadowan

Jäsen
http://www.youtube.com/watch?v=l1KvqWZICFw&feature=youtu.be&a

Tossa näkyy hiukan Raskin torjuntatöitä virtuaalisena. Vaikuttaa erittäin hyvältä jos nyt tuon perusteella mitään voi sanoa.

Aika identtiseltä näyttää taas nhl10 verrattuna. Ainakin kenttäpelaajan luistelu, vetoanimaatiot, kynäily (vieläkään ei voi luistellaa ja kynätä samaan aikaan, vaan pelaaja vain liukuu..uskomatonta, ettei tuota saada muutettua) ovat ihan samaa kuin edellisinä vuosinakin. Lisäksi nuo uudet kynät, hmmm.. kuinka usein näkee oikeassa elämässä tuon "pavelbure" kynän? Edes yksinläpi tilanteessa? Tai jo mainitsemani "hyppykynän"? No, kivoja pikku lisäyksiä ja päivityksiä NHL10 nähden nuo ovat, mutta en nyt itse ole kovin vakuuttunut taaskaan.

Mutta kehuja pitää antaa tuosta faceoff-moottorista, joka näytti Spiken videossa tosi hyvältä+Fysiikkamoottori myös. Ehkä se menee sitten niin, että EA pystyy joka vuosi tuomaan pari oikeasti hyvää uudistusta peliin, mutta loput ovat sitten enemmän tai vähemmän epäoleellista/huonosti toteutettua skeidaa (esimerkkinä vaikka viime vuoden surulliset tappelut+jälkikahinat+osittain boardplay).

EDIT: Lienee myös selvää, että tuo uusi fysiikkamoottori ei koske kiekon käyttäytymistä. Nimimerkki eagle on sitä tainnut manailla tässä jo pari vuotta.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Oulun Kärpät
Ehkä se menee sitten niin, että EA pystyy joka vuosi tuomaan pari oikeasti hyvää uudistusta peliin, mutta loput ovat sitten enemmän tai vähemmän epäoleellista/huonosti toteutettua skeidaa (esimerkkinä vaikka viime vuoden surulliset tappelut+jälkikahinat+osittain boardplay).

Tämä uusittu tappelutila oli aika surullista katsottavaa niin NHL10:ssä, kuin edeltäjässään 09:ssäkin. Olen pelannut EA:n NHl-pelejä jo vuodesta 1998 ja paras tappelutila on ollut ehdottomasti NHL 2004:ssa. Olisi hienoa, jos tämä tulisi NHL11:een.

Toinen ärsyttävä uudistus NHL10:ssä oli nämä jälkikahinat. Ennen pelin julkaisemista, tämä lisäys herätti aika paljon mielenkiintoa ja innosti. "Hei, nythän voin pelata idolini Jarkko Ruudun mukaan ärsyttämällä vastustajaa pelin vihellyksen jälkeen" Mutta ei. Tämä hidasti aivan helvetisti peliä ja raasti myös peli-intoa. Toivottavasti ovat korjanneet tämän.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Lieneekö vain pelaajassa vikaa, ettei osaa, mutta minä toivoisin oikeasti fyysisempää ja samalla realistisempaa taklauspeliä mukaan. Etenkin toivoisi taklaajan nopeudella ja massalla olevan jotain vaikutusta suhteessa taklattavaan. Vituttaa nuo hennot hipaisut, kun ensin yrittää kerätä satakiloisella mörssärillä hyvät vauhdit ja suunnitella sopivaa paikkaa iskeä, niin sitten lopputuloksena on vain hento, ponneton tönäisy josta vastustaja tuskin edes horjahtaa. Taklauksia on aivan turha yrittää viedä loppuun asti esim. päätykiekoissa, sillä ei siitä kuitenkaan mitään tule, kun oma pelaaja korkeintaan töksähtää paikalleen vastustajaan osuessaan.
 

Snagari

Jäsen
Lieneekö vain pelaajassa vikaa, ettei osaa, mutta minä toivoisin oikeasti fyysisempää ja samalla realistisempaa taklauspeliä mukaan. Etenkin toivoisi taklaajan nopeudella ja massalla olevan jotain vaikutusta suhteessa taklattavaan. Vituttaa nuo hennot hipaisut, kun ensin yrittää kerätä satakiloisella mörssärillä hyvät vauhdit ja suunnitella sopivaa paikkaa iskeä, niin sitten lopputuloksena on vain hento, ponneton tönäisy josta vastustaja tuskin edes horjahtaa. Taklauksia on aivan turha yrittää viedä loppuun asti esim. päätykiekoissa, sillä ei siitä kuitenkaan mitään tule, kun oma pelaaja korkeintaan töksähtää paikalleen vastustajaan osuessaan.

Sanoisin, että on kyllä ainakin osittain pelaajassa vika. Itsellä ei ole tällaisia vaikeuksia ja kun esim. Rick Nashin kanssa lähtee kulmaan karvaamaan ja taklaamaan, niin aika usein on vastapuoli voltilla maassa ja meikäläisellä kiekko.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tässä mieleen NHL10 online matsia pelatessa, että nämä "keskeytän pelin ~ 5 sekkaa ennen loppua" voisi jotenki karsia pois. Harmittaa johtoasemassa perkeleesti, vaikka voittohan siitä kai automaattisesti tulee, mutta noita jotain EA pisteitä vai mitä ne nyt onkaan tulee vain tyyliin +10 (en tiedä edes mitä virkaa niillä on, mutta kuitenkin..) Hyvä lisä olisi NHL11, että online matseja ei voisi kesken lopettaa. Monet lähtevät heti 2-0 tai 3-0 tilanteessa pois. Perkele.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Hyvä lisä olisi NHL11, että online matseja ei voisi kesken lopettaa. Monet lähtevät heti 2-0 tai 3-0 tilanteessa pois. Perkele.

Mielestäni ei olisi. Enemmän vituttaa pelaajat, jotka laittavat ohjaimen sivuun ensimmäisessä erässä, ja lähtevät itse kävelemään. Tai sitten alkavat peruuttamaan ja syöttelemään omalla puolustusalueella. Silloin pallo jää itselle; jos haluaa pelata, niin joutuu joko lähtemään itse pelistä tai odottamaan ~10 min pelin päättymistä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tässä mieleen NHL10 online matsia pelatessa, että nämä "keskeytän pelin ~ 5 sekkaa ennen loppua" voisi jotenki karsia pois. .

Eihän tuollainen ole teknisesti mitenkään mahdollista.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
ja peliä viivyttävät "jälkitilanteet" ja animaatiot pois.

Pelailin muuten eilen NHL 08:ia. Siinä pelin sai painettua heti vihellyksen jälkeen käyntiin. NHL 11:iin voisi laittaa asetuksen, missä jälkipelejä joko pelataan tai ei pelata. Online-peleissä sitten valmiina asetuksena jälkipelit kokonaan pois.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Sanoisin, että on kyllä ainakin osittain pelaajassa vika. Itsellä ei ole tällaisia vaikeuksia ja kun esim. Rick Nashin kanssa lähtee kulmaan karvaamaan ja taklaamaan, niin aika usein on vastapuoli voltilla maassa ja meikäläisellä kiekko.

Niin sen sitten täytyy olla, pitänee reenata enemmän oikeaa ajoitusta.

Mutta noista online-peleistä tuli mieleen, että niitä turhia napinpainalluksia hyväksymismielessä voisi karsia pois. Aika vittumaista joutua katselemaan pakon edessä kaikki mahdolliset latauskuvat "waiting for opponent" teksteineen, kun vastapuoli ei viitsi/hoksaa/etc painaa sitä A:ta tai X:ää. Erätauoilla niitä taitaa olla kolme eri kohtaa, jotka pitää skipata hyväksymällä, eikö yksi riittäisi? Onhan niissä se toki kolmenkymmenen sekunnin aikarajakin, mutta on se aika tuskallista odotella turhaan, varsinkin jos pitäisi joutua matsin jälkeen tekemään jotain muutakin. Mutta eniten niitä uusintoja vituttaa katsella pelin päätyttyä, kun siinäkin pitää odotella kaverin hyväksyntää ennen kuin voi poistua sitä virallisempaa tietä ilman johtojen repimisiä. Jos niitä uusintoja ja muka-highlighteja pitää jäädä katselemaan, niin näkeehän ne suunnilleen samat sieltä valikosta erikseenkin. Ei kai ne nyt niin mielenkiintoisia voi olla, vai?
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Niin sen sitten täytyy olla, pitänee reenata enemmän oikeaa ajoitusta.

Mutta noista online-peleistä tuli mieleen, että niitä turhia napinpainalluksia hyväksymismielessä voisi karsia pois. Aika vittumaista joutua katselemaan pakon edessä kaikki mahdolliset latauskuvat "waiting for opponent" teksteineen, kun vastapuoli ei viitsi/hoksaa/etc painaa sitä A:ta tai X:ää. Erätauoilla niitä taitaa olla kolme eri kohtaa, jotka pitää skipata hyväksymällä, eikö yksi riittäisi? Onhan niissä se toki kolmenkymmenen sekunnin aikarajakin, mutta on se aika tuskallista odotella turhaan, varsinkin jos pitäisi joutua matsin jälkeen tekemään jotain muutakin. Mutta eniten niitä uusintoja vituttaa katsella pelin päätyttyä, kun siinäkin pitää odotella kaverin hyväksyntää ennen kuin voi poistua sitä virallisempaa tietä ilman johtojen repimisiä. Jos niitä uusintoja ja muka-highlighteja pitää jäädä katselemaan, niin näkeehän ne suunnilleen samat sieltä valikosta erikseenkin. Ei kai ne nyt niin mielenkiintoisia voi olla, vai?

Toisaalta joskus Perjantai- illan peleissä ennen baariin lähtöä se erätauko on just hyvän mittainen kipaisemaan kuselle ja hakemaan lisää kaljaa :)

Mutta nuo ennenaikaiset lopettamiset kyllä pitäis saada pois johdat peliä esim 5-3 huikean tappioaseman nousun jälkeen ja vastustaja lopettaa just ennen loppua.. tai kuuluisi noista ainaki täydet EA- pisteet saada vaika en kyllä tiedä mitä niillä sitten tekee. Ei ole nimittäin ihan muutama kerta kun olen pelannut suomen maajoukkueella venäjää tai kanukkeja vastaan ja tappion hetkellä kaverit lopettaa. Suomalaiset pelaa yleensä loppuun saakka vaikka tulis 8-0 turpaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mutta nuo ennenaikaiset lopettamiset kyllä pitäis saada pois johdat peliä esim 5-3 huikean tappioaseman nousun jälkeen ja vastustaja lopettaa just ennen loppua.. tai kuuluisi noista ainaki täydet EA- pisteet saada vaika en kyllä tiedä mitä niillä sitten tekee.

Niillä EA-pisteillä saa ainakin muokattua omaa avatar hahmoa joten todella tärkeitä ovat. Eikö vastustajaa pysty hakemaan tietyllä DNF rajalla?

Erätauko on tosiaan ihan hyvä aika kusemiseen, oluen hakemiseen tai vaikka nuuskan huuleen heittämiseen. Sen sijaan pelin aikasia animaatioita, jälkipeliä ynnä muuta ei tarvisi niin paljon olla. Pelin lopun uusinnoista puhumattakaan.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Siinä videossa olikin sitä kaipailemaani taklauspeliä, eikä hullummalta näyttänyt yleisesti ottaenkaan. Vähän pisti silmään tuo all-new quick dekes -kohta, kunhan vaan eivät tee liian övereitä kikkoja tyyliin NHL 06, joilla tekee aina häkin.

Varsinainen gameplay-video vielä sitten aikanaan nostattamaan (toivottavasti) vielä lisää kiimaa syyskuuta odotellessa.
 

Schadowan

Jäsen
Kivalta näytti nuo pari kynää tuossa trailerissa, hyvä hyvä.

EASHL-jengeille tulossa siis myös practice mode, jota olen henkkoht odotellut tässä. Pääsee rakentamaan kuvioita rauhassa, eikä tarvii peleissä vatvoa.

Tässä koko lainaus, jossa nyt ei muuta ihmeellistä ja uutta ollut (pl New Hit stick??):

Celebrating its 20th year, the franchise that captured 22 ‘Sports Game of the Year’ awards has raised the bar yet again with NHL 11.

Powered by an all-new Real-Time Physics Engine, NHL 11 lets you create highlight reel moments as you experience adrenaline-pumping NHL action with bigger hits, broken sticks, and faster dangles.

Whether you’re beginning your career in the Canadian Hockey League, dominating rivals in the EA SPORTS Hockey League, or assembling Hockey’s Ultimate Team, any moment can be a ‘WOW’ moment with NHL 11.

Overview

* Revolutionary Real-Time Physics Engine—Pioneering the next step forward in team sports video game realism, the all-new Real-Time Physics Engine brings real-world highlight reel moments in-game like never before. From face-offs to body checks, real-world puck and player physics trigger true-to-life reactions. Now anything can happen, including the ability to shoot and make plays while lying on the ice.
* More than 200 Gameplay Enhancements—An all-new faceoff system, quick dekes, the new Hit Stick, and hip checks are just some of the many gameplay improvements that make NHL11 the most authentic hockey video game experience to date.
* All-New Broken Sticks—Broken sticks now affect the action in more ways than one. After snapping your stick on a wicked slapshot or having it broken in two from a hit, the play is never dead. Kick the puck to your teammate or have your teammate pass you his stick if you can’t make it to the bench to get a new one.
* Be a Pro Enhanced—For the first time ever, begin your career playing for the Canadian Hockey League’s Memorial Cup. Playing with and against licensed CHL players from the Western Hockey League, Quebec Major Junior Hockey League, and Ontario Hockey League, experience both highs and lows of junior league hockey action. Get scouted, enter the NHL entry draft, and see if you can become the greatest player of all time.
* All-New EASHL Dynasties—The EA SPORTS Hockey League takes online play to the next level as championship seasons are awarded with banner-raising ceremonies and new user celebrations that allow you to rub it in the faces of your biggest rivals. Prep your team for their playoff run with an all-new Practice mode.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Sitten pari sellaista uudistusta mitkä olisi mahtava nähdä.

- Maalikamerat takaisin, oikein toteutettuna! Eli tässä samoin kuin oli joskus muinoin tuomari saattoi hylätä maalin jos pelaaja oli maalivahdin alueella. Tämä olisi mukava saada takaisin paranneltuna. Samoin jos esim epäselvä tilanne onko kiekko ylittänyt maaliviivan niin tuomari voisi joskus käydä tarkistelemassa.

Jep, itse muistan tämän saman jutun ja oli hienoa kun hetken aikaa tarkasteltiin ja kuvaruutuun tulee, maali hylätty. Missäs Nhl pelissä tämä oli?
 

Schadowan

Jäsen
Jep, itse muistan tämän saman jutun ja oli hienoa kun hetken aikaa tarkasteltiin ja kuvaruutuun tulee, maali hylätty. Missäs Nhl pelissä tämä oli?

Goal reviewsit ovat kuulemma mukana NHL11:ssa, ainakin mitä on lukenut EA foruumeilta, mitään tarkempaa tietoa/linkkiä ei mulla ole asiasta tosin.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko jo tietoa, tuleeko ne kamojen ostamiset tähänkin versioon? Kivastihan sillä EA varmasti tienaa, eli luultavastihan sitä samaa paskaa se on taas alussa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Onko jo tietoa, tuleeko ne kamojen ostamiset tähänkin versioon? Kivastihan sillä EA varmasti tienaa, eli luultavastihan sitä samaa paskaa se on taas alussa.

Mitään virallista tietoa ei ole, mutta aivan varmasti tulee. Kuulemma NHL13 nuo EASHL-pelit aloitetaan pelaajalla jolta puuttuu kokonaan molemmat kädet! Kyllä, luit aivan oikein. Yhden käden ostaminen maksaa 1000MS pistettä, mutta sitä ennen toki voi kiekkoa potkia jaloillaan tai vaikka työntää päällä.

Huhujen mukaan maalivahdeille annetaan aluksi ainoastaan kenttäpelaajan varusteet (jos niitäkään) ja rahalla saa ostettua oikeat veskan kamat. Toki myös pelaamalla 10 kautta Be A Pro:ta ja olemalla pistepörssin/torjuntatilaston TOP3 joka kaudella voi myös unlockata nuo edellä mainitut.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jep, kyllähän se vähän vituttaa maksaa ton takia parikyt euroa lisää pelistä. Pakkohan ne kamat on ostaa, jos haluaa yhtään pitää mielenkiintoa yllä EASHL matseissa.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En pitänyt ollenkaan siitä pelistä (NHL 2000), jossa nämä videotarkistukset olivat mukana. Yleensä aina kun tein hienon rysän, siellä oli jonkun pelaajan luistimen kärki maalialueella ja hyvät tuuletukset menivät hukkaan. Mutu on se, että tarkistuksia tuli luonnottoman paljon ja maaleja hylättiin liikaa. Tosin siihen aikaan suuntaus taisi olla oikeastikin sellainen, joten joku sanoisi että se oli realismia. Mutta niin, en tykännyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös