NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

  • 275 318
  • 1 202

ipaz

Jäsen
Eipä taida KHL ollakaan mukana NHL10:ssä. Sinänsä harmi, koska siellä pelaa kuitenkin maailman toiseksi parhaat pelaajat. Toisaalta ymmärrettävää etteivät ole liigaa "NHL10" peliin antaneet käyttöön, kun sitten pelin nimen pitäisi sisältää myös KHL-tekstin. NHL/KHL10 ei kuullosta hyvältä ja pelkkä KHL10 ei myisi muualla kuin Venäjällä.

Itse hypistelin peliä tänään käsissäni, mutta koska se tulee myyntiin vasta torstaina, niin pitkin kynsin jouduin tähän tosiasiaan tyytymään.

Ja todellakin ensimmäinen roster-päivitys on jo ladattavissa ja mitä PetrPuckin blogiin tulee, niin uusia tulee tasasin väliajoin. Lisäksi blogista tulee löytymään arvot kaikille niille, jotka haluavat ja jaksavat itse näprätä pelaajia ja siirtoja. Hieno sivusto http://petrpuck.blogspot.com
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Itse kävin juuri äsken ostamassa prismasta NHL10:n Pleikkari kolmoselle. En sitten tiedä, eikös sen pitäisi tulla joka paikassa myyntiin samaan aikaan? Ellei sitten konsoleiden välillä ole eroja julkaisupäivässä?

No joka tapauksessa vähän sormet syyhyää, eikun levyä koneeseen.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Onkos tietoa niistä be a gm tulokkaista tai dynastyssä olevista tulokkaista? Onko siellä "granlundit" "hallit" ja "pulkkiset" mukana? Eli eri nimillä vain jotka voi sitten muokata?
 

Unchained

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onkos tietoa niistä be a gm tulokkaista tai dynastyssä olevista tulokkaista? Onko siellä "granlundit" "hallit" ja "pulkkiset" mukana? Eli eri nimillä vain jotka voi sitten muokata?

Itse olen käsittänyt, että siellä on "tavaresit" "hedmanit" ja "pääjärvet", eli viime draftin miehet. Joku korjatkoon jos olen pahasti hakoteillä.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Itse olen käsittänyt, että siellä on "tavaresit" "hedmanit" ja "pääjärvet", eli viime draftin miehet. Joku korjatkoon jos olen pahasti hakoteillä.

En kyllä itse nähnyt, että pelaajat olisivat viime draftin miesten kopioita, vaan aika random-tyypeiltä vaikuttivat. Tosin creation zonessa pystyy sitten miehistä muokkaamaan perustiedot ja attribuutit kohdilleen. Näiden rookieiden pärstää ei pysty muuttamaan valitettavasti. Itse ainakin ajattelin tehdä niin, että luon mahdollisimman paljon 09 varauksia (sekä muita) itse, ja teen sitten prospektijoukkueista 2010-vuoden miehistöt. Kuten Teloch jo sanoi, mukavampi aloittaa kausi runkosarjasta kuin tuosta draftista, mikä arpoo joukkueet melkein uusiksi.

Jokunen kymmenen peliä superstar/hardcorea takana ja pelistä alkaa jo saada otetta. Pelit ovat vähämaalisia, mutta täynnä erilaisia tapahtumia ja tunnelmaa. Kauden toisessa pelissä St. Louisia vastaan olin karvannut Barret Jackmania niin kiivaasti, että mies heitteli kolmannen erän pelkkään paniikkipurkua. Eli se taklaaminen ja karvaaminen jopa tehoaa.

4 peliä olen nyt voittanut ja jokaisen jatkoajalla tai rankkareissa. Yleensä vielä niinpäin, että olen itse tasoittanut pelin. En ole ainakaan vielä nähnyt mitään aikaisemmista tuttuja kuminauhaefektejä. Ehkä sitten jos pääsee joskus selvään johtoasemaankin.

Rostersit olivat melko suuri pettymys. Siirrot on tehty NHL:ssä vain 9.7. saakka. Sen lisäksi KHL:n puuttuminen on hävittänyt monia pelaajia. Omistuisesti myös Ruotsista ja Suomesta puuttuu muutamia pelaajia. Esim. Lars Ellerin löysin lopulta vain Tanskan maajoukkueesta. Myös Marcel Goc oli "hävinnyt", kunnes tajusin hakea Saksan maajoukkueesta miehen.

AHL:ää pelaillaan taas 29 jengillä, nyt Portland on Buffalon ja Anaheimin farmi. NHL-tiimeissä ei nyt kuitenkaan ole 23 pelaajan maksimia, eli esimerkiksi Anaheimissa on pelin alussa likemmäs 30 pelaajaa.

EDIT. Ja kokoonpanoista vielä se, että olisin toivonut että AHL:n pudotuspeleissä esiintyneet prospektit (mm. Hodgson, Beach) olisivat olleet pelissä.
 
Viimeksi muokattu:

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
En kyllä itse nähnyt, että pelaajat olisivat viime draftin miesten kopioita, vaan aika random-tyypeiltä vaikuttivat. Tosin creation zonessa pystyy sitten miehistä muokkaamaan perustiedot ja attribuutit kohdilleen. Näiden rookieiden pärstää ei pysty muuttamaan valitettavasti. Itse ainakin ajattelin tehdä niin, että luon mahdollisimman paljon 09 varauksia (sekä muita) itse, ja teen sitten prospektijoukkueista 2010-vuoden miehistöt. Kuten Teloch jo sanoi, mukavampi aloittaa kausi runkosarjasta kuin tuosta draftista, mikä arpoo joukkueet melkein uusiksi.

Jokunen kymmenen peliä superstar/hardcorea takana ja pelistä alkaa jo saada otetta. Pelit ovat vähämaalisia, mutta täynnä erilaisia tapahtumia ja tunnelmaa. Kauden toisessa pelissä St. Louisia vastaan olin karvannut Barret Jackmania niin kiivaasti, että mies heitteli kolmannen erän pelkkään paniikkipurkua. Eli se taklaaminen ja karvaaminen jopa tehoaa.

4 peliä olen nyt voittanut ja jokaisen jatkoajalla tai rankkareissa. Yleensä vielä niinpäin, että olen itse tasoittanut pelin. En ole ainakaan vielä nähnyt mitään aikaisemmista tuttuja kuminauhaefektejä. Ehkä sitten jos pääsee joskus selvään johtoasemaankin.

Rostersit olivat melko suuri pettymys. Siirrot on tehty NHL:ssä vain 9.7. saakka. Sen lisäksi KHL:n puuttuminen on hävittänyt monia pelaajia. Omistuisesti myös Ruotsista ja Suomesta puuttuu muutamia pelaajia. Esim. Lars Ellerin löysin lopulta vain Tanskan maajoukkueesta. Myös Marcel Goc oli "hävinnyt", kunnes tajusin hakea Saksan maajoukkueesta miehen.

AHL:ää pelaillaan taas 29 jengillä, nyt Portland on Buffalon ja Anaheimin farmi. NHL-tiimeissä ei nyt kuitenkaan ole 23 pelaajan maksimia, eli esimerkiksi Anaheimissa on pelin alussa likemmäs 30 pelaajaa.

Siis eikö pelissä ole KHL-liigaa tai ollenkaan venäjän seuroja? Mitäs kun kuulin ihmiseltä kenellä peli "oli" että pelissä olisi venäjän joukkueet.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Onkos Granlund Kärppä joukkueessa? Jos on niin osaako joku sanoa onko hän valittavana dynastyn ekan kauden draftissa vai voisiko heti ottaa NHL:ään?

Millaisia kokemuksia BAP:sta? Pitääkö vieläkin tehdä itse kaikki maalit?
 

Vapahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rostersit olivat melko suuri pettymys. Siirrot on tehty NHL:ssä vain 9.7. saakka.

Jos konsolisi on yhdistettynä interwebbiin, niin ainakin 360:lle on ladattavissa uudet rosterit EA:lta (xbox live->my online NHL 10-> download rosters). Pikaisella katsauksella ainakin Dany Heatley oli San Josessa ja muuta sellaista.
Eiköhän sama rosteripäivitys myös pleikkarillekin löydy.

Onkos Granlund Kärppä joukkueessa? Jos on niin osaako joku sanoa onko hän valittavana dynastyn ekan kauden draftissa vai voisiko heti ottaa NHL:ään?

Millaisia kokemuksia BAP:sta? Pitääkö vieläkin tehdä itse kaikki maalit?

Granlund ei ole Kärpissä tai muutenkaan pelissä mukana.
BAP:ta on tullut nyt seitsemän peliä pelattua kymmenen minuutin erillä. Joukkueellani (Washington) on 23 maalia tehtynä, oman ukon tehot on tähän mennessä 4+4. Ovechkin on myöskin tehnyt neljä maalia, joten joukkueen sisäisen maalipörssin jaettu ykkössija on hallussa
Häiritsi jo viime vuonna se, että oma jätkä on aina erien alussa kentällä ja sama näyttää olevan tänäkin vuonna. Aivan sama siis onko pelaaja ykköskentän vai neloskentän mies, mutta aina erän alussa kentällä.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Eli SM-liigan rosterit ovat edelleen viimevuotiset?

Kyllä. SM-liigaa pelataan ainakin lähes kokonaan viimekautisilla rostereilla. Osui muuten silmään SM-liigasta muutamia pelaajien arvoja:

Sami Helenius, OVR 81! Yksi liigan parhaita pakkeja..
Siim Liivik, OVR 74, kun samaan aikaan Arttu Luttinen ovr 68..

Ihmettelen kyllä, että miksi EA ei palkkaa vaikka jotain pelistä innostunutta SM-liiga fania päivittämään rostereita. Luulen, ettei hirveästi tarvitsisi maksaa jos vaikka jokaisesta liigasta palkkaisi yhden henkilön päivittämään sarjaa. Näin saataisiin kaikki Euroopan liigat ajantasalle.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako EA:n sivuilla kerrotusta updatesta sm-liigan rosterit kondikseen? Jos kerran Heatlykin on Sharksien mies. Vai onko niin ettei niitä kiinnosta tippaakaan tämä Pohjolan päivittäminen? Ihan pikkuisen syö aina noi 'viimekauden' rosterit.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Itse kävin juuri äsken ostamassa prismasta NHL10:n Pleikkari kolmoselle. En sitten tiedä, eikös sen pitäisi tulla joka paikassa myyntiin samaan aikaan? Ellei sitten konsoleiden välillä ole eroja julkaisupäivässä?

Kumma juttu, äsken soitin Lappeenrannan Giganttiin ja kovasti väittivät että ei saa mistään ennen julkaisupäivää. Lappeenrannan Prismasta sanottiin myös, että ovat saaneet peliä mutta tulee sapiskaa jos alkavat myymään tänään.

Noh, enpä Prismasta kyllä olisi hakenutkaan hinnalla 69,90. Taitaa Gigantti olla ainoa, joka myy tuohon 39,90€ hintaan.
 

d2uce

Jäsen
Verkkokauppa on ainakin oman tilaukseni postittanut tänään, joten eiköhän ennakkotilaajat pääse pelaamaan heti julkaisupäivänä. Eikä tarvitse lähteä mistään Gigantista peliä hakemaan, kyllä siitä ilosta jo sen 5€ maksaa enemmän.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Onkohan Verkkokaupan Ahvenanmaan varasto tyhjänä, kun itselle ei ainakaan ole tullut ilmoitusta, että postittus olisi tehty. En tosin pääsekään pelailemaan kunnolla tällä viikolla, mutta kiva se ois ainakin ens viikon alussa saada. Onko muilla kokemuksia tästä?

EDIT: Haha, samalla sekunnilla kun postasin viestini niin kännykkä piippasi tekstaria, jossa tuli vahvistus postituksesta! :)
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Ilmoitelkaahan discshopista tilanneet mikäli peli tänään postiluukusta tupsahtaa niin saan järkkäiltyä iltamenot uusiksi...
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Ilmoitelkaahan discshopista tilanneet mikäli peli tänään postiluukusta tupsahtaa niin saan järkkäiltyä iltamenot uusiksi...

Itse tilasin discshopista, ja ei ole vielä minkäänlaista viestiäkään tullut siltä suunnalta, että peli oltaisiin edes lähetetty...

Odottelin ennen kouluun lähtöä kauan sitä, että postiluukussa kolahtaisi, sitten se kolahti, ja voilá! Paskat sieltä mitään tullut, eli discshopista tilanneet joutunee odottamaan huomiselle.

PS. Anteeksi kielenkäyttö.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Onkohan Verkkokaupan Ahvenanmaan varasto tyhjänä, kun itselle ei ainakaan ole tullut ilmoitusta, että postittus olisi tehty. En tosin pääsekään pelailemaan kunnolla tällä viikolla, mutta kiva se ois ainakin ens viikon alussa saada. Onko muilla kokemuksia tästä?

EDIT: Haha, samalla sekunnilla kun postasin viestini niin kännykkä piippasi tekstaria, jossa tuli vahvistus postituksesta! :)

No jo nyt on vittu! Onkohan ne kadottaneet mun numeron...

NHL2K10 on kyllä tilattuna PS3-versiona, mutta tottakai laite on huollossa. Jää molemmat lätkät tällä viikolla kokeilematta.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Itse tilasin discshopista, ja ei ole vielä minkäänlaista viestiäkään tullut siltä suunnalta, että peli oltaisiin edes lähetetty...
Ei sieltä itsellenikään mitään viestiä tullut, mutta kun käy discshopin sivuilta katsomassa "minun tiliäni" niin siellä lukee, että peli on lähetetty 14.09.

Harmi jos peli vielä tänään tule, omalla kohdallani tarkoittaa sitä että ensimmäiset pelisessiot siirtynevät viikonlopulle
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Eilen tuli puhelu Gamestopista että eikun hakemaan heti 10:00. Varoitteli vaan kuulemma seuraavalle soittajalle, ettei välttistä Koivu-kansilla saa, kun kysyntä ollut niin valtava. Joten menempä tosiaan vähän ennen kymppiä ovien eteen.

Huomenna se tulee, jee jee!
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Miten on kokoversiossa, aloittaako tietokonevastustaja koskaan tökkimistä/ärsyttämistä vihellyksen jälkeen? En ole ainakaan huomannut, että demossa näin kävisi, vaan aina on itse pitänyt nuo torikokoukset aloittaa.

Viimeisimmässä pelissäni johdin LA:lla kolmannessa erässä Floridaa 4-2 ja Greg Campbell alkoi haastamaan O'Donnellia sen jälkeen, kun mies ajautui itse paitsioon. Luulin tuota vahingoksi, mutta erän loppua kohden mennessä noita tekoälyn aloittamia kokouksia tuli vielä 2-3 lisää.

Eli ilmeisesti johtoasemassa kone hakee noin voittoa, lähinnä nuo kyllä päättyivät tuossa pelissä meikäläisen ylivoimaan. Aikaisemmin en ole noita nähnyt, en tosin ole aiemmin pelissä johtanutkaan. :)
 

Aishoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Turku
NHL 10 XBOX 360

Tuli ihan vaan seuraavan laatuinen kyssäri mieleen että, vieläkö tähän peliin on sisällytetty Custom soundtracks?. Eli toisin sanoen, alanko tekemään cd levyä jäälletulojen, pelikatkojen yms. takia?

Ja onko peliin jätetty NHL'94 tms. Kontrollit, eli A:laukoo ja B:syöttää..?
(Tämä kysymys tuli mieleen ajatellen mahdollisia kaverijoukolla humalassa pelaamisia, keep it simple! ;))

Pelin pitäisi tällä viikolla kilahtaa postiluukusta. Nakitin pikkuveljen hakemaan sen Gamestopista Tampereelta, itse kun asun Vaasassa. Tuli kyllä suht halvaksi niitten tarjouksella tämä peli, annoin NHL 09 ja GH:Aerosmithin + 19.90€. Ilmoittivat eilen että Torstaina saa hakea pelin liikkeestä, postittaa suoraan eivät luvanneet. :(

Luistimet ovat teroitettu ja "Hiukan" syyhyttää hanskoja jo..
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös