Itse olen käsittänyt, että siellä on "tavaresit" "hedmanit" ja "pääjärvet", eli viime draftin miehet. Joku korjatkoon jos olen pahasti hakoteillä.
En kyllä itse nähnyt, että pelaajat olisivat viime draftin miesten kopioita, vaan aika random-tyypeiltä vaikuttivat. Tosin creation zonessa pystyy sitten miehistä muokkaamaan perustiedot ja attribuutit kohdilleen. Näiden rookieiden pärstää ei pysty muuttamaan valitettavasti. Itse ainakin ajattelin tehdä niin, että luon mahdollisimman paljon 09 varauksia (sekä muita) itse, ja teen sitten prospektijoukkueista 2010-vuoden miehistöt. Kuten Teloch jo sanoi, mukavampi aloittaa kausi runkosarjasta kuin tuosta draftista, mikä arpoo joukkueet melkein uusiksi.
Jokunen kymmenen peliä superstar/hardcorea takana ja pelistä alkaa jo saada otetta. Pelit ovat vähämaalisia, mutta täynnä erilaisia tapahtumia ja tunnelmaa. Kauden toisessa pelissä St. Louisia vastaan olin karvannut Barret Jackmania niin kiivaasti, että mies heitteli kolmannen erän pelkkään paniikkipurkua. Eli se taklaaminen ja karvaaminen jopa tehoaa.
4 peliä olen nyt voittanut ja jokaisen jatkoajalla tai rankkareissa. Yleensä vielä niinpäin, että olen itse tasoittanut pelin. En ole ainakaan vielä nähnyt mitään aikaisemmista tuttuja kuminauhaefektejä. Ehkä sitten jos pääsee joskus selvään johtoasemaankin.
Rostersit olivat melko suuri pettymys. Siirrot on tehty NHL:ssä vain 9.7. saakka. Sen lisäksi KHL:n puuttuminen on hävittänyt monia pelaajia. Omistuisesti myös Ruotsista ja Suomesta puuttuu muutamia pelaajia. Esim. Lars Ellerin löysin lopulta vain Tanskan maajoukkueesta. Myös Marcel Goc oli "hävinnyt", kunnes tajusin hakea Saksan maajoukkueesta miehen.
AHL:ää pelaillaan taas 29 jengillä, nyt Portland on Buffalon ja Anaheimin farmi. NHL-tiimeissä ei nyt kuitenkaan ole 23 pelaajan maksimia, eli esimerkiksi Anaheimissa on pelin alussa likemmäs 30 pelaajaa.
EDIT. Ja kokoonpanoista vielä se, että olisin toivonut että AHL:n pudotuspeleissä esiintyneet prospektit (mm. Hodgson, Beach) olisivat olleet pelissä.
Viimeksi muokattu: