Itse pelaan sillä toiseksi helpoimmalla heti Rookien jälkeen, olenkin fiilistelijä.=D
Alla erinäisiä asioita ja ideoita:
Asia joka ärsyttää, tuntuu että kone tekee väkisin joka matsista tiukan, koska melkein kaikki tähänastiset pelit ovat päätyneet yhden maalin eroon. EA taitaa tykätä urheilujännityksestä... Vielä ei ole tullut mitään aivan yltiö-kuminauhaefektiä vastustajan kirissä onneksi vastaan kuitenkaan. Muutenkin noi pelit tuppaa olemaan ihmeen vähämaalisia kun en sitä tylsää onetimeria jaksa kovinkaan käyttää. Onneksi suorat vedot uppoavat paremmin kuin muinoin EA:n peleissä. Onkohan maskilla väliä tässä pelissä...
Sitten noi tappelut. Eikö ne EA:n koodaajat nyt jumankauta voi käydä katsomassa yhtä kertaa miltä ne oikeasti näyttää. Siis jokainen tappeluni on päättynyt siihen kumpi saa toisen iskun perille, sitten tulee KO. Jos säädän vaikeammalle, olen itse joka tippuu, jos helpommalle mätän tietokoneen kanveesiin. Kertokaa nyt miten niistä saisi pidempikestoisia..?! Se kilpailevan sarjan tappelu kyllä kieltämättä tämän jälkeen kuulostaa mielenkiintoiselle... Ja miten helvetti saan tappelijat tappelemaan? Orr:ini ei ole ottanut erääkään, kun taas Marat ja Rozsivalit vetelevät matsit joukkueestamme. Vaikka kuinka sitä ylänappia hakkaan (siis typerästi koukin yksin) Orrin ollessa kentällä. Ennemmin sellainen tasainen aito nyhjääminen vaikka tasapeliinkin päätyen, kuin jotain snägäriheijareita kaksi kappaletta.
Ja jos pelkkiä iskuja vaihdetaan, niin palataan vaikka EA-aikaan jolloin tappelut olivat laitojen välillä ilman lähizoomausta, siis joskus 90-luvun puolella. Silloin sentään sai peruutettua ja näin väistettyä ja voi jos sai toisen ahdistettua laidanväliin. Siihenkin tyyliin tuli myöhemmin sitomiset jotka olivat silloin vielä jopa ihan ok. Sitten tuli grafiikkaintoilijat ja piti tuoda lähikuva matsaajista ilman minkäänlaista tappelutuntumaa. Noh, se siitä...
Välianimaatiot pelissä ovat kyllä aikamoista tök-säh-te-lyä.
Idea jota voisi parantaa on mielestäni pelaajien massan tuntuman puute. Kun pelaaja potkisi itsensä liikkeelle, siis kiihdyttämällä jota tässä pelissä ei kovinkaan tunneta, pelaaja myös liukuisi ilman luistelua pidemmälle. Nyt jään liukkautta ei pysty oikein tarpeeksi mielestäni havannoimaan. Nyt toi on vähän liikaa FIFA-pelaajat kaukalossa. Toki toi kiekonsuojausnappi on jo jotain vähän siihensuuntaan menoa. Jos jollain Lindrosilla ottaisi vauhtia omasta päästä ja antaisi tulla, niin sen pitäisi selvästi näkyä erilailla kun jollain sakukoivulla. Saku sitten voisi olla sellainen kikkailija kulmassa, jota tuntuvat enemmänkin kaikki nyt esittävän enemmän tai vähemmän.
Kiihdytys pitäisi tehdä myös kunnolla. Kun joku Selänne pistäisi luistimet liikkeelle lähdössä sen pitäisi näkyä niin että esim. epätasapainossa oleva vastustaja jäisi niille paikoille. Tähän voisi vaikka kehitellä jonkun kiihdytysnapin jonka voisi vaikka tehdä niin että (ylimääräinen tai kokonaan) kiekon käsittely ei olisi kovinkaan mahdollista ja se pohjassa ei voisi seilailla kokoaikaa. Siis realistisuutta unohtamatta. Tämä pitää aina EA:n pelissä muistaa mainita, ettei asiat lähde lapasesta. Tai siis pitäisi kehittelijöille muistutella.
Nyt jotenkin pelaajien erot eivät tule tarpeeksi esille. Vanhassa Nintendon 8 bit Ice Hockeyssä oli sentään erot kunnossa.=D Ja vaikka hymyilyttää, niin siinä balanssi loppujenlopuksi oli aika hyvä erityyppisillä pelaajilla kun funtsii. Erilaisia, mutta about samanarvoisia. No, toki NHL:ssä paljon keskivertopelaajia oikeasti onkin.
Ja jotenkin tuntuu aina siihen oikeaan kaukalossa tapahtuvaan NHL:ään verrattuna kovin hitaalta toi peli. Siis ei siinä oikeasti kauaa ehdi funtsimaan, eikä mitään harhautuksia ja suunnanvaihtoja tekemään montaa, jos polkee siniviivalta ylös hyökkäykseen. Jotenkin liian pelaajaystävälliseksi tehty toi vauhti. Itse laitan pelinopuden tappiin, en tiedä kuulostaako hullulta muille...