Pelasin eilen kaverin kanssa monta peliä vastakkain ja jokusen pelin yksin kausi-moodilla. Pitää sanoa, että vaikea peli on. Ainakin kun vertaa 09:iin. En tiedä johtuuko siitä, että samat kikat ja systeemit eivät enää toimi. Hardcore asetuksilla ei ollut kivaa mun mielestä pelata - syötöt liian hitaita ja tarvitsisi nyt tosissaan tähtäystä ja ajatusta. Toisaalta hyvä, että näin on, mutta kun tuo vanha peli on vielä selkärangassa niin alkoi vituttamaan kun ei meinannut mikään onnistua.
Hyvää pelissä kyllä se, että kaikkea voi säätää ja pienen operaation jälkeen löydettiin kyllä hyvät säädöt peliin. Positiivista pelissä on tottakai se, että vanhat bugimaalit eivät toimi enää ja mielestäni maalivahtipeli on taas astetta realistisempi. Vielä kun säätää niin, että esim. maskipeli vaikuttaa maalivahdin näkökenttään enemmän kuin normisäädöillä.
Realistisempaan suuntaan peli on kyllä mennyt. Tottakai se on oikein, että jokaisella pelaajalla ei voi heittää kynään jokapaikassa ja aina ei syötöt napsu lapoihin kovaa ja tarkasti. Hyvät pelaajat ovat tosiaan hyviä tässä pelissä ja paskat paskoja. Attribuuttienkin vaikutusta voi, yllätys yllätys, säätää. Hyvä homma.
Nuo jälkikahinat ovat kyllä perseestä. Pelit venyvät ja usein tietokoneen ohjaamat pelurit tuuppivat toisiaan eikä tuo kovin realistiselta näytä. Ainoa hyvä puoli on, että kovassa vitutuksessa on kiva vähän hieroa jonkun pallinaamaa. Pieni plussa siitä, että tähtipelaajaa hierotessa usein paikalle tuleekin joku kovanaamoista puolustamaan ja siinä vaiheessa hanskat tippuu.
Peli tuntuu siis vaikealta alkuun, mutta ihan hyvältä maalimäärät vaikuttavat. 5 minuutin erillä peleissä tehtiin 5-7 maalia. Vaikeustaso säätöjen jälkeen varmaan jossain pron ja allstarin välissä.
Ihan samanlaista "YES" fiilistä ei tämän pelin kanssa tullut kuin 09:n, mutta mä luulen että tämä peli on paljon pitkäikäisempi. Avautuu ehkä hieman hitaammin, koska pelaajan pitää opetella uusi tapa pelata - enää ei voi painaa taklausnappipohjassa raiteilla hyökkääjää kohti eikä bugimaaleja ole vielä ilmaantunut. Pitää jatkaa tänään..