NHL 09 (xbox360 & ps3)

• 172 405
  • 855

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Rassaako vähämaaliset ottelut?

Päivitin hieman noita slidereita, mitkä postasin edelliselle sivulle, koska niilläkin tuli turhan tasapaksuja tuloksia.

Säädin hieman niitä, tässä tulos:

Skill Level

Superstar

Period Length

8 mins

Basic

Game Speed - 3
Puck Control - 1
Fight Difficulty - 6
Fatigue Effect - 6
AI Learning - 1

Skating

Fatigue Recovery - 1
Player Acceleration - 4

Checking

Hit Power - 0
Aggression - 0
Poke Effect - 6

Passing

Pass Speed - 4
Saucer Pass Speed - 4
Pass Intercept - 6
Goalie Passing - 0

Shooting

Shot Accuracy - 5
Shot Power - 4

Defense

Shot Blocking - 2
Hook Effectiveness - 6
Penalty Shot Frequency - 6
Goalie Cover Puck Frequency - 6

Jäähyt

täysillä

Tappelut

1/2

Muutamia tuloksia noilla slidereilla: Voitin 4-1, hävisin 6-3, voitin 7-0, hävisin 4-1...

Jos tuntuu, että maaleja tulee liikaa, niin laske erät 8:sta minuutista, 7:ään minuuttiin.

En ole kokeillut asetuksia kuin Be A Pro -muodossa, missä ne toimivat aivan mahtavasti.

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Päivitin hieman noita slidereita, mitkä postasin edelliselle sivulle, koska niilläkin tuli turhan tasapaksuja tuloksia.

EA:n foorumeilla on nyt kerrottu, mihin kaikki sliderit ja attribuutit vaikuttavat. Tekijätiimin vakuuttavuutta kuvaa se, että muutama slideri ei edes toimi. Ainakin aggression ja hook effectiveness ei toimi. Epäilen vahvasti, ettei myöskään penalty shot -sliderista saa mitään vaikutusta. Linkki.

Itse olen hakenut lisämaaleja ja etenkin vaihtelevia maaleja hieman erilaista tietä, ja heikentänyt maalivahteja. Low glovea ja blokkeria, 5 holea, breakawaytä olen pienentänyt kaikilta. Rebound control ja vision on lyöty kaikilta "nollaan". Eipä tämäkään vielä paljoa ole vaikuttanut, mutta kiekko pomppii torjunnoista useammin, ja molarit torjuu nyt herkemmin löysiä kulmiin, eikä jätä niitä eteensä pyörimään.

Superstarballa pelaan, vedon kovuus ja tarkkuus on 2. Ainakin tekoälyä vastaan 1-1 pelit ovat olleet mukavia, samoin ihmisvastustajaa vastaan.

dimmu

Jäsen
Itseä vituttaa tässä pelissä semmoiset asiat, kun itsellä on laukaukset jotain luokkaa 35-40/peli ja vastustajalla 10-15 ja vastustaja tekee 5 maalia ja itse 1-2. Lisäksi vastustajan alueella on vaikeaa päästä parhaalle maalintekosektorille, koska aina kun sinne syöttää, vastustaja aina katkaisee, joa jos jostain syystä sattuu kiekko menemään sinne keskelle, niin kaveri ampuu kiekosta ohi tai kolme metriä maalin ohi. Vastustaja tekee taas aina tämmöisistä paikoista maalin, vaikka miten yrittäisi katkoa syöttöjä. Veskari aina spagaatissa sielä maalissa, ja aina kolahtaa.

Ja aina kun ampuu kiekon ränniin kauhealla voimalla, maalin takana on aina vastustajan pakki ottamassa kiekkoa. Outoa, kun vastaavasti vastustaja ampuu, sinne kerkeää myös vastustaja ensimmäisenä.

Tämmöisiä ärsyttäviä pikkuasioita riittää pelissä vaikka kuinka paljon.

Jotenkin pelistä on tehty joiltain osin liian vaikea. Esim. juuri tämä maalien teon vaikeus, ja vastustaja taas tekee joka paikasta.

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Lisäksi vastustajan alueella on vaikeaa päästä parhaalle maalintekosektorille, koska aina kun sinne syöttää, vastustaja aina katkaisee, joa jos jostain syystä sattuu kiekko menemään sinne keskelle, niin kaveri ampuu kiekosta ohi tai kolme metriä maalin ohi.

Mielestäni se pitääkin olla juuri noin. Tuon onetimerin tekoäly ottaa hienosti pois, tekisipä se muissakin kohdissa niin. Mielestäni lätkäpelin pitäisi olla sellainen, että vaikeimmalla tasolla nuo parhaat maalintekopaikat olisi todella kiven alla. Niiden eteen pitäisi tehdä töitä ja kuvioita. Nythän tilanne on se, että hyökkäys hyökkäyksen perään pääsee koittamaan parhaasta paikasta vetoa tai ajamaan jopa coast-to-coast maalille.

Tekoälyn suurin vika on siinä, että hyökkääjät ja pakit puolustavat täysin eri peliä. Hyökkääjät karvaavat aggressiivisesti (mutta tyhmästi juosten järjestään kiekon perässä.), ja pakit peruuttavat kohti omaa maalia. Kun oman maalin takaa lähtee tyylillä pakki->pakki->laituri->sentteri, niin järjestään vastustajan hyökkääjät jäävät taakse ja edessä on 3-2 hyökkäys. Siinä vaiheessa pääseekin yrittämään mitä tahansa, kun vastustajan pakit odottavat valmiina molarin sylissä. Toinen, vielä koomisempi tapa lähteä hyökkäykseen on attacking-hyökkäyskuvio. Kun oma pakki saa kiekon, laituri kelaa jo punaisella. Sitten tulee noin kolmen viivan mittainen syöttö laiturille, ja vastustajan pakki vain peruuttelee alta pois kauemmaksi. Jälleen ylivoimahyökkäys.

Tietokoneen siirtyessä johtoasemaan, vaihtuu heidän karvauskuviokin "puolustavampaan". Yleensä näissä peleissä tuleekin näitä 40-10 laukausmääriä (kuten myös Minnesotaa ja New Jerseyä vastaan, jotka pelaavat passiivisesti). Tekoäly pelaa näennäisesti puolustavasti ja passiivisesti, voisi jopa sanoa antautuen, sillä keskialueelta kävelee vaikka Hal Gillillä hyökkäysalueelle.

Viime aikoina olen pelannut tekoälyä vastaan lähinnä näytöspelejä niin, että käyn vaihtamassa tekoälyn karvaustaktiikaksi 3-2, ja oman lähtötaktiikan joka defence lead tai conservative. Silloin joutuu tekemään edes jotain hommia saadakseen kiekon pois alueeltaan, sillä tekoälyn pakit toteuttavat tässä ainoassa karvausstrategiassa viivan pitämistä: linkki 3-2 taitaa myös olla strategiana silloin, kun kone hakee viime hetkillä kavennus- tai tasoitusmaaleja.

Tässä vielä loppuun vielä hauskempi promovideo: trap. Jospa tekoäly olisi edes kerran pelannut tuolla tyylillä niin...

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Alkaa vituttamaan se että kaverin maalivahti ottaa pelissä 50+ torjuntaa ja aivan uskomattomia gamesavereita. poikittaissyöttö-poikittaissyöttö ja maalivahti on tilanteessa mukana ilman mitään ongelmaa. laukaukset 50-9 ja vastustaja johtaa 0-2.

Toinen asia on se, että yhtäkkiä vastustaja alkaa pörräämään sitten omalla alueella. Taklaukset menevät läpi, mailaa ei voi nostaa ja kiekkoa ei voi tökätä pois pelaajan lavasta. Aikansa kun pelaaja on laidassa pyörinyt, syöttää hän maalille ja toinen jannu vetää kiekon aina kilpikäden ylänurkkaan. Tuskin koskaan olen nähnyt oman veskarini torjuvan kilvellä. Uskomatonta paskaa. Ja mihin helvettiin ne pakit lähtee siitä maalilta kun kaveri pörrää kulmassa? B-pisteillähän ne seisoo, tai sitten maalintakana kököttävät. Voiko näille asioille tehdä mitään?

Entäs se, kun kiekko lipuu omaa maalia kohti keskialueelta niin oma veskari pukkaa kiekon maalin eteen ja vastustaja laittaa sen siitä sisään? Eikö sitä veskaria saa sulkemaan sitä kiekkoa? Tai sitten muuten vaan kusee tilanteen ja kiekko menee maalin ohi tolppia hipoen.

Vielä sen verran että miten nuo kolmospaidat saa käyttöön?

Suosikkijoukkue
HIFK
Entäs se, kun kiekko lipuu omaa maalia kohti keskialueelta niin oma veskari pukkaa kiekon maalin eteen ja vastustaja laittaa sen siitä sisään? Eikö sitä veskaria saa sulkemaan sitä kiekkoa? Tai sitten muuten vaan kusee tilanteen ja kiekko menee maalin ohi tolppia hipoen.
Tämä on se asia, joka jäänyt oikeastaan "pahiten" mieleen. Vastustaja vielä vetelee aika usein tälläisiä liruja kaukaa ja sitten oma maalivahti vain sylkee sen eteensä kaverin lapaan. Yritä nyt siinä omalla Coburnilla syöksyä Gaborikin perään näissä tilanteissa...

No nyt viime peleissä on alkanut maalijyvä löytymään paremmin kuin aikoihin. Se on tosiaan se monipuolisuus hyõkkäysalueella, joka kannattaa. Ennen taisi tulla pelattua liikaa yhtä tai kahta kuviota ja kun tulosta ei tullut, niin ei jaksanut kiinnostaa koko peli. Mutta peli-ilo on taas löytynyt!

Mun maalivahdilla on muuten tällä kaudella vaatimattomat 15 nollapeliä. Ja tästä huolimatta moken itseluottamus on nollilla. Se ei taida kovin helposti sieltä nousta, vai?

Suosikkijoukkue
HIFK
No nyt viime peleissä on alkanut maalijyvä löytymään paremmin kuin aikoihin. Se on tosiaan se monipuolisuus hyõkkäysalueella, joka kannattaa. Ennen taisi tulla pelattua liikaa yhtä tai kahta kuviota ja kun tulosta ei tullut, niin ei jaksanut kiinnostaa koko peli. Mutta peli-ilo on taas löytynyt!

Mun maalivahdilla on muuten tällä kaudella vaatimattomat 15 nollapeliä. Ja tästä huolimatta moken itseluottamus on nollilla. Se ei taida kovin helposti sieltä nousta, vai?
Jälleen sama juttu. Aloin saada maaleja ja myös vastustaja saa niitä. Viimeksi johdin peliä 4-0, mutta ihan yllättäen menetin täysin otteen ja hävisin 4-6. Saanut varmaan yhtään kunnon paikkaa enää 4-0 maalin jälkeen edes. Toisen pelin voitin 6-4.
Omalla molkellä myös yli 10 nollapeliä ja sama juttu. Itseluottamus poissa.

Omalla molkellä myös yli 10 nollapeliä ja sama juttu. Itseluottamus poissa.

En siis ole yksin tämän asian kanssa. Pahinta olisi se, että pleijareissa mokke alkaa imemään helppoja maaleja. Ja sitä en myöskään tajua miksi mun kakkosmoken itseluottamus on joko puolivälissä tai täysillä, vaikka ihan kiitettävästi sekin on imenyt niitä maaleja.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
En siis ole yksin tämän asian kanssa. Pahinta olisi se, että pleijareissa mokke alkaa imemään helppoja maaleja. Ja sitä en myöskään tajua miksi mun kakkosmoken itseluottamus on joko puolivälissä tai täysillä, vaikka ihan kiitettävästi sekin on imenyt niitä maaleja.

Itse on tullut hakattua aika huolella kanssa xboxilla tota bap:ia. Kausi alkoi erinomaisesti ja Bironilla Philadelphian maalissa oli 7 nollapeliä 14 pelistä. Nyt nollapelejä taitaa olla n. 10 kpl. Kautta on pelattuna 51 peliä ja Norrena on pelannut ehkä 5-8 peliä. Nyt menee ihmeen helppoja maaleja miltei joka pelissä, mutta nehän kuuluu pitkään kauteen
Suuresti ihmetyttää se, että miksi valmentaja ei vaihda maalivahti kesken pelin vasta kuin jonkun 6 päästetyn maalin jälkeen. Nytkin oli yksi peli jossa taisi olla 4 torjuntaa ja 3 päästettyä maalia ekan erän jälkeen.
Sama on kun pelaa tietokonetta vastaan. Itsellä voi olla jo 4 maalia ja veskalla 2 torjuntaa, mutta siellä se vaan palloilee.

Ja pleijareita odotan mielenkiinnolla. Eka kausi päättyi harmittavasti tappioon Buffalon paidassa San Josea vastaan. Siinä kyllä muistui mieleen tietokoneen versio änäristä. Koneen ohjaama joukkue teki maalin silloin kun sitä huvitti. Vitutti oikeasti kun oma joukkue ei saanu maalia, mutta tietokone teki maalin silloin kun tahtoi.

Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläkin Biron maalissa, kun ihan dynastya pelaan Flyersilla. Ekat 30 peliä kaveri pelasi n. 1maali/ottelu saldolla ja torjui kaiken oikeastaan. Nyt viimeiset 10-15 peliä joka matsissa menee muutama helppo oikeastaan, vaikka olen yrittänyt peluuttaa kakkosmolkkea, ettei tulisi liikaa otteluja ykköselle.

Rankkarikisassa koneella on oikeastaan yksi tyyli millä tekee maalin. Maalia kohti ja ranneveto oman käden yläkulmaan. Tietää heti, että nyt tulee maali, kun kaveri lipuu maalia kohti ja menee siihen asentoon.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tähän ketjuun sopinee maininta siitä, että Playstation Storeen ilmestyi tänään (tai siis eilen) EA Sportsin 3 on 3 NHL Arcade, joka on nimensä mukaisesti arcade-lätkää. Hassunnäköiset isopäiset pelaajat ahtaassa kaukalossa, ei tuomareita eikä juuri sääntöjäkään. Hauskaa menoa.

Demon saa ladattua ilmaiseksi ja n. 8€ hintaan saa koko pelin.

Ensi viikolla ilmestyy kait Boksinkin puolelle.

Jeffrey

Jäsen
Rankkarikisassa koneella on oikeastaan yksi tyyli millä tekee maalin. Maalia kohti ja ranneveto oman käden yläkulmaan. Tietää heti, että nyt tulee maali, kun kaveri lipuu maalia kohti ja menee siihen asentoon.

Mulle taas rankkarikisassa kone tekee aina samallalailla maalin eli; vastustaja lipuu maalia kohti. Kokeilee K. Lehtosen länkejä. Noh K. Lehtonen torjuu, mutta sitten yrittää ottaa kiekon haltuun ns. vetämällä sen itselleen ja pyyhkäsee sen maaliin. Osaa ottaa välillä päähän.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mulle taas rankkarikisassa kone tekee aina samallalailla maalin eli; vastustaja lipuu maalia kohti. Kokeilee K. Lehtosen länkejä. Noh K. Lehtonen torjuu, mutta sitten yrittää ottaa kiekon haltuun ns. vetämällä sen itselleen ja pyyhkäsee sen maaliin. Osaa ottaa välillä päähän.

Eikös tuo pitänyt olla korjattuna kokoversioon? Kun demossa tuota tuli kokoajan ja lupasivat että itse pelissä ei enää ole. Noh itse olen siirtynyt mukavamman ja realistisemman kiekon pariin, joten ei huolta tästä enempää... kuulostaa vaan niin EA:lta.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ööh, onko kellään muua ollut vaikeuksia online-peleissä?

En nimittäin itse pääse pelaamaan mitään online-peliä EA:n peleissä, kun boxi ei pääse kirjautumaan EA:n palvelimille. Tuli kokeiltua NHL:n lisäksi Fifa09:llä, Battlefield2:lla ja Skate1:llä.

Jokaiseen peliin tuli joku päivitys ja tuon jälkeen en ole livepeleihin päässyt mukaan, mikäli olen oikein ymmärtänyt.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Toissailtana tais olla ongelmia EA:n palvelinten kanssa, harvemmin kyllä mitään. Onko NHL:ään tullu tänään uus päivitys?

Ei tullutkaan päivitystä, nuo oli jotain vanhoja kun en ole muita kuin NHL:ää hetkeen pelannut ja ennen NHL:n käynnistystä boxi päivitti tuon jonkun HD-päivityksen ja muistin väärin. Soitan EA:lle asiasta ja kysyn onko mun acco esim. mustalla listalla...

Todella outoa kun 3 eri päivänä ja about 3-4 kertaa/päivä kokeillut kirjautua ja ei pääse.

Fiiu

Jäsen
No jos ei joudu nuo online-cheateritkaan mustalle listalle niin miten sinä sitte joutuisit? Pakko siinä on jotain aivan muuta olla. Toivottavasti selviää pian.

ipaz

Jäsen
Uusin ja samalla neljäs rosteripäivitytys 02/10/2009 ladattavissa ainakin PS3:lle. Näyttää olevan muutamia virheitä heti alkuun. Esim Karl Alzner löytyy sekä Capista että Free Agent listalta. Toisen arvot 81 ja toisen 73. Samoin Josh Bailey on tuplana... Ja onhan noita tulokkaita tuolla näemmä aivan pirusti kahteen kertaan. Taidan jatkaa PetrPuck'sin jäljillä ja tuunata itse.

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Uusin ja samalla neljäs rosteripäivitytys 02/10/2009 ladattavissa ainakin PS3:lle. Näyttää olevan muutamia virheitä heti alkuun. Esim Karl Alzner löytyy sekä Capista että Free Agent listalta. Toisen arvot 81 ja toisen 73. Samoin Josh Bailey on tuplana... Ja onhan noita tulokkaita tuolla näemmä aivan pirusti kahteen kertaan. Taidan jatkaa PetrPuck'sin jäljillä ja tuunata itse.

Tony Salmelainen löytyy alunperin Free Agent -listalta sekä jostain Venäjän liigan joukkueesta (kuvalla ja paremmalla kokonaisuudella).

Joko nuo saa pysymään koneella, jotta uusilla rossuilla voi alottaa dynastyn?

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etsitään puolustajaa PS3 online joukkue Finnish Ice Breakersiin. Pistä YV:tä jos kiinnostaa, niin katsellaan try outia.

Hyökkäykalusto on kunnossa, joten siihen ei tarvitse lisäapua. Tietysti kovien maalitykkien kohdalla tätä saatetaan harkita uudestaan

Hakemus sinäänsä vapaa, mutta enemmän olisi suotavaa kirjoittaa kuin että "pääseekö?".

Toiveemme:
- Yli 18v
- Mikki löytyy
- Aktiivinen
- joukkue ennen omaa napaa
- Kokemusta vähintään yli sadasta eashl-pelistä
- Löytyy vähintään veteraani-kortti.(Vai mikä olikaa se toiseksi paras)

Joukkueessa on hyvin porukkaa, mutta ei liikaa. Pelejä pelaillaan yleensä aikavälillä 12.00-02.00 vaihtelevalla joukkuekoolla, viikonloppuisin saattaa karata aamuun asti.
Rankki ei ole pääasia, vaan pelaaminen. Toki voittaminen on aina hauskempaa ja tappion jälkeen itketään tuomareista yms...
Ja jos nyt se rankki kiinnostaa, niin viimeisin tarkistus tuotti numeroksi 30.

Kiekkoa liikutellaan tasaisesti koko kentällisellä, eli pakkina pääsee tekemään muutakin kuin makaamaan oman maalin edessä.

Viimeksi muokattu:

Teloch

Jäsen
3 on 3 Arcade oli tullut jossain vaiheessa boksillekin. Vaikutti ihan hauskalta, mutta ikävästi on jätetty kausi- ja turnausmoodit kokonaan pois. Jalostaisivat nyt vaan reippaasti idean männävuosien NHL Hitz-sarjan tasolle, eiköhän sillekin tilausta olisi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy