NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

  • 275 176
  • 1 202

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Tiedoksi GM-moodia pelaaville, että draftiin tulevia prospecteja EI voi editoida ensimmäisen kauden jälkeen. Junnuja pystyy editoimaan ainoastaan ennen BAGM -uran aloittamista päävalikon Edit Player -valikon kautta (European prospects team ja North American Prospects).

Tämä on lievä miinus, koska ensimmäisen kauden jälkeen voi odottaa kentällä tepastelevan uusia Ovechkineja ja Crosbyjä, joiden kotimaa voi olla esim. vanha kunnon Skotlanti tai Kroatia..

En tiedä olenko jostain kohtaa vajaa, mutta mulle on ollut aina ihan sama minkä nimisiä tai mistä nämä prospectit ovat kotoisin. Tärkeintä on se minkälaiset taidot heillä on ja siksi se vituttaa enemmän, että jollain kavereilla esim. offensive awareness on 9,0(scouttaus raporteissa) ja sitten joku passing on 5,5. No eihän nämä käy yksiin millään.

Paitakoodi julkaistaan sitten, kun viimeinenkin NHL-joukkue on julkaissut oman kolmannen paitansa. Florida julkaisee omansa viimeisenä ja se tapahtuu 23.11, joten sitä ennen kolmospaitoihin olevaa koodia tuskin julkaissaan.
 

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Voi siinä heti ensimmäisessäkin draftissa olla näitä kovia yllätysnimiä. Eilen väsäsin 2010 draftin miehet prospektijengeihin ja luonnollisesti kävin vähän väliä testaamassa, missä järjestyksessä suunnilleen tekemäni jannut varataan. Joka kerralla kympin sakkiin ryntäsi joku ei prospekti joukkueisiin kuuluva, ja pahimmillaan siellä oli kaksikin mr. nobodya ennen parhaaksi muovaamaani Taylor Hallia. Ihan inan sapetti siinä vaiheessa, kun tämän huomasin.

Itse muokkasin sellaiset 30 kaveria, jonkin TOP-30 listan mukaan. TOP-10:iin mahtui muokattuja jannuja n. neljä. Taylor Hall on menossa itsellä vasta kolmannella kierroksella. Edelle menee pelaajia niin Puolasta, Virosta kuin Kirgistanista.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Itse muokkasin sellaiset 30 kaveria, jonkin TOP-30 listan mukaan. TOP-10:iin mahtui muokattuja jannuja n. neljä. Taylor Hall on menossa itsellä vasta kolmannella kierroksella. Edelle menee pelaajia niin Puolasta, Virosta kuin Kirgistanista.

Itse muokkasin nuo prospectit tuolta PetrPuckin sivuilta:

http://petrpuck.blogspot.com/search/label/top30?max-results=30

Testasin, niin Hall meni ensimmäisenä, Granlund neljäntenä ja vissiin realistisen venäläisvastaisuuden(?) takia Kabanov vasta 17:a.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itse muokkasin nuo prospectit tuolta PetrPuckin sivuilta:

http://petrpuck.blogspot.com/search/label/top30?max-results=30

Testasin, niin Hall meni ensimmäisenä, Granlund neljäntenä ja vissiin realistisen venäläisvastaisuuden(?) takia Kabanov vasta 17:a.
En kyllä noiden mukaan tekisi. Täynnä virheitä mm. Pulkkinen on tuon mukaan sentteri, Kabanov ampuu rightiltä jne...
Edit: olihan tuo Kabanov sittenkin Right, netissä eri sivuilla on maininta että pelaa leftiltä (esim linkki1 ja linkki2) mutta youtube paljastaa että rightiltahan tuo pelaa.
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mitä helvettiä just tapahtui?

Pelasin Be a GM:ää Islandersia vastaan. Jatkoajalla MINÄ sain rankkarin, jota asettui laukomaan pelaaja X. Mokasin rankkarin, peli poikki ja minun pelaaja X jäähyllle. Onko tämä mitenkään mahdollista? Ei kai tämä ole mahdollista oikeasti.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Enpä ole huomannut vielä täällä, mutta uutisten mukaan NHL10:n ensimmäinen päivitys saapuu pikkuhiljaa langoille. Tässä uutinen ja hieman alemmas skrollailemalla löytää päivittyvät asiat. 5.11 mennessä siis näillä näkymin.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Mitä helvettiä just tapahtui?

Pelasin Be a GM:ää Islandersia vastaan. Jatkoajalla MINÄ sain rankkarin, jota asettui laukomaan pelaaja X. Mokasin rankkarin, peli poikki ja minun pelaaja X jäähyllle. Onko tämä mitenkään mahdollista? Ei kai tämä ole mahdollista oikeasti.

Ehkä tämä pelaaja X sattui osumaan mailalla maalivahdin patjoihin tai vastaavaa? Kerran olen rankkarin jälkeen lentänyt jäähylle tuollaisesta tilanteesta.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Pelasin Be a GM:ää Islandersia vastaan. Jatkoajalla MINÄ sain rankkarin, jota asettui laukomaan pelaaja X. Mokasin rankkarin, peli poikki ja minun pelaaja X jäähyllle.

Onko mahdollista, että herra X olisi rikkonut aiemmin, pääsyt läpiajotilanteeseen josta tuomittiin rankkari jonka jälkeen pelin tauottua boksiin?
 

Teloch

Jäsen
Ja kun rankkareista puhutaan, taas kerran jäi väliin kaikki rangaistukset kun summeri soi. Tokan erän viime sekunneilla läpi -> jalat alta ja delayed penalty päälle -> summeri soi, erä loppuu, ei rankkaria sen enempää kuin kakkostakaan vastustajalle. Josko tuo nyt patchissa sitten korjattaisiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin nyt on meikäläinenkin saanut pelin hommattua. Muutamat pelit takana Be a GM-moodissa. Ensimmäinen otteluni ei vakuuttanut. Sain ensimmäisen maalini todella tyhmästi. Olin saamassa jäähyn ja kiekko pyöri vastustajan maalin edessä. Siinä sitten yritin tökkiä kiekkoa ja jotenkin se lipui hirveästä ruuhkasta maaliin. Siinä sitten maali ja jäähy minulle samaan aikaan. Aika WTF-fiilis heti kärkeen. Parin pelin jälkeen alkoi huomaamaan parannuksia. Maalivahdit huomattavasti parempia ja en ainakaan saanut 09-kikoilla häkkiä heilutettua jatkuvasti. Yleisö hyvin mukana ja luo paljon itselle fiilistä pelata. Be a GM on aika vaikea aluksi. Niin paljon tehtävää ja valikot eivät ole kovin helppolukuisia. Pelaajien vaihtaminen on huomattavasti vaikeampaa. Nyt ei vaihdeta pelaajia perinteiseen "Vaihdan kokonaisuus 80 pelaajan kokonaisuus 82 pelaajaan". Pitää luoda suhteita eri jengeihin ja katsoa mitä toinen jengi tarvitsee. Hieno ja realistinen lisäys. Vielä en ole online tai Be a Prota kokeillut. Loistava peli ainakin alkuun. Samaa sanoin tosin 09:stä kunnes opin tekemään maaleja...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ehkä tämä pelaaja X sattui osumaan mailalla maalivahdin patjoihin tai vastaavaa? Kerran olen rankkarin jälkeen lentänyt jäähylle tuollaisesta tilanteesta.

Mahdollista toki, mutta epätodennäköistä. Ei ole tapana jäädä hakkaamaan veskan patjoja rankkarin jälkeen.
 
Toivotaan nyt, että tuo päivitys korjaisi freezing-bugin. Olisi nimittäin kiva päästä joskus pelaamaan yli 2 erää!

Kaverilla pelailin ja vaikuttaa ihan mukavalta - tosin passaussydeemin kun oppii tuntemaan hyvin, niin onetimereiden teko on todella helppoa.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Mahdollista toki, mutta epätodennäköistä. Ei ole tapana jäädä hakkaamaan veskan patjoja rankkarin jälkeen.

Eihän tossa pelissä vihelletä mitään veskanhäirintä-jäähyjä? En oo ainakaan itse törmännyt tollaseen vaikka kuinka ajaa maalille huitomaan.

Muistatko mikä oli vihelletyn jäähyn syynä? Pelihän jatkuu vielä vaikka kuinka kauan ennen rankkaria, jos kiekko jää hyökkäävälle joukkuelle. Tossa ajassa ehtii sitten rikkoa vastustajaa itsekin.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Kaverilla pelailin ja vaikuttaa ihan mukavalta - tosin passaussydeemin kun oppii tuntemaan hyvin, niin onetimereiden teko on todella helppoa.

Pahimmat tilanteet syntyy itelle, kun yv:llä pyöritän kiekkoa ja syötän alimmalle pakille, joka vetää 6-0 kiekosta ohi. Sitten onkin vastustaja jo läpiajossa. Pitäs varmaa treenata noita one-timereita.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Eihän tossa pelissä vihelletä mitään veskanhäirintä-jäähyjä? En oo ainakaan itse törmännyt tollaseen vaikka kuinka ajaa maalille huitomaan. .

Tilanteiden jälkeen kyllä vihelletään. Monta jäähyä tullut siitä, kun veskarilla on kiekko patjoissa ja hallussa ja sitten olen mennyt sörkkimään sitä kiekkoa sieltä patjojen alta. Näissä tilanteissa tosin vastustajan pakit ärtyvät siihen malliin, että ottavat myös itse jäähyn.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Eihän tossa pelissä vihelletä mitään veskanhäirintä-jäähyjä? En oo ainakaan itse törmännyt tollaseen vaikka kuinka ajaa maalille huitomaan.

Kyllä vihelletään. Väkivaltaisuudesta tulee jäähy jos jää huitomaan veskan patjoja tarpeeksi pitkän aikaa. Sama on myös rankkareissa.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Mahdollista toki, mutta epätodennäköistä. Ei ole tapana jäädä hakkaamaan veskan patjoja rankkarin jälkeen.

Ei mullakaan. Tosin kerran vedin rankkarin läheltä, jäi maalivahdin patjoihin ja vihellettiin poikki. Käänsin vahingossa pelaajaa vihellyksen jälkeen ja maila osui patjoihin, ja siitä kakkonen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä nyt taas enemmän pelaillut. Be a Pro:ta tuli aloiteltua ja laitettua vaikeustaso ammattilaiselle. Siinä sitten pari syöttöä siinä näytösottelussa ja meikäläisestä tuli draftin ykkösvaraus. Carolinaan suomalaisten sekaan. Ensimmäinen peli takana ja voitettiin Philadelphia 6-0. Meikäläiselle vaatimattomat tehot 2+3 ja kentällä jokaisen maalin aikana. Pitää vissiin vaikeustasoa nostaa...
Todella tyhmästi tehty tämä varusteiden ostamisen mahdollisuus. "Pelaamalla 3 kautta ja tehden väh. 40pistettä jokaisella kaudella saat tämän mailan tai voit käyttää MS pisteitä ostamiseen".
Online pelaaminen on parempaa. Nyt tulee paremmin esille parempi pelaaja. Enää ei tarvitse heitellä ohjainta, kun joku vetää curveshotilla kiekkoa reppuun. Yleensäkin viivalta laukominen kannattaa. Maalivahdit pudottavat melkein jokaisen kiekon ja ei muuta kuin ripareille haaskalle.
Miinusta pitää antaa tappeluihin joutumisesta. Muutaman kerran olen lähtenyt sitomaan pelaajaa laitaan ja ilmeisesti olen ollut liian kaukana, koska olenkin löytänyt itseni tappelemasta. Päivitystä odotellessa, sillä ottaa myös päähän pelien katkeaminen onlinessa.

Onkos Jatkoajalla omaa EASHL-joukkuetta Xboxin puolelle ?
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Pieni mutta ihan näppärä kikka meille tilastofriikeille. Itseäni ärsyttää suuresti, ettei vieläkään saa suoraan valittua koko liigan pistepörssiä vaan pitää aina selata koko liigan läpi. Minäkin pelaan Montrealilla, mikä on aika tarkalleen keskikastissa aakkosjärjestyksessä, joten siinä menee ikuisuus kun kahlaa kaikkien joukkueiden yli. Joten...

Vinkki:

Kun menet tilastovalikkoon, paina kerran L2-nappulaa, jotta All skaters vaihtuu Rookie Goaliesiin. Tällöin selaaminen nopeutuu n. 20 kertaiseksi, kun pelin ei tarvitse ladata kuin ne tulokas-molarit, kaikkien luistelijoiden sijaan.
 

RDivis

Jäsen
Pari hassua...

Ongelmaa, onko muilla ollut tälläisiä? (Vai onkohan kenties kolmonen vetelemässä viimeisiään..) Tähän en usko, koska muut pelit pelittää kunnolla. Pelikin, kun on uusi, niin ei voi olla naarmuja.

No, asiaan alustana siis PS3 ja molemmat sattuneet BaP:ia pelatessa. (veskana)

1.

Kesken pelin kuva menee ikäänkuin "mosaiikkiseksi", pelin jatkamisesta ei siis toiveita. Kun painan starttia valikot näkyvät normaaleina. Kun suljen ottelun ja aloitan sen alusta kaikki on taas OK. Näin on käynyt nyt kolmasti tai neljästi, en muista tarkkaan.

2.

Tänä aamuna matsi Coloradoa vastaan ja kerpele 4-1 voittoni pilasi ärsyttävä tiletys loppusummerin kohdalla.

3.

Ai niin vielä yksi ei BaP

Kaverin kanssa pikaottelu ei ikinä ladannut siihen vaiheeseen, että olisi kiekko saatu jäähän. Uudelleenkäynnistys auttoi asian kuntoon.
 
Koskisen lisäksi näyttäisi olevan toinenkin bugi, eli kaksinpelillä vastakkain pelatessa ei voi valita pelaako esim kotijoukkue kokoajan alas, valikkoa voi kyllä selata, mutta mitään vaikutusta sillä ei näytä olevan vaan menee kokoajan niin että kotijoukkue pelaa 1 ja 3 erän ylös. Ei auta vaihtaminen erän aikanakaan, vaan peli on ikäänkuin jumissa ja mitään ei tapahdu ja tämä on Ps3:lla.. Onko muilla tätä samaa ongelmaa?
 

Matsku

Jäsen
Koskisen lisäksi näyttäisi olevan toinenkin bugi, eli kaksinpelillä vastakkain pelatessa ei voi valita pelaako esim kotijoukkue kokoajan alas, valikkoa voi kyllä selata, mutta mitään vaikutusta sillä ei näytä olevan vaan menee kokoajan niin että kotijoukkue pelaa 1 ja 3 erän ylös. Ei auta vaihtaminen erän aikanakaan, vaan peli on ikäänkuin jumissa ja mitään ei tapahdu ja tämä on Ps3:lla.. Onko muilla tätä samaa ongelmaa?
Sama boxilla.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Käynnistelin tuossa pelin, ja se ilmoitti jostain päivityksestä. Latasin päivityksen, tietääkö joku mitä tuo päivitys tekee? Kun itse en äkkiseltään mitään uutta huomannut..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös