NHL 09 (xbox360 & ps3)

  • 171 366
  • 868

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ihan hyviä uudistuksia tuo päivitys kyllä tuonut mutta maalinteko on kyllä yhtä tuskaa. Tällä hetkellä Anaheimilla dynastyssä 10 peliä pelattuna ja 11 maalia tehtynä! Melkoista myrkkyä iskeä kiekko reppuun tällä hetkellä. Asetukset on kuitenkin samat kuin ennen päivitystä. Ja siinä tuli Dynastyssa tehtyä sellaiset kolme maalia per peli. Joten mikä avuksi? Pitääkö vaan rukata laukaisutarkkuutta ylös vai?
 
Viimeksi muokattu:

megamusil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Alotin tuossa dynastyn pelaamisen ensimmäisen BaP-kauden jälkeen (joka päättyi kirvelevään tappioon San Joselle 6. Stanley cup finaalin jatkoajalla). Nyt kun joutuu olemaan sentterinäkin, niin huomasin etten osaa aloittaa.
Siispä pyytäisinkin vinkkejä tai ihan perusopastusta aloituksiin. Millä napilla ne pitäisi hoitaa? Olen koittanut syöttönappia, oikeanpuoleista tattia ja vaikka mitä. Mistä hoituu normaali aloitus ja mistä (joskus säkällä lähtevä) aloitus josta välitön lämäri?
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Siispä pyytäisinkin vinkkejä tai ihan perusopastusta aloituksiin. Millä napilla ne pitäisi hoitaa? Olen koittanut syöttönappia, oikeanpuoleista tattia ja vaikka mitä. Mistä hoituu normaali aloitus ja mistä (joskus säkällä lähtevä) aloitus josta välitön lämäri?

Itse olen voitellut aloituksia vetämällä oikeaa tattia alaspäin ja vasemmalla tatilla taasen määrännyt, minne päin aloitan. Ja oikea ajoituskin on tärkeä!
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Itse olen voitellut aloituksia vetämällä oikeaa tattia alaspäin ja vasemmalla tatilla taasen määrännyt, minne päin aloitan. Ja oikea ajoituskin on tärkeä!

Aika jännä. Ite vedän ihan vaan oikealla tatilla siihen suuntaan mihin haluan kiekon menevän aloitusvoiton jälkeen. Tuntuu että alaspäin voittaa paremmin kuin esim. jos sivulle yrittää aloittaa. Ajoitus on tärkeä mutta tässä pelissä tuntuu paljon tärkeämpää olevan molempien sentterien aloitustaito.
 
Viimeksi muokattu:

Outsider

Jäsen
Kuuluuko ton olla noin, vai onko mulla asetuksissa jotain väärin, että joka kerta pelikatkon aikana tehdyissä vaihdoissa tulee ketjua vastaava pakkipari jäälle? Eli vaikka valitsee ykköskentän ja kolmosparin, niin silti sieltä tulee ykköspari jäälle.

Niin että miten on?
 

Tumppii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, Leijonat
Bugi-maali

Uuden päivityksen jälkeen, tämä ns. bugi-maali on korjattu ainakin joiltain osin (?) Tarkoitan tällä sitä, kun ajat vastustajan maalin taakse ja veivaat rystyllä etuyläkulmaan... -Aina menee. Näin oli ainakin ennen päivitystä. Nyt päivityksen jälkeen olen pelannut periaatteessa pelkästään Pakilla, joten tilaisuuksia ei ole juuri tullut koittaa, mutta kaveria vastaan on päässyt kokeilemaan ja pari kertaa onkin uponnut, mutta harvemmin. ONNEKSI.

Onko muutkin huomanneet saman? Vai meneekö se vielä liian helposti sisään?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko muutkin huomanneet saman? Vai meneekö se vielä liian helposti sisään?
Kyllä se vieläkin menee aika helposti sisään vaikka ei tosiaan, niin usein kuin ennen.
Etenkin Livessä pelatessa muutamat pelaajat hakevat melkein pelkästään tätä ja saa tosiaan olla hereillä. Ikävän monta kertaa se on silti uponnut siitä ja pistää ketuttamaan. Etenkin, kun pari kertaa vastustajan kaveri vain liukui kiekon kanssa sinään, kun oma maalivahti heitti poikittain.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Näissä EA:n NHL-peleissä on kyllä aina vituttanut yksi asia ja rankasti: miksi niitä valikoita pitää joka päivitykseen muuttaa, ja yleensä aina ne ovat pirun vaikeaselkoisia. NHL2001:ssä oli mielestäni selkeät, toimivat ja kattavat valikot, joten en ymmärrä, miksi tuo on pitänyt hylätä. Ja sitten välillä puuttuu kalenteria, vaikka edellisessä päivityksessä sellainen oli, seuraavassa se saattaa taas olla jne. Juuri noiden valikkosekoilujen vuoksi ei usein edes tee mieli ostaa uusinta päivitystä.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Itselläni on seuraava ongelma: en saa ladattua rosteripäivityksiä XO:lle. Aina kun yritän sitä, niin tulee vain ilmoitus tyyliin "unable to connect EA servers". Johtuuko tämä siitä, että mulla ei tällä hetkellä ole gold-jäsenyyttä? Nettiyhteyksistä asia ei ainakaan ole kiinni. Vituttaa aika tavalla tämä tilanne, ei paljoo napostelis alkaa itse siirtelemään äijiä oikeisiin joukkueisiin.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselläni on seuraava ongelma: en saa ladattua rosteripäivityksiä XO:lle. Aina kun yritän sitä, niin tulee vain ilmoitus tyyliin "unable to connect EA servers". Johtuuko tämä siitä, että mulla ei tällä hetkellä ole gold-jäsenyyttä? Nettiyhteyksistä asia ei ainakaan ole kiinni. Vituttaa aika tavalla tämä tilanne, ei paljoo napostelis alkaa itse siirtelemään äijiä oikeisiin joukkueisiin.
Meikäläisellä ihan sama juttu, ja on gold-jäsenyys. Perseestä.
 

nevins

Jäsen
Todella syvältä perseestä. Mutta selvisipä nyt ainakin se, ettei gold-jäsenyyden puute ole itselläni syynä tähän... Nyt joku viisas voisi kertoa missä vika piilee.

Itellä oli tuo sama ongelma ja vika selvisi kun muutin live asetuksia. Siellä oli jotain semmoisia asetuksia jotka esti yhteydenoton servereihin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Näissä EA:n NHL-peleissä on kyllä aina vituttanut yksi asia ja rankasti: miksi niitä valikoita pitää joka päivitykseen muuttaa, ja yleensä aina ne ovat pirun vaikeaselkoisia. NHL2001:ssä oli mielestäni selkeät, toimivat ja kattavat valikot, joten en ymmärrä, miksi tuo on pitänyt hylätä. Ja sitten välillä puuttuu kalenteria, vaikka edellisessä päivityksessä sellainen oli, seuraavassa se saattaa taas olla jne. Juuri noiden valikkosekoilujen vuoksi ei usein edes tee mieli ostaa uusinta päivitystä.

Olet kyllä ihan oikeassa. Nuo valikot eivät ole kovin selvät tässä 09:ssä. Ja mielestäni nuo kenttäkokoonpanomuutospaikka? on myös vaikeaselkoiset. Mielestäni NHL97:ssa oli parhaimmat kenttäkokoonpanomuutospaikka? mikä pelaamissani peleissä on ollut.

Mielestäni on huono juttu, että nykyisessä pelissä ei enää ole noita pelaajien kuvia näkyvissä. Ja viltissä olevat pelaajat eivät näy yhdessä selkeässä listassa.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella syvältä perseestä. Mutta selvisipä nyt ainakin se, ettei gold-jäsenyyden puute ole itselläni syynä tähän... Nyt joku viisas voisi kertoa missä vika piilee.

En tiedä onko nyt kyse samasta ongelmasta mutta mulla kävi niin että kun imuroin päivityksen viime viikolla niin sen jälkeen ei enää päässyt mihinkään online toimintoihin käsiksi. Vaikka olin livessä, niin herjasi vaan että "unable to connect to xbox live and EA-servers" tjsp.

Mulla auttoi että muutin konsolin päivämäärän muotoon 15/11/2005 ja käynnistin uudelleen.

Tuossa ohje:

http://forums.ea.com/mboards/message.jspa?messageID=4345894#4345894

On tää kyllä hieno vehje tää xbox360....
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niinpä niin.. Latasin tuon päivityksen, jonka ansiosta peli huusi Disc Erroria kokoajan (en päässyt edes valitsemaan kieltä).

Itse sain Disc Erroria aikanaan NHL 08-pelissä siinä tapauksessa, jos levy oli jo valmiiksi asemassa peliä käynnistettäessä. Siitä lähtien olen aina käyttänyt levykelkkaa auki ennen pelin käynnistämistä (peli siis käynnistyy itsestään laittamalla levy asemaan), myös NHL 09 pelissä. Eikä tule Disc Erroria ikinä...
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Mistäs nuo sliderit oikein löytyvät, jotta pääsisi määrittelemään sopivat asetukset?

Asetuksista löytyy toki nuo yleiset (pelin kesto, fatigue, AI learning yms. sekä sitten ääni- ja näyttöasetukset), mutta mistä löytyvät skating, checking, passing jne.? Ei vaan tunnu löytyvän, vaikka kaikki noista slidereistä puhuvatkin.
 
Viimeksi muokattu:

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
En tiedä onko nyt kyse samasta ongelmasta mutta mulla kävi niin että kun imuroin päivityksen viime viikolla niin sen jälkeen ei enää päässyt mihinkään online toimintoihin käsiksi. Vaikka olin livessä, niin herjasi vaan että "unable to connect to xbox live and EA-servers" tjsp.

Mulla auttoi että muutin konsolin päivämäärän muotoon 15/11/2005 ja käynnistin uudelleen.

Eipä tuonut tuokaan keino mulle apua ongelmaan... En sitten tiedä tuosta updaten vaikutuksesta, itse kun en pahemmin jaksa katsella mitä ne sisällään pitävät vaan lataan ne aina kun jotain tarjotaan. En edes muista, että moista olisin ladannut, mutta eikös kaikki päivitykset tule automaattisesti ruudulle ja sitten vaan klikkaa jos haluaa sen ladata?
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Miten pelissä tehdään se harhautus, jossa vastustaja kierretään esim. vasemmalta ja kiekko menee toista kautta ohi? Usein kun itse käy taklaamaan niin vastustaja painaa läpiajoon kyseisen harhautuksen kanssa.
Hieman vaikea selittää mutta toivottavasti joku ymmärsi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Miten pelissä tehdään se harhautus, jossa vastustaja kierretään esim. vasemmalta ja kiekko menee toista kautta ohi? Usein kun itse käy taklaamaan niin vastustaja painaa läpiajoon kyseisen harhautuksen kanssa.
Hieman vaikea selittää mutta toivottavasti joku ymmärsi.

Mikset voinu manuaalista kattoa? Lös-puck fint: LB+(L)/(R)

Eli vasen bumpperi ja sit vasemmasta tatista ohjaat mihin ukko menee ja oikeasta mihin kiekko menee. 08:ssa oli tämä skillstick "opetusvideo", mutta en nyt tähän hätään muista onko 09:ssä vastaavaa.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Meet siihen missä on fatigue sun muuta ja nyit muistaakseni bumbereista niin johan alkaa tulla uusia slidereitä esiin.
Kiitoksia, löytyi. Tulikin etsittyä ihan riittämiin.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
EAn serverit on taas aloittaneet vittuilunsa pari päivää sitten. Netti pitäis toimia, yhteys Liveen toimii, mutta silti tulee sitä "you have lost your connection to EA servers" vähän väliä.

Eilen oli muuten aika erikoinen peli tuossa OTP:ssä ku vastapuolella tekoäly heitti neljä kertaa kiekon yli pleksin. Jokainen kerta tais olla vielä alivoimalla. Kaksi näistä tuli peräkkäin ja päästiin yli 2minuuttia jauhaan 5vs3.
 

Fiiu

Jäsen
EAn serverit on taas aloittaneet vittuilunsa pari päivää sitten. Netti pitäis toimia, yhteys Liveen toimii, mutta silti tulee sitä "you have lost your connection to EA servers" vähän väliä.
Tähän saattaa olla kenties EHKÄ syynä tuo NXE-päivitys.

Eilen oli muuten aika erikoinen peli tuossa OTP:ssä ku vastapuolella tekoäly heitti neljä kertaa kiekon yli pleksin. Jokainen kerta tais olla vielä alivoimalla. Kaksi näistä tuli peräkkäin ja päästiin yli 2minuuttia jauhaan 5vs3.

Oikeasti, en ole pitkään aikaan nauranut pelin aikana noin paljon. Voin kuvitella että vastapuolella söi miestä tuollainen. Toisaalta, johan ne jätti jääkiekon kesken ja keskittyivät brändipeliin eli jahtasivat meidän pelaajia taklaten kaikkea liikkuvaa tilanteesta riippumatta. Muutaman kerran lähdinkin tarkoituksella "saaliiksi" jotta päästään veivaamaan ylivoimareeniä. :)
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
EAn serverit on taas aloittaneet vittuilunsa pari päivää sitten. Netti pitäis toimia, yhteys Liveen toimii, mutta silti tulee sitä "you have lost your connection to EA servers" vähän väliä.

Eilen oli muuten aika erikoinen peli tuossa OTP:ssä ku vastapuolella tekoäly heitti neljä kertaa kiekon yli pleksin. Jokainen kerta tais olla vielä alivoimalla. Kaksi näistä tuli peräkkäin ja päästiin yli 2minuuttia jauhaan 5vs3.

Ootko kokeillut onko tuota systeemin päivämäärän muuttamista? (tsekkaa mun postaus vähän ylempää). En kyllä tiedä auttaako tuo enää dashboard päivityksen jälkeen....

Olihan joo matsi tuo ja tulihan se YV maalikin sitten vihdoin viimein :)
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Voiko joku antaa neuvoa siihen, että onko mahdollista aloittaa dynasty-modia ja korvata nhl joukkueet, esim. sm-liigan ja elitserienin joukkueilla? Tai millä tahansa 30 joukkueella? Jos on mahdollista, neuvoa vaan, että miten?

Sitten vielä, kun 360:llä pelaan, niin onko "pakko" ladata EA:n päivityksiä kun kytkee nettipelin päälle? Ketjua lukeneena huomasin, että monilla alkanut herjaamaan erilaisista virheistä päivityksen latauksen jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös