NHL 09 (xbox360 & ps3)

• 172 409
  • 855

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä voi poistaa enää kesken kauden.

Ikävä kyllä 82 matsia takana ja pleijarit alkamassa. Miten sen saisi helpoiten heivattua helvettiin ennen kautta niin ettei tarvitsisi itse kaapata sitä omiin riveihin?

Pakko vaan yrittää puskea sitten Ladha kumoon vaikka väkisin näissä alkavissa karkeloissa.

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Itse en kyllä ole huomannut Ladhassa mitään erikoista. Saan hänelle samallalailla maaleja kuten muillekkin, eli 10peliin yhden maalin. Mutta ärsyttämään se pistää kyllä, kun kyseessä on maalivahti, jota ei ole oikeasti olemassa.

edit: Heität sen vaikka johonkin venäjän liigaan, niin ei ole harmiksi NHL.

Onko tämä joku EA:n "hauska" juttu, että tungetaan yksi ylivertainen pelaaja, jota ei ole olemassakaan?

Käsittääkseni tämä Ladha on vakavasti sairas ja tästä syystä on halunnut itsensä peliin. Eikä taida olla ainutlaatuinen tempaus EA:lta. Olihan viime vuoden versiossakin Stratton Whitaker(?), jolla oli taidot samaa luokkaa kuin Ladhalla.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ladha pääsi peliin omasta halustaan voitettuaan(?) jonkun
"make a wish" -jutun.

No oli niin tai näin, niin tiukkojen vaiheiden jälkeen Islanders kaatui voitoin 4-1. Ainoassa tappiossa varsinainen peliaika päättyi lukemiin 0-0 ja ratkaisu syntyi vasta toisella jatkoajalla. Ladha torjui ottelussa 50+ kertaa.

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Käsittääkseni tämä Ladha on vakavasti sairas ja tästä syystä on halunnut itsensä peliin. Eikä taida olla ainutlaatuinen tempaus EA:lta. Olihan viime vuoden versiossakin Stratton Whitaker(?), jolla oli taidot samaa luokkaa kuin Ladhalla.

Ärsyttävä homma kyllä, omassa dynastyssakin Ladha on islandersissä.. Ja Bergenheim on kapteeni.

Mutta niin, muokkasin rosteripäivityksien jälkeen ladhan arvot lähelle 50:ntä, niin kukaan ei häntä joukkueeseen halua enään.

Suosikkijoukkue
KalPa
vähän rookie tässä hommassa enkä jaksanut selata koko topiccia läpi, mutta kertokaas yks juttu.

Pelasin nettipeliä ja ps3 latasi uudet rosterit ennen peliä. Toimivat hienosti, mm Sundin Vancouverissa. Mut miks nää rosterit ei toimi sit noissa muissa kuin verkkopeleissä? Otan normaalin exhibition-matsin niin niissä on vanhat rosterit.

dagaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hartlepool United, Boston Bruins
Kyllähän sieltä jonkinlainen julkaisu tulikin. Minulla ei siis tuota ongelmaa ollut, mutta päivityksen ladattuani sain sen unreadable-homman. Kyllä taisi muutamat vittusaatanat lentää ilmoille, ennen kuin kokeilin tuon välimuistin tyhjennyksen ja latasin päivityksen uudestaan. Nyt on taas toiminut pitkänaikaa ilman moitteita, joten kyllä tätä voi suositella. Ei minkäänlaista ongelmaa ole ollut tuon yhden epäonnisen päivityksen jälkeen, joten peliä konsoliin ja mättämään.

Kerrottakoon, että ratkaisin ongelman siten, että lainasin kaverilta toimivaa NHL 09 levyä ja asensin kovolle. Tämän jälkeen peli toimii, vaikka käynnistän sen omalla levylläni. Hyvä peli ja uusi dynasty Montrealilla alkanut. Superstar tasolla vedän ja viidestä ekasta matsista on tullut näyttävästi turpaan jokaisessa. 2009 draftissa poikkeuksellisen paljon kanadanranskalaisia nimiä, joten intoa ottaa turpaan joka pelissä vastaisuudessakin löytyy. Simulointi nappulan käyttö on kiellettyä.

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pari kysmystä liittyen nettipeliin. Saattaa löytyä toki vastaus noilta 27 sivulta, mutta selaillen en löytänyt. Eli, olen pelannut noita sijoitukseen vaikuttavia onlineotteluita, mutta tulostaulua kun katson, niin minulla näkyy viivaa pelattujen otteluiden, voittojen ja häviöiden kohdalla. Tilastot näkyvät kuitenkin avattareni alla. Mistäköhän johtuu?

Toinen kysmys onkin sitten, että näkeekö mistään ketä vastaan on pelannut eli otteluhistorian, jossa näkyisi, mitkä joukkueet, ketä vastaan ja lopputulos?

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tulipahan pitkästä aikaa pelattua Livessä ihan tota normi 1vs1 lätkää. Joku parin kuukauden tauko ollut (poislukien liigat) ja kyllähän sen huomaa. Siellä on nimittäin joka jätkä oppinu laittamaan etuyläkulmasta sisään ja toisin kuin aiemmin kuvittelin niin kyllä ne uppoaa yli 80%:sti jos oikein osaa. No ei tämä toki yllätä mitään ja eihän oikeat NHL moketkaan ikinä pidä sitä etukulmaa kiinni.

EA vois kyllä mun puolesta käyttää 2010:ä suunnitellessa kaiken aikansa maalivahtipelin kehittämiseen. Tosin suosittelen myös seuraamaan ensin muutaman maalivahdin työskentelyä ja miksei kaikkien NHL molarien työskentelyä.

Ei muuten enää juurikaan huomaa sen päivityksen vaikutuksia noihin laukauksiin. Joko sitä on salaa muokattu tai sitten tässä on vain oppinut pelaamaan uusilla "säännöillä". Niin ja kaikesta paskasta huolimatta mieluummin tää kuin slap-assit ja bugirannarit.

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siellä on nimittäin joka jätkä oppinu laittamaan etuyläkulmasta sisään ja toisin kuin aiemmin kuvittelin niin kyllä ne uppoaa yli 80%:sti jos oikein osaa.
Tää on kyllä aivan totta. Moni tota nykyään käyttää, ja sen verran se vituttaa, että olen muutaman kerran lopettanut pelin kesken, tai tehnyt pari samanlaista maalia myös itse. Ei tarvitse kuin olla suht oikea kulma ja räppästä se kiekko sinne yläkulmaan, uppoaa aina. Perseestä. No ainahan näitä paskamaaleja on, ja helppohan toikin on puolustaa pois, mutta jotkut kun yrittää sitä koko ajan niin ei oikein jaksa sellaista katella.

Edit: Myös monet käyttävät sitä maalivahdin kellistämistä kyljelleen maalinkulmalta noustessa, ja eikun kiekko tyhjään maaliin. Sekin vituttaa.

Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Varmasti tyhmä kysymys, mutta koska en löydä ohjainasetuksista enkä mistään muualtakaan oikeaa näppäintä "syötön pyytämiselle" Be a pro-pelimuodossa, niin kysyn sitä tässä ja nyt. Kai sille joku nappula kuitenkin on olemassa?

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Varmasti tyhmä kysymys, mutta koska en löydä ohjainasetuksista enkä mistään muualtakaan oikeaa näppäintä "syötön pyytämiselle" Be a pro-pelimuodossa, niin kysyn sitä tässä ja nyt. Kai sille joku nappula kuitenkin on olemassa?

Koitas syöttönappulaa. Ainakin XBOX360:llä toimii.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itsekkin olen törmänny tähän Sabrina Ladhaan. Taisi olla Toronton maalivahtina kun be a prota pelasin.

dimmu

Jäsen
Itsekkin olen törmänny tähän Sabrina Ladhaan. Taisi olla Toronton maalivahtina kun be a prota pelasin.

Itse pelaan Be a pro-pelimuotoa ja äsken juuri tuli ilmoitus: " Meillä on ilo ilmoittaa, että Sabrina Ladha liittyy pitkien neuvottelujen jälkeen joukkueeseemme!" Heti ajattelin että kukas helvetti tää tämmöinen on? No, näköjään joku ketä ei edes ole. Millä helvetillä saan tämän pois joukkueestani?

Itse pelaan Be a pro-pelimuotoa ja äsken juuri tuli ilmoitus: " Meillä on ilo ilmoittaa, että Sabrina Ladha liittyy pitkien neuvottelujen jälkeen joukkueeseemme!" Heti ajattelin että kukas helvetti tää tämmöinen on? No, näköjään joku ketä ei edes ole. Millä helvetillä saan tämän pois joukkueestani?

Aloittamalla alusta koko paskan. Itse kun et voi muokata kokoonpanoa Bap:ssa.

Viimeksi muokattu:

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä syöttönappula toimii myös PS3:ssa, mutta BaP:ssa kannattaa muistaa myös se, että joukkuepeli(?) pisteet laskevat, jos paljon pyytelet syöttöjä jotka sitten jäävätkin vastustajan lapaan.

abc

Jäsen
Pelaan PS3:llä ja ongelmana on, että vastustaja ei koskaan pelaa millään muulla ketjulla kuin aina samalla ykkösellä. Ketjunvaihdot on vastustajalla automaattisella ja itselläni tietysti normaalisti käsivalintaisena päällä. Olen kokeillut laittaa väsymyksen maksimiin, mutta ei tunnu vaikuttavan.. Ärsyttävää pelata koko ajan sitä samaa ketjua vastaan.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kyllähän toki viiden minuutin erillä pystyy sitä ykköskenttää helposti peluuttamaan yli puolet pelistä vaikka väsymys olisikin maksimissa. Toinen mikä välissä on että jotkut pelaajat ei meinaa millään lähteä vaihtoon. Esim. Teukka on mulla monesti vetänyt ns. kolme vaihtoa putkeen vaikka ketjukaverit on kiltisti vaihtunu vierellä.

abc

Jäsen
Ohoh, ai runkosarjassakin? (Oletan tietysti, että pelaat dynasty-modea.) Pleijareissahan on tapana peluuttaa lähes kokoajan sitä "sankarikenttää", joten voi tosiaan tuntua että vastustajalla on kokoajan ykköskenttä jäällä. Mutta kyllä ne mielestäni muuten pyörii ihan järkevästi kenttien kesken sekä itellä että koneella.

Kyllä, lähes kaikkia pelimuotoja on tullut aloitettua ja kokeiltua, mukaan lukien Dynasty Modea. Vastustajalla ei näy kentällä muita kenttiä, kuin tuo ykkönen.. olen kiinnittänyt asiaan huomiota (paitsi tietysti ykkös-yv/av voi olla eri).

En sitten tiedä, onko vaikeustasolla jotain merkitystä. Kun aloittelevana pelaajana tuo tulokas-taso on ihan riittävä, etenkin kovempia tai samantasoisia joukkueita vastaan..

Unchained

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En sitten tiedä, onko vaikeustasolla jotain merkitystä. Kun aloittelevana pelaajana tuo tulokas-taso on ihan riittävä, etenkin kovempia tai samantasoisia joukkueita vastaan..

Tuostahan se syy löytyikin. Kokeilehan vaihtaa vaikeustasoa pykälää vaikeammalle ja kerro auttoiko.;)

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
vähän rookie tässä hommassa enkä jaksanut selata koko topiccia läpi, mutta kertokaas yks juttu.

Pelasin nettipeliä ja ps3 latasi uudet rosterit ennen peliä. Toimivat hienosti, mm Sundin Vancouverissa. Mut miks nää rosterit ei toimi sit noissa muissa kuin verkkopeleissä? Otan normaalin exhibition-matsin niin niissä on vanhat rosterit.

Sama ongelma, paitsi xboxilla. Samoten myös uuden dynastyn kun aloittaa.

Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän toki viiden minuutin erillä pystyy sitä ykköskenttää helposti peluuttamaan yli puolet pelistä vaikka väsymys olisikin maksimissa. Toinen mikä välissä on että jotkut pelaajat ei meinaa millään lähteä vaihtoon. Esim. Teukka on mulla monesti vetänyt ns. kolme vaihtoa putkeen vaikka ketjukaverit on kiltisti vaihtunu vierellä.
Ihan sama täällä. Välillä joku pelaaja ei vain mene vaihtoon, kun on itse vaihtanut kenttiä manuaalisesti. Sitten ne vetävät siellä kentällä pelikatkoon asti tukka putkella. Välillä käy niin, että jos oma puolustaja on jäähyllä ja pelaan kahdella puolustajalla alivoimaa, niin sitten tämä puolustaja kentälle tullessaan menee hyökkääjän paikalle ja vetää siellä pelikatkoon asti vaikka muu kenttä vaihtaa normaalisti. Hauska katsoa, kun Kimmo Timonen karvaa ensimmäisenä kiekkoa...

EDIT: Myös se ärsyttää, kun maalivahdit lähtevät välillä kiekkoa vastaan tosi kauas. Tulee pieni liru siniviivalta, niin maalivahti lähtee ryntäämään luistellen kiekon perään ja sitten välillä saa sen ja välillä sitten ei...Tulee sellaisia ärsyttäviä lirumaaleja välillä tämän takia. Ja minulla on pois maalivahdinohjaus-asetus.

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Pari-kolmekymmentä pelia xboxilla takana BaP moodissa keskushyökkääjänä. Aloitin rookiella ja nykyisin pelailen pro:na. Slidereita olen viritellyt täältä ja muualta löytyneiden esimerkkien mukaisesti eli en pelaa vakioasetuksilla. Missäköhän voisi olla vika, kun pakkien viivalaukaukset eivät koskaan mene maaliin? Pelaan keskushyökkääjänä ja varsinkin ylivoimissa tuntuu turhauttavalta kierrättää kiekkoa pakeille, koska niiden vedot eivät koskaan mene sisään. Ainoat pakkien tekemät maalit ovat nousuista maalin eteen. Onko kyseessä ominaisuus vai enkö vaan osaa?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy