NHL 09 (xbox360 & ps3)

• 172 397
  • 855

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Porukka ei nyt ole sisäistänyt sitä olennaisinta näissä pelien hankinnoissa. AINA pitää olla - tai jos ei ole niin pitää hankkia - inside-äijiä liikkeissä. Näin itse sain omani Salon Anttilasta, toki olisin saanut muutenkin mutta ei noita pelejä siellä ollut kuin pari enää eilen kun tossa yhden aikaan sinne tepastelin.

On kyllä mahtava peli. Hyökkäävä ja kovaa taklaava pakki tekee tuhojaan Aerosissa. Tosissaan. Omissa soi ja perkele kun laukaus on normi Suomisarja-tasoa niin ei ole mitään hyötyä nousta ja tykittää lämärillä yläpesään päin kun sen kiekon ehtisi itsekin kopata ennen sen ehtimistä maaliin asti. Leuka rintaan jne.

Teloch

Jäsen
Porin Prismassa näytti olevan hyllyt tyhjänä pelistä, joten todettakoon että jos joku porilainen / lähimaastolainen ei peliään saanut ja sellaisen välttämättä haluaa, meikäläisellä seisoo postissa peliä kaksin kappalein hintaan 66e/73e ja ne lähtee maanantaina takas lähettäjilleen. Yyveellä saa ottaa yhteyttä jos kiinnostaa sieltä hakea peliä ennen sitä.

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Oululaiset huomio!

Kiertelin juuri äsken liikkeitä läpi ja Limingantullin Prismasta pelit olivat loppuneet. Joten sinne ei kannata mennä.

Gigantissa peliä ei ollut joten kiertäkää sekin kaukaa.

Mutta sitten se positiivinen asia. Kaakkurin Cittarissa peliä oli hyllyssä vielä noin 10 kappaletta. Hinta 69,90e. Joten äkkiä sieltä sitä hakemaan. En ollut nimittäin ainoa joka peliä tiiraili siellä.

EDIT: ja kyseessä siis Xbox360 versio. Kaikkihan sen jo tietenkin tiesi mutta laitetaan varmuuden vuoksi sekin tähän.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Edit. Soitin kyseiseen paikkaan ja kertoivat maahantuojan tuoneen liian vähän pelejä ja moni paikka ei ole saanut, kuin muutaman kappaleen myyntiin ja ens viikolla pitäs viimeistään ilmestyä.

Joo sama ottaa pattiin täälläkin. Verkkokaupasta omani tilasin ja sain eilen postia, että ne ois lähettänyt sen mulle. Mutta eipä tuota siltikään tänään saapunut mulle. Ei tosin ole tullu tänään mitään postia, joten paha nyt sanoa kumpi tässä kusee. Posti on kyllä möhlinyt aiemminkin.

Verkkokaupasta tosin kun katsoin, niin heidän mukaan niille peliä saapuu vasta 2-4 viikon päästä, mutta minun pelini oltaisiin jo tosiaan lähetetty. Paha moka kyllä maahantuojalla tämä, kun eivät tuota peliä ole tarpeeksi pystynyt toimittamaan.

Zdeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tosiaan itse hain lopulta prismasta pelin ja kun soitin konsolinettiin peruakseni tilauksen niin sanoivat peruutuksen onnistuvan. Asiassa on kuitenkin pieni ongelma, koska kerran olen tilannut pelin laskulla, niin pitäisi kuulemma ostaa laskun summalla jotain tavaraa peruutuksen onnistumiseksi. Voisiko joku viisaampi kertoa onko konsolinetillä oikeutta tohon?

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Asiassa on kuitenkin pieni ongelma, koska kerran olen tilannut pelin laskulla, niin pitäisi kuulemma ostaa laskun summalla jotain tavaraa peruutuksen onnistumiseksi. Voisiko joku viisaampi kertoa onko konsolinetillä oikeutta tohon?
Tilaa Call Of Duty 5:nen. Tod.näköisesti sekin myöhästyy julkaisupäivänä mutta anyway :-)

M#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR
Noniin, tuli juuri hauska "bugi" mikä ei pelaamiseen vaikuta, mutta kuitenkin. Elikkä Tampa Bay teki minulle yv maalin, jonka jälkeisessä animaatiossa joukkueeni maalivahti oli TB:n pelaajien onnittelun kohteena.. Mahtaakohan Lundqvist pelata sopupeliä..

megamusil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noniin, tuli juuri hauska "bugi" mikä ei pelaamiseen vaikuta, mutta kuitenkin. Elikkä Tampa Bay teki minulle yv maalin, jonka jälkeisessä animaatiossa joukkueeni maalivahti oli TB:n pelaajien onnittelun kohteena.. Mahtaakohan Lundqvist pelata sopupeliä..

Samanlainen juttu sattui kun Phantomsin joku pakki söhelsi oman maalin. Harmi ettei uusinnalla voinut katsoa kun vastustaja halailee pakkia.
Toinen hauska juttu oli, että Portlan Pirates oli haalinut joukkueeseensa ainakin seitsemän suomalaista Veikko Karppisesta lähtien.

Oletteko muuten saaneet uploadattua omia videoita ea sports worldiin? Itselläni katkeaa uploadaus aina jossain kohtaa ilman sen kummempia virheilmoituksia. Olis ihan hauska saada hienot tilanteet nettiin videoiksi.

Vapahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täälläkin on tuota BAP muotoa tullut nyt 18 matsin verran pelattua kymmenen minuutin erillä.
Pro-tasolla aloittelin, mutta se osoittautui liian helpoksi, kun seitsemän pelin jälkeen oli hyökkäävällä puolustajalla kasassa jo 17 pistettä.
Sen jälkeen onkin tullut Allstar vaikeusasteella pelattua, joka tuntuu jo hieman sopivammalta tasolta näin aluksi.
12 peliä ehdin pelailla AHL:ssä tehoin 5+18=23 33min +13. Noiden pelien jälkeen tulikin kutsu Anaheimiin. Nyt on kuusi peliä tullut pelattua "ylhäällä" ja noustu kakkospariin, tehoin 1+2=3 30min -4.
Viimeisin peli Floridaa vastaan meni täysin penkin alle, taisin olla kaikkien Floridan neljän maalin aikana kentällä. Tuli aivan liikaa haettua tappotaklauksia ja siitähän ei hyvää seurannut..

Sitten pieniä huomioita näin yleisesti pelistä:
1. Tuntuu hieman hidastelevan silloin tällöin, etenkin uusintojen/hidastusten aikana.
2. Tappelin viime pelissä kolme kertaa, mutta en lentänyt suihkuun. Onkos NHL:ssä säännöt muuttuneet vai eikö peliin vain ole laitettu kyseistä sääntöä?
3. Tappelut liian helppoja, tekemäni pygmi 170cm/ 78kg pakki voittaa lähes kaikki tappelut :)
4. Eikö "tekoälyn" pelaajat tappele keskenään ollenkaan? Olisihan se mukavaa ettei aina itse joutuisi tapella..
5. Oma pelaaja näyttää olevan aina pelin/erien alussa avauskentällisessä, vaikka olisin 3.pakkiparissa. Siitä ehkä pieni miinus.

Joitain muitakin asioita oli mielessä, mutta eipä niitä nyt enää muista. Taisi tulla liikaa tappeluaiheisia huomioita..

edit: Minulla on tuo videoiden laitto EA Sports Worldiin onnistunut, tässä nämä kaksi mitä olen testaus mielessä laittanut:
http://www.easportsworld.com/en_US/video/579129 Nathan Horton loukkaantuu mojovan taklauksen osuessa.
http://www.easportsworld.com/en_US/video/578768 Ensimmäinen, ja tähän mennessä ainoa, NHL:ssä tehdyistä maaleista.
Eipä noissa nyt mitään erikoista ole, ensimäinen video on vähän lyhyehkö.

Viimeksi muokattu:

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
2. Tappelin viime pelissä kolme kertaa, mutta en lentänyt suihkuun. Onkos NHL:ssä säännöt muuttuneet vai eikö peliin vain ole laitettu kyseistä sääntöä?
3. Tappelut liian helppoja, tekemäni pygmi 170cm/ 78kg pakki voittaa lähes kaikki tappelut :)
5. Oma pelaaja näyttää olevan aina pelin/erien alussa avauskentällisessä, vaikka olisin 3.pakkiparissa. Siitä ehkä pieni miinus.

2. Sama vika itelläki. Heti ekassa pelissä kolme tappelua mutta hyvä vain etten suihkuun joutunut. 3: Sama täällä. Olen tosin defensive D-man, mutta tappelut voitan aina 1-2 iskulla. 5: Sama tämäkin. Vielä se että kentälle pääsee aina kun ite vain painaa sitä vaihtonappia. Eli periaatteessa ei mitään väliä missä parissa olet kun saat mennä kentälle aina kun huvittaa. Ihme sekin että olin kuitenkin ykkös YV:ssä ja ykkös AV:ssa vaikka kolmannessa parissa muuten.

Livestä. Helvetin hienoa että ainakin näin aluksi pääsee nauttimaan Fiddlerin ja Nicholin otteista Nashvillen paidassa! Rinteestä puhumattakaan :P Eiköhän ainakin Nichol taas häviä Live-rostereista ekan päivityksen jälkeen. Mahtavaa sekin miten hukassa nämä one-timereista elävät pelaajat on uuden 09:n kanssa! Sori vain jenkit, mutta enää ei mene jokainen one-timer täysillä yläkulmaan.

Koodi:
[SIZE="2"]"Team               Pittsburgh Penguins®               Nashville Predators®
Score              1                                  2
Shots              10                                 21
One Timers         0/6                                0/5"[/SIZE]

EDIT: Näköjään johtoasemassa jos tappelee niin se katsotaan huonoksi tappeluksi, mutta jos oma joukkue on tappiolla niin silloin tappelu on plussaa

Viimeksi muokattu:

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Menee pikkasen ohi aiheen, mutta kun olen viimein taipumassa konsoliin ja NHL 09 tulee olemaan se peli minkä takia laitteen ostan, niin kysäisisin vähän PS3 ja Xboxin eroista, eli miten paljon on netissä porukkaa pelaamassa, kuinka paljon lagia ja muutenkin miten nettipeli yleensäkin pelittää eli kaatuileeko pelit usein ja millainen on "on line" aula. jne. jne.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuli tuossa ennen reissuun lähtöä pelattua pari peliä. Pikaiset mielikuvat pelistä:

- Liikkuminen on jotenkin jäykemmän oloista, kuin edellisessä änärissä.
- Taklaaminen tuntui huomattavasti helpommalta, kuin edellisessä.
- Onetimerit ei yhtä helppoja, kuin edellisessä.
- Kokonaisuus pikaisella kokeilulla, ehkä himppasen parempi, kuin edellinen.

Arviot tarkentuvat ensi viikolla, jahka pääsee peliä kunnolla pelaamaan.

P.S. Sitä pro hässäkkää en kokeillut ollenkaan, koska aika testailuun oli rajallinen.

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuusi peliä be-a-pro modea takana. Maailman ensimmäinen valkoihoinen Jamal lähti raivaamaan tietä kohti Flyersin pakistoa. Kovat tavoitteet löi seurajohto heti naaman eteen, mutta toistaiseksi mennyt ihan hyvin. Kuudessa pelissä 3+2 ja 62 jäähyminuuttia. Plus-miinus on pakkasella kolme pykälää, kun maalivahti tuntuu imuttavan aina kun itse olen kentällä.

Vielä kun noita myllyjä malttaisi vältellä, niin ei tarvitsisi aina istua 10 minuuttia per ottelu siellä boksissa. Äsken kyllä istuin ihan mielelläni, kun pääsi tiputtamaan Kip Brennanin pari kertaa. ;)

En oikein tiedä mitä mieltä tästä uudesta modesta pitäisi olla. Helvetin hyvä idea ihan ok toteutuksella. Paljon jää kyllä parannettavaa NHL10:een, mutta ihan hyvä avaus uudelle modelle, joka on varmasti tullut jäädäkseen.

Niin ja Tilt kaupasta hain. Myivät versiota, jossa lukee DO NOT SELL. Ilmeisesti liittyy siihen, että repivät pelin konsolin kyljestä eli rupesivat myymään pelejä niistä xbox360+NHL09 -paketeista kun irtotavara loppui.

Grand-Pierre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Blackburn Rovers
Yhden illan testailun jälkeen vaikuttaa hyvältä. Suurin hauskuus koettiin kun parin kaverin kanssa tehtiin oma joukkue EA Sports Hockey League moodiin ja teurastettiin kolmistaan muutama vastustaja. BAP moodi toimii loistavasti tuossa. Ainoa miinus tulee että ainakin itselle online statsit kusevat noista otteluista, mutta eiköhän tuohonkin tule korjausta.

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Saako tässä pelissä jäähyjä? Aika nihkeesti tulee koneelle, vaikka sliderit on täysillä ja erät 8-10min. Onko kellekään tullut isompia jäähyjä? Ulosajoja tai muitakin kuin tappelu vitosia?

Ukkoja loukkaantuu ainakin tiuhaan. Yhdessä matsissa lähti itsellä kolme äijää lasarettiin.

Eivät sitten vieläkään saaneet noita free agent listoja järkeviksi. Tämä päivä meneekin rostereita järkkäilessä, kunhan töistä kerkiää :) Vi*un työt, kun pilaavat kaiken huvin...

Hjyvä peli. Vieläkin imee puoleensa, vaikka ikääkin alkaa pikkuhiljaa kertymään. Ikuinen lapsi?

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Saako tässä pelissä jäähyjä? Aika nihkeesti tulee koneelle, vaikka sliderit on täysillä ja erät 8-10min. Onko kellekään tullut isompia jäähyjä? Ulosajoja tai muitakin kuin tappelu vitosia?

Sain mä ainakin kaveria vastaan vitosen kun ajelin Draperin selästä/poikittaisella/ryntäyksellä/laitataklauksessa lasarettiin. Lensi muuten aika tylyn näköisesti niskalleen. Niin ja lopulta se tais arpoa sen boarding jäähyn tuosta. Kolmesta tappelustakaan ei ainakaan BEP:ssa lennä pihalle.

Normi Live-pelaamisesta mulle ainakin tulee ne statsit ihan kunnolla sähköpostiin, mutta tuosta joukkue-pelistä ei. Tai tulee mutta näyttää vain 0:aa kaikkien tilastojen kohdalla.

Tappelut nyt on sitten ollut samaa mitä demossakin. Eli miehet tippuu säännöllisesti 1-2 iskusta. Toki jos saa kaverin rinnuksista kiinni niin sitä kestää mättää vähän pitempään. Paikallispelissä kaverin kanssa ei saatu kuin kolme tappelua vaikka haettiin kyl koko ajan. Oliko tämä jo 08:ssa?

EDIT: BAP:n ensimmäinen maalikin on nyt tosiasia! Peruslämäri yläkulmaan, mutta kyseessä oli tasoitus maali puoli minuuttia ennen pelin loppua. Tottakai sitten joukkuekaverit vielä ryssi sen pelin viime sekunneilla kun itse jouduin penkille istumaan.. *tana!

Viimeksi muokattu:

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Jääpi vissiin pelailu jonnekkin joulun tienoille vasta. Xbox on saapunut saksaan, vaan ei ole kuulemma saatu vastaanottajalle pakettia ja xbox on tulossa rikkinäisenä takaisin. Ei helvetti, ei oikeesti voi olla totta :/

Holkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Noniin. Eilen sain tämän pelin ja nyt kun pelaan ni valikossa tulee koko ajan teksti "disc is unreadable". Ja peli on ihan puhdas... Vittujen vittu

edit: nii ja peli on xbox360:lle

Äsken pelatessani huomasin yhden bugin, nimittäin BAP pelimuodossa, ku käskee maalivahdin avaamaan peliä niin maalvahti tökkäisee kiekon eteenpäin. Kiekko jää siihen b-pisteiden väliin ja omat puolustajat eivät reagoi yhtään, vastustaja ottaa kiekon tai sitten sinä joudut itse hakemaan sen. Onko joku muu myös huomannut tämän?

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko todella niin, että classic näppäimillä ei voi käyttää lainkaan kiekon suojaus tai mailannosto toimintoja? Mikä helvetti siinä on niin vaikeata tehdä asetus, jossa voi itse pelata ihan millä näppäimillä tahansa? Olihan tämä toiminto jo NHL 93:ssa ja nyt 2008 vuonna se ei ole mahdollista.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äsken pelatessani huomasin yhden bugin, nimittäin BAP pelimuodossa, ku käskee maalivahdin avaamaan peliä niin maalvahti tökkäisee kiekon eteenpäin. Kiekko jää siihen b-pisteiden väliin ja omat puolustajat eivät reagoi yhtään, vastustaja ottaa kiekon tai sitten sinä joudut itse hakemaan sen. Onko joku muu myös huomannut tämän?

-Huomasin saman, mutta itselläni kävi niin, että vastustajankaan pelaajat eivät kiekkoon oikein halunneet mennä, vaan minun piti kurvata vastustajan siniseltä hakemaan kiekko.

-Maalivahdit sutivat etenkin rankkareissa kiekkoja torjunnan jälkeen omiin. Ärsyttävää.

-Laukaukset näyttävät edelliseen versioon verrattuna löysiltä suuppaisuilta.

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Peliä jo kokeilleet! Onko tässä se paljon vouhkattu Venäjän liiga mukana? Ja jos on niin onko siihen saatu sisällytettyä jo nämä uudet joukkueet Kazahstanista, Valko-Venäjältä ja Latviasta?

Meikäläiselle suurin syy tuon pelin hankkimiseen olis just tuo KHL.

Suosikkijoukkue
Real Madrid
Kyllä siitä Venäjän liiga löytyy, mutta en osaa ulkomuistista kertoa onko siinä noita uusia joukkueita... Yksi peli Kazanilla vasta pelattuna Euroopan joukkueilla.

Holkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
vapaissa pelaajissa on sitten semmoinen maalivahti kuin Ladha. No hänellä on kokonaisuutta 98, hän on nainen, 2metriä pitkä ja 100kg painava.. Kannattee käydä korjaamassa tämä maalivahti vaikka tshekin liigaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy